Autor Wątek: 1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem  (Przeczytany 15642 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 19, 2004, 22:10:11 pm »

Gifter

  • Gość
a zauważyłem jeszcze ze jak zimny to dymi bardziej niz jak jest cieply wtedy nie ma dymu pod warunkiem ze stan oleju jest 1/3 stanu.

kolejna sprawa Piter mowisz o jakies 100-wie a w tej stówie uszczelnaicze i pasek wliczyłeś????

i trzecia sprawa ile moga kosztowac pierscienie.

no i gdzie te czesci dostać?????

aha uszczelka wiem ze dobra kosztuje 150zł

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 20, 2004, 11:03:24 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Gifter#354"
i trzecia sprawa ile moga kosztowac pierscienie.

Kurde, na allegro widzialem niedawno nowe pierscienie do 1.4 chyba okolo 20-40 zl(chyba cos kolo 40zl, i chyba oryginalne rover), ale trzeba pamietac ze byla to aukcja, a poza tym koles likwidowal serwis albo sklep, juz nie pamietam dokladnie  :mrgreen: . Ale zastanawialem sie czy nie kupic tego od niego  :mrgreen:
Ale nie wiem czy to duzo czy malo  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 20, 2004, 11:30:05 am »

Gifter

  • Gość
ej ludzie a jaka powinna byc kompresja????? bo Bocian mowił że 10,5 a Andrew mi powiedzial ze mial cos kolo 15 a na jednym 16

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 20, 2004, 11:33:22 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Jezeli chodzi o stopien sprezania to (w ksiazce napisane jest): 10, a jezeli o cisnienie to: prawidlowe- 1,2 MPa, a minimalne- 0,95 MPa
to ja, byly Marcin#839

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 20, 2004, 11:35:06 am »

DooMinick#1823

  • Gość
Cytat: "MaciejFSO#1830"
Kazdy silnik bierze olej nawet nowe, dlatego sa pewne normy ktore okerslaja czy silnik jest sprawny czy nie.I te 1,5l to normy dla wszystkich silnikow.


Nowsze silniki nie dosc, ze nie powinny brac oleju to jeszcze powinny jezdzic na syntetyku. Wlej syntetyk to silnika z Poldka czy DF to po paru tysiacach bedzie do remontu, a olej wycieknie przez kazda dziure. Dla porownania tata jezdzi 2.0 DOHC Scierka na syntetyku i ma 200 patoli nabite (tak sie ocenia, ze 200, bo licznik 5 cyfrowy) i bez remontu na syntetyku i bierze go w sladowych ilosciach, od wymiany do wymiany jedna mala dolewka... A jest to silnik stary technologicznie, duzo mniej zaawansowany od 1.4 Rovera.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 20, 2004, 12:16:20 pm »

Gifter

  • Gość
gdyby nie gaz to zapewne moj silnik ktory przejechal 100 tys bez gazu na syntetyku przejechalby o wiele wiecej ale niestety zle ustawiony gaz i silnik poszedl sie jebac :( ale na mineralnym tez da sie jezdzic :) wazne aby jezdzil i nie bral oleju reszta to pikus ja nie potrzebuje auta do rajdow :)

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 20, 2004, 12:17:09 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
wszystko jest kwestią dokładności wykonania.
Po pierwsze ta magiczna 1/3 stanu to jak kiedyś pisałem do tego momentu oleju ubywa szybko, potem już dużo wolniej (bynajmniej u mnie).
Kompresja zależy od przyrządu i sposobu pomiaru. Ja podałem 10,:5:1 czyli stopień sprężania. w cośtamPascalach może być 15 jak pisał Andrews. Spotkałem się z przyrządami wyskalowanymi w obu jednostkach więc zależy czym i jak.
Co do uszczeliniaczy zaworowych to nie wiem jak je sprawdzić. wiem jedno napewno że przez nie wiele silników bierze olej.
Co do pierścieni to najlepsza chyba będzie próba olejowa. SPrawdzamy kompresję zalewamy po reochu oleju do cylindra i sprawdzamy kompresję ponownie. Jeśli wszystko jest OK z pierścieniami to powinno być to samo. Jesli po dodaniu oleju kompresja się poprawi to prawdopodobnie pierścionki powiedziały SeeYaaa. Jakoś tak to się chyba robi. tak bynajmniej słyszałem.

Co do kosztów wymiany uszczelniaczy to zabawy jest trochę.
Po pierwsze trzeba zdjąć głowicę, rozebrać ją i wyjąć wałki i zawory. Dopero wtedy można myśleć o mymianie uszczelniaczy. Wygląda to mniej więcej jakby w metalowej podkładce założyć kawałek gumki z oringiem. W najbliższych dniach powinienem wiedzieć uile kosztuje takie coś.
Po drugie paska nie trzeba zdejmować z całości. Wystarczy tylko zdjąć go z głowicy.

Jeśli zechcecie poczekać nieco to po zakończeniu operacji na otwartym sercu mojego poldka umieszczę bogatą sesję zdjęciową. Mam aparacik i każdy krok uwieczniam.

