Autor Wątek: Zastąpienie alternatora od rovera  (Przeczytany 10814 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 15, 2010, 19:54:44 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
U mnie zrobione.
Chodzi o to, że zacząłem grzebać aby wyjąć zegary. I zanim wszystko odkręciłem przekręciłem kluczyk i ku mojemu zaskoczeniu zapaliła się kontrolka od ładowania. Odpaliłem i ładowanie było (choć słabe: 13,8 V). Okazało się, że oprawka żarówki od ładowania była nieco luźna - czasami nie kontaktowała i nie było wzbudzenia alternatora. Podgiąłem nieco blaszki i jest ok.
A ładowanie było słabe - 13,8 - 13,9V bez obciążenia, 13,5V ze światłami, 13,2V ze światłami, radiem, dmuchawa na 3 biegu, przeciwmgielnymi. Ale na mierzone na alternatorze było 14,5V. Dałem więc dość gruby przewód bezpośrednio od alternatora do akumulatora i teraz nawet jak włączę sporo odbiorników to mam na akumulatorze 14,2V :-) Także dzięki za radę Panowie :-)
Jeszcze tylko jedna rzecz trochę mi się nie podoba. Otóż jak odpalę samochód to świeci mi sie kontrolka od ładowania. Gaśnie dopiero jak przegazuję mniej więcej do 1500 obr./min. Nie pamiętam czy wcześniej tak było. U Was też tak jest?

[ Dodano: 15 Lis 2010 20:55 ]
Już wiem... zamieniłem żarówki i teraz kontrolka od ładowania jest mniejszej mocy. Mniejszy prąd wzbudzenia = większe obroty potrzebne do wzbudzenia alternatora.

Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 15, 2010, 22:23:19 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tak, u mnie też tak jest że jak go odpalę nie dotykając gazu to się nie wzbudza altek.
Jak obroty przekroczą 1200 to lampka gaśnie.

[ Dodano: 2010-11-23, 19:18 ]
Podczas jazdy zaświecila mi się lampka ładowania.
Zjechałem na stację żeby sprawdzić co jest nie tak.
pasek naciągnięty, napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku i włączonych światłach 14.2V. Lampka świeci mocniej jeśli zwiększę obroty silnika.
Nie świeci przy wyłączonym kluczyku, włącza się razem z zapłonem - nie gaśnie po odpaleniu silnika.

Padnięte diody wzbudzenia ?


regulator napięcia nowy.


I dalej nie znalazłem rozwiązania - Jimo co było problemem u ciebie ?


JEszcze jedna informacja : Kiedyś też mi się tak stało - ale samo przeszło po 2-3 km
Jimo co masz na myśli mówiąc ze ta lampka jest ze stopem połaczona ? Może to nie alternator tylko coś innego ?

[ Dodano: 2010-11-24, 19:20 ]
Czy ktoś mógłby dźwignąc mi temat do góry ?

Mam pytanie - skoro padły mi diody wzbudzenia czyli ten czarny scalak z napisem DIEC (czy cos takiego) to czy mogę je zastapić normalnymi diodami prostowniczymi 1A (3A bedzie ciezko upchnąć)

Potrzebowałbym tylko schematu jak są te diody tam umieszczone w tym scalaczku i jutro poróbuje. W razie czeog kuppię nowy mostek.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 25, 2010, 09:30:05 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
Czy ktoś mógłby dźwignąc mi temat do góry ?
Zaznaczasz pod oknem odpowiedzi "nie łącz tego postu" i nikt nie musi podrzucać tematu do góry.

A wracając do tematu to da się te diody zastąpić zwykłymi prostowniczymi. Wkładaj jak największy amperaż dasz radę (napięcie wseczne też mile widziane jak największe). W tej chwili nie pamiętam ale wszystkie chyba były podłączonoe w gwiazdę i przewodziły w kierunku punktu wspólnego (regulator...?). Raz u siebie zmieniałem ale nie dlatego że były uszkodzone ale w nadziei że przestanie mi się żarzyć kontrolka ładowania. Założyłem jakieś 3A/1000V takie małe kuleczki a kontrolka i tak dalej się podświetla. Ale że wszystko działa jak nalezy to nie wnikałem więcej w temat...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 25, 2010, 10:48:44 am »

waszczo

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Mam pytanie - skoro padły mi diody wzbudzenia czyli ten czarny scalak z napisem DIEC (czy cos takiego) to czy mogę je zastapić normalnymi diodami prostowniczymi 1A (3A bedzie ciezko upchnąć)

Potrzebowałbym tylko schematu jak są te diody tam umieszczone w tym scalaczku i jutro poróbuje. W razie czeog kuppię nowy mostek.


