Autor Wątek: Relacje z różnych prac przy samochodach  (Przeczytany 13359 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Relacje z różnych prac przy samochodach
« dnia: Czerwiec 06, 2011, 16:17:46 pm »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
Pomyślałem, że przyda się taki temat, w którym zrobimy jakieś relacje z tego co robiliśmy przy naszych polskich samochodach ;d
U nas dziś z nudów został założony bagażnik dachowy z walizką nie jest to jakaś tam modyfikacja, ale do prac przy samochodzie można zaliczyć, ogólnie taki bagażnik się przyda, ale nie będzie z nim jeździł fiat non stop, jakby był na glebie to by mu pasowało ładnie  ;d


a tak by to wyglądało jakbyśmy oglądali stare zdjęcia z dzieciństwa ;d


FSO - Trzy litery święte

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2011, 16:48:11 pm »

e1mo

  • Gość
Co do ostatniego zdjęcia :D wymazać białe tablice, plastikowóz obok, odkolorować blok i będzie całkiem jak z epoki :D

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 06, 2011, 18:57:10 pm »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
Co do ostatniego zdjęcia :D wymazać białe tablice, plastikowóz obok, odkolorować blok i będzie całkiem jak z epoki :D
Mówisz i masz ;d

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2011, 19:00:15 pm wysłana przez szprycha#1958 »


FSO - Trzy litery święte

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2011, 21:41:25 pm »

e1mo

  • Gość
Noooo, teraz jak żywo fotka z końca lat 80' :P

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 11, 2011, 13:36:31 pm »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
Wczoraj podczas akcji podwórkowej o kryptonimie "srebrna klapa" odwiedziła nas ciekawa postać, ze świata modyfikacji, bardzo posłużył nam swoją zaradnością, bez niego byśmy nie dali rady ;d Hansowi udało się zrobić jedno zdjęcie podczas akcji ;d



FSO - Trzy litery święte

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 11, 2011, 13:42:03 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
makgajwer musi być! Tylko on bedzie wiedział dzisiaj jak rozmontować klime :P
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 11, 2011, 14:45:48 pm »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
Dodam, że przy zmianie kół nie był nam potrzebny lewarek, o to zdjęcie jak się do tego nasz kolejny znajomy zabierał, wszystko to pomysł makgajwera ;d


FSO - Trzy litery święte

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 12, 2011, 19:34:37 pm »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
Podwórkowa stacja demontażu pojazdów, później mieliśmy kontrole z teamu bmw oraz było dużo gości, ogólnie wszystko poszło ładnie pięknie i klima wyjęta ;d




FSO - Trzy litery święte

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 17, 2011, 16:43:43 pm »

Offline wiking

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 GLE
1. Zamontowałem tylne pasy bezpieczeństwa
2. Wziąłem się za rudą w komorze silnika

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 17, 2011, 18:51:29 pm »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
No to tak panowie, od piątku zaczęła się akcja pt "reanimacja na wakacjach"  ]:-> dokładnie to przystąpiliśmy do rozbiórki fiata, przed wizytą u pana blacharza lakiernika  <lol>
Na początek przyszła pora na demontaż silnika, bez odpowiedniego sprzętu do wyciągania i we dwóch (nigdy więcej) silnik mieliśmy gotowy do demontażu po 2 godz, a 4 godz. zajęło nam wyciągnięcie, bo co chwile o coś się blokował, a nie było trzeciego, który by wyszarpywał i ustawiał silnik  <rotfl2>
o to nasz super sprzęt



po wyjęciu ulga  <lol>




pusta już komora ;d



karczer w ruch i jazda  <rotfl2>

silnik cały w smarach i umyty



ogólnie był nagar na wszystkich tłokach, ale ogarnięte, test szczelności pokazał, że pierścienie dobre. Brak progów na cylindrach, jest git ;d

jedna szklanka pęknięta, na zaworach nagar, ogólnie niema tragedii, czekam na rozrząd i jedziemy z robotą dalej, uszczelniacze, uszczelki już są.
do września/października plan jest taki:
doczyścić, wszystkie elementy silnika na błysk
kompletny remont blacharsko-lakierniczy
poszerzyć lacze z deklami plus gleba, ogarnąć całe zawieszenie (w tym tą nieszczęsną kolumnę) i całą mechanike
złożyć, jeździć i jak przyjdzie czas zeswapować  ]:->
jakieś nowe informacje będą dodawane na bieżąco.
Podsumowując

pozdro


FSO - Trzy litery święte

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 17, 2011, 20:49:45 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 18, 2011, 16:15:19 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
szprycha#1958, czy ten silnik to nie jest aby 1300?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 18, 2011, 18:02:45 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Nie to 1500 jest, chociaz ..uj wie. Jak juz głowica zdjęta to mozna zmierzyc średnice cylindrów.
Powered by Lpg.

