Autor Wątek: Fotorelacja z monster garage rok 2011  (Przeczytany 8576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2692
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Fotorelacja z monster garage rok 2011
« dnia: Styczeń 02, 2011, 19:17:05 pm »
Kontynuacja  :)
Jako ze nie bylem jeszcze w garazu w nowym to foto nie bedzie ale bedac w domu udalo mi sie juz znalesc material na swapa - dol od 4.0 z 1995/96roku (facet dokladnie nie wiedzial) za 700zl. Plusem tego rozwiazania jest to ze silnik ma juz nowsze komory fast burn i podebrania w tlokach mniejsze niz w starym typie glowic dzieki czemu bede mogl dokladnie obrobic glowice i podniesc troche stopien sprezania z 9.0 na jakies 9.2. Wiecej nie poniewaz ma byc montowany kompresor w niedlugim czasie.  Niestety obrobienie kanalow ssacych nie jest latwe poniewaz aby zachowac ten sam przekroj poprzeczny co uszczelka na klinie musze borowac dolna czesc kolektora, rozwiercac listwe wtryskowa i najprawdopodobniej pociac kolektor gorny aby go sensownie obrobic  :evil: Minusem tego zakupu jest jest to ze blok tez jest inny zwiazku z czym nalezy przerabiac jedna lape i jest troche inny drozszy rorzad. Udalo mi sie tez znalesc normalne kolektory wydechowe dzieki czemu bede mogl wywalic zeliwo :mrgreen: , musze jeszcze tylko do nich napisac czy do polandu przysla http://www.autopartswarehouse.com/sku/Ford/Explorer/Hedman/Headers/1993/H5689400.html?tlc=Engine+%26+Drivetrain

Ile moze kosztowac kompleksowe zrobienie 2 glowic do V6 ? Tzn nabijane gniazda, prowadnice, szczelnosc i wyrownanie ? Bo nie wiem czy sie bawic w reanimowanie tego co mam czy nie kupic fabrycznych nowek  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 263
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2011, 14:36:06 pm »
http://img507.imageshack.us/i/tlf.mp4/
rozdzielacze o przelocie 1/8 cala, ciśnienie na początku 10 bar, na końcu około 7 bar
butla w bagaźniku 15L podłączona do sprężarki garażowej 100L
Moc V-ki

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2011, 19:06:36 pm »
Elwood#1887, uderz do Kolegi Jarka - granadziarz. Chłopak nadzorował robotę mojej czapki w Pruszczu Gdańskim, na pewno będzie znał kogoś dobrego z Łodzi. Ja obecnie z powodu braku fachowców w mojej okolicy, robię generalkę bloku w Bydgoszczy...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Zafira A 1.8 '99

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2692
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2011, 22:37:18 pm »
Cytat: "BARTEK#1925"
Elwood#1887, uderz do Kolegi Jarka - granadziarz.
Niestety z kolega granadziarzem mam niezbyt dobre doswiadczenia z forum caprii wiec on raczej odpada chociaz wiedze ma potezna poparta praktyka co trzeba mu przyznac. Jezeli bede cos robil to tylko tutaj :
http://www.ceglinski.pl/zaklad/zaklad.htm
niestety zeby cos konkretnie zalatwic to trzeba rozmawiac ze "starym" Ceglinskim a nie z synem
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Buszek

  • Gość
Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2011, 22:49:15 pm »
Cytat: "Elwood#1887"
Ile moze kosztowac kompleksowe zrobienie 2 glowic do V6 ? Tzn nabijane gniazda, prowadnice, szczelnosc i wyrownanie ? Bo nie wiem czy sie bawic w reanimowanie tego co mam czy nie kupic fabrycznych nowek  
_________________


Gniazdo 18-20 zł (z gniazdem już) , prowadnice 7 zł , szczelność 50 zł .
http://www.auto-szlif.pl/ ,  z czystym sercem mogę polecić .

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2692
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 16, 2011, 12:12:56 pm »
Czapki ida do roboty na 100 % zawory sa tak zapadniete ze glowa mala. Wczoraj przywiozlem dol silnika z kolem zamachowym i grucha od explorera, kolektorem ssacym i jedna kompletna glowica oraz pocieta wiazke elektryczna silnika ktora sie przyda przy strojeniu kompresora i robienia przejsciowki pod ecumastera  wiec mysle iz za 700zeta sie oplacalo. Silnik mimo przejechanych 220 tys jest w bardzo dobrym stanie, glowica ktora zdjalem tez. Jedyny problem to taki ze na jeden garnek weszla dosc sporo korozja i tzreba bedzie przeszlifowac to drobnym papierkiem i zmienic pierscionki
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 16, 2011, 19:42:25 pm »
No to fajnie, u mnie po odbiorze bloku, co nastąpi do końca stycznia, będzie trzeba zweryfikować stan pompy oleju, w zastanawiam się nad nową, pomalować/odświeżyć komorę, w chwili wolnej zrobić coś wreszcie z kolektorem wydechowym, coby nie odstawał od reszty wydechu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Zafira A 1.8 '99

