Autor Wątek: Twardy pedał. Czy to serwo?  (Przeczytany 12255 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Twardy pedał. Czy to serwo?
« dnia: Maj 13, 2010, 15:33:42 pm »

wojtek.glogow

  • Gość
Witam grono fachowców :wink:  Kilka dni temu wymieniałem w swoim polonezie caro 1,6 GLE pompe hamulcową bo stara była nieszczelna pod zbiorniczkiem i podejrzewam ze dostawało się tamtędy powietrze do układu. W ostatnim czasie rozbierałem przednie zaciski, wygładziłem je trochę papierem wodnym 3000, wymieniałem uszczelniacze i ponownie złożyłem.
Problemem są oczywiście słabe hamulce. Po odpaleniu samochodu serwo wciąga trochę pedał jednak podczas jazdy wydaje mi się on troche twardawy. Na starej pompie był nieco miększy ale za to skuteczność hamowania była nieco słabsza. Gdy ściągnełem starą pompę pociągnęłem lekko trzpień który wystaje z serwa efektem czego było jakby jego wypadnięcie, ale nie całkowite. Wsadziłem go na miejsce i przykręciłem pompe. Układ odpowietrzony w odpowiedniej kolejności, po kilka razy. Zauważyłem że gdy mój poldek pacuje na biegu jałowym przy wciśnięciu hamulca następuje chwilowe zachwianie obrotów. Czy to normalne? Czy mogłem uszkodzić serwo tym wyciagnięciem trzpienia?

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 13, 2010, 16:39:01 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "wojtek.glogow"
Zauważyłem że gdy mój poldek pacuje na biegu jałowym przy wciśnięciu hamulca następuje chwilowe zachwianie obrotów.

To normalne.
Cytat: "wojtek.glogow"
Czy mogłem uszkodzić serwo tym wyciagnięciem trzpienia?

Nie
Na tym trzpieniu, właśnie jak go wyciągniesz jest taka nakrętka regulacyjna z końcówką kulistą, sprawdź czy po przykręceniu pompy do serwa miedzy tłokiem pompy a tą końcówką jest ok. 1..1,5mm luzu. Jeżeli nie ma tego luzu to tak jak byś miał cały czas hamulec lekko naciśnięty i chyba możliwe jest to, że przez to masz słabe hamulce.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 13, 2010, 17:11:55 pm »

wojtek.glogow

  • Gość
W takim razie dorzucę jeszcze jedno pytanie. Czy przy wymianie pompy hamulcowej wymagana jest jakaś specjalna procedura jej odpowietrzenia? Odpowietrzałem hamulce tradycyjnie, w 2 osoby do momentu aż leciał czysty płyn bez bąbli powietrza. Możliwe zeby zapowietrzona była sama pompa skoro płyn z przewodów hamulcowych nie uciekł?

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 13, 2010, 23:40:46 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Ja w Trabancie (układ dwusekcyjny X tarcze przód tył bębny bez serwa)po wymianie hampli i odpowietrzeniu miałem sytułacje twardnienia pedału po krótkim czasie jazdy,przyczyną było zbytnie odkrecenie trzpienia i ciągły nacisk na pompe i przegrzewanie układu(tylko jedno koło było ciepłe),dokrecenie trzpienia pomogło.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 14, 2010, 00:03:54 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
zapowietrzone hamulce dają wrażenie "gumowego" pedału. ja pompę odpowietrzałem luzując lekko przewody (ta sama procedura jak zaciski), dopiero później odpowietrzałem przewody hamulcowe i zaciski. jeśli pedał jest "twardy" to zdechło serwo. jeśli pedał jest "za niski" to między tłokiem pompy a trzpieniem serwa jest za duży luz. nie ruszaj dźwigni między pedałem a serwem, wykręcaj ten zakończony kulką wkręt w trzpieniu serwa.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 14, 2010, 09:54:51 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Z odpowietrzeniem najpierw pompy to się zgodzę bo też z najpierw odpowietrzoną pompą podchodziłem do dalszego odpowietrzenia układu.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 14, 2010, 10:24:57 am »

wojtek.glogow

  • Gość
Kiedy założyłem pompę zalałem ją płynem, dmuchnąłem w zbiorniczek i nacisnąłem parę razy na pedał, aż płyn zacznie wylewać się z otworów do podłączenia przewodów hamulcowych. Dopiero później przykręciłem przewody hamulcowe. Czy można to uznać za prawidłowe odpowietrzenie pompy?

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 14, 2010, 11:40:48 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
nie, ponieważ w momencie "puszczania" pedału pompa zassała powietrze. pompa nie zassie płynu ze zbiornika jeśli może zassać powietrze.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 14, 2010, 22:00:12 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jesteś w stanie zablokować koła na suchym asfalcie? koła zostawiły równe ślady hamowania? nie ściągało w żadną stronę? czy efekt hamowania nie występuje dopiero gdy pedał jest nisko, tzn poniżej 1/3 skoku?
poczytaj to:
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=243
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 15, 2010, 12:12:46 pm »

wojtek.glogow

  • Gość
Powiem tak- od razu po wymianie pompy dało radę zablokować koła ale trzeba było solidnie depnąć i trzymać kierownicę bo strasznie ciagnie w lewo. Az tak nisko, tzn poniżej 1/3 skoku to chyba nie trzeba deptać. Gdy hamowałem wczoraj na śliskiej nawierzchni z małej prędkości było czuć przy zablokowanych kołach jakby samochód najpierw hamował a później przesuwał cały przód w lewo. strasznie dziwne uczucie. Zdaję sobie sprawę że mam luzy w zawieszeniu i łożysko przynajmniej lewe do wymiany ale to już rzecz ściągania a teraz bardziej zastanawia mnie sama siła hamowania

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 17, 2010, 11:21:38 am »

wojtek.glogow

  • Gość
Myślę że zasysa. W sobotę miałem awaryjne hamowanie (matiz wyleciał z podporządkowanej) Instynktownie wdepnełem hamulec w podłogę. Zablokował przód bardzo ładnie, nawet nie uciekł. Przy nagłym wdepnięciu da sie zablokować koła. Problem w stopniowym hamowaniu, z lżejszym naciskaniem pedału. Jeździłem innymi samochodami, nawet starszymi, choćby audi 90 i tam taki problem nie występuje.

