Autor Wątek: Poprzeczny twin cam w poldku  (Przeczytany 35489 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 11, 2004, 00:48:56 am »

leon

  • Gość
Cytat: "Woj-o#772"
W moim Morawskimjest tak napisane :
- pompka gaŹnikowa - ciśnienie przy 4000 0,019-0,029 MPa
- pompka Abimex    -  0,07 MPa (ale tu może być błąd bo regulacja ciśnienia na zaworze reg jest rónież podana 0,07 MPa a pompa powinna miec raczej naddatek ciśnienia
- pompka w 1.4 - 0,32 MPa - regulacja w układzie ustawiona na 0.3 MPa


Pompa Abimex daje ok 0,08. Morawski jest jak zwykle "dokładny inaczej". GLI Boscha ok 0,1.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 11, 2004, 10:38:32 am »

Woj-o#772

  • Gość
No właśnie - czyli jednopunkt ma 3 razy nizsze ciśnienie od wielopunktu!
Czyli jeżeli argenta też miała popke na 3 bary to abimexowa nijak nie będzie chciała tam dobrze działać.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 11, 2004, 11:38:38 am »

kowal

  • Gość
Cytat: "leon"
Pompa Abimex daje ok 0,08. Morawski jest jak zwykle "dokładny inaczej". GLI Boscha ok 0,1.

taaaa moja dawala 2atm i bylo to za malo... bo sie dlawil po wymianie pompki jak reka odjol - z tego co mi mowil mechanior powinna miec albo 3 albo 3.5atm - jak bede na regulacji zaworow i wymianie paska rozrzadu to zapytam.
Cena 350zeta za pompke.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 12, 2004, 17:08:55 pm »

Bodzioo

  • Gość
czy komputer do 16v jest taki sam jak do 8v?? ile kosztuje komputer i elektryka (oprócz czujników i wtrysku) do 2.0??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 13, 2004, 14:53:36 pm »

Bodzioo

  • Gość
jaki moment obrotowy wytrzymuja fiatowskie skrzynie biegów??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 16, 2004, 15:28:55 pm »

Bodzioo

  • Gość
i kolejne pytanie:
Ile kosztuje sprzęgło do 2.0??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 16, 2004, 20:50:13 pm »

Piotrek_

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
czy komputer do 16v jest taki sam jak do 8v?? ile kosztuje komputer i elektryka (oprócz czujników i wtrysku) do 2.0??


Tu nie było żadnych unifikacji. Przykładowo: w Argencie były dwa rodzaje wrtysku: L-Jetronic i LE-Jetronic, a kompy zupełnie inne.

Cytuj (zaznaczone)
jaki moment obrotowy wytrzymuja fiatowskie skrzynie biegów??


Trudno powiedzieć. 200Nm powinny z paluszkiem.

Cytuj (zaznaczone)
Ile kosztuje sprzęgło do 2.0??


Z oryginalnym łożyskiem oporowym poniżej 300. Tarcza, docisk i łożysko.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 18, 2004, 12:34:22 pm »

Bodzioo

  • Gość
A jak jest z kołem zamachowym?? Podobno pasuje od Łady tyle że jest lżejsze, więc jeśli koło jest takie samo to tarcza sprzęgła chyba też?? Czy na kołach  do dohc na wtrysku były jakieś znaki pod czyjniki czy coś w tym stylu??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 18, 2004, 13:33:37 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Sprzęgło od łady może nie wytrzymać momentu 2.0 i bedzie sie ślizgać;)

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 18, 2004, 15:59:06 pm »

Bodzioo

  • Gość
ale koło zamachowe spasi?? czy tarcza sprzęgła od łady jest większa od polonezowskiej??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 18, 2004, 17:48:56 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Powiem szczerze że nie widziałem jeszcze na oczy tarczy i sprzęgła od łady, ale z porównania momentu jaki wytwarza DOHC fiata i łady, łada powinna mieć docisk o mnieszej sile docisku albo mniejszą średnicę tarczy sprzęgłowej

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 19, 2004, 19:17:15 pm »

SerU#408

  • Gość
Po kolei od końca :P :

Silniki DOHC 1,4 i 1,6 miały takie same tarcze i dociski sprzęgła jak polonez więc skombinuj koło zamachowe od takiego silnika i będziesz hulał na sprzęgle polonezowskim.

Silniki 2.0 DOHC z wtryskiem miały czujniki położenia wału z tyłu i z przodu silnika (na kole pasowym i zamachowym), inny wałek pośredni i inny trójnik cieczy chłodzącej wychodzący z głowicy (z dodatkowym czujnikiem temperatury)

Bezpieczne obroty silnika. Hmmm...To zależy jakie przeróbki w silniku. Dla seryjnego nie radzę wkręcać powyżej 5800 obrotów. U siebie miałem ogromny stopień sprężania (głowica ciachnięta równo z gniazdami i spalanie stukowe na benzynie) i panewki nie nawidziły wysokich obrotów-silnik się po prostu przycierał.

Pamiętaj też o dobrym oleju. Polecam Elf Sporti SRI.

