Autor Wątek: Poprzeczny twin cam w poldku  (Przeczytany 32774 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poprzeczny twin cam w poldku
« dnia: Grudzień 30, 2003, 21:18:46 pm »

Bodzioo

  • Gość
W związku z tym że od bardzo dawna nie założyłem nowego tema tu postanowiłem teraz to zrobić. Prosze o łagodny wymiar kary :)
W poldku którym obecnie śmigam (1.6 gle 150000km) coraz bardziej grają panewki, kiedyś ggrały w okolicach 4000 rpm a teraz graja przy odpalaniu i powyżej 2000rpm. Czyli zbliża się remont lub przekładka :twisted:  więc od listopada szukam fiatowskiej 2 lub 1.8. Najlepiej by mi pasował jakiś engine do remontu i na gaŹniku to bym go sobie po swojemu zrobił (tłoki z 1.6 garbate, głowica do przeróbki, większe zawory po głowie mi chodzą 45mm) ale znalazłem 2.0 ie z 93roku  i zastanawiam się nad przeróbkami potrzebnymi do władowania tego ustrojstwa.
1. Szukałem, czytałem i znalazłem coś o łożysku ślizgowym zamiast zwykłego tocznego pod kołem zamachowym w poprzecznych silnikach. W związku z tym, że jest to niesprawdzona informacja prosiłbym o wasze opinie.  Czy takie tam rzeczywiście występuje i czy łatwo da się je zaastąpić normalnym??
2. Jak to jest z miską olejową i smokiem pompy w tych silnikach??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2003, 23:37:36 pm »

Piotrek_

  • Gość
Ad1. Nie bardzo, choć nie jest to niemożliwe. Po prostu za dużo roboty - jak przy pakowaniu 2.0 Fiorda do komory po OHV. Moim zdaniem bez sensu.
Ad2. Miałem kiedyś takie cudo 2.0 od Tipasa, ale samemu spodowi się nie przyjrzałem. Na bloku były nadlewy pod łapy od klasycznego dohca.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 31, 2003, 12:50:50 pm »

Bodzioo

  • Gość
Mam jeszcze jedno pytanie: Jaki wymierny efekt da założenie przy remoncie silnika tłoków garbatych od 1.6 i obrobienie głowicy pod zawory 45mm??
Co jeszcze można zrobić przy remoncie żeby podrasować taki ładny silniczek??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 31, 2003, 13:29:35 pm »

Piotrek_

  • Gość
Tłoki od 1.6 dadzą Ci za dużą kompresję. Panewki na tym nieŹle ucierpią. Optimum to z 1.8.

Powiem Ci, co ja mam u siebie. Tloki mam seryjne od 2.0, zawory ssące od Cromy turbo (jakieś 1.5mm szersze), poprawione kanały w głowicy i przefazowany rozrząd (wydech opóŹniony o jeden ząbek na kole). To dało przesunięcie (i zdecydowanie odczuwalne podniesienie) momentu w okolice 4000 rpm.

Jeszcze jedno: Szlifierz nie chciał się podjąć rozwiertu gniazd, ani nawet wymiany na szersze. Twierdził, że nie ma w czym zabierać aż tyle materiału głowicy. :/ Dziwne... Muszę się dokładnie przyjrzeć głowicom made by G.Croft ;)

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 31, 2003, 17:22:52 pm »

Bodzioo

  • Gość
A możeby do tłoków z 1.6 dołożyć panewni z diesla tam są (chyba) większe obciążenia. Gdzieś(chyba na FSO AK) czytałem wypowiedŹ Mrozka gdzie mówił żeby przy remoncie władować tłoki od 1.8 co da stopień sprężania 9.5 lub od 1.6 co da 10.  Co daje podniesienie stopnia sprężania?? więcej mocy napewno tylko ile  a może jeszcze coś ??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 31, 2003, 17:57:13 pm »

