Autor Wątek: Polonez i rywale  (Przeczytany 32748 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #120 dnia: Wrzesień 15, 2010, 02:59:52 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Z mikroprocesorem, który zapamiętuje częstotliwość wahnięć?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez i rywale
« Odpowiedź #121 dnia: Wrzesień 15, 2010, 07:56:19 am »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Cytat: "Grzech#1938"
Z mikroprocesorem, który zapamiętuje częstotliwość wahnięć?


Jeżeli to samo ma Golf mk3 to tak. Bieg "czasowy" najwolniejszy wycieraczek można samemu programować zależnie jak nam się podoba (ale też nie do końca jest tam jakaś górna granica czasowa)

Polonez i rywale
« Odpowiedź #122 dnia: Wrzesień 15, 2010, 09:52:25 am »

MarcinVK

  • Gość
Dokładnie. Włączasz najmniejsze obroty ->wyłączasz-> liczysz sekundy ile tam uważasz -> włączasz, i lata jak chcesz. Co do granicy czasowej to nie wiem, ale jak będę miał okazję pojeździć Felicją to zrobię jakiś test tego.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #123 dnia: Wrzesień 15, 2010, 12:45:43 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "RzR"
Cytat: "Grzech#1938"
Z mikroprocesorem, który zapamiętuje częstotliwość wahnięć?


Jeżeli to samo ma Golf mk3 to tak. Bieg "czasowy" najwolniejszy wycieraczek można samemu programować zależnie jak nam się podoba (ale też nie do końca jest tam jakaś górna granica czasowa)


W polonezie też jest jest górna granica czasowa.

Cytat: "LOBUZ88"
utek, nie prawda nie znasz się, Felicia to najlepsiejsze auto pod słońcem one miały wszystko, nie obrażaj Dreamcara Konrada :lol:
Raz Ci mówiłem, żebyś pisał na poziomie, bo Twoje hasełka w stylu dziecka neo nikogo tu nie bawią :D Poza tym jesteś pozbawiony obiektywizmu  :P  A co Ty możesz wiedzieć w ogóle o tych samochodach jak widziałeś je tylko na motoallegro? Jakbym chciał jeździć Felicją zamiast Polonezem, to mogłem ją sobie wziąć ale wolałem Polda, więc jeżdżę Polonezem. Pomijając pasję, to Polonez jest wygodniejszy, ma więcej miejsca w środku ale ma gorsze osiągi i spalanie. Zwykły zjadacz chleba szukający auta dla rodziny nie będzie patrzył na to, że FSO jest fajne bo ma tył napęd, tylko kupi sobie  coś innego.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Polonez i rywale
« Odpowiedź #124 dnia: Wrzesień 15, 2010, 12:47:30 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 112
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Cytat: "Bogdan611"
No rzeczywiście z lanosem i nexią się zagalopowałem :oops: ale jakość tych pojazdów jest niższa od zachodnich wózków nawet niżej klasy ale za podobną kasę wybiera się pomiędzy lichszym ale w miarę pewnym Koreańczykiem a niewiadomego pochodzenia starym Oplem(Daewoo się na nim opiera czyli technologicznie to samo bo 12 letnie daewoo to 18 letni Opel jest) czy VW lub Audi a o Espero na śmierć zapomniałem a w sumie jest to jedno z niewielu Daewoo co mi się nawet podoba i które mogło by w tym czasie nawet Poloneza zastąpić przy niewiele wyżej cenie bo kosztujące wtedy tyle samo co Polonez Tico było nieporozumieniem :shock:


Co do Tico to pełna zgoda :D ale z tymi Daewoo to nie do końca się zgodzę, oczywiście Lanos nie wytrzyma porównania z Audi A3, Civiciem, czy Corolką, ale to inna półka cenowa, a spokojnie można zestawić Lanka z samochodami, takimi jak Felicia, Peugeot 306, Astra, Escort, Golf III i jakościowo to wszystkie te samochody będą na podobnym poziomie, mała awaryjność Lanka będzie bardzo konkurencyjna, a cena jednak niższa.
Odnośnie tego co napisałeś porównując do Opla, to też się zgodzę, ale dotyczy to modeli Nexia/Espero, bo już Lanos/Nubira/Leganza to nowsze konstrukcje, np. oplowski silnik 1.6 dokładnie taki sam znajdziemy w Astrze II.

