Autor Wątek: Rover - swap na 1,6 16V  (Przeczytany 8538 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 07, 2010, 21:23:54 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Jak wciągał olej to prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe do wymiany (komplet 16 szt. około 90 zł). U mnie jest 2gi silnik i jak mu dam 4000 obr. na postoju to siwa chmura za mną.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 08, 2010, 12:27:10 pm »

rysiek

  • Gość
Naladowalem akumulator i zrobilem jeszcze raz kompresje, wyszlo tak: 0, 0, 12,5  10,5

Mam na oku silnik 1,6 16V z Rovera.

Zastanawialem sie czy nie byloby wiekszego sensu go wstawic zamiast grzebac w tym silniku ktory prawdopodobnie nawet po remoncie idealny nie bedzie.

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 08, 2010, 12:39:48 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To się dłużej nie zastanawiaj. Wrzucaj 1,6. Moment większy i lepiej rozłożony, nie trzeba kręcić tak jak 1,4, żeby to się odpychało. ;-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 08, 2010, 16:11:29 pm »

rysiek

  • Gość
No zastanawiam sie powaznie nad ta opcja.

A ma ktos doswiadczenia po swapie z 1,4 na 1,6 jak to sobie chodzilo?

Duza roznica, warta zachodu?

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 08, 2010, 18:55:55 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
rysiek, czytaj forum, bo jest nawet artykuł o swapie na 1.6
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 08, 2010, 20:01:51 pm »

rysiek

  • Gość
Tak-przeczytalem pare artykolow na ten temat ale dotycza one najczesciej 1,8 16V.

Przydalaby mi sie jakies opinie ludzi ktorzy zrobili swapa z 1,4 na 1,6 i jaka odczuli roznice (tak-odrobine wieksza moc, lepiej ciagnie z dolu przez lepszy moment obrotowy, jedni mowia ze pali mniej, inni wiecej-opinii tyle ile ludzi)

Kapitan - spoko, nie ma sprawy.

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 08, 2010, 21:26:33 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
rysiek, pisz na priv do tych którzy mają takie silniki. kolega Van#1860 ma 1.6 16v z tego co pamiętam
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 08, 2010, 23:41:14 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
rysiek, powiem Ci tak. Nawet sie nie zastanawiaj bo ceny 1.6 nie sa duze, a roznica jest kolosalna. Wiem z doswiadczenia bo mialem ta przyjemnosc posiadac 1.4, 1.6 i 1.8 pod maska. 1.6 i 1.8 nie mialem jednoczesnie, ale jestem sklonny powiedziec ze daje wcale nie mniejsza frajde z jazdy. 1.6 kreci sie tak samo lekko jak 1.4 a ma lepsze parametry. 1.8 to troche inna liga. Nie krecisz go tak wysoko jak te dwa poprzednie bo nie ma sensu za to idzie lepiej z dolu. Kazda opcja bedzie dobra :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 08, 2010, 23:52:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ale co to za frajda nie krecic rovera na czerwone pole
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 08, 2010, 23:55:38 pm »

rysiek

  • Gość
No to spoko:) W gre wchodzi wlasnie raczej 1,6 bo wlasnie moze do tego mialbym dostep. Czytalem tematy na forum o swapie i juz sie troche pogubilem: jedni pisza ze nie mieli problemu na seryjnych wtryskach od 1,4 -inni ze mieli. Tak samo z kompem od 1,4. Jak to z tym jest? Jak bylo u Ciebie?

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 08, 2010, 23:59:21 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
W 1.6 mialem oryginalny od 1.6 i bylo cacy, a w 1.8 mialem kompa od 1.4 i inne wtryski i tez bylo cacy :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 09, 2010, 00:02:02 am »

rysiek

  • Gość
No to w takim razie powinno hulac:)

Dodam ze jest u mnie obecnie lpg, nie wiem czy to ma jakies znaczenie dla pracy 1,6-z tego co czytalem nie trzeba nic zmieniac-chodzi na tym samym ukladzie co 1,4..

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 09, 2010, 00:03:08 am »

Grejfrut

  • Gość
od 4000obr moje 1.6 nabiera zaskakującego wigoru i tak po 6500 :) do 4000 1.6 ma o wiele więcej momentu niż 1.4 :) na nowo musze odnajdywać radoche z kręcenia silnika bo od tylu lat w HDI/TDI/JTD :)

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 09, 2010, 10:11:50 am »

polofix

  • Gość
roznice w 1,4 a 1,6 to przedewszystkim lepsze osiagi w CALYM ZAKRESIE OBROTOW.nie tylko na nizszych.po drugie minimalnie nizsze spalanie. silnik 1,6 mozna jeszcze stosunkowo niedrogo dostac,lecz 1,8 jest okolo 2 razy drozszy.

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 09, 2010, 10:25:28 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A jak wygląda kwestia prędkości maksymalnej w przypadku 1.6 16V ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 09, 2010, 20:36:51 pm »

rysiek

  • Gość
Nie jezdzilem 1,6 ale 1,4 mam juz troche i wiem ze potrafi troche pojsc. Nie cisnalem swojego na max ale wiem ze zdrowe 1,4 190 pojda wiec 1,6 powinno teoretycznie troche lepiej:)

A swoja droga polonez nie nadaje sie najlepiej do maxow bo przy predkosciach powyzej 160,170 to juz w sumie nie wiadomo co sie moze wydazyc (buda).

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 09, 2010, 22:28:57 pm »

polofix

  • Gość
racja.lecz jesli chodzi o predkosc max to bedzie taka sama,bo odcinka dziala wlasnie juz przy tej predkosci.ale frajda z jazdy na 1,6 jest naprawde wieksza niz na 1,4

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 09, 2010, 22:54:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
co wy gadacie :D jak dobra gleba to mozna i te 190 jechac i nie oderwiecie sie od gleby :D

[ Dodano: 09 Maj 2010 22:55 ]
Cytat: "polofix"
roznice w 1,4 a 1,6 to przedewszystkim lepsze osiagi w CALYM ZAKRESIE OBROTOW.nie tylko na nizszych.po drugie minimalnie nizsze spalanie. silnik 1,6 mozna jeszcze stosunkowo niedrogo
bo 1.6 rovera jest silnikiem kwadratowym :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 10, 2010, 00:46:48 am »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
co to znaczy że jest silnikiem kwadratowym ? ; -)

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 10, 2010, 02:36:48 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
skok tłoka = średnica cylindra
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...