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 524
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 16, 2011, 20:02:04 pm »
BARTEK#1925, jaki masz wydech pod ohaca?
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 16, 2011, 20:06:23 pm »
xmaniekx, ja mam wydech o średnicy wewnętrznej 55 mm, grubość ścianek 1,5 mm.
Trzy tłumiki, głośno jest tylko powyżej 4 tysięcy obrotów, tak można latać cicho, dopiero jak depnę, co przy obecnej padlinie bloku nie ma większego sensu, to słychać głośno motor.
Pierwsze dwa tłumiki pełen przelot, uniwersalne, ostatni komorowy od Vectry A 2.0 obrócony o 90 stopni, jest w pionie, sporadycznie coś tam puknie na większej dziurze, a tak normalnie wydech nie tłucze się po podłodze. Problemem w tym aucie jest spłodzenie kolektora rurowego, fabryczne i dorabiane do fordów się nie mieszczą - za wąska komora :evil: - od kilku lat próbuję coś stworzyć, ale nie wychodzi to jak powinno, może w tym roku pójdzie, kupuję na wiosnę kolana hamburskie, flansze mam z tego kolektora który budowałem, zobaczymy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Zafira A 1.8 '99

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2692
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 16, 2011, 23:12:40 pm »
Cytat: "BARTEK#1925"
Problemem w tym aucie jest spłodzenie kolektora rurowego, fabryczne i dorabiane do fordów się nie mieszczą - za wąska komora
Nie chce cie martwic ale z tego co patrzyłem i mierzyłem z Gilmorem to zeby w poldofordzie zrobic dobry wydech trzeba ciac podłoge i zrobic bułke pod nogami pasazera, inaczej nie da rady tego ogarnac. Drugi sposób to dzwon pod N9 od tranzola lub uniwersalny pod N9 -wtedy rozrusznik idzie na druga strone i masz cenne miejsce. W orginale przejscie z rura 50/55mm jest w praktyce niemozliwe zeby minac belke/rozrusznik/lape silnika i zachowac jakies sensowne odstepy :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline mirekpsary

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 415
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jo jest Jo!
    • PoldoFord 2.0 '91 - Tayniak
    • http://www.bruk-miko.psary.net.pl
Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 16, 2011, 23:53:59 pm »
a po co to wszystko?
Idzie zyskać tam coś?
Ja mam fajnie wyspawany przelot oryginalny.
''W życiu piękne są tylko chwile"

tel.603476262

www.bruk-miko.psary.net.pl

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 17, 2011, 12:03:37 pm »
mirekpsary, popatrz sobie na kolektor wydechowy tfuforda i popatrz np. na kolektor wydechowy od silnika OHV GSI i zobaczysz o co biega. Są strasznie duże różnice w długościach kanałów, widać to przede wszystkim między kanałami 1 i 4.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Zafira A 1.8 '99

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 29, 2011, 23:46:49 pm »
Kilka zdjęć z tego co było robione w weekend, czyli to co odwlekane było od dawna ;)


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Łapy zostały wycięte przez Elwooda z belki od poldrovera i dospawane do fabrycznej przez Dawida. Z pewnych względów tak było wygodniej, niż przekładać belkę. Silnik jeszcze nie jest dobrze zamocowany razem ze skrzynią ale wszystko jest na dobrej drodze :)
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2294
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 30, 2011, 00:33:28 am »
wydaje mi się że, odwrotnie założyliście "ucho słonia". na zdjęciu jest "do góry nogami" a wąski koniec powinien być nad przegubem elastycznym. właśnie to przerabiam.
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2011, 00:37:42 am wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3343
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V | FSO Polonez Caro+ 1.8 16V
Odp: Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 30, 2011, 00:56:46 am »
No dobra... i jeździ ten potworek już?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc; "ŁOŁO" 745; A 1,8 k4f; YP250; V50 1.8
Są: C+ 18K4F; C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka"; N126N

