Autor Wątek: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI  (Przeczytany 43597 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #80 dnia: Kwiecień 12, 2012, 19:15:32 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
OK. Dzieki. <piwo>



Śrubki nówki ale spline a nie torx... musiałem troche klucza podszlifować  <rotfl2>

Jakby coś to mam jeszcze dwa komplety tych śrub



Zamach dopiero po toczeniu i wyważeniu:



Po przymiarkach stwierdzam że spokojnie weszła by tarcza 210mm bo docisk ma jeszcze troche luzu do płaszczyzny koła zamaxchowego wspólpracującej z tarczą.


...i jeszcze takie dekielki z fiata znalazłem to przy okazji przymierzę:


5.03.2012:
Sekcja zwłok starej skrzyni:

Pękła bieżnia łożyska wałka sprzęgłowego, zrobił sie mały luz i tak to teraz wygląda.

Przy okazji zrobiłem sobie narzędzie do centrowania tarczy sprzegła


« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2012, 09:52:08 am wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 07, 2012, 21:09:47 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI


Na razie wygląda tak... znaczek out.

Ciąg dalszy nastąpi...

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #82 dnia: Maj 13, 2012, 14:15:03 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Dzisiaj takie oto coś zobaczyłem:



Honowanie na cylindrach, progów brak, tłoki ok, zawory ok, przylgnie zaworów ok... itd też ok

HGF'a  nie było ale silnik kupiłem rok temu i nie zaglądałem jeszcze do niego... tak poprostu profilaktycznie przyjdzie nowy komplet śrub i uszczelek, nowy rozrząd... i w końcu sie dłubnie co nieco.

cdn...

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #83 dnia: Maj 13, 2012, 15:12:23 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
aj jak ja tęsknię za 1.8 hehe nie mogę patrzeć na tematy polonezów z tym silnikiem:) powodzenia w modach

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #84 dnia: Maj 13, 2012, 15:30:48 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Też bym tęsknił... ale jak masz rovera to zawsze jest możliwość powrócić do 1.8

... a ja z kolei jak patrze na grube tematy jak 1.8 rovera co się uturbia albo inne grube 1.8 to czuje że jestem sto lat za murzynami :d Trzeba działać bo jak nie idzie się do przodu... to sie cofa.


W sumie projekt przekładki pod głowice jest. Wyciąć tylko muszę gdzieś. Za rok było by turbo jak sie graty skompletują. Tylko nie wiem czy to dobry pomysł odpręzyć przekładką i na seryjnym dole dmuchać.

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #85 dnia: Maj 13, 2012, 15:32:42 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ori 1.8 Turbo miało tylko inne korby celem odprężenia i mocniejsze tłoki z VVC160. Ale na serii tłokach też powinno działać o ile zadbasz o odpowiednie AFR. :-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #86 dnia: Maj 13, 2012, 15:43:10 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
ja bym się nie bawił w turbo ale w kompresor, swego czasu myśląlen o tym poważnie, ale czas pokaże:)

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #87 dnia: Maj 16, 2012, 17:51:07 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Uszczelka, śrubki, inne uszczelki, komplet uszczelniaczy, komplet simeringów...






...tylko po co dali taką blaszaną przekładke do uszczelki w komplecie?

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #88 dnia: Maj 16, 2012, 19:30:50 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Jak wymieniasz już simeringi to wymień te na wale korbowym przód i tył. koszt nie duży a już będziesz mieć święty spokój

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #89 dnia: Maj 16, 2012, 20:09:36 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
...tylko po co dali taką blaszaną przekładke do uszczelki w komplecie?
a jakiej firmy uszczelka?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #90 dnia: Maj 16, 2012, 21:18:34 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
...tylko po co dali taką blaszaną przekładke do uszczelki w komplecie?

to się wrzuca na górę uszczelki. U mnie ta przekładka była pokryta takim tworzywem, które po rozgrzaniu silnika słuzyło za uszczelnienie

