Autor Wątek: Poprzeczny twin cam w poldku  (Przeczytany 35499 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #80 dnia: Marzec 03, 2004, 17:59:14 pm »

Bodzioo

  • Gość
Z tym aparatem to zostaje mi tylko pomyśleć bo  mam alternator po prawej stronie.
Magasquirt to taki komp do wtrysku do samodzielnego złożenia, troche o tym jest na fiat-furious.
1. Jakie zawory standardowo były montowane w 2.0?? Bo widziałem gdzies info że były 41,8 i 42 z groszami.
2. Jakie zawory dać do standardowego wałka??
3. Jaką średnice rur dać do kolektora wydechowego??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #81 dnia: Marzec 11, 2004, 02:42:48 am »

Mrozek#83

  • Gość
Co do tego Magasquirt’a to można powiedziec na razie tylko tyle ze widac ze dziala. Wg mojej oceny nieglupi, calkiem ciekawy i prosty pomysl na wtrysk do silnika, tylko trzeba mieć pojecie o tworzeniu mapy zaplonu dla konkretnego silnika.

1. Standardowo są to 42.2...42.6mm – ssące i 35.85...36.15mm – wydechowe.
2. A jakie tylko chcesz – maksymalnie bez kosmicznych przerobek glowicy wejdą: ssące 46mm i wydechowe 40mm. Oczywiście gniazda zaworowe muszą być wymienione na wieksze. Inna tez para koloszy, że zawory jakie zdolasz znaleŹć z innych aut będą najpewniej za dlugie (krotsze nie mogą być niż 105,5mm) i trzeba będzie je skracac oraz toczyc nowy rowek na zamki, lub tez za grube (seryjna grubosc trzonka to 8mm) i prowadnice do rozwiertu. Pomijam już tak oczywista kwestie jak powiekszenie kanalow w glowicy i kolektorach do odpowiednio wiekszcych zaworow :-). Jeszcze jedna kwestia – fazy rozrzadu moga wymagac korekty ze względu na ryzyko kolidowania zaworow w fazie ich wzajemnego „mijania się” – ale to oczywscie również „szczegol” :-P. Hmm... ogolna rada dla wszystkich „tuningowcow” – jeśli zamierzacie się za cos powaznie zabrac to warunkiem sukcesu jest to, żebyscie doskonale wiedzieli jakie to skutki ma dla pracy silnika.
Tanim i prostym sposobem na dodatkowe 7-13 KM jest zastosowanie zaworow ssacych o srednicy 43,5mm z wersji abarth (piekne total odchudzone cholernie ciezkie do zdobycia cacuszka za 130-150 zl/4szt) lub tansze „plebejskie” z cromy 2.0 (60-80 zl/4szt) o takiej samej srednicy ale nieco bardziej siermiezne ;-) – obie wersje maja odpowiedna dlugosc i wymagaja tylko wyfrezowania gniazda i powiekszenia jego wewnetrzej srednicy.
3. Ehh... najlepiej taka żeby idealnie „gralo” z kanalami wydechowymi w glowicy. Srednica rur zalezy od innych modyfikacji w silniku (glowicy w szegolnosci – jeśli dasz wieksze zawory i odpowienio do tego powiekszysz kanaly to oczywiste jest ze rura powinna tez być grubsza, ostrzejsze walki również dopraszalyby się odpowiednio wiekszych srednicy rur wydechowych itp. itd.). Ogolnie to uwazac żeby nie przesadzic – zabytnie odetkanie silnika przesuwa moment obrotowy silnika wysoko w góre, i może sprawic ze elastycznosc na niskich obrotach będzie mizerna.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #82 dnia: Marzec 12, 2004, 21:19:45 pm »

Bodzioo

  • Gość
1. duza jest róznica między zaworami abartha a cromy??
2. o ile moze wzrosnac moment obrotowy po obróbce zaworów pod 43,5??
3. czy dużo odchudzać koło zamachowe??
4. czy przeszczep zapłonu z poldka przyniesie jakieś wymierne korzyści??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #83 dnia: Marzec 13, 2004, 00:17:26 am »