PS. PO ustawieniu silnika na znakach wszystkie tłoki są w połowie skoku (na równo) więc spokojnie można operowaćwtedy samymi walkami bez obaw o skrzywienie zaworów. Oczywiście zablokowanie wału korbowego to podstawa przed zdjęciem głowicy. ale na to też znalazłem sposób :mrgreen:

[ Dodano: 2004-09-20, 12:22 ]
A i zapomniałem dodać. Mój silnik ma za sobą 151kkm, dwa razy zdjętą głowicę i po półsyntetyku Quakera zalałem pełen syntetyk MIcroOlia (podobno tao ta sama firma ale już nie ma połówek ;)). Szczerze powiem że nie zauważyłem nadmiernego zurzycia oleju. Większe są tylko plamy potu olejowego na górnej czesci silnika.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 20, 2004, 12:25:28 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Bocian, a ty to wszystko sam bedziesz robil? Czy w jakims warsztacie?
to ja, byly Marcin#839

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 20, 2004, 13:14:37 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Kompresja zależy od przyrządu i sposobu pomiaru. Ja podałem 10,:5:1 czyli stopień sprężania. w cośtamPascalach może być 15 jak pisał Andrews. Spotkałem się z przyrządami wyskalowanymi w obu jednostkach więc zależy czym i jak.


???

http://pl.wikipedia.org/wiki/Stopie%C5%84_spr%C4%99%C5%BCania

Tak wiec jest to dla danego silnika parametr staly i nie zmienia sie w czasie eksploatacji. Zmienia sie natomiast kompresja, czyli to, jakie cisnienie jest w stanie utrzymac silnik w komorze spalania. I to nam wykazuje ze sa nieszczelnosci, jesli zobaczymy kompresje znacznie nizsza od normalnej dla danego silnika. Stopien sprezania moze miec jakis wplyw na maksymalna, nominalna kompresje, ale kompresja przy zuzyciu silnika ulega zmniejszeniu, a stopien sprezania nie...

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 20, 2004, 14:14:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Marcin#839"
Bocian, a ty to wszystko sam bedziesz robil? Czy w jakims warsztacie?

Sam rozebrałem. Mam też nadzieję że sam to jakoś poskładam do kupy. Najbardziej boję sie przykręcać głowicę ale klucz dymany;) mam więc do odwaznych świat należy.

Jako ciekawostkę powiem że przy rozbieraniu głowicy świetnie przydaje się wkrętarka. Wykręcenie 26 śrub naprawdę ajmuje sporo czasu a tak to tylko bzzzzzzyk, bzzzzzzyk, bzzzzzyk i już :mrgreen:. Jeszcze muszę zobaczyć z jaką siłą dociąga wkrętarka na poszczególnych pozycjach sprzęgła. Wtedy odrazu poskręcam automatycznie na gotowo.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 20, 2004, 16:10:39 pm »

bomba

  • Gość
Ja zmieniałem uszczelniacze bez ściągania głowicy. taki mały patencik. wymaga troche cierpliwości ale oszczędza uszczelkę i wogóle. jak wzbudzę zainteresowanie to się podzielę z wami.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 20, 2004, 20:12:53 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
na te 26 srub to zdaje sie potrzeba sile 9 Nm , mam nadzieje ze kolejnosc stosujesz odkrecania jak i dokrecania :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 20, 2004, 23:28:00 pm »

Marcyg

  • Gość
Do Bomby.
Jakie były koszty Twojego remontu (części + robota). Muszę zrobić to samo. Czy konieczna była wymiana pierścieni na wszyskich tłokach? U mnie obejdzie sie chyba bez poprawek wału i wymiany panewek,  nigdy nie dopuszczałem do migania kontrolki. Nie wiem co taniej wyjdzie - naprawa czy wymiana silnika.
Pozdrawiam.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 21, 2004, 00:33:17 am »

bomba

  • Gość
Za części i szlif głównych gładzi zapłaciłem w pażdzierniku ubiegłego roku 1100 zł.
W zaokrągleniu do 50 zł:
- pierscienie - 450
- panewki - 300
- uszczelka pod gł. - 150
- robocizna - 0 - zrobiłem sam
Konieczna była wymiana na środkowych tłokach ale kupiłem komplet pierścieni i zmieniłem wszystkie.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 21, 2004, 10:41:29 am »

Gifter

  • Gość
Marcyg gorzej jak sie kupi w gorszym stanie bo puki nie wsadzisz to nie sprawdzisz

Bomba a ile kosztuja uszczelniacze wiesz moze????

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 21, 2004, 10:59:19 am »

bomba

  • Gość
za uszczelniacze takie jak oryginalne, nie pamietam jakiej firmy płaciłem 4.80/sztuka.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 21, 2004, 11:00:39 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytuj (zaznaczone)
Za części i szlif głównych gładzi zapłaciłem w pażdzierniku


szlif ??? przeciez rover nie przewiduje zadnych nadwymiarow naprawczych, wszystko wymiania sie na nominal

uszczelniacze nie sa drogie gdzies widzialem cene, ale zapomnialem gdzie :-(
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 21, 2004, 11:02:49 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
A jak by ktos potrzebowal srub do silnika...
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=31489039
to ja, byly Marcin#839

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 21, 2004, 11:50:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Całe szczęście moje okazały się trzymać jeszcze wymiar z conajmniej 1-2mm zapasem. Mimo że były już raz (a może i dwa) wcześniej odkręcane.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 21, 2004, 12:27:34 pm »

Gifter

  • Gość
Bocian_s#313 a skad to wiesz????