Autor Wątek: v6 z alfy romeo 75 ?  (Przeczytany 44588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #140 dnia: Wrzesień 16, 2012, 19:00:47 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
jeżeli nie planujesz doładowania nierdzewka nie jest nie zbędna
A przy doładowaniu jest niezbędna??
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #141 dnia: Wrzesień 16, 2012, 22:55:32 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
raczej wskazana, wieksza temperatura i wiecej związków żrących bardziej odbija sie na wydechu przy doładowaniu, chociaż, jak zawsze, są ludzie którzy jeżdzą na wydechu ze zwykłej czarnej stali przy doładowaniu i sobie bardzo chwalą ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #142 dnia: Wrzesień 16, 2012, 23:07:40 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Wydech z nierdzewki jest dobry do wszystkiego. Inaczej w ogóle auto wygląda pod spodem, jak jest jedna rzecz mniej do gnicia. Ale dla mnie auto ma lepiej wyglądać od spodu niż z zewnątrz, bo częściej je z tej perspektywy oglądam ;)

Ja sobie spawałem wydech do swapa z czarnej stali i po jednej zimie już zaczął rdzewieć - tylko powierzchownie, ale taki widok wkur...ia. Gdybym jeszcze raz miał to wszystko zaczynać, to bym się nie bawił w półśrodki i przynajmniej za kolektorem poprowadził to na rurach z nierdzewki. Metr kosztuje ok. 40-45 zł, więc nie jest tak strasznie. Gorzej z tłumikami. Rozumiem, że przy V nie jest aż tak wesoło - idzie tego trochę więcej.

Pozdr

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #143 dnia: Wrzesień 16, 2012, 23:36:44 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
rura fi 63 ze zwykłej stali kosztuje 30zł za metr z dobrej jakościowo nierdzewki kosztuje już 100 zł za metr... a ty o jakich średnicach mówisz ze cene podajesz 40-45 zł metr ?

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #144 dnia: Wrzesień 17, 2012, 00:51:57 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
55 mm, kupowane 2 miesiące temu. Z dobrej jakościowo, polerowanej nierdzewki, grubości 2mm. Liczy się waga - może stąd te różnice, a może mam takie dojścia ;)

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #145 dnia: Wrzesień 17, 2012, 01:08:17 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Nierdzewka przy średnicy 50-55 jest w podobnej cenie jak zwykła rura aluminiowana - ok 40-50 zł/metr
Dla przykłądu cennik firmy gdzie kupowałem:

http://www.mkolor.pl/sklep/?module=Artykuly&action=group_products_list&group_id=20&&&&&pager_cur_set=12

więc nie wiem skąd to 100 zł , na wydech nie potrzeba rur żaroodpornych - nawet kolektor mam ze zwykłej kwasówki

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2012, 01:13:38 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #146 dnia: Wrzesień 17, 2012, 10:21:35 am »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
`u mnie w okolicy nigdzie nie ma rur z nierdzewki i jedynie sugerowałem się cennikiem na alledrogo... to ja morze przejadę się do Tarnowa po te rury :D 

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #147 dnia: Wrzesień 17, 2012, 10:26:45 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
zwykła rura aluminiowana - ok 40-50 zł/metr
Coś drogo, o ile pamiętam to 55 płaciłem za metr 20zł
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #148 dnia: Wrzesień 24, 2012, 21:00:12 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
dziś nareszcie odebrałem dzwony skrzyn po cieciu... troche sie wk... bo gosciu jebnoł sie okolo 5mm na dzwonie z fiata i teraz musze dorobic stalowa flansze dystansujaca miedzy skrzynie a silnik  <uoee>

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #149 dnia: Wrzesień 24, 2012, 21:29:45 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
jebnoł sie okolo 5mm na dzwonie z fiata
ja bym za taki błąd nie zapłacił ....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #150 dnia: Wrzesień 24, 2012, 21:36:14 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
już kij... ta flansze zrobie z aluminium to sam to agarne w domu :)



ja bym za taki błąd nie zapłacił ....

