Autor Wątek: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI  (Przeczytany 43589 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« dnia: Sierpień 13, 2011, 14:09:47 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Auto:            FSO Polonez
Model:          Caro
Produkcja:    1995
Silnik:           1.8 16V rover 18K4F
Kolor:           117 - zielony capri


Zdjęcia:





Zrobione:
-Swap z 1.4 16v na 1.8 16v
-Sprzęgło 200mm
-Trochę poprawione kanały w głowicy
-Nowe uszczelki, uszczelniacze, części ekspolatacyjne itd
-Dodatkowy wentylator chłodnicy
-Siedzenia zmienione na InterGroclin
-Ciemna podsufitka
-Trochę odciążony z tyłu
-Pompa Paliwa z BMW
-Felgi 14" PN Truck
-Resory 3 pióra
-Zrobione progi i podłoga
-Wymienione drzwi
-Zmieniony zbiornik paliwa i pasy mocujące na nowe
-Wymienione drążki kierownicze i inne pierdoły zawieszenia
-Przyciemnione przednie lampy
-Nowe cylinderki z tyłu
-Nowe klocki z przodu
-Nowe drazki reakcyjne tył
-Żarówki H4 +90%
-Kierunki clear black
-Mocniejsze śruby kół
-Końcowy z borka z końcówką


...i wiele innych o których już nie pamietam ale może znajdują się dalej w temacie

Foto z reszty tematu:

takie tam z wymiany drzwi

kilka sprzęgieł i dwie skrzynie potwór zjadł :d

W końcu dobre sprzęgło





honowanie na cylindrach (jak go kupiłem to nie wierzyłem sprzedawcy że niski przebieg... ale jednak chyba miał rację)

operacja głowicy








Plany:
-Dokładki zderzaków z C+
-Blacha (tylne sierpy i reperaturka błotnika lewy tył), nowy nosek przód i przedni lewy błotnik
-Lakier (odświeżenie w sumie)
-Hamulce przód 257 wentylowane
-Most tylny na tarczach z zaciskami z VW
-Zmiana przełożenia mostu na 4.1
-Gleba (w sumie wszystko naszykowane)
-Utwardzone amortyzatory
-Stabilizator na tył
-Drążek Panharda
-Przeróbka wydechu
-Głowica z VVC + jakieś dobre wałki
-Elektronika typu StandAlone
-Alu 15" lub 16"
-Elektryka szyb i lusterek
-Drugi poldas. Atu minus, wydmuszka, klatka ogólnie sport z porobionym B230FT pod maską.

Chcę żeby wyglądał mniej wiecej tak:

« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2013, 09:19:33 am wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 13, 2011, 15:55:34 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Czemu masz wyciętą osłonę rozrządu? Nie boisz się że coś tam się dostanie i będzie po silniku?
328i

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 13, 2011, 15:59:32 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Czasami sie boję... ładnie wygląda...

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 13, 2011, 18:30:29 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A co tam ma wpaść ? Ja jeżdżę bez osłony rozrządu już kilka lat i silnik lata.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 13, 2011, 20:56:52 pm »

kodzik

  • Gość
A co tam ma wpaść ? Ja jeżdżę bez osłony rozrządu już kilka lat i silnik lata.
Nie chcę krakać  :P, ale to czasu.

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 13, 2011, 21:20:19 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Osłona jest choćby po to żeby chronić przed pyłem który przyśpiesza zużycie paska.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 13, 2011, 21:44:59 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Widać że podstawowy tjunink białym sprayem zrobiony :) Szczególnie na uznanie zasługuje korektor siły hamowania, profesionalnie "malnięty" sprayem :)
Biały pas na szybie nie pasuje wcale, czarne lampy zrobiłeś ale halogen masz jeden. jak dla mnie auto podniszczone i nie ma czego pokazywać :]
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 13, 2011, 21:47:02 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Michau, może tutaj o to chodzi, żeby był podniszczony, a spod świateł killował :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 13, 2011, 22:54:44 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
no to mógł zostać całkiem seryjny skoro ma być cichociemny, aktualnie wygląda jak zwieśniaczony pold gościa który dostał od tatusia białego spraya na urodziny.
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 14, 2011, 05:08:01 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Halogen i tak nie działa ale zdejmować go na razie nie będę. Auto było kupione bite przodem i ma zderzak założony jaki był pod ręką - a akurat w tym był jeden halogen - no można było zdemontować ale nikomu nie przeszkadzał. Spokojnie... dojdzie i do tego etapu że będą dwa i orciari - kwestia czasu i pieniędzy. Auto z wyglądu może nie jest dopieszczone ale w planach ogarnięcie blacharki i malowanie - przepraszam że go kupiłem i staram się żeby nie umarł... mogłem nie kupić i patrzeć jak poprzedni właściciel złomuje... i było by jednego mniej.



...dobra kurde juz nie ma ani jednego halogena ;]
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2012, 10:58:13 am wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 14, 2011, 23:10:23 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
przepraszam że go kupiłem i staram się żeby nie umarł... mogłem nie kupić i patrzeć jak poprzedni właściciel złomuje
Szacunek Kolego - powodzenia w pracach.