W alternatorze z 1,6 są te diody właśnie oddzielnie i sam wymieniałem kiedyś jedną i wszystko było ok, więc skoro w roverze są scalone w jeden układ to bez problemu powinno się go dać zastąpić trzema diodami :) Diody są skierowane od uzwojeń -----|>|----- do punktu wychodzącego na lampkę ładowania (wszystkie 3 łączą się w tym punkcie). Ja zastosowałem diodę 1N4007 (1A) bo była niedziela wieczór i akurat taką miałem pod ręką - działało to rok i działałoby dalej ale mam już inny alternator. Jak chcesz dla pewności można dać jakieś na większy prąd, ale ważne będzie też napięcie wsteczne.

Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 05, 2010, 09:09:43 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1185
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Zrobiłem bay-pasa  i faktycznie ładowanie ładnie podniosło się z 13,3 V na 14,3 V , tylko pojawił się problem z lekkim pulsowaniem napięcia bo światła  delikatnie mrugają, najbardziej widać to po lampce oświetlenia wnętrza. Ma tak być czy coś jeszcze zrobić trzeba, żeby to zmniejszyć.

Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 12, 2010, 14:24:52 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Czasem to ni to samo co w 1.4?  http://altera.jdm.pl/catalog/product_info.php?products_id=866  Trochę podobne  :?

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 04, 2011, 20:14:27 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Słyszałem że jakiś alternator od alfy pasuje do rovera, można wiedzieć jaki konkretny model oraz czy może komuś podszedł alternator oryginalny od freelandera do poloneza.

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 04, 2011, 23:45:32 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Myszaradom. Ja mierzyłem ten od freelandera. Nie widze problemu by go wsadzić. Nawet go wstępnie przymierzyłem na miejscu altka z 1.4 z mocowaniem z altka z freelandera i trzeba minimalnie rozwiercić otwór w łapie. Wyjdzie w osi bo wkładałem nawet pasek. Mimo wszystko, altek z freelandera byłby u mnie za słaby, dlatego mam już wszystko przygotowane pod alternator z Opla Zafiry 140A. Zresztą, mój patent już został też zastosowany u Barniiego i kolegi z tego forum (nie pamiętam nicka, ale chwalił się w temacie czego dziś dokonałem), więc myślę że nie ma co kombinować

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 04, 2011, 23:58:53 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3784
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zresztą, mój patent już został też zastosowany u Barniiego i kolegi z tego forum (nie pamiętam nicka, ale chwalił się w temacie czego dziś dokonałem), więc myślę że nie ma co kombinować

U Przema_91. U mnie również zawita taki altek.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 05, 2011, 09:27:06 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Panowie to jeżeli to możliwe to prosił bym o fotki, opis co trzeba przerobić i jakie koszta.
Ogrom pracy przy polonezie mam więc każda tego typu pomoc jest u mnie mile widziana :)

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 05, 2011, 10:09:46 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
www.obrgarages.blox.pl

tam znajdziesz zdjęcia i opis przeróbki alternatora

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 06, 2011, 14:05:29 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
wczoraj przymierzyłem alternatory i ten od freelandera jest wyższy od seryjnego 1,4
Po lekkim szlifie łapy powinno pasować
Foto


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 06, 2011, 19:47:25 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
jak juz mowilem, pasuje. altek z zafiry 140A JEST DUUUZO WIEKszy i tez pasuje :)

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 08, 2011, 16:44:51 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
ja mam z eskorta i śmiga elegancko
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 09, 2011, 07:17:34 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
jak juz mowilem, pasuje. altek z zafiry 140A JEST DUUUZO WIEKszy i tez pasuje
WIEEEEEMMMMM ale akurat od freelandera mam a teraz czeka mnie masa wydatków więc narazie muszę się tym zadowolić a od freelandera i tak będzie lepszy niż ten co mam aktualnie.

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 09, 2011, 21:55:40 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
 ja mam od 1,8 16v juz 2 lata nic nie szlifowalem nic nie kombinowlem. przykrecilem razem z lapa i zalozylem pasek 5pk
75A

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 10, 2011, 07:04:39 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
ja jak mierzyłem to nie chciał mi normalnie wejść a jak zeszlifowałem 5mm to się nic nie dzieje a łatwiej będzie wsadzić, wszystko okaże się w praniu.

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 14, 2011, 08:17:19 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
A jak reakcja instalacji elektrycznej na 140A ?? Nie ma żadnych problemów ??
Nie przydałby się teraz większy akumulator ??
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 29, 2011, 17:25:18 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Alternator lipny ale od escorta jest ten sam i też diody padają.
Jedyny dobry patent to  szeregowo z kabelkiem  idącym z alternatora do regulatora wlutować diodę 6A.
Napięcie idzie o 0,6V w górę i  jest 14,2V cały czas  z włączonymi światłami, wycierakami i dmuchawą.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Zastąpienie alternatora od rovera
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 08, 2011, 08:26:14 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Silnik odpalony więc i sprawdziłem alternator, od freelandera pasuje idealnie daje 14,2V bez "bajpasa", a jego prąd zmierzę dzisiaj mam nadzieje że będzie dawał nominalne 75A
Lecz założyłem go na nowym (nie dawno kupowałem jak miałem stary alternator poldorovera) pasku 4 rowkowym, nie widzę aby alternator się "ślizgał" na nim