zapłaciłem mu mniej jak chciał za ta usługę... może uda mi sie załatwić kolejny dzwon od dohc to każe mu uciac wiecej ewentualnie potem na frezarce zjade do potrzebnej wysokości... bo jednak nie chce mi sie bawiac z jakimis dystansami...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2012, 11:06:05 am wysłana przez marcin88 »

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #151 dnia: Październik 16, 2012, 19:39:00 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
Zapadła decyzja o zrobieniu głowic w moim Busso związku z tym w głowice zawitają większe zawory ssący 46mm i wydech 38,5mm do tego poratowanie głowic według tej książki  http://books.google.com/books?id=m61X0ZCo6EoC&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false zresztą cały dolot będzie poprawiony. :) książkę własnie zamówiłem jutro lub w czwartek powinna być u  mnie  <lol>

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #152 dnia: Październik 16, 2012, 23:25:37 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
chyba mi umkneło, ale dlaczego właściwie wkładasz 12v zamiast 24?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #153 dnia: Październik 17, 2012, 19:08:31 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
12v ma ma lepszy gang od 24v :D no chyba ze 3.2 GTA ale tu za silnik trzeba dać od 7 do 10 koła. zresztą z tego silnika można taka sama moc uzyskać co w 24v  i to bez dużych modów  :) i silnik 24v ma wieksze głowice = bardzo mało miejsca na kolektory wydechowe... a przy 12v jest tylko 8cm na strone :)
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2012, 19:37:43 pm wysłana przez marcin88 »

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 15, 2012, 11:57:22 am »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
jak tam prace? motor już odpycha budę ?
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #155 dnia: Grudzień 15, 2012, 12:48:59 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
Prace ostatnio nie postępują dopiero w styczniu złoże silnik do kupy :) tymczasem mój czas poświęcam Junakowi to znaczy buduje silnik 650ccm pojemności a fabrycznie było 350ccm :) stare motocykle i FSO to moja pasja i zimowa pora coś mi się ujeb...o udoskonalać serce Janka :p oczywiście będzie fotorelacja ze składania Busso.

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #156 dnia: Grudzień 15, 2012, 21:40:21 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Junak też fajna sprawa  :-) Kibicuje i Pozdrawiam
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #157 dnia: Luty 13, 2013, 18:32:58 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
W sobote powinna byc gotowa pierwsza głowica z lekkimi zaworami z BMW :p zarzuciłem pomysł dorobienia nowych wiekszych zaworów z powodu poważnego minusu (duza masa ) zawory od BMW ssace sa lżejsze o 15gr na każdym! zawory z bmki maja srednice 45,9mm :) portowanie głowic to 40H pracy! bardzo duzo materiału do zebrania... za to silnik bedzie naprawde odetkany + nowe runnery o srednicy 40mm a nie jak orginalne 34,5mm jednym słowem w q..uj rzeźby .

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #158 dnia: Luty 15, 2013, 06:14:15 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
A skąd wiesz, że na większych zaworach i kanałach będzie lepiej? Co z kolektorem? Cofasz rozrząd jakoś żeby przy mniejszej prędkości ładunku nie wyrzucało z powrotem?

Pozdr

EDIT:
Już widzę, że korzystasz z książki o tym motorze. Opisz co planujesz robić z kolektorem i z rozrządem, pozdr
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2013, 06:22:27 am wysłana przez xmaniekx »

Odp: v6 z alfy romeo 75 ?
« Odpowiedź #159 dnia: Luty 15, 2013, 19:59:37 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
jutro wrzucę skany książki zeby pokazać o co chodzi z kolektorem ssącym . puki co wałki seria lecz z czasem zapodam jakieś "GT" do wybory mam chyba 3 rodzaje walków :) na seryjnych wałkach można uzyskać do 220KM.