Autor Wątek: Polonez i rywale  (Przeczytany 32746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #140 dnia: Grudzień 14, 2010, 11:02:44 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wejdź sobie na forum Capri, Mondeo, Taunusa, Kadetta czy innego popularnego zachodniego autka i popatrz jak ONE rdzewieją. :D Moje Polonezy są w uciążliwej codziennej eksploatacji niezależnie od warunków i ilości soli na drogach. W 14-letnim muszę zrobić progi i błotniki z przodu, nieco dach i okolicę tylnego okna, a w 17 letnim wymienić progi i załatać podszybie. Duża część zachodnich autek w tym wieku to już jest durszlak. :D

Nic nie chcę od Golfów. :) Auto poręczne, wygodne, nieco wprawdzie ma za mało miejsca na nogi, ale całkiem fajnie poza tym skonstruowane tyle, że słabe w razie stuknięcia. W sumie nic nadzwyczajnego. Jedyny Golf II, który mi się podobał to ten terenowy 4x4. (Nie pamiętam teraz nazwy).
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez i rywale
« Odpowiedź #141 dnia: Grudzień 14, 2010, 11:44:43 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Cytat: "Grzech#1938"
Wejdź sobie na forum Capri, Mondeo, Taunusa, Kadetta czy innego popularnego zachodniego autka i popatrz jak ONE rdzewieją. :D Moje Polonezy są w uciążliwej codziennej eksploatacji niezależnie od warunków i ilości soli na drogach. W 14-letnim muszę zrobić progi i błotniki z przodu, nieco dach i okolicę tylnego okna, a w 17 letnim wymienić progi i załatać podszybie. Duża część zachodnich autek w tym wieku to już jest durszlak. :D

Nic nie chcę od Golfów. :) Auto poręczne, wygodne, nieco wprawdzie ma za mało miejsca na nogi, ale całkiem fajnie poza tym skonstruowane tyle, że słabe w razie stuknięcia. W sumie nic nadzwyczajnego. Jedyny Golf II, który mi się podobał to ten terenowy 4x4. (Nie pamiętam teraz nazwy).

Golf II Country 4X4  :mrgreen: kolega przed laty miał takiego - 1.8 90PS do tego automat, i mnie baaardzo się to to podoba :P taki niemiecki Analog... Pamiętam średnio to jechało, były problemy z częściami do zawieszenia ale auto mogło się podobać.

Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Polonez i rywale
« Odpowiedź #142 dnia: Grudzień 14, 2010, 11:51:56 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Alien#174, w Kołobrzegu jeździ taki jeden, ogólnie mało było Golfów w tej wersji, ale ten prezentuje się fantastycznie jak na niemiecki twór.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Polonez i rywale
« Odpowiedź #143 dnia: Grudzień 14, 2010, 11:59:44 am »

Michau

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
W 14-letnim muszę zrobić progi i błotniki z przodu, nieco dach i okolicę tylnego okna, a w 17 letnim wymienić progi i załatać podszybie. Duża część zachodnich autek w tym wieku to już jest durszlak. :D

Ja w 15letnim polonezie mam do wymiany przednie drzwi, w podłodze dwie łatki, tylne drzwi do pomalowania i lekkie poprawki progów, za to w 20letnim golfie zauważyłem jeden grzyb na podszybiu... różnica jest ;)
Dodam że poldek jak i golf mają przebiegi 150tyś km ;)
Ale przyjemność z jazdy, lepsze fotele [groki], ceny części zamiennych jak i dodatkowych - np el szybki do poloneza kpl 100zł, a do golfa to może jeden podnośnik kupię, przemawiają za FSO :) Tak czy siak, poloneza używam w lato, golfa mam na zimę bo go mi po prostu nie szkoda :)
Miałem wcześniej a raczej serwisowałem polonezy którymi jeździł mój ojciec - cargo i truck. Cargo zrobiło jakieś 50kkm i szczerze mówiąc nic nie dokładaliśmy do niego, tyle co wydech pospawaliśmy, i jakieś duperele typu zamek drzwi itp. Niestety po całej tej służbie auto nie nadawało się już do ratowania - głównie ze względu na kiedyś u kogoś "przeszczepiany" przód prawdopobnie po wypadku. Truck zrobił ok 15k km i sprawował się już gorzej - wszystkie elementy gumowe głównie wężyki parciały, elektryka też nie domagała, nie raz musiałem jechać i ściągać na holu go zielonym cargo bo było ciężko. Uważam że caro to dużo bardziej udane samochody, mimo toporniejszego wnętrza niż plus ;) Dlatego mój wybór padł na caro z roverem, zadowolony jestem, ale tak jak mówię, szkoda mi go na sól, a i wydech chyba bym stracił na dziurach obok mojego domu - ciężko tam przejechać autem na seryjnym zawieszeniu a co dopiero obniżonym polonezem  :lol:

Polonez i rywale
« Odpowiedź #144 dnia: Grudzień 14, 2010, 12:07:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ten Golf od 20 lat jeździ po Polsce? Poloneza masz od nowości?