BTW, odnośnie starych samochodów - nikt też nie wspomniał o Golfie I, np. wersja GTI w pierwszej budzie to moim zdaniem bardzo sympatyczny klasyk, ogólnie ładne autko, w przeciwieństwie do późniejszych modeli. Ciężko mi go porównać do Poldka, bo nigdy takiego nie miałem, ale GTI jak dla mnie stylem zbliżony do Borewicza 2.0 DOHC.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #125 dnia: Wrzesień 15, 2010, 12:51:52 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Po wynikach sprzedaży jakie notowało Tico i patrząc ile tego jeszcze jeździ, wcale nie było nieporozumieniem :)
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Polonez i rywale
« Odpowiedź #126 dnia: Wrzesień 15, 2010, 13:01:33 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 112
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Cytat: "Konrad#1927"
Po wynikach sprzedaży jakie notowało Tico i patrząc ile tego jeszcze jeździ, wcale nie było nieporozumieniem :)


W sensie sprzedażowym nie było, ale wygląd tego samochodu, bezpieczeństwo...
No tak, ale Polacy myślą ekonomicznie :D

Polonez i rywale
« Odpowiedź #127 dnia: Wrzesień 15, 2010, 13:04:04 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Dlatego w Polsce Fiaty CC i Tico to auta rodzinne  :mrgreen:
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Polonez i rywale
« Odpowiedź #128 dnia: Wrzesień 15, 2010, 13:08:45 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 112
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
A Poldek to samochód dla rozrzutnych, ekstrawaganckich ludzi z gestem :D

Polonez i rywale
« Odpowiedź #129 dnia: Wrzesień 15, 2010, 14:42:36 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Konrad teraz ty z tym A3 czy Civicem Corollą to ty się zagalopowałeś :D Ja bardziej 10 letniego lanosa czy Nubirę widzę jako rywala 15-18 letnich Golfów III Astr I czy Audi 80.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Polonez i rywale
« Odpowiedź #130 dnia: Wrzesień 15, 2010, 15:02:35 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 112
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Bogdan czytaj uważnie :D  Napisałem, że:

Cytat: "konrad1981"
oczywiście Lanos nie wytrzyma porównania z Audi A3, Civiciem, czy Corolką, ale to inna półka cenowa


ale, że można

Cytat: "konrad1981"
a spokojnie można zestawić Lanka z samochodami, takimi jak Felicia, Peugeot 306, Astra, Escort, Golf III i jakościowo to wszystkie te samochody będą na podobnym poziomie,


czyli z grubsza to co napisałeś teraz :mrgreen:

Polonez i rywale
« Odpowiedź #131 dnia: Wrzesień 15, 2010, 21:57:00 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Zwracam honor :oops:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Polonez i rywale
« Odpowiedź #132 dnia: Wrzesień 16, 2010, 11:28:18 am »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Za 3500zl ostatnio kolega sprzedał Carine E z 1992 roku , auto było po kolizji ale naprawione lecz przod nie pomalowany. Zrobione dobrze poniewaz kolega jest blacharzem i robil je dla siebie,  lecz ja mu wcisnąłem kilka lat młodszą Toyotę.  Więc jak był na etapie malowania to stwierdzil,  ze w takim razie jej nie bedzie malował tylko tak sprzeda. Wyposazenie GLi czyli wszystko procz skóry , halogenów przeciwmgłowych których nie załozył po dzwonie pomimo ze wczesniej miał i bez chłodnicy klimy której tez nie zalozył po dzwonie. Jakbym miał wybierac tanie auto do 3000-3500zl to wybór byłby tutaj oczywisty (pomalowaćby się ją nawet pędzlem pomalowałolub wałkiem pod kolor który na całym aucie był biały), oczywiście na korzyśc tej Cariny :D. Auto 18 letnie ale nadwozie ocynkowane , bez kolizyjne i bez wypadkowe do tej ostatniej stłuczki więc rdze tam znaleśc byłoby cięzko  8) .

