Autor Wątek: Pompa wody?  (Przeczytany 6510 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pompa wody?
« dnia: Czerwiec 01, 2010, 21:26:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Płyn chłodniczy pod autem, góra silnika sucha. ścieka po sankach, lewej strony miski olejowej, widoczny wyciek przy kole pasowym, prawdopodobnie idzie to spod pokrywy paska rozrządu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Pompa wody?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 01, 2010, 21:30:29 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
obudowa termostatu, uszczelka pod pompa wody badz sama pompa w najgorszym przypadku uszczelka pod glowica w co watpie. predzej pompa badz  z pod niej
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Pompa wody?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 01, 2010, 21:34:10 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Termostat jest patrząc na auto z przodu z lewej strony głowicy- jeśli dobrze myślę to to nie to bo tam jest sucho. Miska olejowa jest mokra dokładnie po przeciwnej stronie ,a woda jest tylko w dolnej części silnika, przynajmniej z wierzchu patrząc, osłony paska nie zdejmowałem.

Pompa ma 153 tyś nalotu ,a nigdzie nie znalazłem śladów masła. Mechanik który zmieniał pasek przy 140 (i zrobił to źle) stwierdził (podobno) że pompy nie trzeba zmieniać  :?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Pompa wody?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 01, 2010, 21:47:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
pompa albo uszczelka pod glowica
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Pompa wody?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 01, 2010, 21:50:36 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Pompę to się powinno wymieniać do drugą wymianę rozrządu.

Weź sobie kluczyk 8mm i odkręć obudowę rozrządu, 5 czy 6 śrubek już nie pamiętam, bedziesz widział mniej więcej skąd.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompa wody?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 01, 2010, 22:16:13 pm »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Na 99,99% pompa wody, u mnie ciekło dokładnie tak jak opisujesz.

Pompa wody?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2010, 00:06:18 am »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
a mi tak ciekło jak walnęła uszczelka pod głowicą... pod alternatorem a później już sikało na alternator  :P
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Pompa wody?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 02, 2010, 09:32:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zasadniczo pompa wodna siada co ok. 160kkm więc wymieniaj tak czy inaczej ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Pompa wody?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 02, 2010, 18:31:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Nowa pompa wody KWP  - włoska, metalowa leży sobie od trzech tygodni w szafie razem z miedzianą chłodnicą, napinaczem SKF i paskiem Boscha m.in. pod Rovera 214 Coupe. Ruszyłem wczoraj auto bo miałem sytuację awaryjną i walnęło dokładnie jak zaparkowałem.

Sytuacja taka: Woda jest między silnikiem i alternatorem oraz na pewno poniżej pompy wody. Po zdjęciu osłony paska nie byłem w stanie za wiele dojrzeć. Prawdopodobnie woda była pod pompą ale jest też nieco poniżej pompy po jej prawej stronie od przodu auta patrząc za takim metalowym czymś co jest w połowie osłony paska gdy ta jest założona. Poza tym coś się kiedyś musiało polać po prawej i wyżej od pompy, auto miało HGF przy 120tyś ale czy do tej pory byłyby lekkie ślady czegoś tłustawego? Odpaliłem go na paredziesiąt sekund i się nie lało. Wczoraj jak był rozgrzany to wylewał po każdym zapuszczeniu, tak że dzisiaj prawie płynu w zbiorniczku nie było.

Jeśli to uszczelka to napiszcie mi proszę ile warsztat powinien chcieć za naprawę i jaką uszczelkę kupić. Wiem że FAI są dobre ale chodzi mi o to czy jest jakaś różnica na uszczelkach pomiędzy silnikiem 1.4 z minusa ,a plusa bo wiem że w plusach już jakaś nowsza wersja silnika jest.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Pompa wody?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 02, 2010, 19:34:25 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
roznicy w uszczelkach nie ma. za to w konstrukcji silnika a raczej jego wnetrza i osob skladajacych silnik jest roznica. Silniki do plusow skladane byly w Polsce a do minusow w anglii jak mnie pamiec nie myli.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Pompa wody?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 02, 2010, 19:49:49 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To mnie zaskoczłeś..... POLACY SKŁADALI K16 ? Za chiny bym nie uwierzył..  jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompa wody?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 02, 2010, 20:00:16 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
gdzies cos o tym bylo na forum
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Pompa wody?
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 02, 2010, 20:11:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
To bez sensu żeby uruchamiać linię albo chociaż drużynę montażu dla kilku samochodów skoro dotychczas silniki przychodziły w całości ,a to był kontrakt sprzed przejęcia przez Daewoo którego nie przedłużono. A FSO kombinowało z większymi K16.