Skoro porównujemy, to powiem że w naszym 20-letnim Mercedesie 123D błotnik przedni przerdzewiał na wylot, progów praktycznie nie było, bo nawet jak się podłożyło 1/2m deskę pod podnośnik to po prostu właziła do środka,  :mrgreen: nie było podłogi pod nogami, podłogi w bagażniku, tylnego pasa pod światłami też praktycznie nie, tak samo jak dołów drzwi. A podobno Merce są takie trwałe... :wink:

Ale to i tak nic w porównaniu do Opli Rekordów A i B, które zaczynały rdzewieć zaraz po opuszczeniu fabryki, a po 3 latach były jak sito. Do tej pory są zmorą kolekcjonerów, bo auta efektowne, a nadwozie w nich praktycznie trzeba by wyprodukować od początku. :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez i rywale
« Odpowiedź #145 dnia: Grudzień 14, 2010, 12:20:59 pm »

Michau

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Ten Golf od 20 lat jeździ po Polsce? Poloneza masz od nowości?

Golf jeździ po polskich drogach od 2004r, przyjechał z przebiegiem 98tyś km - znam całą historię auta, w niemcowni tylko jeden właściciel, stan pokrywający się z przebiegiem :)
Poloneza nie mam od nowości ale znam jego całą historię. Pierwszym właścicielem był syn posłanki Blidy, potem znany na forum SEBAOBR z Świętochłowic, potem Młody#1955 i teraz ja ;) więc auto nie było raczej tłuczone na śmierć a i tak ma oznaki korozji.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #146 dnia: Grudzień 14, 2010, 12:27:42 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A widzisz. Jakby moje Polonezy spędziły większość życia w Niemczech i miały w momencie kupowania taki mały przebieg, to też by wyglądały teraz jak nówki. :) 14 latek ma prawie 190 000, a 17 latek koło 160 000. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez i rywale
« Odpowiedź #147 dnia: Grudzień 14, 2010, 12:38:56 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Znowu Polonez vs. Golf? Już nawet mi się odechciało... :|

Ale jak ktoś wkręca bajkę, że Golfy nie gniją, to dostaję ataku śmiechu, no bądźmy poważnymi ludźmi, popatrzcie na te wszystkie przerdzewiałe MK2/3, mało ich jeździ po drogach? Nie mniej zgnite niż kilkunastoletnie Polonezy od nowości wożące kartofle na targowisko i cegły na budowę :lol:
LOW & SLOW

Polonez i rywale
« Odpowiedź #148 dnia: Grudzień 14, 2010, 12:47:29 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
WSZYSTKIE samochody rdzewieją. Swojego czasu koło ambasady brytyjskiej stał Bentley z pordzewiałym nadkolem i rdzą koło zderzaka. :D Jaguary rdzewieją, Land Rovery rdzewieją. Wszystko rdzewieje i koniec.  :mrgreen:

Tak sobie pomyślałem, że w porównaniu z Polonezem auta zachodnie mają jedną zaletę - społeczną. Nawet jak się wjedzie do warsztatu rozpadającym się złomem powiązanym w różnych miejscach sznurkiem i poskręcanym na wkręty do gipsu, to jak to jest zachodnie auto żaden mechanik nie powie, że remont się nie opłaca. Nie będzie nachalnie wpychał adresu sklepu z "naprawdę tanimi proszę pana" częściami i nie poradzi żeby toto wyrzucić i kupić co innego. :mrgreen:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez i rywale
« Odpowiedź #149 dnia: Grudzień 14, 2010, 16:11:16 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Polonez to dobre autko tanie i wygodne ale pod warunkiem ze kupi się zadbany egzemplarz.
Miałem już 3 Polonezy i pierwszy był najlepszy a reszta to lipa non stop coś muszę robić:/

Jeśli chodzi o inne samochody do 3000 zł to nie padł model samochodu typu:

Ford Scorpio MKI

Przyzwoity samochód bardzo dużo w nim miejsca w środku, duży bagażnik, dobrze wyciszony, wygodne fotele można znaleźć wersję Ghia gdzie nawet tylna kanapa jest elektrycznie regulowana :D
Dodatkowym atutem jest napęd na tył:)
paleta silników bardzo bogata od 2.0 do 2.9 Cosworth.

Znajomy użytkował 2 Sierry, Granade, 2 Scorpio i złego słowa nigdy nie powiedział na te samochody. A kilometrów na prawdę bardzo dużo nimi robił.