Ale tak realnie patrząc to za 3000zl można kupić  Corolle e10 z silnikiem 1.3 4e-fe , małe spanie , osiagi jak na ta pojemnośc bardzo dobre , awaryjnośc na bardzo niskim poziomie (wiadomo to bedzie juz auto z przedziału wiekowego 1992-1997) z przebiegiem tez nie małym więc coś zawsze może paśc jakaś pierdoła jak w kazdym aucie. Korozja , jezeli nie bite to nadwozie od poczatku produkcji ocynkowane więc korozja raczej w niewielkiej ilości jak juz. Tylko trzeba liczyc ze bedzie to auto juz prawie pelnoletnie ale nadal w 90% bezawaryjne.

A ze totalnie kazde auto można zajezdzić to tez duzo zalezy od tego na co się trafi. Jak ktos nie wymienia oleju w aucie tak jak mój kolega w Mondeo mkIV poniewaz twierdzi ze po co , to pózniej takie auta są raczej z tych gorszych i zajezdzonych.

Ostatnio znajomy kupił Puga 405 z 1995 roku , dał za auto 1500zł. Pomimo ze z zewnatrz wygląda dośc ciekawie , za wielu oznak korozjinie ma, to znów od spodu tragedia. Auto wygląda tak jakby było jakimś topielcem popowodziowym. Kazdy profil , nadkola , wzmocnienia to zamiast farby sama rdza, scianka grodziowa od silnika oblazła z farby i równiez sama rdza. Kupe blachy poszło i łat , ale auto miało docelowo iśc do wozenia ludzi na budowe  (firma budowlana) , więc chodziło o jak najtańsze. Silnik 2,0 Pb włozony z 406-tki  z LPG. Kolor biały , wypolerowany ze swiecił się jak psu jajca.  Ale po odslonieciu nawet dywaników to na podłodze sama korozja. I teraz się zastanawiac można czy one tak koroduja czy cos z nim się działo. Pozatymauto przyjemne , ciche w srodku , dośc zwawe, stylistycznie nawet ciekawe , wewnątrz wygodne duze. Tylko ta blacharka nieszczesna...
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #133 dnia: Grudzień 14, 2010, 02:41:20 am »

edhar

  • Gość
ojciec ma golfa mk2 1.6 Diesel. Jest to auto bezawaryjne, w dodatku jak na 54 konie zap...dala pieknie, jakies 183 km/h wytargałem nim sam. Mój egzemplarz nie widzial rdzy przez 23 lata bo tyle tez ma. Jest za to bardzo ekonomiczny ok 4 L ON na 100km a ojciec mowi mi ye idzie ponizej tej 4 zejsc. Ciężko sie zapala w mrozy, jednak moj zawsze odpali, owszem plastiki w środku liche, wszystko wibruje czy to na cieplym czy zimnym silniku. Ogólnie wóz nie mały, ale za mały dla mnie. Moj abimex lepsze kopyto ma niz ten golf. I dodam, ze auto oszczędne to i dobre na długie trasy, ktore pokonuje co niedziele ale nie dla mnie. Gaz taki za lekki troche i noge w napięciu sie trzyma jakby w powietrzu. w poldku tego nie ma, bo kłade cały ciężar na pedał i ile wcisne tyle sie trzyma i noga odpoczywa :) ale jedyne moje osiągnięcie w tym golfie to to ze wyjebałem honde civic IV 1,4 z pod świateł i gosc tego nie mogl zdzierżyc. ogolnie cena 1400 do 1900 zł to dobry stan do jazdy. a od 2000-2500 to stan bardzo dobry, tyle wlasnie moj kosztował. Ja jednak pozostane przy swoim i wole poloneza. :) moja ocena dla golfika to 6/10

