Po kolei od końca
:
Silniki DOHC 1,4 i 1,6 miały takie same tarcze i dociski sprzęgła jak polonez więc skombinuj koło zamachowe od takiego silnika i będziesz hulał na sprzęgle polonezowskim.
Silniki 2.0 DOHC z wtryskiem miały czujniki położenia wału z tyłu i z przodu silnika (na kole pasowym i zamachowym), inny wałek pośredni i inny trójnik cieczy chłodzącej wychodzący z głowicy (z dodatkowym czujnikiem temperatury)
Bezpieczne obroty silnika. Hmmm...To zależy jakie przeróbki w silniku. Dla seryjnego nie radzę wkręcać powyżej 5800 obrotów. U siebie miałem ogromny stopień sprężania (głowica ciachnięta równo z gniazdami i spalanie stukowe na benzynie) i panewki nie nawidziły wysokich obrotów-silnik się po prostu przycierał.
Pamiętaj też o dobrym oleju. Polecam Elf Sporti SRI.
Moment obrotowy skrzyń biegów-na bank 220 Nm (tyle miały wersje turbo)
Jeżeli chodzi o ceny osprzętu do silników wtrykowych to nowe są zaporowe a używki trudno dorwać więc też do tanich nie należą. Pamiętaj, że poza kompem potrzebny jest przepływomierz, inny kolektor ssący, inny aparat zapłonowy.
Co do chłodnicy to akurat w moim przypadku nie dawała sobie zbyt dobrze rady. Fakt faktem, że była mocno zakamieniona ale podczas forsownej jazdy miałem fontanny ze zbiornika wyrównawczego i nawet podczas jazdy przy prędkości 150 km/h potrafił mi się zagotować i zapaćkać dokumentnie rpzednią szybę :D Jeżeli masz go zamiar żyłować, to załóż większą chłodnicę i pomyśl o chłodnicy oleju.
Silniki mocowane poprzecznie miały z reguły inny aparat zapłonowy (z tyłu na wałku ssącym) i leżący filtr oleju. Miska i pompa olejowa były te same. Na własne oczy widziałem silnik poprzecznie zamontowany z normalnym układem kolektorów.
Jeżeli chodzi o podrasowanie tego silnika, to przede wszyskim głowica. Kanały, zawory, gniazda zaworowe, planowanie.
Jeżeli chcesz poczytac o przekładce, to
http://squadak.glt.pl w dziale squadak 2k