Mrozek#83

  • Gość
1. Spora.
2. Z seryjnych, w modelu gaznikowym, 158 Nm/3000rpm wzrasta do 172 Nm/3500rpm (dane modelu ritmo abarth 2.0 125TC, wersji z pojedynczym gaznikiem). Wiec gra, nawet w wersji wtryskowej, warta świeczki - ciezko oszacowac ale na blisko 180Nm mozna pokladac spore nadzieje.
3. Niech sie Pioterk#389 wypowie o efektach i zjawiskach jakie temu towarzyszą  8)  :roll:  :wink: - czy dużo? Wg Crofta można z seryjnych 8.2 kg zdjąć do 6,5kg. To dość dużo, zeby nie powiedzieć bardzo dużo. Pamietaj ze im wiecej odchudzisz tym mniej rownomierna bedzie praca silnika na wolnych obrotach, do tego wskazane jest bardzo dokladnie (do 1g) wyważyć korbowody (osobno stopy i glowki) oraz tloki. Wal korbowy po odchudzeniu kola powinien byc wywazony razem z nim.
4. Brak klopotow z dostepem do czesci zamiennych (kopulka, modul, kabelek, wszystkie elementy znajdujace sie pod kopulka) , odczuwalnie lepszą zrywność i reakcję na szybkie uchylenie przepustnicy, co jest zaslugą dzialania regulatora podcisnieniowego, ktory nie występuje w aparacie oryginalnym (Piotrek może potwierdzić - ostatnio czesto bawi sie apratami zaplonowymi i zgodnie ze mną twierdzi, ze nie ma jak polonezowski - naprawdę nie dawajcie wiary pierdoleniom, że ten aparat sie nie nadaje, jest po prostu swietny do tego silnika; na polonezowskim smigal SerU#408 i niech ktos powie ze jego auto bylo slabe).

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #84 dnia: Marzec 13, 2004, 11:30:12 am »

Bodzioo

  • Gość
1. Ile zdjąć z koła zamachowego żeby nie stracić wolnych obrotów i żeby sie ładnie kręcił??
2. Co dają lżejsze zawory??
3. Jak wyglądały moc i moment w ritmo abarth 130?? On miał 2 gaŹniki czy wtrysk(bo znalazłem info że były wtrysku co mnie zdziwiło)??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #85 dnia: Marzec 14, 2004, 10:13:10 am »

Woj-o#772

  • Gość
Lzejsze zawory to to jak wszystko lżejsze - mniejsza bezwładność układu, mniesze straty potrzebna do napędzienie tych zaworów.
Ritmo z tego co wiem było na dwóch podwójnych gaŹnikach.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #86 dnia: Marzec 14, 2004, 10:50:59 am »

Piotrek_

  • Gość
Bodzioo z odchudzaniem zamachu sprawa wygląda tak. Mam u siebie wyszczuplone koło od 1.8. Wolne obroty niby trzyma ale dopiero stabilnie na poziomie 1200rpm. Przy obecnych nastawach przy 1500-1800. W okolicach 1000 budą tak telepie, że jak jadę na kacu, to mam ochotę rzygnąć stojąc na światłach. Ile zdjąć? To zależy jakie chcesz mieć stabilne wolne. Na mój gust połowę garba na kole 2.0 możesz zdejmować bez obaw.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #87 dnia: Marzec 15, 2004, 02:01:20 am »

Mrozek#83

  • Gość
Na dwa pierwsze pytania są juz odpowiedzi to dodam tylko na trzecie, ostatnie:
Fiat Ritmo Abarth 2.0 130 TC: moc 130 KM/5900rpm, moment obrotowy 176 Nm/3600rpm - wyposażony w dwa podwojne poziome gaŹniki Solex C-40. O wersji wtryskowej nie slyszalem zeby wystepowala i nie sa mi znane jakiekolwiek dane ktore by o tym swiadczyly.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #88 dnia: Marzec 16, 2004, 16:32:25 pm »

Bodzioo

  • Gość
Macie jakąś dokumentacje do tych (TC)  silników?? jakieś pdf czy coś, którymi moglibyście się podzielić??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #89 dnia: Marzec 17, 2004, 20:47:34 pm »

Bodzioo

  • Gość
Jak jest z luzem zaworów?? Czy ustawiać tak jak literatura podaje 0,45 i 0,60 czy może jest jakaś inna "szkoła" luzów (tak jak z ohv gdzie luzy ustawia się w przedziale od 0,15 do 0,30)??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #90 dnia: Marzec 19, 2004, 19:56:12 pm »

Bodzioo

  • Gość
i kolejne :)
jak zwiększe podfrezowania pod zawory w tłokach z 1.8 tak żeby nie było możliwości nieprzewidzianego spotkania zaworów z tłokiem to czy stopień sprężania nie spadnie do standardowego 9:1 ??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #91 dnia: Marzec 19, 2004, 21:24:15 pm »

