Autor Wątek: podłączenie podgrzewanych foteli  (Przeczytany 10970 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

podłączenie podgrzewanych foteli
« dnia: Marzec 19, 2011, 11:24:03 am »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
Hej,

Ostatnio nabyłem 4 maty każda o mocy 17Wat oraz 2 oryginalne wyłączniki podgrzewanych siedzeń w Polonezie.

Mam pytanie jak podłączyć zasilanie, chodzi mi o to żeby nie spalić kabli w aucie?
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2011, 16:53:21 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A masz fabryczna wiazke? z miesiac temu rysowalem tu schemat w temacie o podgrzewanych fotelach.

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2011, 17:24:10 pm »

Offline czornyyy

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
sory za off top ale gdzie dorwałeś przełączniki?

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 19, 2011, 17:32:47 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
udało mi sie na allegro kupić :D

Maurer możesz podesłać linka do rysunku...
Nie mam wiązki...
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 19, 2011, 17:49:46 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
http://www.forum.fsoptk.pl/index.php/topic,16675.msg508199.html#msg508199 schemat na sterowanie dwiema matami w jednym fotelu przy pomocy jednego dwupozycyjnego przycisku - daje dwa poziomy grzania.

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 19, 2011, 18:09:58 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
dzieki...

Ale nasuwa mi się pytanie
4 maty w sumie to łączna moc 64W
Nie chce spalić u siebie przewodów w związku z czym gdzie się wpiąć z +
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 19, 2011, 18:11:57 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
udało mi sie na allegro kupić :D

Te za 60zł/sztuka? :P

dzieki...
4 maty w sumie to łączna moc 64W

Przewody z wiązki fabrycznej skoro przygotowane były na grzanie to są raczej wystarczająco grube... :)

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2011, 18:40:39 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
ta...
drogo ale montaż za 2 tyg...
a jak sprawdzić czy w wiązce fabrycznej jest wiązka do grzania??
czy jest w każdej? jak ją znaleźć
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2011, 18:57:44 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
ta...
drogo ale montaż za 2 tyg...

No to gratuluje, bo facet sprzedawał je za 35zł na początku a potem zwęszył interes... :)

a jak sprawdzić czy w wiązce fabrycznej jest wiązka do grzania??

Pod zegarami czteropinowa kostka wyglądającą tak:
http://iv.pl/images/37742715749544535419.jpg

Nad schowkiem od strony pasażera druga taka kostka.

Zawsze możesz też puścić prąd bezpośrednio z akumulatora i wrzucić przekaźniki (działające po stacyjce i po przełącznikach).

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 19, 2011, 19:03:27 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
pytanko, czy mogę się dostać do tej kostki nie rozbierając plastików?
W sensie latarka + zanurkowanie pod kierownice?

No cóż przełączników nie widziałem już od ponad pół roku więc nie miałem specjalnego wyboru.

Szukam jeszcze chłodnicy klimatyzacji z wentylatorami - lub bez jakbyś wiedział daj znać.

Na razie udało mi się dostać komplet akupresury przód + tył za 350
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 19, 2011, 19:13:08 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
hej,

czy ta kostka powinna sie znajdowac za panelem przelaczników po lewej stronie kierownicy - czy jesli zdejme panel to będę mógł zobaczyć kostke?
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 19, 2011, 19:35:56 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
U mnie była pod zegarami po lewej stronie - tak jak na zdjęciu, nie za bardzo da się ją wyciągnąć dalej. ;)
Musiałem ściągnąć daszek i same zegary żeby ją zobaczyć - btw. w ogóle masz plusa czy minusa?

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 19, 2011, 19:53:05 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
plusa 2001
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 19, 2011, 19:55:11 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
a kostka za schowkiem?
dala się jakoś łatwo zobaczyć?
Chciałbym uniknąć rozbrajania auta...
Auto stoi w garażu  i widuje je raz na 2-3 tyg więc ciężko je rozkręcić i skręcić
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 19, 2011, 20:39:25 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie masz kostki do podgrzewania siedzeń ze względu na zubożoną wiązkę z rocznika 1999-2002.
Kostka za schowkiem to jest wyjście zasilania z alternatora i wykorzystywana była w radiowozach, karetkach, itd. do zasilania urządzeń dodatkowych.

