Autor Wątek: 1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem  (Przeczytany 15640 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« dnia: Wrzesień 19, 2004, 11:27:40 am »

Gifter

  • Gość
Jak niektórzy wiedzą moja bestia zaczęła palić olej, ale okazało sie ze jak jest 1/3 stanu to silnik nie dymi wogole!!!!!!!  :shock: Kolega powiedział mi że w takim razie to na 1000% są uszczelniacze, i teraz mam pytanie do was czy on ma racje????????

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 19, 2004, 11:32:50 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Mi nie dymi w ogole (nie wiem jakim cudem), a tez bierze olej  (okolo litra na 1500km) :mrgreen:
 :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 19, 2004, 11:33:19 am »

mikolaj#288

  • Gość
w roverku tak szybko pierscionki nie padaja wiec ja tez bym stawial na uszczeniacze.... ale co mato tego ta 1/3 stanu to nie wiem  :shock:

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 19, 2004, 11:48:03 am »

Gifter

  • Gość
no ja tez mowilem ze to nie moga byc pierścionki a mi pali 1litr na 1000km czyli cos jak u Marcina#839 tak wiec w niedlugim czasie bedzie pierwsza rozbiorka silnika w jego życiu :)

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 19, 2004, 11:57:51 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Chociaz u mnie to pali jak chce  :mrgreen: Bo ostatnio jak patrzylem to bylo ubylo okolo 0,6 litra. A przejechalem z 400-500km. Heheh. I nie wiem od czego to moze byc. Popieprzony jakos ten silnik jest i tyle. Ale dzialac to dziala :) I to nawet dobrze. Jak zrobie blache w koncu w poldku to biore sie za silnik.
to ja, byly Marcin#839

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 19, 2004, 11:58:10 am »

mikolaj#288

  • Gość
przy takich ilosciach jak 1l/1000km to napewno uszczelniacze :) Powodzenia przy I operacji na otwartym sercu  :twisted:

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 19, 2004, 12:48:09 pm »

Gifter

  • Gość
no bede narazie dziekowal a jesli chodzi o ten silnik to jego glowna wada jest to ze wiele mechanikow nie dokreca i nie odkreca kola pasowego tak jak trzeba, potem niszczy sie kolo rozrzadu i ewentualnie na wale robi sie uszczerbek i trzeba potem zrobic klina jak u mnie aby auto mialo 103 km a nie 80 km :( jak sie uda to moze zrobie ten wal i silnik bedzie jak marzenie :) bo kapcia palic potrafi tylko musi byc wszystko spasowane co do 1 mm :(

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 19, 2004, 13:02:46 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Cytuj (zaznaczone)
Mi nie dymi w ogole (nie wiem jakim cudem), a tez bierze olej (okolo litra na 1500km)

Jezeli silnik nie bierze wiecej ja 1.5l/1000km to jest jeszcze "sprawny"! Tzn.ze spalanie oleju miesci sie w granicach zdrowego rozsadku.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 19, 2004, 13:06:30 pm »

bomba

  • Gość
Mi też 1.4 brał olej, nawet 1.5 litra/1000. potrafił zadymić z rury tak że świata nie było widać. a z tym magicznym poziomem to wg mego doswiadczenia zgadza sie, im większy poziom oleju tym wiecej go bierze świadczy to o zużyciu pierścieni zwłaszcza olejowych (zgarniających), mniej oleju - mniej chlapie od dołu po szklance.   zmieniłem pierscienie-jak ręką odjął. zrobiłem juz 8000 i nie widać brania. a pierscienie można zjechać b.łatwo-wystarczy małe przegrzanie silnika. u mnie popieprzyło sie z termostatem i słynną blaszaną rurką  (poprostu  zardzewiała w srodku i nie było przepływu płynu) , zagotowała sie woda i gotowe.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 19, 2004, 13:07:51 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "MaciejFSO#1830"
Cytuj (zaznaczone)
Mi nie dymi w ogole (nie wiem jakim cudem), a tez bierze olej (okolo litra na 1500km)

Jezeli silnik nie bierze wiecej ja 1.5l/1000km to jest jeszcze "sprawny"! Tzn.ze spalanie oleju miesci sie w granicach zdrowego rozsadku.

Ale to chyba chodzi o zwykle OHV (zreszta tak w ksiazce jest napisane), a nie o rovera. Wydaje mi sie ze 1.4 nie powinien brac ani grama oleju

[ Dodano: 2004-09-19, 13:10 ]
Cytat: "bomba"
(...) słynną blaszaną rurką  (poprostu  zardzewiała w srodku i nie było przepływu płynu)(...)

A powiedz cos wiecej o tej rurce :mrgreen: , bo ja wymienilem termostat, chlodnice i dalej sie grzeje (jak juz pisalem gdzie indziej wentylator wlacza sie prawidlowo) i to moze by bylo to co piszesz.
A i jeszcze cos, czy wie ktos czy czujnik temperatury (ten co idzie z silnika do zegarow) w 1.4 to jest ten sam co w innych zwyklych silnikach?
to ja, byly Marcin#839

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 19, 2004, 13:29:55 pm »

bomba

  • Gość
Chodzi o  rurkę która wychodzi z puszki z termostatem i idzie gdzieś tam na koniec silnika aż do czujnika temperatury. Gdzies w połowie długosci rurka z gumowej przechodzi w gównianą metalową i rdzewieje od środka zamykając przepływ płynu.
Marcin - myslę że jak to zrobisz to znikna twoje problemy.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 19, 2004, 13:31:04 pm »

Gifter

  • Gość
bomba a nie masz przypadkiem na mysli uszczelniaczy??? bo chyba przez pierscienie nie pojdzie tyle oleju????