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 17, 2010, 11:33:48 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Stary układ hamulcowy ma to do siebie, że trzeba naciskać na pedał mocniej niż w "normalnym" samochodzie i pulsacyjne hamowanie rzadko kiedy wychodzi. Spróbuj zablokować koła stopniowo naciskając hamulec, powinno się udać bez większego problemu.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 20, 2010, 00:05:11 am »

wojtek.glogow

  • Gość
Witam! Próbowałem zablokować koła naciskając stopniowo. Na mokrej nawierzchni było to ledwo wykonalne, na suchej- nijak nie ma szans.

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 20, 2010, 00:47:55 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
A czy napewno masz prawidłowo odpowietrzony układ?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 20, 2010, 02:40:08 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jeśli "ciągnie" w lewo to znaczy że prawy zacisk nie pracuje. wymontuj go, wysuń tłoczek maksymalnie- naciskając pedał hamulca. odkręć przewód elastyczny i wyjmij zacisk. oko przewodu zatkaj zwitkiem papieru, podwieś przewód do góry. z zacisku wyjmij tłoczek. obejrzyj dokładnie jego powierzchnię, jeśli są ślady zatarć usuń je przy pomocy papieru ściernego 600, rób to delikatnie aby nie pozostawiać zbyt głębokich rys. papierem 800- 900 usuń ślady po papierze 600.  później użyj papieru 1000- 1500. po tym zabiegu opłucz dokładnie tłoczek żeby materiał ścierny na nim nie został. wymień znajdującą się w cylindrze zacisku starą uszczelkę- włóż ostrożnie nową. sprawdź czy dobrze siedzi. posmaruj obficie tłoczek i uszczelkę płynem hamulcowym. z wyczuciem włóż tłoczek do cylindra zacisku. oprze się o uszczelkę, pokonaj opór przy pomocy dwóch śrubokrętów, łyżek do opon. postaraj się mieć kilka uszczelek- kiedyś zniszczyłem 3, dopiero w 4 udało mi się wcisnąć tłoczek. wciśnij tłoczek maksymalnie głęboko. na tłoczek załóż zewnętrzną gumową uszczelkę. z pomocą drugiej osoby sprawdź drożność przewodów hamulcowych tego koła- naciśnij pedał a druga osoba niech patrzy czy płyn wypływa z przewodu. jeśli płyn będzie zanieczyszczony lub gęsty przepompuj go- uzupełniając poziom w zbiorniczku. ja przepompowałem 3 butelki płynu zanim zaczął wypływać czysty- filtrowałem go przez filtr do kawy. kilka razy wypchnij tłoczek pedałem i wciśnij go z powrotem- włóż jakiś dystans w zacisk żeby tłoczek Ci nie wyskoczył. przykręć przewód elastyczny- pamiętaj o zabezpieczeniu. zamontuj zacisk- odpowietrz hamulce.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 20, 2010, 10:04:41 am »

wojtek.glogow

  • Gość
Wiesz kolego było to już robione, przewody hamulcowe elastyczne i metalowe zmieniane pod koniec lutego bądź na początku marca, nie pamiętam. Uszczelniacze wymienione, tłoczki też przecierałem papierem 2500. Dodam że po tej wymianie przewodów przez jakiś czas uciekał w prawo ale to po jakimś czasie dopiero, bezpośrednio po wymianie hamował całkiem nieźle, nawet tak ostro nie ściągał w którąś ze stron.

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 20, 2010, 10:18:43 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Biorąc powyższe pod uwagę przychylam się do wypowiedzi Bogdan611 i stawiam na słabo odpowietrzony układ. Najlepiej przewód założyć na odpowietrznik fi6mm i w ten sposób usunąć "bąble" powietrzne z układu.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 24, 2010, 00:03:10 am »

maly20202

  • Gość
Witam mam ten sam problem i tez próbuje się z nim uporać ale nic nie pomaga a od paru tygodni podczas hamowania zaświeca mi się ten pedał hamulca  co jest na liczniku (żarówki świecą wszystkie) serwo z pompą wymieniałem wszystkie węże itp. jutro zakładam nowe tarcze i klocki jak to nie pomoże to zostanie do wymiany tylko przewód od podciśnienia

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 24, 2010, 00:46:22 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Przeczytaj intrukcje obsługi swojego samochodu, dowiesz się co oznacza pomarańczowa kontrolka pedału hamulca.


W skrócie - jeżeli nie zgaśnie po pierwszym naciśnięciu hamulca - któraś z żarówek stopu jest spalona (lub jakiś zaśniedziały styk itp.)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Twardy pedał. Czy to serwo?
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 24, 2010, 08:33:06 am »

maly20202

  • Gość
to wiem tylko że jak napisałem żarówki świecą obie a to dalej ładnie się mruga