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 15, 2011, 00:03:36 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja jeżdżę bez osłony rozrządu już kilka lat i silnik lata.
Tez jezdziłem w pinto bez oslony -ale tam nawet jak zaciagnie metalowy pret to co najwyzej urwie pasek, wymiane paska mozna zrobic na drodze w nocy z pomoca zapalniczki plus jeden klucz(poluzowanei napinacza i alternatora) i dalej(bezkolizyjnosc :D ) a w K16 ten sam manewr to linka albo laweta...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2011, 00:05:35 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 15, 2011, 11:57:39 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Znalazłem fotki jak wyglądał 2 dni po zakupie :D  Niestety nie mogę znaleźć foto jak wyglada po dzwonku. Tutaj już zdjete to co było popsute i wyprostowane co nieco. Na dworze było -20 i spora zaspa do garażu więc pozostała praca na świeżym powietrzu.




Częsci wzięte z ATU którego miałem zaraz przed tym caro... w atu skończyła sie blacha i uszczelka pod glowicą i niestety pojechał do stacji demontażu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2012, 11:43:02 am wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 17, 2011, 22:08:56 pm »

kodzik

  • Gość
Fajnie by wyglądał z atrapą bez znaczka przyciemnianymi kierunkami, matowymi czarnymi zawiasami maski i bez tej białej naklejki na szybie oraz można by go zglebować trochę.

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 15, 2011, 00:05:10 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Pare dni po kupnie wyglądał już jak polonez.

Po zimowych szaleństwach trzeba było zmienić drążki z tyłu :D



Wiązka silnika pewnego dnia sie zjarała... winą było wypadnięcie wtyczki alternatora na gorący kolektor wydechowy i zwarcie przewodu plusowego.



Stare paski i napinacz:


No silnik 1.4 nie był pierwszej młodosci... brał olej w ilościach o ktorych nie chce nawet pisać. Był uszkodzony blok i leciał z niego płyn - komuś kiedyś prawie korba bokiem wyszła... było to dyskretnie uszczelnieone i zatajone - dopiero po rozbiórce sielnika na czesci pierwsze si eokazało co było przyczyną. Poluzował sie korbowód - kontrolka na wolnych lekko pomrugiwała ale do póki jeździł to niech jeździ :D W końcu tłok uderzył w głowice i spoczął na dole miski olejowej :D
Tak nastał "koniec ery 1.4"


Serduszko nowe miało być 1.6 ale ktos mnie ubiegł bo była okazja za 600zł :D Potem znalazłem 1.8 16v za niestety juz grubsze pieniądze ale nieżałuje. Silnik miał przejechane 59tys km i był świeżo co wyjęty z MG TF. Zaaplikowałem na niego osprzęt z 1.4. (foto w trakcie prac - pokrywa zaworów jescze nie była zmieniona i wydech na sztuke przykręcony)



Był dylemat z doborem wtryskiwaczy... na tych z 1.4 czasami szarpał i sie nie zbierał tak jak na orginałach z 1.8. Na tych czerwonych (wieksze od tych zółtych z 1.8) niby delikatnie wieksza elastycznosc między 4 a 4.5 tys obr.

« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2012, 11:49:29 am wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 15, 2011, 00:21:57 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Nooo i zapomniałem dodać ze halogeny kupiłem od znajmego z jego drift-caro. Już ponad tydzień jeżdżą na aucie :PP


Edit:

Obudowa rozrządu będzie... ale przezroczysta  <rotfl2>
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2011, 02:50:55 am wysłana przez CSR_GTI »

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 26, 2011, 17:56:00 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zainwestuj w aparat, bo póki co to pokazujesz zbiorowiska plam w różnych kolorach ;-|

Halogeny są w środku lekko czarne czy to tylko badziewność wyrobu aparatopodobnego ?

Trochę wysoki się wydaje na tym ostatnim zdjęciu.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 27, 2011, 11:05:21 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
no trzeba przyznac że z wysokością i wąskością zawieszenia na tej ostatniej fotce nie wygląda najlepiej.
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 27, 2011, 18:11:24 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI

dzisiaj weszły nowe kółka :) opony używki ale do zimy spokojnie starczą.

http://imageshack.us/scaled/landing/853/01102011002.jpg
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2012, 11:52:36 am wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 09, 2011, 14:09:46 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Wczoraj zmieniony olej i filterek :-) Przejechane miał troche ponad 4000km (od czasu swapu) ale wydawał mi sie dziwny trochę. W sumie poprawiło sie troche na lepsze. Hydro jeszcze nie klekotały ale teraz wyraźnie ciszej jest. Znowu pólsyntetyk tym razem Midland. Zmieniony płyn chłodniczy na zimowy i klocki z przodu.

Tydzien temu na szrocie spotkałem 1.6 MPI i miał być wczoraj zbiornik z niego i pompka paliwa. Jeszcze nie wykręcili  <uoee> .

Tydzień temu drzwi zakupiłem bo moje mają dziury na dole i brzydko wygląda <blee>
Pomalować i składać  <rotfl2>