Tyle samo co 1.4
1.8 różnią się paroma detalami - ale nie sam silnik tylko jego osprzęt - który przerzucasz z 1.4.
Jak masz "pare K PLN" to zainwestuj w 1.8VVC - mam kontakt do typa który wypruwa immo i jeden swap VVC w polonezie działa już niestety VVC to drogi gips.
Bierzesz zwykłe 1.8 do roku 1998 (czyli z kopułką)
Wkładasz do siebie , wkladasz do niego calutki osprzęt ze swojego silnika.
Zmieniasz wtryski na 215ccm (nawet na seryjnych bedzie bomba ale to "jeszcze nie to" )
Do tego jeśli chcesz gaz zakładasz blos.
Jak ci mało - zdejmujesz czapkę i robisz obróbkę kanałów, dodatkowo zmieniasz kolektor na rurowy.
W granicach 2000zł masz kompletnego swapa i jakies 20KM wiecej niż w 1.4..... ale za to jakieś 50Nm więcej przy zupełnie innej charakterystyce silnika (wykres momentu bardziej płaski z najwyższym punktem umieszczonym "wcześniej na obrotomierzu" Oczywiście to przed obróbką głowicy
zawsze +2/5KM można dodać...