Marek Bydgoszcz

  • Gość
Powiedzcie mi który silnik władować do plusa żeby było jak najmniej przeróbek (skrzynia) względnie ze skrzynią ale żeby wajcha biegów była jak w poldku. :roll:  :?:

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #92 dnia: Marzec 19, 2004, 21:29:12 pm »

Marek Bydgoszcz

  • Gość
panewy w dizlu są takie same jak w bęzynie (stopy) ciśnienie oleju jest więkrze podrzuć podkładke pod zawór to zwiękrzy ciśnienie (uwaga na filtr może wystrzelić)

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #93 dnia: Marzec 19, 2004, 22:35:31 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Dokumentacje jakie posiadam to znajdziesz na tym portalu lub na stronach FSO Autoklubu. Cala reszta ktorą przeczytasz to dane ktora mam tylko w glowie a nie w pdf-ach  :mrgreen:

Luzy zaworow ustawiam ciasniejsze: ssące 0.35mm, wydechowe 0.45...0,50mm i nic zlego nikomu sie nie dzieje, a silnik ciszej pracuje. To "moja szkola" , ale nie biore odpowiedzialnosci za szkody jesli jakies komus przysporzy.

Spasc, to spadnie - ale czy do standardowych 9:1 to zalezy jak mocno podfrezujesz (na marginesie uwazaj zeby nie zrobic dziur w tloku). Po prostu zmierz pojemnosci komór spalania (strzykawka z naftą) , podciec zaworowych, wylicz sobie objetosc wzniosu i przelicz sobie wtedy stopien sprezania  (pojemnosc skokowa masz podaną) :mrgreen:  wtedy bedziesz wszystko wiedzial :mrgreen:

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #94 dnia: Marzec 25, 2004, 17:10:43 pm »

Bodzioo

  • Gość
czy wogóle można dostać tulejki wałka pośredniego?? bo gdziebym nie pytał to mówia że kiedyś były ale już dawno niebyło i już raczej nie będzie. Bo niewiem czy szukać czy uderzać na dorabianie.  Kiedy powinno się wymieniać napinacz (rolkę) paska rozrządu??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #95 dnia: Marzec 25, 2004, 17:17:38 pm »

Piotrek_

  • Gość
Tulekę od razu sobie dorabiaj. Więcej czasu i kasy pochłonie szukanie po sklepach.

Napinacz? Jak dla mnie, to przy wymianie paska rozrządu o ile jest wyrąbany. Ale mogę się mylić ;)

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #96 dnia: Marzec 29, 2004, 12:49:49 pm »

Bodzioo

  • Gość
Jakie ustawienia rozrządu robili w OBRSO?? Jakie Wy macie ustawienia i jakie są optymalne dla tych silników??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #97 dnia: Kwiecień 06, 2004, 12:27:43 pm »

Cyneq

  • Gość
Żeby nie śmiecić po wątkach: Jaka jest dlugość pierwszej części wału w poldku, a jaka w 131 i 132?
Chodzi mi o to, że jeden koleś który zakładał 1.6 ze 131 do kanta stwierdził że wał z mirafiorki był za krótki o 1 cm, wiec skracał swój.
Ten wał moge miec, więc bardzo mnie interesuje to czy on mi się przyda.
Towarzysze, pomożecie?

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #98 dnia: Kwiecień 07, 2004, 15:57:59 pm »

Bodzioo

  • Gość
chyba nikt niewie, ale raczej niema z tym problemu, tamten koleś mógł mieć wał z taką śmieszną przesówką która jest albo przy skrzyni albo przy moście -- na f&f o tym było. Przy moście z 132/argenty niebędzie problemów bo pasuje tak jakby tam miało się znaleść, a co do długości to sprawdze ją może jutro jeśli będe głowice rozbierał

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #99 dnia: Kwiecień 07, 2004, 17:04:02 pm »

Piotrek_

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Jakie Wy macie ustawienia i jakie są optymalne dla tych silników??


Ja mam przefazoany, ale ni w ząb nie mogę sobie przypomnieć jak. Jak bedę zmieniał pasek, to zobaczę.

Cytuj (zaznaczone)
Jakie ustawienia rozrządu robili w OBRSO??


A czy oni to gdzieś publikowali? Ja nic nie wiem na ten temat.