Opisywałem kilka razy wolne kostki w Plusie, pozwolę sobie przytoczyć :
Cytuj (zaznaczone)
Kostka z lewej strony za zegarami (4 piny)
Przewód fioletowy - +12V po stacyjce, zasilanie mat (przewód idzie ze skrzynki bezp)
Przewód zielony - podświetlenie klawisza
Przewód czarny - masa PODŚWIETLENIA klawisza
Przewód szary - wejście +12V do sterowania kontrolką (po podaniu +12v, powinna się zaświecić)

Ta po prawej taka jak od grzania foteli jest od elektrycznych szyb.
przewód czerwony - zasilanie, stałe +12V
przewód czerwono-niebieski - podświetleni klawiszy, +12v po stacyjce
przewód czurny - masa

Po lewej za zegarami (mała zaookrąglona) od el.lusterek
-przewód brązowy, zasilanie lusterek +12V po stacyjce
-przewód zielony, zasilanie podświetlenia joya, +12V po stacyjce
-przewód czarny, masa, wspólna dla podświetlenia i zasilania lusterek

Mała kostka po prawej (dwa piny)
błękitny i błękitno zielony przewód -wejścia 12V z centralki alarmu do sterowania kierunkowskazami.

Za zegarami więcej wolnych kostek nie ma. :-)

Wolne kostki/konektory występują tak :
- za schowkiem (czerwony przewód dochodzący) i rozgałęziony na 4pin, zasilanie prosto z alternatora, wykorzystywane do zasilania wyposażenia specjalnego, np. radiowozu, karetki
- nad skrzynka bezpieczników, konektor w plastikowej obudowie, przewód fioletowy - do alarmu
- wolna kostka pod lewą lampą w bagażniku - kostka haka
- 2 wolne konektory + 1 złącze hermetyczne pod maską po prawej stronie pzy poduszce amortyzatora - Plusy GSi z bogatą wiązką 98r i prawdopodobnie początek 99r - złącza klimatyzacji do ECU. :-)

To byłoby na tyle jeśli chodzi o Plusa. ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2011, 20:46:18 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 19, 2011, 20:43:01 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Prosciej znalezc kostki do podłączenia mat - sa pod wykladzina po prawej stronie tunelu srodkowego, w okolicy lewej nogi pasazera z przodu:) przejrzyj watek do ktorego linka podalem Ci wczesniej, tam sa fotki.

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 19, 2011, 20:54:29 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
Multec pisze, że kostki nie były montowane w atu plus 2001.

Sprawdzę w przyszłym tygodniu - jeśli są przy tunelu to je znajdę

Multec czy wg twojego opisu powinienem oba fotele podłączyć pod kostkę po lewej Przewód fioletowy czy jeden fotel a drugi po prawej przewód czerwono-niebieski.

No i jeszcze pytanie czy wytrzymają przewody maty 2x po 17W na każde siedzenie
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 19, 2011, 20:55:06 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
BTW. Kostkę za schowkiem można by wykorzystać do podgrzewania foteli - z niej puścić stały plus na maty a sterowanie zrobić przekaźnikami które będą odcinały masę (a masę można pociągnąć choćby z szyn foteli). Oczywiście przekaźniki przez włączniki i przez stacyjkę. ;)

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 19, 2011, 21:06:14 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Prosciej znalezc kostki do podłączenia mat - sa pod wykladzina po prawej stronie tunelu srodkowego, w okolicy lewej nogi pasazera z przodu:) przejrzyj watek do ktorego linka podalem Ci wczesniej, tam sa fotki.

Skoro nie ma wiązki początkowej (od bezpieczników do kostki 4pinowej za zegarami) to skąd niby miałyby się wziąć kostki przy tunelu ?  :P

kakofoniks, ta po prawej z czerwonym, czerwono-niebieskim i czarnym przewodem jest od elektrycznych szyb. Najlepiej dorobić sobie wiązkę i zasilanie pociągnąć np. ze skrzynki bezpieczników. Pin do kontrolki w zegarach jest zaznaczony na "schemacie", który ktoś niedawno wrzucał na forum.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 19, 2011, 21:09:36 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
hmm... moze czegoś nie rozumiem,

skoro w wiązce są :

kostka po lewej Przewód fioletowy
kostka po prawej przewód czerwono-niebieski.
i oba są sterowane  po stacyjce... to czemu nie mogę się tam wpiąć?

I po raz kolejny ponawiam pytanie czy przewody wytrzymają 4x 17 W

przy okazji awaryjnie czy ktoś ma schemat jak podłączyć się z przekaźnikami
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach