Autor Wątek: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?  (Przeczytany 8765 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

barracuda

  • Gość
Zacznę może od tego że witam wszystkich.. od jakiegoś czasu jestem posaidaczem fiata 125p i z racji tego ze kolaga miał keidys poldolota to wsadziłem taki sam silniczek do kanciaka.  Wygląda on tak:


No ale o tym to moze juz w innym temacie.. teraz pora opisac usterkę.
Fiacior był swapowany jakoś zimą i gdy przyszły rozstopy to miał pierwsze odpalani itp.. i gdy już sie wydawalo że bedzie ladnie to został na noc z wodą w układzie. a w nocy przyszedł mróz i dorwał rovera. Gdy tylko mogłem to przyjechałem z nagrzewnicami i pusciłem co byłe i ztopiłem co zamarzło i czekałem aż sprawdze czy odpali. No i dzisiaj nadszedł dzien próby.. zalałem układ podłączyłem aku wsiadam przekrecam a tu autko odpaliło jak by nigdy nic.. Pracuje ładnie wiec myśle sobie ze jest dobrze.. wysiadam a tam woda cieknie z uszczeli pod głowicą. Dokładnie z tego miejsca
No i juz wiedzialem ze jest coś nie tak. Wyjechałem z garażu zgasiłem maszyne i patrze gdzie dokładnie a to cisnie sobie z uszczelki.. wieć patrze na wskaźnik oleju a tam mleko... I teraz sie zastanawiam czy szukać drugiego silnika czy spróbować wymienić uszczelkę? No bo tak sobie myślę że gdyby rozwaliło blok to po 1 ciekł by z pod auta olej a po 2 to by już raczej nie odpalił? A on odpalił bardzo ładnie i pracował też dosyć równo i cicho. Miał ktoś może już takie przeżycie z roverem?
Jeśli skończyło sie na uszczelce to może i zrobie to jeszcze ale jak złapało blok czy inne elementy to juz lipa..


Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2011, 09:07:31 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Po pierwsze sprawdzić, czy nigdzie indziej nie cieknie-czy coś nie pękło.
Rozkręcić, dać głowiće do sprawdzenia ( czy się czasem nie wygieła mocno) jak dobra to planowanie.
Najprawdopodobniej trzeba wymienić śruby głowicy-mogły się przeciągnąc.
Blok raczej sie nie odkształcił, choć też dobrze to by było sprawdzić.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2011, 12:03:55 pm »

barracuda

  • Gość
Sprawdzałem dokładnie i kapie tylko z tego miejsca reszta sucha. Myślę że głowicy nie ruszyło bo wtedy by raczej nie chciał odpalic. . Co jeszcze powinienem zakupić przy tej operacji? Uszczelka śruby i coś jeszcze?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2011, 12:05:17 pm wysłana przez barracuda »

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 04, 2011, 16:36:23 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
I tak musisz oddać głowicę do planowania. Od razu wyjdzie czy się mocno wygięła, czy nie. W zakładzie ci powiedzą czy się jeszcze nadaje.
Kup komplet uszczelek ze śrubami i czhyba to wszystko.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 04, 2011, 22:44:07 pm »

barracuda

  • Gość
dobra stwierdzam ze taniej wyjdzei kupic poloneza z roverem wyciagnac co trza a reszte na zlom. I moze wyjde na czysto bo znalazlem juz pare poldow po 700-900 zl.

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 05, 2011, 06:57:06 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Taniej? Uszczelka 80zł szpilki 80zł, planowanie 40zł daje 200zł...

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 05, 2011, 11:21:08 am »

barracuda

  • Gość
gdzie w takich cenach to kupie?

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 05, 2011, 11:41:51 am »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
myszaradom komplet śrub głowicy 80 zł? Chyba do OHV-ki. Do roverka zawsze wołali o wieeele więcej.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 05, 2011, 11:55:16 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Koledzy drodzy - przestańcie straszyć autora tematu wymianą uszczelki pod głowicę .

Do autora tematu:

Nie przejmuj się kolego - koszty nie są tragiczne a wymiana uszczelki to nie jest 3 wojna światowa - wymienia się ją tak samo jak uszczelkę wydechu z tą tylko różnicą że jest wiecej śrubek do odkręcenia i trzeba ją oddać do planowania.

Śruby w głowicy rzadko są przeciągnięte - sprawdź czy po wkreceniu ich do oporu ręką wystają więcej niż 97mm nad blok - jeżeli nie  - sa dobre.

Do śrub używaj torxa E12 (niektórzy będą doradzać E14 ale jest za duży i obrobisz łby śrub)

Uszczelka FAI kosztuje 170zł
 Dodatkowo w zestawie są metalowe tulejki.
Wymieniasz tylko uszczelkę pod głowicę uszczelkę  kolektora wydechowego. Nie konieczne jest odkrecanie kolektora ssącego.

Jeżeli kolega sobie życzy , służę pomocą:

Uszczelkę pod głowica wymieniłem sam - na podwórku pod domem, dwa dni roboty.

Takie małe HowTo krok po kroku.


















Mam nadzieje że fotki chociaż troszkę pomogą w pracy.






Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 05, 2011, 19:08:39 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Głowicę docierałeś w zakładzie, czy samemu?
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 05, 2011, 20:42:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Oddałem do planowania  i mi zrobili za 40zł.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 05, 2011, 21:23:28 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Oddałem do planowania  i mi zrobili za 40zł.
Dokładnie tyle samo zapłaciłem ostatnio.  ;) Gościu mi przejechał takim kamieniem "na mokro"

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 05, 2011, 23:22:43 pm »

barracuda

  • Gość
Klucze poszły w ruch i troche pomajstrowałem ale moj zapał zatrzymał brak torxów do odkręcenia śrub od głowicy.. Jutro dalsza kontynuacja


Chce jeszcze pomalowac na jakiś kolor pokrywe zaworów silnia tylko teraz nei wiem na jaki. . Macie jakieś propozycje? Czerwono czarny?
I koła od rozrządu będą w kolorzei bez osłony

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 06, 2011, 23:22:41 pm »

barracuda

  • Gość
głowica odkręcona i czeka w aucie :D jutro rano zaworze ją do planowania i w południe odbieram gotową.. Po drodze odbieram uszczelke pod glowice uszczelniacze i inne gumki i lece składać.. Może jutro skończe to sie okaże czy to uszczelka.. Mam taką nadzieje..


Pokrywa zaworów dostała nowy kolorek:

 

Rozrząd i kolektor ssacy na biało :D Rozrząd na wierzchu tylko teraz myślę jak go zabezpieczyć..

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 08, 2011, 07:28:55 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Głowicę odkręcaj etamami, zaczynając od śrub zewnętrznych silnika, a potem wewnętrznych, odkręcając śruby o max 45 stopni. Potrzebna jest nasadka Torx nr 12 albo 14, nie pamiętam już. Na pewno będziesz musiał obrócić co najmniej jeden wałek rozrządu, żeby dojśc do łba śruby, który zasłaniać będzie krzywka wałka.
Głowicę daj do porządnego zakładu, który wie, jak planowac te głowice, albo docieraj sam. To samo czoło bloku, warto przejechać je chociażby papierem ściernym na jakimś porządnym wzorcu płaskości.
Potem, gdy będziesz to składał, uważaj na precyzyjne osadzenie uszczelki - oznaczenia "front" oraz "top" - nie wolno jej obrócić, no i tulejki z przodu i tyłu bloku silnika osadź dokładnie i do samego końca. Głowicę kładź co najmniej w dwie osoby, musi być położona raz, nie można jej potem przesuwać, bo uszkodzą się silikonowe ścieżki na uszczelce i zaraz będzie ciekło.
Samo dokręcanie głowicy jest niezmiernei ważne, tu trzeba bardzo uważać na kolejność dokręcania śrub (najpierw dokręca się środkowe śruby, potem te zewnętrzne), oraz etapowość. Instrukcja radzi kierować się kątem ich wkręcenia i dzielić na dwa etapy co 180 stopni po wcześniejszym dokręceniu ich momentem 20 Nm.
Ja osobiście kierowałem się tylko momentem ich dokręcania i podzieliłem go na skoki co 10 Nm, a pod koniec co 5 Nm, co i tak dało mi chyba z siedem etapów przy docelowym momencie 55 Nm. Moim zdaniem, dokręcanie tych śrub od razu co 180 stopni - pół obrotu - daje za duży przyrost siły naciągu śruby i może spowodować to kłopoty - zwichrowanie głowicy, przeciągnięcie śruby i gwintów, pokrzywienie uszczelki, itd..
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 08, 2011, 08:46:39 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kupuje się ajustę za 25 zł i też się jeździ.

A tak na poważnie mam dwie ale jakoś jeszcze nie zmieniałem bo poprzednia odziwo daje radę jeszcze po zalaniu "cudownego" środka do uszczelniania chłodnic.

Silnik rovera to niemal 100% aluminium. Ten materiał jest silnie podatny na zmiany temperatur. Jak były porządne mrozy to silnik się skurczył i nie zapewniał odpowiedniego docisku uszczelce. Jeśli uszczelka była oryginalna to pewnie sylikonowe uszczelnienie zostało wypchnięte przez marznącą wodę. Zatem obstawiam że silnikowi nic się nie stało poza samym uszkodzeniem uszczelki.

Z resztą silniki mają takie coś jak brok (metalowe dekielki w bloku) na wypadek zamrożenia płynu chłodzącego w silniku. Nie raz słyszałem o wypchniętych brokach (nie w roverze ale ogólnie). Zakłada się nowe i jedzie dalej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 08, 2011, 22:31:12 pm »

barracuda

  • Gość
na wszelki wypadek jednak jednak oddam przed planowaniem glowiece na sprawdzenie. bo jak juz splanuje i sie okaże ze jest zła to tylko sie wyda kase na marne.

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 01, 2011, 16:07:00 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Kupuje się ajustę za 25 zł i też się jeździ.
tak drogo ? :D ja Ajuse za 19zł kupuje ;) ale to po zniżkach pracowniczych.

barracuda Ciekawy masz podpis :D BTW. możesz mi napisać jakie problemy miałeś przy swapie rovera do fiata?
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 01, 2011, 16:08:54 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Hansiu, userzaj do Andrews#100, on ma fiata z roverkiem, btw najstarszy swap 125p w klubie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: [fiat 125p 1.4 16v] Chwila nie uwagi i zamroziło poldorovera. Co teraz?
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 01, 2011, 16:29:38 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Bartek, napisałem już PW do niego ;) bo sie kroi swap we fiacie, co prawda nie w moim ale sie kroi :) mój jakos na poczatku przyszłego roku trafi wlasnie do tych chłopaków :D także w dobre rece pójdzie ;)
nie masz hebla w gazie?! To narazie!