Autor Wątek: Czy musi być sonda lambda?  (Przeczytany 6844 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czy musi być sonda lambda?
« dnia: Lipiec 08, 2010, 09:21:46 am »

kzarczyn

  • Gość
Witam
Była u mnie rozsypana sonda lambda, która nie była do niczego podłączona.
Silnik 1.6GLI na wtrysku Bosh. Jak się silnik rozgrzeje to obroty mi rosną pod 2000, jak się przygazuje to obroty spadną do 1000 i albo utrzymają się na tym poziomie albo znowu wzrosną.
Nigdzie nie widać gdzie ta sonda mogłaby być podłączona. Czy jest ona niezbędna. Czy jak się ją wywali to po prostu się ją odłącza czy trzeba dać jakiś emulator?
Czy warto grzebać się w instalacji i założyć i podpiąć nową sondę bezpośrednio do komputera?

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 08, 2010, 10:20:54 am »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
A czy auto ma instalacje gazową? Jeśli tak, to zamiast sondy podłącz na stałe emulator sondy lambda i będzie chodzić, natomiast jeśli auto jeździ na benzynie to zalecałbym zamontowanie nowej sondy, oraz prawidłowe jej podłączenie;) Nie chodzi już tutaj o dbałość katalizatora, tylko że bez sondy pewnie zacznie Ci więcej palić.
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 08, 2010, 12:30:54 pm »

kzarczyn

  • Gość
Gazu nie ma i faktycznie pali jak smok.
A czy za wysokie jałowe obroty po rozgrzaniu to może być też sonda lambda?

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 08, 2010, 12:58:24 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Oczywiście ze tak, wprawdzie Boschem najmniej jeździłem, ale pewnie komputer jest w trybie awaryjnym i dlatego masz duże spalanie oraz problemy z obrotami. Po zakupieniu nowej sondy radziłbym skasować komputer. Sonda oczywiście musi być 4 przewodowa pod Boscha.
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 08, 2010, 14:30:07 pm »

kzarczyn

  • Gość
A dysponuje ktoś może schematem elektryki Bosh-a?
Nie mam gdzie podłączyć tej sondy i będę musiał dojść które kable gdzie idą.
Skasowanie kompa da radę zrobić tym programikiem DOS-owym, który jest na forum?

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 08, 2010, 14:56:09 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wystarczy zdjąć klemy na minimum 10 minut i będzie zresetowany.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 08, 2010, 15:02:05 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Szukaj płaskiej wtyczki z wyjściem na 4 piny, w okolicy kolektora wydechowego, prawego błotnika. A do kasowania kompa nie potrzeba żadnych programów, tak jak Bartek pisał wystarczy odłączyć akumulator na kilkanaście minut i po kłopocie.
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 08, 2010, 17:27:14 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak nie chcesz mieć sondy, to musiałbyś mieć kompa do wczesnej wersji abimexa, który zamiast sondy miał potencjometr CO.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 08, 2010, 17:47:52 pm »

kzarczyn

  • Gość
Tylko że ja mam Bosh-a.
Nie o to chodzi że nie chcę mieć sondy, po prostu nie mam złącza gdzie powinna być podłączona. Dlatego szukam schematu aby wyprowadzić przewody prosto z komputera.

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 08, 2010, 22:11:24 pm »

kzarczyn

  • Gość
Poprzedni właściciel to był chyba niezły magik.
Tak samo nie było u mnie śladu po układzie włączania wentylatora chłodnicy, i tez kabli nigdzie uciętych nie było.
Poszukam tej wtyczki, lub pozostałości po niej. Mimo wszystko poszukuję schematu, ze schematem jakoś sobie poradzę.
Pozdrawiam

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 09, 2010, 08:31:57 am »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Ja bym osobiście radził podjechać na jakiś lepszy szrot i popatrzeć sobie w realu jak mają poldki na boschu rozwiązaną elektrykę i przy okazji mógłbyś sobie uciąć brakujące przewody sondy.
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 09, 2010, 13:17:46 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
kzarczyn, poszukaj w internecie elektronicznej wersji książki Morawskiego, tam masz schematy.
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 09, 2010, 15:01:59 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
tam nie ma schematu do boscha.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 09, 2010, 15:55:54 pm »

kzarczyn

  • Gość
Znalazłem schemat na elektrodzie, ale jest dla mnie trochę nieczytelny.

http://img819.imageshack.us/img819/3711/bosh.gif

Sonda ma 4 przewody: sygnał, masa i 2 do grzałki.
Grzałka jest zasilana ciągle czy jest sterowana z komputera?
Do których pinów komputera idzie sygnał z sondy?

Odp: Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 21, 2011, 12:45:19 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1804
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Odgrzebię trupa bo mam pytanko co do boscha i sond lambda oczywiście.
Podobno odpięcie sondy powoduje że bosch przestaje być mułowaty.

P.S Czy po dopięciu sondy powinna się zapalić kontrolka silnika?

Edit: Spotkał się ktoś z takim filtrem do boscha bo katalog części widać taki przewiduje.
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2011, 12:54:16 pm wysłana przez Keczo »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 21, 2011, 22:53:45 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Taki układ dolotowy jest w prototypowym kombi (tym w muzeum).  Stawiam że filtr i obudowa jest z GSI, nakładkę na wtrysk możesz zaadoptować z VW.

Odpięcie sondy nie odmuli boscha. Nikt chyba nie jest w stanie jednoznacznie stwierdzić co wpływa na zamulenie boscha. Niektóre są mułowate, inne jeżdżą normalnie (dobra instalacja LPG bardzo pomaga).

Odp: Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 22, 2011, 19:11:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zeby odmulic boscha to trzeba mu zrobic chiptuning :P ,
a tak wogole to bosch nie jest zamulony ,tylko malo mocy ma ,bo euroII spelnia,
odpiecie sondy spooduje,ze wejdzie w tryb awaryjny,a czyt o osiagow mu doda to nie sprawdzalem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czy musi być sonda lambda?
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 22, 2011, 20:24:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
Tryb awaryjny z reguły wiąże się ze zmniejszeniem mocy.

To sensowne, komputer wykrywa awarię więc ogranicza moc i leje na bogato żeby mechanika nie doznała uszczerbku.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E