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2692
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 30, 2011, 12:49:47 pm »
Narazie został tylko włozony jak na ostatnim foto -prace bardzo utrudnial fakt posiadania tylko duzego flexa, poniewaz w posiadanych małych w jednym nie działa wyłacznik a w drugim zaginał element ustalajacy tarcze, na szczescie dzisiaj zakupiłem nowa szlifierke, oprocz tego jezdze  iszukam gumek pod łape skrzyni i do drazków reakcyjnych -w sklepie niedaleko facet juz nie miał. W skrócie to w piatek był wyjety cały orginalny zespoł 1.6 abimex łacznie z instalacja i cała reszta, a w sobote wspawano łapy, skrecono silnik ze skrzynia na nowym zestawie sprzegła, dokrecono łapy i wrzucony do srodka.v Dodatkowo zrobiono czynnosci przygotowawcze na pozniejszy etap -wymiana drazka kierowniczego, obspawanie podłuznic, zwalenie baku, wyciecie polki pod aku i dopasowanie na druga strone itp Przy montazu kola zamachowego okazało sie ze łozysko wałka sprzegłowego wchodzi wał bez problemu w 1.8 -nic nie trzeba rozwiercac ani cudowac. Dodatkowo na belce OHV silnik jest wyzej niz seria co ma ten plus w połaczeniu z aluminiowa miska ze dno michy jest na równo z belka zawieszenia i nic nie wystaje. Sam silnik jest równiez duzo lzejszy i auto stoi wyzej niz wczesniej. We wtorek prace beda kontynuowane i pojawi sie stosowna dokumentacja w miare postepu prac

wydaje mi się że, odwrotnie założyliście "ucho słonia". na zdjęciu jest "do góry nogami" a wąski koniec powinien być nad przegubem elastycznym. właśnie to przerabiam.
Damy rade jeszcze przekrecic -skrzynia nie jest jeszcze dokrecona :)

Gdzie najlepiej zamontowac parownik od gazu w roverze ? Gdzie jest montowany filtr paliwa fabrycznie ?
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2011, 13:04:31 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3343
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V | FSO Polonez Caro+ 1.8 16V
Odp: Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 30, 2011, 14:21:41 pm »
Filtr paliwa jest na ścianie grodziowej na wysokości silnika wycieraczek tak circa. Parownik to gdzie Wam się zmieści. Ja mam przykręcony do podstawki akumulatora. Możecie przymocować pod przepustnicą, albo nad kolektorem wydechowym w zależności gdzie ile miejsca zostanie.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc; "ŁOŁO" 745; A 1,8 k4f; YP250; V50 1.8
Są: C+ 18K4F; C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka"; N126N

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2692
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 31, 2011, 22:47:08 pm »
Dzisiaj z braku czasu zdazylismy tylko podwiesic skrzynie na łapie, złozyc drazek stabilizatora na nowych gumach, wyjac wał napedowy do regeneracji i odkrecic rure wydechowa od orginalnego zeliwniaka
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2692
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 02, 2011, 17:29:30 pm »
Walki ciag dalszy - zamontowałem rozrusznik do skrzyni ,poprowadziłem kablel plusowy do aku, zamontowałem zmodernizowana półke pod akumulator z prawej strony i dalej zaczełu sie problemy -podczas próby zamontowania alternatora okazało sie ze nie wejdzie w mocowanie 1.4 poniewaz albo zachacza o bude albo albo obudowa rozrzadu w 1.8 jest inna niz w 1.4 i najprawdopodobniej trzeba uciac i wpasowac łape pod altek od 1.8 land rovera albo wymodzic cos samemu. Chyba ze alternator który mam nie jest od 1.4 tylko od czegos innego. Rura wody nad kolektorem wydechowym tez nie pasuje -trzeba inaczej przegiac ucho i dodatkowo wyciac mocowanie cewki z osłony wałka albo dac pokrywke od 1.4. Wyjscie wody musi byc z 1.4, orginał zachacza od nadwozie. Przegiałem takze przewody od paliwa i gazu aby wychodziły na druga strone tunelu w okolicach kolektora ssacego co było sporym wyzwaniem poniewaz przewody sa stalowe i twarde jak cholera oraz jest kiepski dostep
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2011, 17:33:05 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2692
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: Fotorelacja z monster garage rok 2011
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 04, 2011, 23:39:24 pm »
Dzis nie zrobilismy za wiele poniewaz ekipa była w okrojonym składzie. Zainstalowano zrobiony na nowych czesciach wał napedowy, rozborowałem kolektor dolotowy 1.4 i kanały w głowicy na tyle na ile dało rade i przykreciłem do silnika, zainstalowałem w koncu alternator -okazalo sie ze idzie nizej niz myslalem i wszystko jest ok :P ale temu co wymyslił mocowanie i napinacz powinni przyznac nobla za głupote. Dodatkowo rurowiec z land rovera został obspawany po zewnatrz aby mozna było zeszlifowac chamskie spawy w srodku -jest spawany od srodka i przelot wyglada tragicznie. Zainstalowano rowniez kompletna listwe wtryskowa z rovera 416 wraz z regulatorem i bezowymi wtryskiwaczami
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG