Autor Wątek: Problem z gaźnikiem  (Przeczytany 1844 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z gaźnikiem
« dnia: Lipiec 04, 2011, 22:56:59 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
W ubiegły piątek dokonałem wymiany gaźnika w moim poldku na używany, ale sprawny. Samochód odżył na benzynie, pięknie chodził (co zresztą pokazywałem na filmiku na forum)... aż do wczoraj. Nie mam pojęcia co się stało, ale z dnia na dzień nagle stracił moc. W sobotę wieczorem zajechałem pod dom, przerzuciłem na benzynę i zgasiłem. W niedzielę rano jak zwykle... odpalam na benzynie, wyjeżdżam z działki, próbuję ruszyć z miejsca a tu ani w te ani w te, po prostu nie ma siły żeby ruszyć z miejsca, obroty na biegu jałowym trzyma ładnie, ale za cholerę nie wkręca się na obroty, nawet z włączonym ssaniem. Poczekałem trochę aż złapał temperatury, przerzuciłem na LPG i pojechałem, z racji że długa prosta, pusta droga to pyk, przełączyłem na benzynę (w czasie jazdy przy prędkości ok 80km/h) i dałem mocno w piec. Poszedł jak z bata, no ale cóż droga się kończy, skrzyżowanie to zwalniam, dojeżdżam do skrzyżowania (cały czas na PB) i próbuję ruszyć, a on znowu nie chce jechać i znowu przełączyłem na LPG i pojechałem. Wróciłem do domu, przełączyłem na benzynę i zgasiłem.

Dziś z racji że było trochę czasu to się dokładniej trochę przyjrzałem i stwierdziłem obecność ogromnej ilości syfu w filtrze paliwa (który był zmieniany w piątek razem z gaźnikiem). Zdjąłem obudowę filtra powietrza i rozebrałem gaźnik. W komorze pływakowej też było pełno syfu, jakieś paprochy, osad na dnie. Wymontowałem gaźnik, przeczyściłem wszystkie dysze i cały gaźnik, złożyłem, założyłem, poskładałem i odpaliłem, ale nadal to samo, nie wkręca się na obroty, nie ma mocy, przy próbie ruszenia z miejsca gaśnie, ale obroty na jałowym trzyma i chodzi równo.

W skrócie (co by nie chciało się komuś czytać tych wypocin powyżej :d):
- utrata mocy z dnia na dzień
- nie wkręca się na obroty
- syf w filtrze paliwa jak i w gaźniku
- wolne obroty są
- na gazie chodzi "normalnie"

Dodam że w zbiorniku jest jakieś 12 litrów PB95.

Domyślam się, że wszystkiemu winien syf, który przedostał się przez filtr paliwa i trafił do gaźnika zapychając którąś z dysz. Tyle, że wszystkie (o których wiedziałem) wyjąłem, przeczyściłem i wsadziłem z powrotem. Co tu zrobić, żeby odzyskać moc na PB? Spędziłem dziś nad nim 5 godzin i nie dałem rady naprawić.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Problem z gaźnikiem
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2011, 23:44:39 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dysze głowne, znajdujące się po boku komory pływakowej wyczyszczone? w sumie po boku są 4 dysze paliwowe, po 2 z każdej strony i w sumie to one są najważniejsze.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Problem z gaźnikiem
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2011, 10:16:05 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
4? Z prawej strony gaźnika (od strony pompy hamulcowej) są 2, jedna na klucz 10, druga na płaski śrubokręt, od strony silnika jest również dysza na 10 i to chyba tyle? Gdzie ta czwarta? Chyba że chodzi o tą elektroniczną co kabelek do niej idzie.

Jeśli o nich mowa to wyczyszczone.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Problem z gaźnikiem
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 20, 2011, 21:36:28 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
a taki filterek w kształcie wiaderka siedzący w gaźniku wyczyściłeś?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Problem z gaźnikiem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 21, 2011, 09:24:57 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Zapomniałem o tym temacie...

Problem zlikwidowany, gaźnik był (nawet w momencie wystąpienia problemu) i jest sprawny. Problemem było paliwo... mnóstwo syfu, i sporo wody. Spuściłem co miałem, przepłukałem kilkakrotnie no i się poprawiło.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM