Cytat: Gomulsky w Dzisiaj o 14:44:55
a te hucznie zapowiadane specjalne badanie w przypadku spóźnienia się miesiąc na OBT póki co zostało tylko w sferze propozycji.
przeciez sam linkowales wyzej strone, na ktorej o tym pisza,
tylko z tego,co wczesniej bylo oglaszane,to ma wejsc w maju 2018 ,a nie w 2017
Ponieważ wycinek fotografia artykułu pochodzi z GW nawet nie zaprzątałem sobie głowy czytaniem tego ścierwa, no ale jednak Twoja wypowiedź mnie do tego zmusiła i... hmmm... Niemal kropka w kropkę taki sam tekst był publikowany na onecie jakieś 1,5 roku wstecz, teraz dodali do tego tylko to dodatkowe badanie na jednej z 16 stacji i usunęli zdaje się to co kiedyś Luka92 pisał, z tym nagrywaniem i fotografowaniem pojazdu przed i wtrakcie przeglądu.
Kiedyś zapytałem się w/w diagnosty o ten temat i stwierdził, że to jest raczej nie realne, bo jak to szybko policzył zakładając, że w tych 16 SKP zadupcaliby na 3 zmiany to, żeby przerobić te 2,5 mln samochodów bez BT zakładając, że na jedno auto przeznaczyliby max czas jaki przewidział ustawodawca to średnio na godzinę zrobią 1,5 samochodu co na dobę daje ok 36 samochodów, idąc tym tropem wyeliminowanie wszystkich takich pojazdów tylko z jednego województwa zajęłoby niemal 12 lat... Oczywiście jeśli te pojazdy w ogóle istnieją. Ale ponieważ cała ta śitwa z sejmu słynie z nierealnych pomysłów przesuwających granicę absurdu na coraz to wyższy poziom nic mnie nie zaskoczy, zwłaszcza, że w tle przewija się to co przewijać się w takich przypadkach będzie zawsze...
gdy np. na to samo stanowisko wjedzie smart i maluch. Jedno i drugie waży podobnie a siła hamowania zapewne będzie zdecydowanie większa w przypadku smarta, maluch nawet nie wiem czy by się załapał w "wytyczne" programu...
To by działało zapewne na takiej samej zasadzie na której mierzona jest sprawność amortyzatorów. Urządzenie ma wpisane dane dla każdego modelu modelu samochodu. Problem będzie wtedy, kiedy na przegląd przyjedzie jakoś Jensen czy inny rodzynek, albo samochodów przedwojenny którego nie będzie w systemie.
Tylko widzisz, nie każdy zestaw do kontroli wypluje takie same wskazania, np. Pedzio 106 tam gdzie zawsze ma robione OBT sprawność amorów wyszła na poziomie ~75%, ale w pobliskiej SKP wynik ten wynosił już tylko ~40% i jak się zapytałem diagnosty czemu tak mało to ten wręcz oburzony stwierdził, że to jest bdb wynik bo przy nowych amortyzatorach (na tym sprzęcie diagnostycznym) MAKSYMALNIE dochodzą do ~70%, dla porównania w Fiacie Uno robiłem przegląd tuż po wymianie przednich amortyzatorów i ich sprawność wyszła na poziomie ok 50%, a amorki jakie wleciały to nie jakiś szajs tylko MagnetiMarelli i znów zadałem to samo pytanie co wyżej i uzyskałem dokładnie tą samą odpowiedź, więc jeśli taki program miałby zaprogramowane wartości dla konkretnego modelu to obawiam się, że po pierwsze ktoś zarobi na produkcji zestawów diagnostycznych, a po drugie w okresie przejściowym posypie się masa negatywów.