Wszystko wydaje się jasne. Wyprowadziłem go żeby sobie dłużej pochodził, wycieku na pompie nie widziałem, zakrztusił się ale nie zgasł i jak sobie trochę pochodził to wydech zaczął dmuchać na biało.  :( To na ile wyceniacie imprezę?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Pompa wody?
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 02, 2010, 20:17:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
uszczelki komplet ok.210zl, planowanie ok 50zl, plyn/borygo 40-50zl, olej + filtr ok 120-130zl, pasek rozrzadu odchodzi bo w/n jest ze wymieniany byl. + koszta roboty :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Pompa wody?
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 02, 2010, 20:29:50 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
uszczelka glowicy, uszczelniacze walkow, uszczelka dekla walkow, uszczelki pod kolektory, uszczelka pod kolanko wody/ew silikon, no i klej w plynie, w skrajnym wypadku silikon aby uszczelnic panewki walkow zwane tez magistrala olejowa. (dobrze mowie:?:)  :wink:   koszt roboty od 150-300zl. zalezy od warsztatu
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Pompa wody?
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 03, 2010, 08:47:15 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Pomiędzy górną skrzynką wałków rozrządu a czołem głowicy nie ma żadnej uszczelki i powinno się tam dawać anaerobowy klej do połączeń bezuszczelkowych, np. Loctite. Ja składałem tą skrzynkę najpierw na farbę olejną i popuściło po pół roku, a potem na wodę szklaną i trzymało rok ale też popuściło. Potem złożyłem na sucho po dokładnym dotarciu czoła skrzynki i głowicy i trzymało dobrze, ale po pół roku zaczęło popuszczać po stronie wałka wydechowego z przodu.
Niestety, nie ma co się oszukiwać - jak nie da się Loctita, albo innego mazidła o tej samej własności, to będzie cieknąć.
Silikonu dawać się nie powinno z racji możliwości zatkania przewodów olejowych, które wykonane są w tej górnej połówce. Można wtedy zatrzeć wałki rozrządu i rozwalić popychacze i ich hydroregulatory z braku ich smarowania i zasilania olejem.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Pompa wody?
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 06, 2010, 23:07:24 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "oprawca_1978"
Pomiędzy górną skrzynką wałków rozrządu a czołem głowicy nie ma żadnej uszczelki i powinno się tam dawać anaerobowy klej do połączeń bezuszczelkowych, np. Loctite. Ja składałem tą skrzynkę najpierw na farbę olejną i popuściło po pół roku, a potem na wodę szklaną i trzymało rok ale też popuściło. Potem złożyłem na sucho po dokładnym dotarciu czoła skrzynki i głowicy i trzymało dobrze, ale po pół roku zaczęło popuszczać po stronie wałka wydechowego z przodu.
Niestety, nie ma co się oszukiwać - jak nie da się Loctita, albo innego mazidła o tej samej własności, to będzie cieknąć.
Silikonu dawać się nie powinno z racji możliwości zatkania przewodów olejowych, które wykonane są w tej górnej połówce. Można wtedy zatrzeć wałki rozrządu i rozwalić popychacze i ich hydroregulatory z braku ich smarowania i zasilania olejem


Tak w ramach OT. A jak ja mówiłem tobie to samo kilka lat temu to mnie wyśmiewałeś...

Czasami jednak przykro jest mieć rację  :twisted:

/wygaśnie.


Z silnika nie lało się nie wiadomo jak, po prostu zauważyłem zatłuszczenie powierzchni bocznej głowicy. Dla wielu "mistrzów" były to tylko pretekst do przetarcia tego kawałkiem szmatki.  

Teraz mam głowicę w domu i robię jej zaworki, paluchami, bo nie mam docieraczki. Już dotarłem je porządnie, a zrobię je na błysk, bo czeka na mnie pasta diamentowo-teflonowa, domęczę nią zaworki na lustro.

Za jej pośrednictwem, dotrę też czoło dolne i górne głowicy, jak i czoło skrzynki wałków rozrządu. Mam już stosowne instrumentarium do tego, to same, za pośrednictwem którego walczyłem z HGF-em cztery roki temu, co raczej mi się udało, jakoże przy rozbieraniu tego silnika przeze mnie, HGF-u nie było, a przetrząsłem się nim po naprawie dokładnie 66 kkm.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Pompa wody?
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 21, 2010, 14:57:17 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Panowie, przyszły mi uszczelki z Kentu, głowicy jest wielowarstwowa (MLS Gasket) i tam w instrukcji napisano że uszczelki typu MLS muszą być zastosowane z najnowszą wersją szyny olejowej która jest dostępna u dealerów Rovera pod kodem takim a taki... Ki diabeł, muszę coś zmieniać? Silnik plus.

Aha, zapomnieliście dodać że powinienem zmienić śruby, na szczęście są w zamówionym zestawie. Podobnie jak uszczelniacze zaworowe, zmieniać je też?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Pompa wody?
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 25, 2010, 23:56:01 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
BXMaster, Land Rover opracowal komplet z inna szyna magistrali olejowej i w zasadzie przy zastosowaniu MLS powinienes tez ja zapodac. Sa jednak opinie ze wystarczy sama uszczelka wielowarstwowa. Kwestia finansow.
Sruby powinienes zmierzyc. Jesli mieszcza sie w tolerancji to mozna zostawic.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Pompa wody?
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 26, 2010, 20:21:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Dzięki Senn za odpowiedź. Teraz sobie przypomniałem że to auto miało już HGF 40tyś temu i była kładziona MLS właśnie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E