Autor Wątek: sprzęgło do rovera  (Przeczytany 16618 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

sprzęgło do rovera
« dnia: Marzec 29, 2011, 13:55:29 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Witam
Chcę przejść ze sprzęgła 190mm na 200mm, koło zamachowe wiem że musi iść do tokarza by usunąć rant, lecz pytanie jest z jakiego rovera podchodzi sprzęgło i docisk pod seryjną skrzynię i koło zamachowe od poldorovera?
Dzięki za porady :D

Ps. słyszałem że rovery 1,4 seryjnie wychodziły z dwoma tarczami 190 lub 200mm. Prawda to?

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2011, 22:26:13 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
z tego co wiem, to z rovera z silnikiem 1.6 podchodzi to sprzęgło. ja kupowałem silnik 1.8 z freelandera i sprzęgło kompletnie nie pasuje. Zamachu chyba nie trzeba będzie zmieniać, tylko sam docisk i tarczę

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2011, 09:35:15 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ja mam cały komplet od 1,8 (kupiłem z silnikiem) to na pewno nie podchodzi, tylko co z łożyskiem? Czy od 1,6 jest takie samo jak w poldoroverze...
Seba a na jakim zestawie ty aktualnie śmigasz?

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 08, 2011, 14:18:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tarcza i docisk podchodzi z roverów 1,4 i 1,6 po 95 roku bo po tej dacie wszystkie miały sprzęgło 200mm. łożysko wyciskowe niestety trzeba z poloneza.

W kwestii rozmiarów to po prostu nawet w kwestii przeniesienia napędu FSO poszło ostro i dostał nam się zestaw sprzęgła z modeli starszych. Po części wszystko przez znaczniki pod CPWK. Początkowo rover miał koło z wyjmowanym wiankiem zębów i pod tarczę 190mm. Obecnie koło ma już na stałe wyfrezowane zęby pod CPWK ale jak na złość brakuje 4 a w poldroverach 2. Ale uwaga. Była wersja przejściowa koła zamachowego. prawdopodobnie tak gdzieś ok. 95-96 roku. Już pod tarczę 200mm ale z wyjmowanym wiankiem (-4 zęby). Mi udało się dorwać takie koło i przełożyłem same znaczniki pod czujnik. teraz po testach na silniku żony czeka na ew. pad sprzęgła w borkostworku bo wtedy pójdzie na zamówienie pełen zestaw 200mm współpracujący ze skrzynią forda (oryginalnie też 190mm - albo 215 ;))
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2011, 14:21:54 pm wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 08, 2011, 16:05:34 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ja mam zestaw 190mm aktualnie. Planuję kupić sprzęgło i docisk od rovera 200mm niestety muszę kupić cały zestaw z łożyskiem ;/
Bo koło zamachowe może zostać od zestawu 190mm tylko należy mu przetoczyć rant pod tarcze 200mm?

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 27, 2011, 23:44:16 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Mam jeszcze takie pytanie tarcza 200mm od 190mm jest większa od wewnętrznej strony czy zewnętrznej?
Tzn. Rozebrałem koło zamachowe i tam gdzie pracowała tarcza jest"grubiej" czyli tokarz ma przetoczyć ten rant idealnie na gładko (po zewnętrznej stronie). czy też tylko wewnętrzną stronę?
Stara tarcza obwód zewnętrzny 190mm wewnętrzny 134
A nowa jakie parametry (na allegro nikt nie podaje;/)
Dzięki za pomoc:)

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 27, 2011, 23:50:00 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
pamiętaj, że jak przetoczysz zamach to przydałoby się go wyważyć. ja miałem zrobić to samo, ale jak stoczysz koło, to lepiej dać nowe okładziny na sprzęgło (grubsze). lepiej kupić zamach z 1.6 i przełozyć wieniec. ja właśnie tak zrobiłem (tzn. kupiłem zamach, ale przekładki jescze nie zdążyłem zrobić)

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 27, 2011, 23:56:08 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
No ale dokładnie jak mam przetoczyć koło zamachowe, to zgrubienie na tarcze 190mm ma być przetoczone idealnie na gładko z kołem?
Co poprzekładać w docisku? Bo ja troszkę nie w temacie...;D

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 28, 2011, 09:36:05 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Myszaradom. musiałbyś stoczyć całe ten element co odstaje. inaczej będzie działać nadal 190mm, a te 10mm będzie bezużyteczne no i w końcu zrobi ci się rant w tarczy

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 28, 2011, 09:40:04 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Czyli tak jak myślałem, ta opcja mi nie odpowiada, czyli tak jak w artykule Bociana drugie koło zamachowe i przełożenie tej "blaszki"
Chociaż zastanawiam mnie ta opcja co Bocian pisał o tarczy 190mm od forda i docisku od rovera 200mm

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 08, 2012, 10:40:38 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Dociski z 1.6 200mm pasują wszystkie do zamachu z PN rover'a czy też tzreba uważac przy zakupie bo są różne modele?