[ Dodano: 2004-09-19, 13:35 ]
sluchajcie a moze zrobie ankiete co to moze byc bo jedni mowia ze uszczelniacze a inni ze pierscienie i chu. wie kto ma racje :(

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 19, 2004, 13:37:12 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "bomba"
Chodzi o  rurkę która wychodzi z puszki z termostatem i idzie gdzieś tam na koniec silnika aż do czujnika temperatury. Gdzies w połowie długosci rurka z gumowej przechodzi w gównianą metalową i rdzewieje od środka zamykając przepływ płynu.
Marcin - myslę że jak to zrobisz to znikna twoje problemy.


No to trzeba bedzie kiedys sprobowac :) A i zapomnialem dodac, ze chlodnica jest goraca i tam wszystkie rurki dookola tez, czyli obieg chyba jest :?:  Ale jak zmienilem chlodnice to cos dziwnego sie stalo (wczesniej tego nie bylo chyba), ze chlodnica jest goraca, i te grube rury tez, ale plyn w zbiorniczku jest chlodny :shock: , dopiero po jakims czasie robi sie goracy (chyba jak troche pojezdze). Spooooooky
to ja, byly Marcin#839

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 19, 2004, 13:44:04 pm »

bomba

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
bomba a nie masz przypadkiem na mysli uszczelniaczy??? bo chyba przez pierscienie nie pojdzie tyle oleju????


No tak, na początek wymieniłem uszczelniacze bo to szybciej i taniej a nóż pomoże.
Niestety nic nie pomogło. jeżdziłem tak dalej z 5-cio litrowa bańką oleju i dolewałem aż zapalała się kontrolka ciśnienia. Nie mogłem zebrac się na rozbieranie silnika az pewnego razu bańka z olejem zobaczyła dno na trasie, migało cisnienie oleju a ja sobie zapomniałem o tym i mu przycisnąłem ostro. od razu zaczęła pukac panewka. No i to w końcu zmusiło mnie do małego remontu: szlifowanie wału, nowe panewki no i pierścienie. Ale po tym zabiegu wóz jak nowy, poważnie.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 19, 2004, 13:57:46 pm »

Gifter

  • Gość
ale mnie nie miga kontrolka :) i nie stuka silnik, moze byc tak ze u mnie uszczelniacze sie wymieni i bedzie git, a przed wymiana uszczelniaczy migala ci kontrolka?

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 19, 2004, 14:07:50 pm »

bomba

  • Gość
kontrolka  zaczyna migać na zakretach gdy poziom oleju mały czyli gdy czas najwyższy na dolewkę. Olej zaczą brac po nieszczęsnym przegrzaniu o którym wyżej i wtedy jeszcze silnik nie stukał jednak był już po wymianie uszczelniaczy gdyż myslałem że zmiana cos pomoże - nie pomogło a kontrolka dalej zaczynała migać gdy zjadł swoje ok 1 litr olejku.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 19, 2004, 14:33:22 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Cytuj (zaznaczone)
Ale to chyba chodzi o zwykle OHV (zreszta tak w ksiazce jest napisane), a nie o rovera. Wydaje mi sie ze 1.4 nie powinien brac ani grama oleju

Kazdy silnik bierze olej nawet nowe, dlatego sa pewne normy ktore okerslaja czy silnik jest sprawny czy nie.I te 1,5l to normy dla wszystkich silnikow. Poza tym producenci zabezpieczaja sie podajac takie zuzycie, zeby nie robic napraw gwarancyjnych:D
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 19, 2004, 14:49:09 pm »

Gifter

  • Gość
moj sie nie przegrzal tylko zaczal brac olej, i wydaje mi sie ze to przez uszczelniacze, powiedz mi bomba druga wazna sprawe jakie koszta tego wszystkiego z wyszczegolnieniem bez robocizny

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 19, 2004, 20:10:21 pm »

bomba

  • Gość
Kontrolka migała gdy kończył sie olej, na początku na zakretach. Więc spróbowałem od uszczelniaczy, niestety nie pomogło.  Zwlekałem ze zmianą pierścieni. Resztę znacie.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 19, 2004, 21:32:23 pm »

Piotrek_

  • Gość
Jeśli bez roboty i silnik z zewnątrz jest suchy no i czy śruby główne nie są zbytnio wyciągnięte, to musisz liczyć 16 uszczelniaczy i pasek nierządu. Na moje oko to nie więcej jak 100. Przydałby się tesh nowy olej i filterek do niego ;)

Zapomniałem o uszczelce pod głowicę(nie wiem po ile do roverka) i "liŹnięciu" samej głowicy(około 30-40zeta)