Polonez i rywale
« Odpowiedź #134 dnia: Grudzień 14, 2010, 07:50:35 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Obejrzyj sobie crashtest Golfa II.  :mrgreen:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez i rywale
« Odpowiedź #135 dnia: Grudzień 14, 2010, 08:00:26 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Sweter o którym pisze kolega to w końcu rozwinięcie Golfa I a ten powstał na przełomie lat 70 i 80 a wtedy nie myślało się o czymś tak dziwnym jak bezpieczeństwo, Poldek tez powstał w tych czasach ALE różnica jest taka że czerpano do niego zajawki z programu ESV i ten pomysł z wprowadzeniem go na rynek amerykański (czyli spełnienie ich norm bezpieczeństwa). Sam osobiście za Swetrami (delikatnie mówiąc...) nie przepadam ale nie można dostrzec że to dobrze przemyślane auto, prosty test: ile widziałeś dziś Opli Kadetów a ile Golfów II?
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Polonez i rywale
« Odpowiedź #136 dnia: Grudzień 14, 2010, 08:00:48 am »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Cytat: "Grzech#1938"
Obejrzyj sobie crashtest Golfa II.  :mrgreen:


Idąc dalej tym tokiem myślenia, przykryjmy się prześcieradłami i czołgajmy się powoli (aby nie wzbudzać paniki) w stronę cmentarza :P. Na głupotę nic nie pomoże nawet 5 gwiazdek w crashtescie.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #137 dnia: Grudzień 14, 2010, 09:49:07 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "Alien#174"
prosty test: ile widziałeś dziś Opli Kadetów a ile Golfów II?

To wynika raczej z mentalności "polaków", którym wmówiono kiedyś, że volkswagen to najlepsze co może ich w życiu spotkać. Nie widzą jak te auta się psują, bo są przekonani, że tak ma być, a inne auta psują się jeszcze bardziej. Myślą, że jężdżą najbardziej prestiżowymi samochodami jakie są dostępne...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Polonez i rywale
« Odpowiedź #138 dnia: Grudzień 14, 2010, 10:43:06 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Alien#174"
Sweter o którym pisze kolega to w końcu rozwinięcie Golfa I a ten powstał na przełomie lat 70 i 80 a wtedy nie myślało się o czymś tak dziwnym jak bezpieczeństwo, Poldek tez powstał w tych czasach ALE różnica jest taka że czerpano do niego zajawki z programu ESV i ten pomysł z wprowadzeniem go na rynek amerykański (czyli spełnienie ich norm bezpieczeństwa).

FIAT 131 też miał rozwiązania z ESV, bezpieczne rozwiązania miały również Mercedes "beczka", SAAB i Volvo, więc raczej można napisać "część firm miała bezpieczeństwo w nosie". :D
 
Cytat: "Alien#174"
Sam osobiście za Swetrami (delikatnie mówiąc...) nie przepadam ale nie można dostrzec że to dobrze przemyślane auto, prosty test: ile widziałeś dziś Opli Kadetów a ile Golfów II?

To trzeba by sprawdzić w Niemczech, a nie w Polsce gdzie VW uważane jest za szczyt niezawodności, a "kto ma Opla ten ma hopla", "Ford gówno wort", BMW to "Będziesz Miał Wydatki" itd... Jest w ogóle jakiś tego typu tekst o VW?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez i rywale
« Odpowiedź #139 dnia: Grudzień 14, 2010, 10:48:44 am »

Michau

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Jest w ogóle jakiś tego typu tekst o VW?

szmelcwagen  :lol:

Ja nie wiem co wy chcecie od tych golfów itp, jeździ trąbi skręca i nie rdzewieje po zimie [przynajmniej mój] :) polonez wg mnie jest dobry na lato, bo przeciez zima = brak blachy na wiosne  :roll: