Autor Wątek: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez  (Przeczytany 11637 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 01, 2011, 01:02:43 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A da sie "zayebać" hydro do roverowej skrzynki ?... tzn... nie czy da się.. bo da się.. tylko - jak?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 01, 2011, 01:04:31 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nie da się, nie ma nadlewów, trzeba rzeźbić.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 01, 2011, 01:05:45 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
ja sie nie pytam czy się da - tylko jak ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 01, 2011, 11:14:50 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to JA sie zapytam, po co ?
cierpisz na nadmiar wolnego czasu ?jezdziles DFem z tym hydraulicznym wysprzeglikiem ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 01, 2011, 21:39:13 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
też myślałem o tym o czym hans pisze. Nie koniecznie trzeba zakładać hydro od DFa jest mnóstwo samochodów z hydro sprzęgłem, a przy podwójnym docisku linka może nie ogarnąć. Tylko pierwsze i zasadnicze pytanie jak to zrobić :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 01, 2011, 22:57:29 pm »

Larry075

  • Gość
Przykładem jest lancia kappa - pompka za pedałem sprzęgła i wysprzęglik przy łapie, dziwne jest to, że ze skrzyni wystaje taka łapa jak do linki. Sprawa nie jest trudna, wystarczyło by do łapy przymocować ramię wysprzęglika, a do dzwonu wkręcić śrubkę z okrągłym łepkiem i przymocować korpus wysprzęglika.

Do wysprzęglika nie mam dostępu, jednak pompkę mogę uszkodzoną za jakiś czas pokazać.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 02, 2011, 01:32:04 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po przygodach z pompa i wysprzeglikiem w Kappie  jestem zdecydowanym zwolennikiem linki :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 02, 2011, 10:41:58 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Nie wiem co jest takiego wspaniałego w hydraulicznym wysprzęglaniu. Może niech ktoś to dokładniej wyjaśni...
Miałem 125p takiego i ciągle coś z tym się działo a to ciekł ten wysprzęglnik a to pompa a to układ się zapowietrzył...
Pod nogą nie czuje różnicy między tym a linką. Z wad linki to widzę taką, że może się zerwać. Co jeszcze ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 02, 2011, 10:44:31 am »

Larry075

  • Gość
po przygodach z pompa i wysprzeglikiem w Kappie  jestem zdecydowanym zwolennikiem link
Ja oczywiście również - są dwie kappy - jedna na części i tak się składa że pompki i ich układ są inne ;/ a nowa pompka 200zł

DF, no sprzęgło chodzi lżej ale można je równie dobrze wyczuć, po za tym w całym skoku chodzi z tą samą siłą więc płynniej się rusza.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 02, 2011, 12:56:43 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Czy naprawdę sprzęgło chodzi lżej ? Płynnie pewnie tak. Właściwie wciskając sprzęgło walczymy ze sprężyną centralną sprzęgła a opór linki czy pompy pewnie żaden.
Obecnie mam trzy polonezy z linką. W dwóch już się po prostu przyzwyczaiłem choć są różnice, która przeszkadza mi przy pierwszym wciśnięciu jak się przesiadam. Natomiast mam starego trucka, którego teraz używam raz na kilka miesięcy i tam zawsze jak wsiadam i wciskam pedał sprzęgła to klnę, że linka pękła. Po chwili dopiero zauważam, że jednak wszystko jest OK tylko tak leciutko tam sprzęgło działa... Docisk dociskowi nierówny...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 03, 2011, 08:03:29 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nie wiem co jest takiego wspaniałego w hydraulicznym wysprzęglaniu. Może niech ktoś to dokładniej wyjaśni...
Moze to ze zima linka nie zamarza w pancerzu na mrozie ale to chyba jedyny plus. A DF nie ma sie co sugerowac bo tam wysprzegliki ciekly na potege
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 01, 2017, 20:06:08 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam, mam pytanie do znawców skrzyń,mam F125p z V i zaczęła hałasować na puszczonym sprzęgle ,załatwiłem V-tkę od plusa, i ją rozłożyłem w celu uszczelnienia ,co zauważyłem wałek sprzęgłowy jest na 26 zębów i łożyska SKEFKO (co to za badziew ?)moje pytanie czym będzie lepsza skrzynia od plusa z wałkiem sprzęgłowym na 26 zębów ,i które łożyska wymienić i na jakie żeby się nie zdziwić jak zamontuję skrzynie i będzie hałasowała .

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 01, 2017, 20:16:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Co to znaczy hałasowała na luzie?
U mnie w plusie szumią łożyska wałka sprzęgłowego. Powszechna usterka. Możesz je wymienić, ale nie jest to pilna sprawa.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 01, 2017, 20:32:32 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
skrzynia szumi na puszczonym sprzęgle gdy wcisnę przestaje ,załatwiłem skrzynię od plusa i chcę zapobiec żeby nie huczała ,i nie wiem które łożyska wymienić (które się uszkadzały) ,czy skrzynia od plusa będzie lepsza?

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 01, 2017, 20:49:11 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Skrzynia z Plusa pewnie też będzie huczeć. To mało istotne.

Skrzyń 5biegowych były co najmniej trzy typy. Nie jestem tak dobry w tym, ale kij z tym były jakieśtam różnice w przełożeniach, głośności pracy itd. Chcesz zrobić 700tys. przebiegu, wygrać rajd Monte Carlo? Jak nie, to nie ma większego znaczenia.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E