Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1305793 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7460 dnia: Listopad 29, 2020, 10:04:21 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Teraz przyjechała mi Insignia na sprzęgło,auto z 2010 roku wygląda od spodu jak średnio dbany golf 3 mojego szwagra. Tak z 2-3 lata i trzeba będzie wkroczyć z migomatem do auta które jako nowe było warte 160 tyś 
Kogoś było stać na samochód ale na konserwację wyskoczyć już zabrakło  <spoko>

Opel myślał, że kolejny raz zmieniając nazwę modelu, zrobi dobre auto. <lol2>

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7461 dnia: Listopad 29, 2020, 10:44:52 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Vectra akurat była bardzo przyzwoita, jak nie opel, insignia to krok w tył.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7462 dnia: Listopad 29, 2020, 11:36:11 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Przyzwoita?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7463 dnia: Listopad 29, 2020, 12:04:53 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Teraz przyjechała mi Insignia na sprzęgło,auto z 2010 roku wygląda od spodu jak średnio dbany golf 3 mojego szwagra. Tak z 2-3 lata i trzeba będzie wkroczyć z migomatem do auta które jako nowe było warte 160 tyś 
Kogoś było stać na samochód ale na konserwację wyskoczyć już zabrakło  <spoko>

Opel myślał, że kolejny raz zmieniając nazwę modelu, zrobi dobre auto. <lol2>


A zerknij na wózek pod silnikiem, roczniki 2007. Tyle rdzy i dziur to nie widziałem, wahacze wlazły do środka. Opel każdy to syf i zło.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7464 dnia: Listopad 29, 2020, 12:27:55 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Chyba tylko Vivaro i Movano są ok, bo Opel zbyt wiele przy nich nie robił.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7465 dnia: Listopad 29, 2020, 12:49:39 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Chyba tylko Vivaro i Movano są ok, bo Opel zbyt wiele przy nich nie robił.

Raczej tak, ale jeśli już jesteśmy to zerknij na Astrę II i Astrę III....... u  mnie była od nowości z 2001 roku II a później z 2006 roku III to syf niesamowity ( nie mówię o rdzy ale o jakości wykonania i przerywających się cienkich kabelkach w słupkach).

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7466 dnia: Listopad 29, 2020, 15:59:20 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 641
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Opel skończył się na Vectrze B, Omedze B, Corsie B, Combo, Tigrze, Fronterze, Astrze F, ogólnie na samochodach z lat 90, o wcześniejszych nie wspominam. Wiem te modele korodowały na potęgę, ale za to wykończenie i materiały były ok i są nadal (mam Omegę A z 1993r, Omegę B z 1996, miałem Vectrę B z 1997). Silniki jako tako odpychają tą rdzę, ale jeździ się tym przyjemnie, a i w naprawach proste do bólu samochody.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7467 dnia: Listopad 29, 2020, 17:13:15 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7468 dnia: Listopad 29, 2020, 17:26:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
vectra C jest brzydka, ale nie koroduje za mocno - musi byc ocynkowana ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7469 dnia: Listopad 29, 2020, 20:09:10 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
vectra C jest brzydka, ale nie koroduje za mocno - musi byc ocynkowana ;>

ale sanki wpierd...... gorzej jak 125p
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7470 dnia: Grudzień 01, 2020, 03:02:13 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
podniecacie się
Mam fiestę z roku 1981 (rocznikowo wprowadzona do obrotu 1976)
Jest egzemplarzem średnim ... ma 45 KM (OHV)
Mam też Plusa 1998 GSI
Fiesta jest cichsza, zwrotniejsza i jeździ się nią przyjemniej. Uruchomiłem ją na wiosnę i naprawdę nie spodziewałem się, że to powiem. Im dłużej mam Poloneza tym bardziej widzę jakim zgniłym jajem był w roku 1990 i później.
Jak ktoś chce zrozumieć dlaczego tak jest, to pocieszę go, że to nie zależało od techniki .
Ta ksiażka wiele tłumaczy Anatolij Fiedosiejew - Zapadnia. Człowiek i Socjalizm
https://www.ceneo.pl/54819743;pla?se=YxWbm1iqQxdyrhZALD2q02WnsAqEsNg5&gclid=CjwKCAiA5IL-BRAzEiwA0lcWYraexqYiM5XWZWVH01xaqDD0sKwNPqfDBAkRBbuzVQunw3WZhKD6yRoCQ5cQAvD_BwE


No to dobre auto Ford zrobił. Bo byłem wieziony Golfem III i Polówką z lat 90., totalna katastrofa jeżeli chodzi o jakichś komfort jazdy, głównie hałas i wibracje.

Poza tym prowadziłem Golfa IV 1.4. Fakt faktem, że auto trwałe i solidnie wykonane, w tym w takich szczegółach jak osłony przeciwkorozyjne, mocowania dużo lepsze niż we Fiatach czy w Polonezie. Ale nie jechało to w ogóle, wręcz mam wrażenie że OHVka by spokojnie tego Golfa zjadła. Poza tym nie rozumiem co sobie myśleli robiąc pedał gazu który w ogóle nie ma skoku. Dawkowanie gazu w tym aucie jest bardzo trudne porównując np. do Fiatów. Choć z drugiej strony to i nie ma czego dawkować....
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7471 dnia: Grudzień 01, 2020, 03:06:30 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Ten ostatni filmik jest odpowiedzią, dlaczego nic nie zrobiono. Widzieliście ilu tam wypowiadało się przedstawicieli różnych związków zawodowych które działały na terenie zakładu? Poza tym że trzeba było ich wykarmić, to oni jeszcze między sobą nie mogli się dogadać.

Dyrektorzy też na mnie dobrego wrażenia nie zrobilil
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7472 dnia: Grudzień 01, 2020, 11:39:03 am »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
Samochody z LPG jak elektryki? Ministerstwo chce je wpuścić do stref czystego transportu.

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26551739,koniec-smiania-sie-z-lpg-auta-na-gaz-beda-mogly-wjechac-do.html



Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7473 dnia: Grudzień 01, 2020, 11:57:45 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Na razie to projekt nowelizacji ustawy, więc do wejścia w życie jeszcze dłuuga droga. Ale pomysł zacny :). Ostatni pomysł, z tego co pamiętam, obejmował dopuszczenie do stref aut z CNG bez LPG.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7474 dnia: Grudzień 01, 2020, 14:30:29 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Kupiłem trochę oryginalnych taśm z Radia Wrocław, i są tam takie ciekawostki, jak np. kilka propozycji zapowiedzi programu n.t 45 rajdu polski z 1988 roku.



Link do posłuchania:

https://www108.zippyshare.com/v/jwHoqPK3/file.html
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2020, 14:51:30 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7475 dnia: Grudzień 02, 2020, 02:20:43 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Jeżeli wszystkie cztery koła dotykają asfaltu, to znaczy że jedziesz za wolno  <ok>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7476 dnia: Grudzień 02, 2020, 11:25:46 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
koło podskoczyło jak piłeczka ping-pongowa  <lol2>
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7477 dnia: Grudzień 02, 2020, 13:08:52 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Akurat jak obejrzeć te nagrania które są, to widać że te Polonezy na Bilach w ogóle nie podskakiwały. Nawet Polonez Kurasa tak nie trzymał tak opon przy asfalcie.

To że Polonezy z OBRu chodziły na trzech kołach, wynikało z twardego zawieszenia z przodu, ale niezbyt twardego z tyłu- czasem wręcz miękkiego, żeby napędzane koła miały przyczepność, a most na nierównościach nie tańcował.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7478 dnia: Grudzień 02, 2020, 17:34:11 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Akurat jak obejrzeć te nagrania które są, to widać że te Polonezy na Bilach w ogóle nie podskakiwały. Nawet Polonez Kurasa tak nie trzymał tak opon przy asfalcie.

To że Polonezy z OBRu chodziły na trzech kołach, wynikało z twardego zawieszenia z przodu, ale niezbyt twardego z tyłu- czasem wręcz miękkiego, żeby napędzane koła miały przyczepność, a most na nierównościach nie tańcował.
A nie wiesz jak wyglądał temat odbojów? Fabdyczne, brak, miękkie, twarde?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7479 dnia: Grudzień 04, 2020, 18:37:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Pojécia nie mam, ale skoro robili do rajdowych Polonezów progresywne sprężyny i mocowania amortyzatorów o zmiennej wysokości, to pewnie mogli też kombinować coś z odbojami. Po swoim Plusie wnioskuję że coś chyba było na rzeczy, bo jak odstęp od seryjnego odboju jest minimalny to auto strasznie podskakuje przodem na drobnych nierównościach. Na b. dużej dziurze to co innego, siła jest na tyle duża że przy miękkiej sprężynie ta guma jednak się gnie.

Pierwsze Polonezy mając opony o bardzo niskim profilu na felgach 3, bardzo mały odstęp opony do błotnika (na oko przy oponie o seryjnym profilu to by bieżnikj był na wysokości krawędzi błotnika), prawie szorowały płytą po asfalcie a mimo to jeszcze był skok i widać że jakieś specjalne Bile dawały radę, musiały mieć zmienione odboje- ale to wiesz sam.
Wydaje mi się że w aucie rajdowym jednak jakiś odbój był zachowany, bo w razie solidnego dobicia- a takie były bardzo często, jednak możesz mieć przynajmniej część siły skierowaną na belkę i stamtą na podłużnicę, a nie całość na kielich który może pęknąć.

https://youtu.be/B3J6buMB28Q?t=33

Na pierwszym Rajdzie Akropolu Poloneza, w 1979, w Polonezie zarwały się kielichy. Andrzej Jaroszewicz potwierdził. Polonez wyglądał jak nowy, ale na koniec przód siedział bardzo nisko, a koła były rozkraczone i w błotnikach.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E