Autor Wątek: Kasowanie luzu łożysk kół przednich  (Przeczytany 12033 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 23, 2010, 19:54:48 pm »

et22

  • Gość
Byłem,pytałem łożysko najlepsze jakie mają prod. Hiszpańskiej mniejsze 20pln większe 25pln sprzedawca mówił że to są najlepsze jakie posiadają i posiadali kiedykolwiek... a kupowałem u nich już wiele razy i nigdy mnie nie oszukali.

Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 24, 2010, 23:35:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no i jeszcze uszczelniacze 4pln ,
mnie zestawik wyszedl 39pln ,
ciekawe jak oni to robia ,ze zestaw kosztuje 20-25pln i jeszcze nakretke daja ,nawet na chinskich tyle nie wyjdzie  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 24, 2010, 23:39:13 pm »

et22

  • Gość
Tak że jak ktoś był by chętny mogę kupić i wysłać.

Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 24, 2010, 23:45:48 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "et22"
najlepsze jakie mają prod. Hiszpańskiej

SKF ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 25, 2010, 00:20:12 am »

et22

  • Gość
skf są chyba szwedzkie.

Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 25, 2010, 00:28:19 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
To co to są te hiszpańskie ? Ja mam w sklepie na półce wiele rolek SKF i są właśnie Made in Spain.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 25, 2010, 01:52:51 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
SKF to ma teraz fabryk jak psow ,
czy to przypadkiem nie jest wogole francuska firma ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 26, 2010, 19:58:46 pm »

bp

  • Gość
Co do regulacji, to po działaniu książkowym, czyli:
-zakręcamy 20-30Nm,
-robimy kilka obrotów, luzujemy
-zakręcamy 7Nm
-cofamy o 30 stopni nakrętkę

warto skontrolować luz prastarą metodą "na śrubokręt", czyli podkładka pod nakrętką musi dać się przesuwać za pomocą śrubokręta, ale jednocześnie nie może być wyczuwalnego luzu.

Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 06, 2010, 13:05:00 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "bp"
podkładka pod nakrętką musi dać się przesuwać za pomocą śrubokręta
Ale podkładka ma klin i nachodzi na rowek w ośce zwrotnicy. No chyba że ma być delikatny ruch lewo-prawo.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 06, 2010, 14:01:56 pm »

bp

  • Gość
Tak ma klin, ale chodzi właśnie o ten mały zakres ruchu, klin ma dość duży luz.

Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 24, 2010, 16:33:21 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "KGB"
czy to przypadkiem nie jest wogole francuska firma ?


SKF jest chyba Szwedzki, twierdzą że stworzyli Volvo.

Ja do Rovera kupowałem napinacz SKF made in UK
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 24, 2010, 20:04:47 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 26, 2018, 12:54:45 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Cześć,
Odkopuje temat, żeby nie robić bałaganu.
Czy luzu ma nie być wyczuwalnego przy nowych łożyskach na zimno? To samo z używanymi łożyskami, bo drugą stronę nasmarowałem tylko. Czy może ma nie być luzu po pojeżdżeniu trochę i rozgrzaniu? Drugie pytanie, to po ilu km trzeba znowu naciągnąć łożyska - i to samo pytanie, na zimno czy na rozgrzanej piaście?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2018, 12:59:42 pm wysłana przez marian. »

Odp: Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 26, 2018, 13:27:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a kto by sie dotykal goracej piasty,
jasna sprawa, ze wymiana lozysk i regulacja naciagu odbywa sie na zimno,
gdy zrobisz to zgodnie z instrukcja, to luz na zimno nie bedzie wyczuwalny,
kontrole luzu na samochodzie stojacym na kolach mozesz przeprowadzac przed i po kazdej jezdzie,
pierwsza kontrole na podnosniku z regulacja luzu polecam przeprowadzic po 3-5kkm od wymiany, chyba ze wczesniej wyczujesz,ze cos jest nie tak
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 26, 2018, 14:54:11 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Dzięki @KGB  <ok>

Odp: Kasowanie luzu łożysk kół przednich
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 26, 2018, 15:47:01 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 783
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Tak na prawdę to przy regulacji luzu łożysk kół przednich ,jest wskazana względna dokładność ,t.z.n że robimy to z wyczuciem samemu , a nie książkowo, bo tym sposobem długo się nie pojeździ , od początku sam ,smaruję i reguluję luz  osiowy łożysk bez żadnych przyrządów (klucz dynamometryczny ) tylko na wyczucie ,i zawsze zostawiam ,minimalny luz ! bo nigdy nie jest wiadomo kiedy to będzie idealnie (bez luzu) a o przeciągnięcie jest nie trudno . Także minimalny luz na łożyskach jest bardziej bezpieczny , niż gdy go w ogóle nie ma ,ponieważ nie grozi to nadmiernemu nagrzewaniu się piasty i wytopieniu się smaru , a co za tym idzie ,ostatecznym zatarciu się łożyska ! Swoje łożyska od nowości eksploatacji, , przesmarowywałem tym sposobem , chyba ze 3 razy i też regulowałem tyle samo   ,mają 18 lat i  przebieg ponad 150 tys. i nie widać oznak zużycia  <spoko> <jupi> <jupi> <jupi> <lol> <lol>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123