Dodam jeszcze ze jeśli ktoś szuka dobrego Scorpio Ghia MKI 2,4 LPG z 91r. za rozsądne pieniądze to proszę o kontakt :)
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Polonez i rywale
« Odpowiedź #150 dnia: Grudzień 14, 2010, 23:00:28 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
MK3 to porażka :(

MKI i MKII ma wszystko czego trzeba to tak jak z Mondeo :) tylko MKI :)
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Polonez i rywale
« Odpowiedź #151 dnia: Grudzień 15, 2010, 15:48:53 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
a mnie się właśnie MK3 (wieloryb) strasznie podoba  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: i choć nie lubię sedanów za ich braki w funkcjonalności to w wypadku ostatniego Scorpio właśnie sedan dużo bardziej mi odpowiada niż kombi które wygląda jak MK2. Daaawno temu, jeszcze w XX wieku  :mrgreen: podczas praktyk w pewniej firmie właśnie taki MK3 pełnił rolę auta służbowego, jaki miał silnik - nie pamiętam, pamiętam za to piękne tyle światła, ciekawe, przyciemnione przednie i piękny ciemnozielony lakier, auto robiło wrażenie.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Polonez i rywale
« Odpowiedź #152 dnia: Grudzień 15, 2010, 17:12:36 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Jeżeli chodzi o rdzę w Golfie MK3 to jako posiadacz takowego muszę stwierdzić, że blacha jest tutaj totalną lekko mówiąc porażką w zasadzie to blacharsko jest najgorszym VWejem. Ale cóż darowanemu... :mrgreen:

Polonez i rywale
« Odpowiedź #153 dnia: Grudzień 16, 2010, 23:54:15 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
My faceci raczej rozmawiamy o jakości wykonania samochodów a nie wyglądzie :P

MK3 tył ekstra ale przód dla mnie trochę nie pasuje, może tył MKIII a przód MKII by pasował z wyglądu :P
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Polonez i rywale
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 21, 2010, 01:05:44 am »

punisher

  • Gość
A co powiecie o VW Passacie B3 1.8 taki 19 latek kombi lub Opel Astra I 1.4 lub 1.6 kombi 15, 16 letni do 3500 PLN max z LPG?
Jeżdżę polonezem i szału dostaję jak wygodny drugi rower mi się nie mieści z tylu przez ukośną szybę w tylniej klapie. A jak otwarta klapa uchylona (ma specjalne przygotowane drewniane podpory - robi się z tego dewoo polonez kombi MPI)  to wali spalinami w środku. Uprzedzam, że na dachu mam bagażnik siatkowy więc tam miejsce zajęte przez coś innego.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #155 dnia: Grudzień 21, 2010, 01:10:07 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Kup sobie nadbudówkę ala kombi którą możesz zakładać zamiast tylnej klapy :mrgreen:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Polonez i rywale
« Odpowiedź #156 dnia: Grudzień 21, 2010, 01:42:59 am »

MarcinVK

  • Gość
Cytat: "punisher"
A co powiecie o VW Passacie B3 1.8 taki 19 latek kombi


Kolega ma takiego Passata B3 kombi tyle, że silnik 2.0 w gazie. Bardzo pojemny jest trzeba przyznać. Gazu mu pali z tego co mi mówił teraz w zimie 14-16 (trochę miasto, trochę trasa). Przebiegu ma ponad 400tys, jeździ normalnie, awarie jakieś miewał z tego co pamiętam ale jakieś nie poważne raczej i nie tak często, ogólnie ok się wydaje ten samochód.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #157 dnia: Grudzień 21, 2010, 08:17:50 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kuzyn miał swego czasu paska w kombi z początku lat 90tych. Chwalił to sobie do momentu założenia gazu. Czy to urok auta czy "fachowość" gaierzy nie wiem ale po zagazwoaniu nie był już tak zadowolony z tego auta.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #158 dnia: Grudzień 21, 2010, 08:24:20 am »

Offline Robi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
A ja ostatnio śmigam sobie passatem  b4 ojca TDi i musze przyznać,że to bardzo fajne autko ;) Niezależnie od stylu nigdy jeszcze nie spalił więcej niż 6l :mrgreen: Chociaż 90km w Passacie Kombi furory nie robi :mrgreen: Ale sie odpycha jakoś ;) Generalnie nie dał nam powodów do narzekań.Od 5 lat w rodzinie,322tyś na blacie i przy silniku nic nie ruszane,zalany 10w40 i jeżdżony tylko na shell - V power albo BP ultimate ;) Duży,wygodny tanie części.Wdzięczny autko.I ogrzewanie ma świetne :mrgreen:
Osobiście uważam,że est nawet ładniejszy niż b3 ale to tylko kwestai gustu hehe :)
Ale ogólnie i B3 i B4 polecam.Sympatico dupowóz.
B3 z silnikiem 1.8 to auto raktycznie nie do zajechania.Silnik legenda.Bardzo dobrze współpracuje z lpg. "Be trójki"z dieslem nie bierz.
Do B4 trzeba troche dopłacić ale warto kupić diesla.Byle nie w polsce.Bo tu każdy ma 175tyś przebiegu,bezwyapdkowy,po dziadku ;)

Polonez i rywale
« Odpowiedź #159 dnia: Grudzień 21, 2010, 08:49:09 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
6 litrów ropy, to coś jak 12 gazu. Te tanie części to są oryginalne czy zamienniki? :?:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap