Autor Wątek: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez  (Przeczytany 11633 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« dnia: Maj 29, 2011, 14:49:14 pm »

Larry075

  • Gość
Witam, chciałbym się dowiedzieć jakie modyfikacje wprowadzono w skrzyniach od czasów 125P przez borka aż do plusów.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 30, 2011, 15:51:45 pm »

Offline Adam256

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
    • bordowe caro 1.6GLI na OZ-etach:)
przede wszystkim to wprowadzenie nadbiegu (przełożenie 0,881).

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 30, 2011, 16:20:26 pm »

Larry075

  • Gość
i tyle? Cała wiedza wszystkich użytkowników? No może inaczej = łatwiej:

1. Dlaczego DF ma wąski tunel?
2. Dlaczego skrzynia DF nie ma takiego wbijaka jak PN?
3. Czym różniły się mechanizmy wbijania biegów?
4. I mniej więcej wszystko co tego dotyczy.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2011, 16:30:26 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
@1. bo ma napęd prędkościomierza w innym miejscu
@2. inna skrzynia, po prostu
@3. najlepiej popatrz na przekrój tych skrzyń, skośny lewarek steruje bezpośrednio, przy pionowym jest kilka drążków, które lubią łapać luzy. mechanizmy nie są zamienne.
poza tym pionowy lewarek - hydrauliczne sprzęgło, skośny lewarek - sprzęgło na linkę.
przede wszystkim to wprowadzenie nadbiegu (przełożenie 0,881).
przede wszystkim, to nadbieg jest w każdej skrzyni 5b i żadnej 4b.
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2011, 16:38:27 pm wysłana przez maciejowski »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2011, 17:04:53 pm »

Offline Adam256

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
    • bordowe caro 1.6GLI na OZ-etach:)

przede wszystkim, to nadbieg jest w każdej skrzyni 5b i żadnej 4b.

chyba każdy się domyśli, że chodzi o 5 bieg, no ale skoro się nie domyśliłeś to wiedz, że 4 to bieg bezpośredni, a nie nadbieg.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2011, 17:26:04 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 30, 2011, 17:46:48 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W skrzyniach od 1998 wywalono uszczelki, wszystko jest klejone na loctite.
W 1993 wprowadzono koła zębate biegów, zęby na wałku sprzęgłowym i na wałku pośrednim o module m = 1,75, zamiast wcześniej stosowanego m = 2,5, celem wyciszenia pracy skrzyni.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 30, 2011, 19:37:08 pm »

Offline Adam256

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
    • bordowe caro 1.6GLI na OZ-etach:)

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 30, 2011, 22:01:55 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ale.
Hydrauliczne sprzęgło czy na linkę nie ma nic wspólnego ze skrzynią...
Miejsce na napęd prędkościomierza nie ma nic wspólnego z szerokością tunelu...
W sumie to ta sama skrzynia z dodanym 5 biegiem i uproszczonym wybieraniem...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 30, 2011, 23:44:12 pm »

Larry075

  • Gość
To dlaczego skrzynie poloneza nie pasują do DF?

ps. Bardziej interesował bym się wnętrzem

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 31, 2011, 00:00:21 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Hydrauliczne sprzęgło czy na linkę nie ma nic wspólnego ze skrzynią...
ta? no to porównaj dzwony tych skrzyń. w skrzyni na linkę da się dorobić hydro, odwrotnie nie.
Miejsce na napęd prędkościomierza nie ma nic wspólnego z szerokością tunelu...
jesteś pewien?

jak się nie znasz, to nie wprowadzaj ludzi w błąd.

wnętrze jest zasadniczo to samo, wałek główny jest nieco inny, ze względu na inna pokrywę tylną.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2011, 11:07:51 am wysłana przez maciejowski »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 31, 2011, 17:58:57 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ten dzwon jak to nazywasz to obudowa sprzęgła a nie skrzynia i jest wymienna. Żeby zamocować siłownik hydro sprzęgła trzeba go przykręcić do tej obudowy a jak chcesz mieć na linkę to wymieniasz łapę a nie ten dzwon. Napęd prędkościomierza w 125p jest z prawej strony a w polonezie z lewej. Jak znasz to tylko teoretycznie z opowieści "mechaników" to nie wprowadzaj ludzi w błąd...
Skrzynie poloneza bez problemu montuje się w 125p. Ale to nie wychodzi teoretykom zza klawiatury...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 31, 2011, 18:25:26 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Przede wszystkim to się w 125p zmienił tunel. W starym tunelu owszem skrzynia od Poloneza miała problem żeby się zmieścić i trzeba było w tym celu wycinać w nim otwory. W nowszych autach już tego problemu nie było. Tunel został zmieniony razem ze zmianą sterowania skrzyni. Przy okazji zmienili też pedał gazu na mniej wygodny.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 31, 2011, 21:59:09 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Być może od początku ten tunel był za wąski. Faktem jest, że jak w swoim 125p wymieniłem skrzynię 4 z prostym drążkiem na 5 ze skośnym to jedyne co trzeba było wyciąć to otwór na drążek w innym miejscu. Przez wiele tys km nie było żadnych problemów aż do jego końca na złomie...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 31, 2011, 22:00:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bede w domu to sprawdze ,z ktorej strony ma naped predkosciomierza moja skrzynia V z DFa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 31, 2011, 23:47:42 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja mam DF 77r i była do niego wsadzona skrzynia z poloneza 5 biegów i wszystko w sumie pasowało, albo inaczej nic nie przeskadzało
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 31, 2011, 23:52:12 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
a czy ja gdzieś napisałem, że skrzynia się nie mieści w stary tunel?
nowy tunel jest poszerzony w miejscu napędu prędkościomierza i o to mi chodziło.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 31, 2011, 23:55:52 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Oczywista, maciejowski. Potwierdzam tylko, że wchodzi.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 01, 2011, 00:52:11 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
poza tym pionowy lewarek - hydrauliczne sprzęgło, skośny lewarek - sprzęgło na linkę.
Ja mam 5b skosny lewarek na hydraulicznym sprzęgle :D
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 01, 2011, 01:01:46 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ale fabrycznie tak nie było. :P zresztą w skrzyniach do ohv-ek, chyba do końca pozostały nadlewy pod siłownik hydrauliczny i starą łapę.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...