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 18, 2011, 21:34:50 pm »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
szprycha#1958, czy ten silnik to nie jest aby 1300?
na tłoku napisane 77 więc wychodzi na to, że 1.5 ;d


FSO - Trzy litery święte

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 18, 2011, 22:04:47 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
to te stare ohvki miały rotacyjny filtr oleju jak w 126p czy mi się wydaje ?

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 19, 2011, 02:34:20 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
szprycha#1958, czy ten silnik to nie jest aby 1300?
na tłoku napisane 77 więc wychodzi na to, że 1.5 ;d
no może, a pytam bo szare bloki właśnie w 1300 były i odległości między tłokami coś dziwnie duże mi się wydają.
możesz ewentualnie sprawdzić czy na bloku masz wybite 115c, czy 116c.

to te stare ohvki miały rotacyjny filtr oleju jak w 126p czy mi się wydaje ?
miały, 115c i 116c do samego końca produkcji.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 19, 2011, 10:27:47 am »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
no może, a pytam bo szare bloki właśnie w 1300 były i odległości między tłokami coś dziwnie duże mi się wydają.
możesz ewentualnie sprawdzić czy na bloku masz wybite 115c, czy 116c.
Na bloku mam wybite 115 ale żadnego "c" nie widzę ;d


FSO - Trzy litery święte

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 30, 2011, 16:42:03 pm »

Offline wiking

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 GLE
Ja mam taką relację, że walczę z śrubą od przewodu hamulcowego. Psikam odhamiaczem i dupa. Może w tym dziesięcioleciu mi się ją uda ruszyć... :/

Edit:
Udało się to ruszyć. Przy okazji wyszło na to, że trza kupić przewód hamulcowy na drugie koło dzięki mojej pomysłowości :)
Jednak osiemnastoletnie przewody hamulcowe nie są takie trwałe :P
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2011, 18:32:35 pm wysłana przez wiking »

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 08, 2011, 21:11:32 pm »

Offline wiking

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 GLE
Dziś podjąłem męską decyzję aby rozpocząć pracę nad wymianą wiązki elektrycznej w moim minusie na plusową, która obecnie by obsługiwała całą dechę. Ponieważ decyzję o zamianie dech i realizacja tego pomysłu odbyła się już jakiś czas temu, a większość nowych urządzeń nie została podłączona, dlatego zadecydowałem, że tej zimy będę jeździł w zimę z ogrzewaniem szyby. Zbierałem się w sobie od kilku tygodni, następnie nabyłem wiążkę od jednego z miłośników FSO i dziś nastąpiło rozpoczęcie prac:





Nowa wiązka wnętrza



Nowa wiązka silnika


No to rozbebeszamy :)





Sprawdziłem też podłogę przed zimą i znalazłem wodę pod wykładziną obok miejsca kierowcy, nie wiem skąd tam się znalazła...


I oczywiście ruda, która zdążyła się zadomowić





No i po rozłączeniu wszystkich elementów z dechy oraz z wnętrza komory silnikowej poza altkiem i rozrusznikiem zastała mnie szarówka, zatem zakończyłem na dziś robotę i rozpocząłem spożywanie piwa. CDN

Odp: Relacje z różnych prac przy samochodach
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 09, 2011, 16:35:52 pm »

Offline wiking

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 GLE
A dzisiaj praktycznie cały dzień poświęciłem na rozpięcie wiązki od alternatora i rozrusznika oraz wyciągnięcie jej przez te dwa śmieszne otwory w komorze grodziowej. Pewno poszło by szybciej, gdybym się nie certolił i ciął, ale nie chciałem starej wiązki niszczyć, b może się jeszcze komu przyda.
A tu auto "bezwiązkowe"