Moment obrotowy skrzyń biegów-na bank 220 Nm (tyle miały wersje turbo)

Jeżeli chodzi o ceny osprzętu do silników wtrykowych to nowe są zaporowe a używki trudno dorwać więc też do tanich nie należą. Pamiętaj, że poza kompem potrzebny jest przepływomierz, inny kolektor ssący, inny aparat zapłonowy.

Co do chłodnicy to akurat w moim przypadku nie dawała sobie zbyt dobrze rady. Fakt faktem, że była mocno zakamieniona ale podczas forsownej jazdy miałem fontanny ze zbiornika wyrównawczego i nawet podczas jazdy przy prędkości 150 km/h potrafił mi się zagotować i zapaćkać dokumentnie rpzednią szybę :D Jeżeli masz go zamiar żyłować, to załóż większą chłodnicę i pomyśl o chłodnicy oleju.

Silniki mocowane poprzecznie miały z reguły inny aparat zapłonowy (z tyłu na wałku ssącym) i leżący filtr oleju. Miska i pompa olejowa były te same. Na własne oczy widziałem silnik poprzecznie zamontowany z normalnym układem kolektorów.

Jeżeli chodzi o podrasowanie tego silnika, to przede wszyskim głowica. Kanały, zawory, gniazda zaworowe, planowanie.

Jeżeli chcesz poczytac o przekładce, to http://squadak.glt.pl w dziale squadak 2k :)

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 20, 2004, 15:47:57 pm »

Bodzioo

  • Gość
sprzęgło polonezowskie raczej długo nie wytrzyma a często kopać żeby wymienić tarcze to troche niezbyt interesujące zajęcie.
Niewiem czy niewpadnie mi w ręce (wiem gdzie taki sie ukrywa) silnik zrobiony pod turbo tyle że bez turbiny i zastanawiam się ile bedzie miał mocy na sucho (bez turbo)?? czy może lepiej zastosować do takiego silnika choć  LPT (niskociśnieniowe turbo)??
Co do czujnika przy kole zamachowym to na schematach od delty niema go, jest tylko z przodu.  
Potrzebny mi bedzie tylko komputer do silnika- ile on może kosztować??
 Squadak 2k widziałem i przeczytałem już dawno-- fajna stronka.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 20, 2004, 16:25:19 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Silnik który została zaprojektowany na prace z turbosprężarką nie bedzie dobrze chodził bez niej!! Dość znacząco się różni od wersji bez turbiny. Głównie w mechaniŹmie tłokowo korbowym. Silnik z turbiną ma dużo mniejszy stopień sprężania! Nawet jeśli ktoś postanowi go wykożystać bez turosprężarki i bedzie chodził to moc i moment bedzie dużo niższa niż silnika bez turbo seryjnie! Już nie bede pisał o spalaniu bo też bedzie wyższe! Poprostu nie opłaca się!

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 21, 2004, 15:25:06 pm »

Bodzioo

  • Gość
silnik fiat/lancia turbo różni sie od zwykłego tylko tłokami, zaworami wydechowymi, regulatorem ciśnienia paliwa, natryskiem oleju na tłoki, sterownikiem wtrysku reszta jest raczej taka sama. Pomijam wałki wyrównawcze które raczej nieprzeszkadzają.
Jeszcze zastanawiam się czy bardzo trzeba będzie "przód" obspawać i czy inwestować w lucasy?? tylko że bym je zrobił na tarcze z tyłu zamiast bębnów.
Czy SMP jeszcze istnieje??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 21, 2004, 17:26:27 pm »

SerU#408

  • Gość
Przód obspawaj koniecznie a w lucasy się nie baw. Ja u siebie miałem zwykłe polonezowskie heble ale idealnie zadbane i klocki lucasa-hamował aż miło :D

SMP hmm....trudno powiedzieć....:P

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 22, 2004, 17:00:38 pm »

Bodzioo

  • Gość
Mocno przód spawać??  
Zastanawiam się czy lepiej byłoby remontować i grzebnąć 8 zaworową głowice czy szukać 16 i ewentualni ją grzebnąć??
Co jeszcze przy remoncie grzebnąć??
Do pełnego squadu SMP na forum brakuje jeszcze Mrozka.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 25, 2004, 18:45:02 pm »

Bodzioo

  • Gość
Ile kosztują mosty od 132/argenty?? bo koleś mi krzyknął ok 400zł. :shock:
Czy jest sens wymieniać standardowy most na fiatowski??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 29, 2004, 16:59:54 pm »

Bodzioo

  • Gość
Czy zwiększenie stopnia sprężania i obróbka głowicy pod większe zawory będzie wiązało się ze wzrostem zużycia paliwa??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 29, 2004, 17:09:54 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Wykonując te czynności poprawiasz sprawność silnika. Stopień sprężania podnosi w sposób bezpośredni sprawność a poprawienie gniazd i  zaworów zmniejszy opory przepływu co też zwiększa sprawność. Jak jest większa sprawność to większa część energii chemicznej zawartej w paliwie zamieni się na energię mechaniczną. Teoretycznie spalanie może się nawet zmniejszyć bo bedziesz otrzymywał większy moc z tego samej dawki paliwa :)