Autor Wątek: sprzęgło do rovera  (Przeczytany 16617 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 09, 2012, 10:54:49 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
chwila chwila co ma piernik do wiatraka, czyli nie wyważone koło zamachowe do urwanego zaworu w głowicy... No proszę Cię wszyscy tacy idealni im wszystko wychodzi, teraz każdy będzie mi wytykał że rozwaliłem 1.8...

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 09, 2012, 11:06:55 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Chodziło mi bardziej o to że przez krótki okres użytkowania poprzedniego silnika zbyt wiele stać się nie mogło.

Wiadomo koło zamachowe po takiej obróbce na pewno nie wykleci i nie przetnie poloneza na pół... ale warto wyważyć ze względu na to że panewki główne od strony zamachu nie będą dostawały po dupie.

Tym razem chce tak poskładać żeby długo do sprzęgła (i nie tylko tam) nie zaglądać... bo to strata czasu i pieniędzy a nowy projekt stoi w miejscu :(

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 09, 2012, 11:27:11 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
no nie wiem bo trochę km zrobiłem na takim zestawie sprzęgła bo od wakacji więc z 10tys km na tym napewno zrobiłem i panewki były ok... Bo to co będziesz wyważał z dokładnością co do setnych grama... Bo mniejsze wartości nie mają sensu bo i tak dokrecając docisk masz mm luzu i możesz krzywo go przykręcić i już masz nie wyważenie

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 09, 2012, 13:59:36 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Nie wiem  czy wiesz,ale materiały z których robione są różne częsci,takze koła zamachowe lubią mieć róznego typu wady hutnicze. Co z tego że jest równo obrobione jak materiał moze mieć minimalnie inną gestosć w jednej czesci koła,a inną w drugiej. Przez co zmienia sie wyważenie,dlatego po każdej ingerencji w koło zamachowe powinno sie je wywazać. Ty moze nie czujesz minimalnych drgan,ale nie wiesz co przeżywaja panewki i cały układ tłokowo korbowy,mogą to być nieduze drgania ale po wiekszym przebiegu napewno wyjdzie to na jaw,a przy dosyć wysoko kręcącym sie roverze jeszcze szybciej to morze wyjsć ;) A najszybciej jak przy odcince wyrwie Ci je i narobi pacałychy pod maska :D

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 09, 2012, 15:08:29 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
dobrze ty wiesz swoje ja swoje... Idąc twoim tokiem rozumowiamia to powinniśmy robić wyważenie koła zamachowego co ileś km bo nawet rozrusznik zużywa Ci żeby koła zamachowego nie równomiernie... Z reszta chcesz wyważaj ja tego nie robię najwyzej mi niby wyrwie tłoki...

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 09, 2012, 18:47:02 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
To nie jest tylko moje rozumowanie,tylko poczytaj troche po innych forach internetowych i firmach zajmujących sie tego typu rzeczami ze PROFESJONALNIE przerobione koło zamachowe zawsze powinno być wyważane. To tak jakbyś kół samochodowych nie wyważał po zmianie opon tylko zostawiał stare ciezarki.  I nie tylko ja ale każdy Ci tak powie ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2012, 18:51:38 pm wysłana przez LUKI »

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 09, 2012, 22:02:15 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Dobrze to sobie wyważ i będziesz zadowolony;) Dla mnie koniec w tym temacie.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 09, 2012, 22:15:52 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
No ja sobie wyważę... :d znalazłem bardzo blisko gościa który wyważa takie rzeczy a jutro sie dowiem ile to kosztuje. Mam nadzieję że więcej jak 200zł nie będzie.

Tokarkę podobno tez ma także full opcja.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 10, 2012, 00:25:11 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Myszaradom łożyska oporowego poszukaj oryginalnego Kożuchów bo łożysko jest takie samo jak w OHV
Dajcie  sobie spokój z Kozuchow... Czesto nowe wyje czy szumi gorzej niz stare orginalne -na dzien dobry trzeba je wygotowac w pusce z rozpuszczonym smarem a tez nie wiadomo ile pociagnie po tym zabiegu. Sa gotowe zestawy sprzegla do Poloneza Rovera z dobrym łozyskiem chyba firmy Sachs.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 10, 2012, 10:36:06 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sa gotowe zestawy sprzegla do Poloneza Rovera z dobrym łozyskiem chyba firmy Sachs.
Tak ale pod 190mm.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 10, 2012, 22:40:41 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zgadza sie ale moze samo łozysko tez jest dostepne i zdecydowanie polecam nawet zaplacic  10X wiecej niz za kozuchow (jezeli jest taka opcja)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 14, 2012, 14:50:31 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
To przetoczenie gdzie się przykręca docisk do koła zamachowego oryginalnie nie jest zbyt głęboko podebrane. Jakby zebrać 0.5-0.7mm więcej niż fabrycznie jest to siła docisku tarczy zwiększy się...

Jak myślicie opłaca się tak kombinować?



Blacha docisku ma 3mm. Śrubę od docisku jak wkręcę to mam jeszcze 3mm zapasu. Czyli razem 6mm zapasu. Kołki ustalające też nie będą problemem.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2012, 14:53:36 pm wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 16, 2012, 11:42:11 am »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Ja nie robiłem podtoczenia pod docisk tylko zebrałem nadlew pod tarczę i też jest ok. Dla świętego spokoju bym zrobił jeśli masz taką możliwość.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 16, 2012, 11:44:42 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
To masz ok do póki sprzęgło jest świeże jeżeli rozumiem że przetoczyłeś koło zamachowe na równo...

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 16, 2012, 12:06:23 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Tak, na równo.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 16, 2012, 12:15:21 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
no to długo nie pochodzi bo przecież się zużyje i docisk Ci nie będzie dobrze pracował... chyba po coś masz to "wybranie" w oryginalnym zestawie 190mm...

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 16, 2012, 22:33:23 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
no to długo nie pochodzi bo przecież się zużyje i docisk Ci nie będzie dobrze pracował... chyba po coś masz to "wybranie" w oryginalnym zestawie 190mm...

A miałeś już może okazję testować taki zestaw jak mój albo ktoś go przetestował??? Wszyscy piszą, że się zużyje to będzie słabiej itp - ok, nie przeczę w teorii tak to wygląda. Mój zestaw jest od początku swapa, lekko nie ma i nie obserwuję niczego niepokojącego.
No ale może powietrze w podlaskim ma mniejsze zapylenie i w związku z tym tarcza lepiej współpracuje z dociskiem i kołem zamchowym ;DDD


Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 17, 2012, 06:23:14 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
jak mówiłem wszystko będzie do czasu... Lub twój rower w podlaskim przez to powietrze ma mniej kucy.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 17, 2012, 18:33:20 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Ten uskok to coś blisko 0.5mm - nie mierzyłęm ale na oko tak wygląda. Zużycie okładzin tarczy do nitów to razem po obu stronach daje około 2mm. Także niecałe 0.5mm to picny kłak że tak powiem i sprzęgło będzie śmigać... ale idąc drogą "tjuningu" i zamiast dawać większe okładziny na tarcze to można poprostu przy okazji więcej podebrać.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 17, 2012, 21:23:20 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Może i masz racje, ale nawet na proste myślenie to wziąć że jeżeli na równo stoczone koło będzie chodzić normalnie to po co fabrycznie wychodziło już z "wybraniem". No j będzie śmigać to pojęcie względne bo ja na sprzęgle 200mm firmy LUK (nowa tarcza, docisk i łożysko) przy starym 1.8 potrafiłem czasem je u ślizgnąć. Nie wiem ja bym zrobił normalnie wytoczył na 200mm i tyle. Zwłaszcza że gdy toczyłem swoje to sam szlifierz powiedział mi że stare koło jest nie równo wytarte o jakie 0.5mm