Autor Wątek: Fabryka  (Przeczytany 129241 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Fabryka
« dnia: Październik 30, 2010, 02:41:44 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Co będzie dalej? Czy to już na prawdę koniec końców...?
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1680130,0,,fso_szykuje_sie_do_zwolnien,wiadomosc.html
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Fabryka
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2010, 08:37:06 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Zastanawiam się co będzie lepsze - koniec czy produkcja w FSO tzw "samochodów" z Chin... Najbardziej wpienia mnie jednak to że właściwie wszystkie marki byłego bloku wschodniego nadal istnieją i produkują a w Polsce nic się nie opłaca...
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Fabryka
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2010, 10:26:36 am »

Vlido

  • Gość
Było minęło, auta jeszcze z pod znaku FSO jeżdzą, pamięć zostanie.

Fabryka
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 30, 2010, 11:26:37 am »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Cytat: "Wlido"
Było minęło, auta jeszcze z pod znaku FSO jeżdzą, pamięć zostanie.

I tylko nam to pozostanie, by nigdy o nich nie zapomniec :( , i by ciagle byly widoczne na drogach.
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Fabryka
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 30, 2010, 11:44:04 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Obawiam się, że tutaj już od kilku lat dąży się do przejęcia gruntów, wszak potencjalnie są one bardzo atrakcyjne. Inna sprawa, że nie ma pomysłu na zagospodarowanie fabryki jako takiej, szkoda że wierz się w to, że ktoś z zewnątrz przyjdzie i wyleczy nasze problemy gdy sami jesteśmy ich przyczynkiem i wiemy co popsuliśmy. Ten ktoś kto przychodzi - idiotą nie jest - wypompuje co się da, resztę wyżmie niczym przez wałki pralki frani i zostawi w pizdu, zarabiając na tym jeszcze.
Za kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt lat wszyscy będziemy z sentymentem wspominać to co zostało zatracone, wszak zawsze liczy się tylko własna kieszeń a nie przyszłość. Wujowo, oj wujowo.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Fabryka
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 30, 2010, 12:10:55 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Obywatele nie potrzebują FSO, to wiec nie ma sensu dalej generować strat. Lepiej kupić sobie jakieś chińskie gówno. W tej chwili większość towaru pochodzi z importu z CHRL, mimo że nawet co innego może być napisane na metce, opakowaniu. Chińczyk zrobi wszystko, łącznie ze wszelkiego rodzaju aprobatami i certyfikatami. A my sami na siebie kręcimy bat. Kupujemy wszystko to co nie polskie. Do pewnego meomentu ot będzi działało, ale skoro za jakiś czas w Polsce nie będzie się nic produkować, to zaczynając od najniższej klasy zawodowej która straci siłę nabywczą, stopniowo będzie się to pięło w górę, kończywszy na IMPORTERACH, którzy nie będą mieli komu sprzedać towaru.

Fabryka
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 30, 2010, 13:01:08 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nieprzyjemna sytuacja, ale niestety lata złego zarządzania zrobiły swoje. Tak to wygląda jak przez dziesięciolecia jest się w praktyce montownią zagranicznych pojazdów i nie rozwija własnych konstrukcji. Przecież tylko Syrenka tak naprawdę w całości jest polska. (Chodzi mi o osobówki). Z drugiej strony to może lepiej, że nazwa Polonez nie firmuje teraz jakiejś plastikowej tandety.
Tak nas to boli, bo to polska firma, ale zobaczcie ile na zachodzie ich upadło. - Znacie takie marki jak Simca, Panhard, AMC, Studebaker, Hillman, Humber, Sunbeam, Adler, NSU ? Seat i Skoda też są teraz w praktyce tylko szyldem na VW drugiej kategorii.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Fabryka
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 30, 2010, 13:03:42 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Obecnie już w Chinach też robi się wesoło, coraz więcej firm przenosi się tam gdzie taniej, czyli do Afryki. TAK, TAK. Oczywiście za jakiś czas to wszystko "uklęknie", prędzej cvzy później.
W dużej mierze winę ponosimy wszyscy, czyli konsumenci, bo ciąglę chcemy żeby wszystko było tańsze, bardziej dostępne i tu się kryje przyczyna która toczy współczesny świat...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Fabryka
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 30, 2010, 13:07:46 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Grzech#1938"
Seat i Skoda też są teraz w praktyce tylko szyldem na VW drugiej kategorii.