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #91 dnia: Maj 16, 2012, 22:03:51 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
...tylko po co dali taką blaszaną przekładke do uszczelki w komplecie?

to się wrzuca na górę uszczelki. U mnie ta przekładka była pokryta takim tworzywem, które po rozgrzaniu silnika słuzyło za uszczelnienie

w Elringu nie ma takiego czegoś.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #92 dnia: Maj 16, 2012, 22:14:39 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
to się wrzuca na górę uszczelki. U mnie ta przekładka była pokryta takim tworzywem, które po rozgrzaniu silnika słuzyło za uszczelnienie
Trochę niepewnie to wygląda... w tych zwykłych to widać że silikon ma trzymać a tutaj troche to dziwne dla mnie. Pierwszy raz stosuje tą nowego typu. Od strony głowicy jest czymś pomalowana ale na tworzywo to chyba nie wygląda.

No i będzie grubsza niż ta silikonowa :( mam nadzieję że nie wpłynie to jakoś specjalnie na stopień sprężania... albo może sie dociśnie ?

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #93 dnia: Maj 16, 2012, 22:16:50 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
We wszystkich MLSach powinno być.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #94 dnia: Maj 21, 2012, 16:12:28 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI

rozpiąć i zawory dotrzeć...
już niedługo koniec prac... potem zawiecha i wydech

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 21, 2012, 23:58:16 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Od razy pyknąłbym porting głowicy

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #96 dnia: Maj 22, 2012, 00:17:57 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
No właśnie już troche podłubałem od strony kolektorów :d Cudów nie będzie ale troche poprawi. Najgorsze to teraz kolektor ssący od środka skrobać :( Na obracanie kolektora VVC na razie na bezrobociu szkoda mi kasy

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #97 dnia: Maj 23, 2012, 21:13:12 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
W wolnej chwili w końcu sie wziałem. 4-2-1 już niedługo. Dwururke jeszcze jakoś musze opatentować żeby pasowała na górze i na dole



Edit: nowe fanty... słaba jakość i auto brudne w kurzu i pajęczynach... ale :d



Edit:
Skoro forum już działa to mogę napisać że z tego co zauważyłem to po tym delikatnym poszerzeniu kanałów w głowicy w wyższej partii obrotów silnik też zaczął użytecznie jeździć - wcześniej wyżej było licho jak to w 1.8 standard. W sumie delikatnie tylko poskrobałem ale uszczelka od serii 1.4 była już za mała - w komplecie uszczelek dali mi uszczelkę pod kolektor od VVC która okazała się idealnie pasująca - także troche sie zdziwiłem. Kolektor dolot słabiutko ruszony bo cierpliwosci brakło - w planach pozostaje nadal odwrócony VVC. Wydech sie robi.
Wałki będą dwa wydechowe z VVC, jeden przystosowany pod kopułkę. Chciałem też zaadoptowac głowice z VVC bo ma wieksze kanały i zawory (dawce już znalazłem za połowe ceny) zobaczymy co z tego wyjdzie ale napewno byłby robiony na sztywno bez zmiennej fazy i pod kopułkę. Od przyszłego tygodnia biore sie za remont głowicy co mi z 1.4 została bo znalazłem też danio dół silnika 1.8 i byłby w zapasie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2012, 16:59:41 pm wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #98 dnia: Czerwiec 04, 2012, 17:05:47 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI

Następny 18K4F
Do rozebrania, czyszczenia, wymiana tego co będzie potrzeba wymienić... potem poskładane.... a na góre będzie głowica z VVC bez VVC  <faja>
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2012, 20:09:25 pm wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: 1.8 16V Rover Caro'95 by CSR_GTI
« Odpowiedź #99 dnia: Czerwiec 05, 2012, 20:39:59 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
a na góre będzie głowica z VVC bez VVC 
głupota....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)