Wafel

  • Gość
Cytat: "Bodzioo#321"
A możeby do tłoków z 1.6 dołożyć panewni z diesla tam są (chyba) większe obciążenia. Gdzieś(chyba na FSO AK) czytałem wypowiedŹ Mrozka gdzie mówił żeby przy remoncie władować tłoki od 1.8 co da stopień sprężania 9.5 lub od 1.6 co da 10.  Co daje podniesienie stopnia sprężania?? więcej mocy napewno tylko ile  a może jeszcze coś ??

stopien sprezania nie podnosi mocy :P
wiem bo mam 13:1 :)

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 31, 2003, 20:50:07 pm »

Bodzioo

  • Gość
Cytat: "Wafel#473"

wiem bo mam 13:1 :)

 
A jaki masz silnik i jak podniosłeś stopień sprężania do 13:1 ?? A może masz kompresję 13 atmosfer (kg/cm2)?? Z tego co się orientuję to optymalny stopień sprężania wynosi 10:1 taki ma np. rover w 1.4 i honda w vtecach.  Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 31, 2003, 21:00:33 pm »

Piotrek_

  • Gość
Tak, Wafel ma takie ciśnienie sprężania, ale nie stopień. To są różne wielkości!

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 31, 2003, 21:17:06 pm »

Bodzioo

  • Gość
Tak myślałem, z takiego ciśnienia wnioskuje że niedawno jego silnik przeszedł remont. U mnie jak mierzyłem to było na 1. 6atm na 2 i 3 po 7-8 atm a na 4 nawet 9 atm.  A wracając do głównego wątku to co proponujecie żeby grzebnąć w tzw. DOHC. Piotrek czyżbyś był jedynym przedstawicielem SMP na forum?? Czy dużo jest zabawy w przerobieniu wtryskowca na gaŹnik?? Przepraszam za męczące pytania ale chce się jak najlepiej przygotować do przekładki.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 31, 2003, 22:28:33 pm »

Woj-o#772

  • Gość
Roverek ma dokładnie 10.5:1
Im wyższa ta wartość tym wiekszą sprawność ma silnik - większa moc, ale to powoduje że silnik pracuje w duzo wyższej temperaturze  i obciążeniach (metaowa uszelka głowicy w roverku i Vtecach hondy na przykład), oraz trzeba się liczyć z tym że na polskiej benie która czasami nie ma 95 oktanów może być kiepsko - trzeba będzie lać 98 (po roverku sadząc to 10.5:1 to granica stosowania benzyny 95 - powyżej tego sprężania trzeba będzie lać 98 - ze względu na spalanie detonacyjne)

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 31, 2003, 22:47:39 pm »

Piotrek_

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Piotrek czyżbyś był jedynym przedstawicielem SMP na forum?? Czy dużo jest zabawy w przerobieniu wtryskowca na gaŹnik??


Nie. Jest jeszcze SerU, a Mrozek jeszcze się nie zarejestrował.

Nie, pod warunkiem, że masz kolektor dolotowy od gaŹnika i elektryczną pompę paliwa. Reszta jest bez zmian, tylko odpada instalka od wtrychu (zakładając, że jest to silnik pochodzący z auta tylnonapędowego! FWD mają odwrotnie kolektory!!)

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 31, 2003, 22:50:07 pm »

Piotrek_

  • Gość
Moim zdaniem tłoki z max garbem jak w 1.8 i to, co opisywałem wyżej. Koszt roboty głowicy z materiałami wyniósł mnie jakieś 250-300 zeta. Reszta samodzielnie z wydatną pomocą Kolegów z SMP;)

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 01, 2004, 11:00:34 am »

Wafel

  • Gość
Cytat: "Piotrek#389"
Tak, Wafel ma takie ciśnienie sprężania, ale nie stopień. To są różne wielkości!

eeeeeeeeee zawsze mi sie piepszyło :D

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 01, 2004, 13:05:35 pm »

Bodzioo

  • Gość
No to będą tłoki od 1.8 i większe zawory. Jaki efekt przynisą te modyfikacje bo trudno mi oszacować jak na oko wzrośnie moc i co będzie z momentem obrotowym?? Czy przy wzroście stopnia sprężania nie traci się na momencie obrotowym??  Czy panewki od diesla są wytrzymalsze niż w benzyniakach?? Przy wysokim st. sprężania może by wystarczyło zastosowanie uszczelki pod głowicę od turbo(integralki)??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 01, 2004, 13:35:06 pm »

Piotrek_

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Jaki efekt przynisą te modyfikacje bo trudno mi oszacować jak na oko wzrośnie moc i co będzie z momentem obrotowym??