Ale są. I mają się z tego co widać dobrze, choć jakość coraz gorsza. Mimo to I miejsca sprzedaży zajmują.

Lepiej było być szyldem dla VW, niż nie być wcale. A mieliśmy taką samą szansę jak Skoda Bo jak myślicie, jaki model w ofercie Skody zastąpiła Octavia (chyba żaden, bo favorit to felicia), a jaki zastąpiłaby w FSO?

Fabryka
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 30, 2010, 13:08:59 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "ajk#1212"
Gdy miasto podnosi czynsz z ~8 na ~22 miliny to może się już nie opłacać przy produkcji ujowych aut licencyjnych.
Tak samo nie opłaca się inwestować w dorobek techniczny Muzea: Techniki Kolejnictwa Motoryzacji ale kasa na galerie i wystawy sztuki nowoczesnej są.

Obywatelu nie stój obojętnie choć na wybory i głosuj rozsądnie.


Możnaby przyblokować Warsiawkę to może by im rura zmiękła...
LOW & SLOW

Fabryka
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 30, 2010, 14:07:31 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "utek"
Cytat: "Grzech#1938"
Seat i Skoda też są teraz w praktyce tylko szyldem na VW drugiej kategorii.


Ale są. I mają się z tego co widać dobrze, choć jakość coraz gorsza. Mimo to I miejsca sprzedaży zajmują.

Lepiej było być szyldem dla VW, niż nie być wcale. A mieliśmy taką samą szansę jak Skoda Bo jak myślicie, jaki model w ofercie Skody zastąpiła Octavia (chyba żaden, bo favorit to felicia), a jaki zastąpiłaby w FSO?

Umowa z Daewoo wcale nie była zła. Nikt nie przewidział faktu, iż Międzynarodowy Fundusz Walutowy ogłosi bez powodu całemu światu, że Korea jest niewypłacalna, światowe banki zażądają natychmiastowego zwrotu gotówki od wszystkich koreańskich producentów, szef firmy zwieje z utargiem, a rząd Korei poświęci akurat Daewoo i odda go GM żeby uspokoić sytuację.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Fabryka
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 30, 2010, 14:10:39 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Jaro"
Możnaby przyblokować Warsiawkę to może by im rura zmiękła...


Sama się dość blokuje.

Fabryka
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 30, 2010, 14:13:24 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "BARTEK#1925"
Obecnie już w Chinach też robi się wesoło, coraz więcej firm przenosi się tam gdzie taniej, czyli do Afryki. TAK, TAK. Oczywiście za jakiś czas to wszystko "uklęknie", prędzej cvzy później.
W dużej mierze winę ponosimy wszyscy, czyli konsumenci, bo ciąglę chcemy żeby wszystko było tańsze, bardziej dostępne i tu się kryje przyczyna która toczy współczesny świat...

To nie "my" konsumenci "chcemy coraz tańszych". To producenci chcą coraz większych zarobków.
Jak mój ojciec miał Taunusa, to był to samochód w ogóle się nie psujący, wykonany pierwszorzędnie, luksusowy, świetnie się trzymający drogi itd... No i był piękny. :) Jego aktualny odpowiednik to głównie plastik i tania chińska elektronika, a przecież jest ponad 4 razy droższy.
Cała ta migracja zaczęła się lata temu, ale oszczędności nie obniżyły ceny samochodów tylko poszły do kieszeni właściciela. - Pamiętam jak VW sporo lat temu przeniósł lakierowanie samochodów z Niemiec do Meksyku, bo tam mogli do woli zatruwać środowisko naturalne. Na jednym samochodzie zaoszczędzili w ten sposób 1000 dolarów, ale cena pozostała taka sama.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Fabryka
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 30, 2010, 14:17:46 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "utek"
Cytat: "Jaro"
Możnaby przyblokować Warsiawkę to może by im rura zmiękła...