Tarcze jak patrzyłem to są 200mm 18 ząbków na frez wałka (jak w polonezie) i 24 ząbki na frez wałka które nie pasuje do PN'a.

Dlatego że zauwazyłem rozbieznosc w tarczach sprzęgła pytam o rozbieżność w dociskach.


np takie coś? Podejdzie?

http://moto.allegro.pl/sprzeglo-rover-25-45-100-200-400-1-4-1-6-1994-i2206147426.html
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2012, 10:46:46 am wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 08, 2012, 11:10:12 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
podejdzie. Ja zakładałem do Rovera 400 1.6 98r. i pasuje do Poldka tylko trzeba po walczyć z zamachem. I tak a propos nie polecam zakładać LuK'a bo zrobiłem na nim 10tyś, i już przepuszcza. Myszaradom łożyska oporowego poszukaj oryginalnego Kożuchów bo łożysko jest takie samo jak w OHV a z Rovera nie pochodzi przecież.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 08, 2012, 11:12:41 am »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
prześlij mi to koło to ja ci je przetocze po 200mm
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 08, 2012, 17:04:07 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
prześlij mi to koło to ja ci je przetocze po 200mm

A wyważysz też?

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 08, 2012, 17:47:23 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
a co ty chcesz wyważać jak koło będzie toczone? Przecież to absurd.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 08, 2012, 17:51:40 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Tez tak myślałem... ale ktoś mnie uświadomił że źle myślę.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 08, 2012, 18:36:59 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Po toczeniu koła zamachowe też powinno sie ponownie wyważać ;)

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 08, 2012, 18:54:14 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
jak dla mnie to bez sensu skoro zbierasz idealnie po okręgu materiał z koła zamachowego to jak z jednej strony ma być cięższe a z drugiej nie? Do tego po toczeniu urzęda dorobić nowe czpienie ustalające docisk i ich idealnie nie zrobisz... Dla mnie sztuka dla sztuki... Ja na toczonym zrobiłem już kilka tysięcy km i nic się nie dzieje... Co więcej jedną śrube z docisku mam inna od pozostałych tzn wszystkie mam na nasadke10mm a jedną na 13mm czyli większą masa i też nic się nie dzieje.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 08, 2012, 19:05:29 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
To ja powiem tak.W księdze od żuka pisze np. że kompletne sprzęgło jest niby wyważane razem z wałem korbowym i zamachem i montaż np. innego docisku wymusza ponowne wyważanie całości.Ja zakładałem inny docisk tzw. "słoneczko" jak w poldkach,bo miałem taki starego typu,z trzema dźwigienkami jak w warszawach i nic się nie dzieje niepokojącego.Fakt,że koło zamachowe jest wyważane,ale czy trzeba to robić po stoczeniu,to cholera wie.Ile razy było tak,że coś jest "zalecane" a mimo tego,że się tego nie zrobi,to i tak się nic nie dzieje?Na pewno po takiej operacji zmienią się jego wartości "wagowe" ale myślę,że nie jest to aż tak istotne i nie są to aż takie duże wartości.Co innego,gdybyśmy odcięli kawałek materiału z jednej strony,ale tutaj mamy stoczone równiutko dookoła.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 09, 2012, 09:53:43 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Ja na toczonym zrobiłem już kilka tysięcy km i nic się nie dzieje...
tylko drugi silnik już masz


Ciekawi mnie czy wyważarka do kół/felg by wyłapała coś. Niby da rade ją ustawić z dokładnością do 2g i na rozmiary koła zamachowego też podobnie. Ustawienia ciężarków takie jak dla kół motocykla... a gdzie pokaże ciężarek tam wiadomo że po drugiej stronie jest ciężej. Wsadziłbym koło przed obróbką i po obróbce i jakby coś nie tak to do wyważenia. Wyważarkę mam w pracy także sprawdzenie nic nie kosztuje... ciekawe tylko czy średnica wewnętrzna koła zamachowego nie jest za mała.