Pójdzie w górę, ale nie wiem o ile. Na pewno zdecydowanie odczuwalnie. Moment wzrośnie, ale przesunie się w zakres wyższych obrotów.

Cytuj (zaznaczone)
Czy przy wzroście stopnia sprężania nie traci się na momencie obrotowym??


Nie sądzę.

Cytuj (zaznaczone)
Czy panewki od diesla są wytrzymalsze niż w benzyniakach??


Nie wiem, słysząlem, że są takie same, ale nie mam 100% pewności, więc nie traktuj tego jak pewnika.

Cytuj (zaznaczone)
Przy wysokim st. sprężania może by wystarczyło zastosowanie uszczelki pod głowicę od turbo(integralki)??


Może być zwykła. Jeśli boisz się, że wydmuchnie, to skręć głowicę wyższym momentem. Na pewno wymień śruby głowicy, bo nigdy nie wiadomo ile razy były używane (max 3). Urwanie śruby głowicy to dodatkowa robota... Jeżeli uda Ci się zdobyć śruby z łbem 6-cio kątnym, to git, tylko wskaŹnik wytrzymałości minimum 10.9, a najlepiej 12.9. W ostateczności śruby od Cromy 2.0, ale do nich potrzebna jest odpowiednia nasadka...nietypowa zresztą :evil:  :evil:

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 01, 2004, 14:09:56 pm »

Bodzioo

  • Gość
Więc trzeba będzie przy okazji wyminić wszystkie śruby. Czy te śruby od Cromy nie mają przypadkiem takiego "gwiazdkowego" wzoru łba?? Czy spalanie detonacyjne występuje także na lpg??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 01, 2004, 18:21:25 pm »

Bodzioo

  • Gość
Jak macie, po przekładce rozwiązane doprowadzenie podciśnienia do układu hamulcowego??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 01, 2004, 18:44:04 pm »

Piotrek_

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Czy te śruby od Cromy nie mają przypadkiem takiego "gwiazdkowego" wzoru łba??


Jakbyś zgadł ;) Z tym, że nie jest to TORX.

Cytuj (zaznaczone)
Czy spalanie detonacyjne występuje także na lpg??


Przy stopniu sprężania w okolicach 10:1 i zapłonie przyspieszonym ponad 30 stopni jest możliwe, tylko po co? :lol: Na poważnie: przy normalnych nastawach nie występuje.

Cytuj (zaznaczone)
Jak macie, po przekładce rozwiązane doprowadzenie podciśnienia do układu hamulcowego??


Jak przy OHV, najwyżej dłuższy wężyk się daje.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 01, 2004, 22:00:57 pm »

Woj-o#772

  • Gość
Ee tam dłuższy - ja tam mam krótszy ;)
Detonacyjne na gazie to już mocno się trzeba napracować - liczba okanowa powyże 105 (biorąc pod uwagę wariacje jakości gazu - powinno być >110) wiec jeżeli wystepuje to albo silnik przegrzany (ale to bardzo przegrzany i zanagarowany) i świece (lub elementy komory spalania) zaczynają sie zachowywać jak świece żarowe w dieslu - powodują samo-zapłon, albo tak jak piter pisze sprężanie kosmiczne i zapłon mocno do przodu.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 02, 2004, 13:42:54 pm »

Bodzioo

  • Gość
Co powiecie o chłodzeniu dohc?? Czy wystarczy standardowa(stara) chłodnica czy wymienić ją na tą z nowszych poldków lub z diesla?? Jak macie u siebie zrobione?? Jeśli macie jakieś spostrzeżenia lub rady dotyczące przekładki i silnika to zapraszam do podzielenia się nimi.