Sama się dość blokuje.


To to ja wiem, korki się w Raszynie zaczynają :lol: Ale wypadałoby zorganizować jakiś protest, akcja Save SAAB się udała.
LOW & SLOW

Fabryka
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 30, 2010, 14:42:04 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Niestety, ale raczej nic nie możemy już zrobić.
Jedyne co nam pozostało to mieć nadzieję, że kiedyś w końcu ktoś mądry zacznie rządzić naszym państwem i przywróci do życia Polską motoryzację...
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Fabryka
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 30, 2010, 18:04:40 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Wiem z życia że głupota i absurd w narodzie Polskim była jest i będzie i nic jej nie wytruje  dlatego mamy jak mamy bo ludzie nie potrafią rosądnie myśleć :P
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Fabryka
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 30, 2010, 23:19:18 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
Jedyne co my zwykli ludzikowie ;) możemy zrobić dla tej fabryki i marki to dbać o nasze autka i nie pozwolić zapomnieć społeczeństwu o tym że ta fabryka kiedys istniała a FSO jako marka jest nadal żywa, chociaż w tak wąskim gronie ale jednak...
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Fabryka
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 31, 2010, 01:31:18 am »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
Po co komu FSO... Auta kupimy w europie zachodniej, a Polacy niech produkują to co umieją tzn. kartofle :evil:

Mam nadzieję, że na Żeraniu będą jeszcze produkowane samochody. Może Chińczycy jednak wejdą, tylko bardziej im się opłaca kupić fabrykę z masy upadłościowej? Bez długów, związków zawodowych, gwarancji zatrudnienia, pakietów socjalnych dla załogi itd :roll:
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

Fabryka
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 31, 2010, 06:28:26 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Wszyscy tak mówią, żeby fabrykę kupili Chińczycy. Tylko ilu z Was co tak mówią, kupi jej produkty? Opinia o chińskich samochodach jest słaba. Czy będzie ktoś odważny wyłożyć powiedzmy 30 tys zł za nowy chiński wynalazek jak za tą samą kwotę kupuje się Golfa V, o uznanej renomie i niezłej jakości? Po kilku latach przy odsprzedaży Golf będzie wart jeszcze te 20 tys, a chińskie cudo może z 10. I co? Odważy się ktoś? Bądźmy realistami. Czemu nie kupowaliśmy aut FSO Lanos i Matiz jak były produkowane na Żeraniu w ostatnich latach? Przecież były lepszej jakości niż chińskie. W Polsce to zawsze jest taki słomiany zapał. Niech FSO kupią Chińczycy, a samochody ich produkcji niech kupi sąsiad, sąsiadka, Niemiec, Słowak itp - bo ja to nie.
Gdyby do dziś był produkowany Polonez, chciałbym kupić taki samochód jako nowy. Tylko nie z poczucia ekonomii a z sentymentu - bo to Polonez.
Pomóżmy Jackowi!

Fabryka
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 31, 2010, 09:00:16 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
MichalSW,
poczytaj http://vwszrot.pl/ i zastanów się czy VW to dobre auto, bo dla mnie perfidnie robione pod serwis.
Cytat: "MichalSW"
Opinia o chińskich samochodach jest słaba

Chińskie samochody istnieją na rynku od dość niedawna. Skąd wiadomo takie rzeczy siedziałeś kiedyś chociaż w jednym? Takie PLOTY puszczają właśnie właściciele VW którzy wyżej s***ą niż d**y mają. Mój wujek kupił passata B5 180tys. na liczniku. Już w naprawę wspomagania wpakował ponad 4000zł. Więc jeśli ja będę mieć do wyboru VW a Cherry to będę patrzeć na ceny części i auta. Na pewno nie dam więcej za szrot tylko dlatego że ma znaczek VW. A dobrą opinię posiada tak naprawdę w Polsce i na Ukrainie.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'