Autor Wątek: Zapłon Rover  (Przeczytany 5250 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zapłon Rover
« dnia: Czerwiec 19, 2010, 23:06:35 pm »

Padi

  • Gość
witam...

Jak w temacie jaka jest kolejność cylindrów na kopułce (1243)???

Czy znak na kopułce ma być na dole czy na górze??? (montaż nowej kopułki)

Zapłon Rover
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 19, 2010, 23:14:11 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wykręć pierwszą świecę.
Obracaj wałem aż pierwszy cylinder będzie w GMP.
Zobacz na gdzie jest wtedy palec aparatu.
Załóż kopułkę.
Miejsce gdzie jest palec będzie "pierwszym cylindrem"
Na przeciwko masz czwarty...
Po lewej drugi na przeciwko trzeci.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zapłon Rover
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2010, 23:31:04 pm »

Padi

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Wykręć pierwszą świecę.
Obracaj wałem aż pierwszy cylinder będzie w GMP.
Zobacz na gdzie jest wtedy palec aparatu.
Załóż kopułkę.
Miejsce gdzie jest palec będzie "pierwszym cylindrem"
Na przeciwko masz czwarty...
Po lewej drugi na przeciwko trzeci.


Czyli 1243 lub 1342...

Dzięki za info

Zapłon Rover
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 20, 2010, 00:04:17 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Najlepiej wykręcić wszsytkie świece i sprawdzać po kolei żeby uniknąc problemów.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zapłon Rover
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 20, 2010, 00:23:29 am »

Padi

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Najlepiej wykręcić wszsytkie świece i sprawdzać po kolei żeby uniknąc problemów.


Bez przesady tłoki chodzą parami 1 z 4 i 2 z 3

1342 będzie lepszym rozwiązaniem ( rozłożenie siły na wale )

Zapłon Rover
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 20, 2010, 08:06:39 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Zdecydowana większość czterocylindrowych silników rzędowych posiada kolejność zapłonów 1-3-4-2. Dla ciekawości dodam, że silniki samochodów Warszawa, Żuk, Nysa posiadały kolejność zapłonów 1-2-4-3.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Zapłon Rover
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 20, 2010, 11:11:26 am »

polofix

  • Gość
kopulka pasuje tylko w jedna strone.odwrotnie jej nie zalozysz

Zapłon Rover
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 20, 2010, 12:18:23 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Kopułka tak... ale przewody już nie ;)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zapłon Rover
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 20, 2010, 17:06:45 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Patrząc od czoła silnika w Polonezie 1.4, najwyżej położony "cycek" od kopułki aparatu rozdzielczego należy połączyć ze świecą pierwszego cylindra. Następną, licząc w prawo (patrząc od czoła silnika, kręci się on w prawo), ze świecą 3 cylindra, kolejną, licząc w prawo, ze świecą czwartego cylindra i ostatnią, ze świecą drugiego gara.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Zapłon Rover
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 20, 2010, 18:31:21 pm »

Padi

  • Gość
to ja już zgłupiałem, ale jest kopułka i taki plastik przed kopułką... kopułkę mogę zamontować na znak lub obrócić o 180 stopni (też pasuje) ale co najlepsze...

silnik pracował do wczoraj...

dzisiaj przerywał na 2 3 cylindry ale było słychać jak iskra w kopułce wali jak szalona na opak... dzisiaj popadał deszcz i w połowie drogi do domu, przerywającą pracą padł, zero odzewu, aby chciał zapalić... iskra jest paliwo jest a on nic...

Co jest odpowiedzialne za sterowanie cewką, aby dawała iskrę w takim, a nie innym momencie??? Bo chyba tutaj jest wina.

Zapłon Rover
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 20, 2010, 18:35:38 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
CPWK
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Zapłon Rover
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 20, 2010, 18:47:11 pm »

Padi

  • Gość
jak się objawia jego uszkodzenie... po prostu pada czy jakieś inne objawy występują?

Zapłon Rover
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 20, 2010, 18:59:56 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
obrotomierz wariuje, dzięki sygnałom z CPWK komp steruje też wtryskami - je też by wyłączało i nie dostawałby paliwa. Sprawdź czy opornik w palcu ma odpowiednią rezystancje. kolejność zapłonów to 1-3-4-2. a kopułka od spodu powinna mieć nacięcie. Mi się wydawało, że nie da rady jej odwrotnie założyć...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Zapłon Rover
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 20, 2010, 19:04:27 pm »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=215449#215449

Cytuj (zaznaczone)
Mi się wydawało, że nie da rady jej odwrotnie założyć...


No ja ostatnimi czasy też walczyłem z kopułką i też nie widzę możliwość złego jej zamontowania.

Zapłon Rover
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 20, 2010, 19:55:56 pm »

Padi

  • Gość
Z obrotkiem nic się nie działo, nawet przy 4 tyś jak pracował nie na wszystkie gary, pojawia się tylko charakterystyczne strzelanie w kopułce, po jej zdjęciu i obejrzeniu widać jej końcówkę.... palca jedynie nie mogę zdjąć, posiada on jakieś zabezpieczenie czy tylko na wcisk wchodzi bo ciągnę a on ani drgnie

Zapłon Rover
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 20, 2010, 20:20:49 pm »

polofix

  • Gość
kopulke da sie obrocic o 180 st ale z tego co pamietam to przykrecisz najwyzej jedna srubke,druga napewno nie bedzie pasowala. dodam ze na kopulce nie ma oznaczen kolejnosci iskry tylko kolejnosc cylindra. moze ktos ma inaczej ale ja taka kopulke mialem i nie wiem czy to byl oryginal.

Zapłon Rover
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 20, 2010, 20:35:44 pm »

Padi

  • Gość
A czy pod kopułką macie jeszcze taki listek plastiku??? Bo na alledrogo są kopułki ale bez tego plastika, chyba że u mnie jest on zbędny a przez to palec lata za daleko od styków kopułki?!?


Jutro wymieniam: Kopułka, palec, przewody, świece, mam nadzieje że prychanie mu ustąpi chyba że jest ktoś z Lublina chętny pomóc w podmiance (próba) aby nie wydawać za dużo kaski!

Zapłon Rover
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 20, 2010, 20:55:59 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
palec jest przykręcony śrubą chyba na klucz 7.
Cytat: "Padi"
taki listek plastiku
ten listek zostawiasz ze starego zestawu.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Zapłon Rover
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 20, 2010, 21:11:13 pm »

Padi

  • Gość
oki dzięki za info... jutro wymiana podzespołów zapłonu, jak coś to będę pytał dalej....

Pozdrawiam

Zapłon Rover
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 21, 2010, 09:06:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "graczol1"
palec jest przykręcony śrubą chyba na klucz 7.
8 raczej...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.