Autor Wątek: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez  (Przeczytany 5160 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Larry075

  • Gość
Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« dnia: Maj 29, 2011, 14:49:14 pm »
Witam, chciałbym się dowiedzieć jakie modyfikacje wprowadzono w skrzyniach od czasów 125P przez borka aż do plusów.

Offline Adam256

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
    • bordowe caro 1.6GLI na OZ-etach:)
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 30, 2011, 15:51:45 pm »
przede wszystkim to wprowadzenie nadbiegu (przełożenie 0,881).

Larry075

  • Gość
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 30, 2011, 16:20:26 pm »
i tyle? Cała wiedza wszystkich użytkowników? No może inaczej = łatwiej:

1. Dlaczego DF ma wąski tunel?
2. Dlaczego skrzynia DF nie ma takiego wbijaka jak PN?
3. Czym różniły się mechanizmy wbijania biegów?
4. I mniej więcej wszystko co tego dotyczy.

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2955
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2011, 16:30:26 pm »
@1. bo ma napęd prędkościomierza w innym miejscu
@2. inna skrzynia, po prostu
@3. najlepiej popatrz na przekrój tych skrzyń, skośny lewarek steruje bezpośrednio, przy pionowym jest kilka drążków, które lubią łapać luzy. mechanizmy nie są zamienne.
poza tym pionowy lewarek - hydrauliczne sprzęgło, skośny lewarek - sprzęgło na linkę.
przede wszystkim to wprowadzenie nadbiegu (przełożenie 0,881).
przede wszystkim, to nadbieg jest w każdej skrzyni 5b i żadnej 4b.
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2011, 16:38:27 pm wysłana przez maciejowski »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline Adam256

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
    • bordowe caro 1.6GLI na OZ-etach:)
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2011, 17:04:53 pm »

przede wszystkim, to nadbieg jest w każdej skrzyni 5b i żadnej 4b.

chyba każdy się domyśli, że chodzi o 5 bieg, no ale skoro się nie domyśliłeś to wiedz, że 4 to bieg bezpośredni, a nie nadbieg.

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2955
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2011, 17:26:04 pm »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3390
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 30, 2011, 17:46:48 pm »
W skrzyniach od 1998 wywalono uszczelki, wszystko jest klejone na loctite.
W 1993 wprowadzono koła zębate biegów, zęby na wałku sprzęgłowym i na wałku pośrednim o module m = 1,75, zamiast wcześniej stosowanego m = 2,5, celem wyciszenia pracy skrzyni.

Offline Adam256

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
    • bordowe caro 1.6GLI na OZ-etach:)
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 30, 2011, 19:37:08 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1019
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV 2.3 LPG i 2.0 LPG
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 30, 2011, 22:01:55 pm »
Ale.
Hydrauliczne sprzęgło czy na linkę nie ma nic wspólnego ze skrzynią...
Miejsce na napęd prędkościomierza nie ma nic wspólnego z szerokością tunelu...
W sumie to ta sama skrzynia z dodanym 5 biegiem i uproszczonym wybieraniem...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"

Precz z eurokomuną

Pozbywam się zapasów części do poloneza... więc proszę pytać...

Larry075

  • Gość
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 30, 2011, 23:44:12 pm »
To dlaczego skrzynie poloneza nie pasują do DF?

ps. Bardziej interesował bym się wnętrzem

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2955
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 31, 2011, 00:00:21 am »
Hydrauliczne sprzęgło czy na linkę nie ma nic wspólnego ze skrzynią...
ta? no to porównaj dzwony tych skrzyń. w skrzyni na linkę da się dorobić hydro, odwrotnie nie.
Miejsce na napęd prędkościomierza nie ma nic wspólnego z szerokością tunelu...
jesteś pewien?

jak się nie znasz, to nie wprowadzaj ludzi w błąd.

wnętrze jest zasadniczo to samo, wałek główny jest nieco inny, ze względu na inna pokrywę tylną.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2011, 11:07:51 am wysłana przez maciejowski »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1019
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV 2.3 LPG i 2.0 LPG
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 31, 2011, 17:58:57 pm »
Ten dzwon jak to nazywasz to obudowa sprzęgła a nie skrzynia i jest wymienna. Żeby zamocować siłownik hydro sprzęgła trzeba go przykręcić do tej obudowy a jak chcesz mieć na linkę to wymieniasz łapę a nie ten dzwon. Napęd prędkościomierza w 125p jest z prawej strony a w polonezie z lewej. Jak znasz to tylko teoretycznie z opowieści "mechaników" to nie wprowadzaj ludzi w błąd...
Skrzynie poloneza bez problemu montuje się w 125p. Ale to nie wychodzi teoretykom zza klawiatury...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"

Precz z eurokomuną

Pozbywam się zapasów części do poloneza... więc proszę pytać...

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4041
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonezz rulezz
    • GLE, GLI, GSI - rodzinka rośnie. :)
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 31, 2011, 18:25:26 pm »
Przede wszystkim to się w 125p zmienił tunel. W starym tunelu owszem skrzynia od Poloneza miała problem żeby się zmieścić i trzeba było w tym celu wycinać w nim otwory. W nowszych autach już tego problemu nie było. Tunel został zmieniony razem ze zmianą sterowania skrzyni. Przy okazji zmienili też pedał gazu na mniej wygodny.
Mój system to linux:

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1019
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV 2.3 LPG i 2.0 LPG
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 31, 2011, 21:59:09 pm »
Być może od początku ten tunel był za wąski. Faktem jest, że jak w swoim 125p wymieniłem skrzynię 4 z prostym drążkiem na 5 ze skośnym to jedyne co trzeba było wyciąć to otwór na drążek w innym miejscu. Przez wiele tys km nie było żadnych problemów aż do jego końca na złomie...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"

Precz z eurokomuną

Pozbywam się zapasów części do poloneza... więc proszę pytać...

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 31, 2011, 22:00:34 pm »
bede w domu to sprawdze ,z ktorej strony ma naped predkosciomierza moja skrzynia V z DFa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 31, 2011, 23:47:42 pm »
Ja mam DF 77r i była do niego wsadzona skrzynia z poloneza 5 biegów i wszystko w sumie pasowało, albo inaczej nic nie przeskadzało
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2955
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 31, 2011, 23:52:12 pm »
a czy ja gdzieś napisałem, że skrzynia się nie mieści w stary tunel?
nowy tunel jest poszerzony w miejscu napędu prędkościomierza i o to mi chodziło.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 31, 2011, 23:55:52 pm »
Oczywista, maciejowski. Potwierdzam tylko, że wchodzi.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1659
  • rover team
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 01, 2011, 00:52:11 am »
poza tym pionowy lewarek - hydrauliczne sprzęgło, skośny lewarek - sprzęgło na linkę.
Ja mam 5b skosny lewarek na hydraulicznym sprzęgle :D
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2955
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 01, 2011, 01:01:46 am »
ale fabrycznie tak nie było. :P zresztą w skrzyniach do ohv-ek, chyba do końca pozostały nadlewy pod siłownik hydrauliczny i starą łapę.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...