Autor Wątek: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY  (Przeczytany 8895 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« dnia: Sierpień 19, 2011, 21:01:05 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Witam
Otóż mój polonez 1.6 GLE od jakichś 3 dni cierpi na taką przypadłość, że jak chwilę pochodzi złapie temperatury to znika iskra. Wymieniłem moduł , cewkę zapłonową, przewód z modułu do aparatu, przewód z cewki na aparat. Jak zapali ruszam kablami żeby sprawdzić czy nie ma jakiejś przerwy i nic (nie gaśnie, nie przerywa) . Wystarczy że pochodzi z 10-15 minut nawet bez jazdy i samoczynnie gaśnie potem już w ogóle nie chce zapalić dopiero na drugi dzień pali od strzała  już brakuje mi pomysłów co to może być. Auto służy mi do dojazdu do pracy i bez niego to jak bez ręki. Proszę o jakieś sugestie co to może być.

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 19, 2011, 21:03:19 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
A świece wymieniałeś? Bo podobno może być tak że jeśli są uszkodzone to przy pewnej temperaturze przestają pracować...Lub coś odcina zapłon(coś z elektryką ;P )
« Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2011, 21:08:42 pm wysłana przez danieldeni20 »
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 19, 2011, 21:07:41 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
A świece wymieniałeś? Bo podobno może być tak że jeśli są uszkodzone to przy pewnej temperaturze przestają pracować...
świece był wymieniane ok lutego tego roku komplet. Ale to wszystkie by się w tym samym momencie uszkodziły, bo po zgaśnięciu auto nie pali na żaden cylinder.

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 19, 2011, 21:10:39 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Wszystkie to raczej nie więc stawiam na elektrykę :S Ale efekt jakby to była cewka(nie grzeje się po kilku min pracy?)..
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 19, 2011, 21:16:52 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Wszystkie to raczej nie więc stawiam na elektrykę :S Ale efekt jakby to była cewka(nie grzeje się po kilku min pracy?)..
Kupiłem w sklepie  nowy moduł oraz cewkę "MAGNETI MARELLI" BAEQ056 bo innej u mnie w mieście nie było założyłem i taki sam efekt co na starej. Dziś byłem na złomie i dostałem inną założyłem i efekt taki sam jak na dwóch poprzednich. A i sprawdzałem czy przekręceniu kluczyka napięcie dochodzi na cewkę i jest.

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 19, 2011, 21:28:53 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
A kopułka i palec rozdzielacza w dobrym stanie?
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 19, 2011, 21:37:06 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
A kopułka i palec rozdzielacza w dobrym stanie?
Były przeczyszczone, kopułka jest cała. Ale co mogło by się z nimi stać po 10 minutach pracy, że silnik przestanie pracować.
Wydaje mi się że ma to jakiś związek z temperaturą tylko nie wiem już co sprawdzać.

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 19, 2011, 23:09:23 pm »

Offline krzyspi25

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 47
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1,6 GLE '94 zielony turkus
Pozostają jeszcze dwie rzeczy, które wymieniłem u siebie gdy miałem taki przypadek jak kolega.
1) cewka w aparacie zapłonowym - rzecz prawie nie możliwa już do kupienia a jak juz jest to cena ~50 i więcej
2) palec rozdzielacza, który miałem z opornikiem i wymieniłem na taki jednolity bez opornika
Jak wymieniłem te dwie rzeczy to jak ręką odjął
tel. 727211000

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 20, 2011, 10:12:57 am »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
w pierwszej kolejności wymienia się przewody zapłonowe
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 20, 2011, 10:26:02 am »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
Ja mam coś takiego że czasem (nie wiem od czego to zależy bo nie znalazłem zależności żadnej) Próbuję odpalić i jest tylko cyknięcie i cisza. Kluczyk jest w pozycji na zapłon a nic nie kręci. Kilka razy tak się dzieje i za którymś razem zakręci w końcu i jedzie normalnie.
Nie wiem co to i nie chcę żeby któregoś razu mi odmówił całkowicie :/
Akumulator dobry, łądowanie jest, przewody wymieniane dwa miesiące temu, moduł też, zielony kabel to samo.

Możliwe żę to coś z rozrusznikiem?
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 20, 2011, 10:28:44 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
A jesteś pewien z tym akumulatorem? Miałem to samo zanim mi mój zdechł. Czasem nie chciał odpalić (cyknięcie i koniec), zanim poszedłem po prostownik to akurat się rozbudził i odpalał normalnie.

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 20, 2011, 10:33:53 am »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
no akumulator 3 lat nie ma nawet... nie powinno nic się dziać jeszcze, .ładowanie jest w miarę przyzwote, wachluje tylko na jałowych obrotach ale w czasie jazdy ładuje równiutko
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 20, 2011, 10:42:43 am »

nethero

  • Gość
Może być coś z automatem przy rozruszniku , sprawdź czy kręci (w momencie występowania objawów)
przy pewnym podłączeniu do plusa (przedłuż do klemy plusowej czerwony kabelek idący od rozrusznika
po prawym nadkolu, jest tam konektor).
Na pewno słyszysz cyknięcie wył. elektromagnet. a nie czegoś innego? :)

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 20, 2011, 11:37:09 am »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
w pierwszej kolejności wymienia się przewody zapłonowe
Wymieniony był przewód WN z cewki na aparat. Jak by był jakiś przewód uszkodzony idący na świece to by chyba chociaż się odezwał a tu nic. Nie ma iskry na żadnej świecy.
Kupiłem dziś palec i będę za chwilę wymieniał. Aha rano sprawdzałem i zapalił znowu od strzała. Normalnie brak mi już koncepcji.

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 20, 2011, 11:43:09 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Ja mam coś takiego że czasem (nie wiem od czego to zależy bo nie znalazłem zależności żadnej) Próbuję odpalić i jest tylko cyknięcie i cisza. Kluczyk jest w pozycji na zapłon a nic nie kręci. Kilka razy tak się dzieje i za którymś razem zakręci w końcu i jedzie normalnie.
Nie wiem co to i nie chcę żeby któregoś razu mi odmówił całkowicie :/
Akumulator dobry, łądowanie jest, przewody wymieniane dwa miesiące temu, moduł też, zielony kabel to samo.

Możliwe żę to coś z rozrusznikiem?
to akurat banał - zrób sobie przekaxnik na obwodzie rozrusznika po bólu, miałem to samo, po wstawieniu przekaźnika od lat kilku problem nie występuje.
Natomiast problem kolegi który zaczął temat...hmm definitywnie wina ciepła, "tylko" dojść teraz co to jest...
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 20, 2011, 11:59:51 am »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Rozbierz aparat zapłonowy i wymontuj z niego cewke  wspólpracujaca z czterema magnesami . ona generuje impulsy do modulu przez zielony kabelek . Sprawdź cewke w aparacie zapłonowym. Wez omomierz i jak nie chce zapalic sprawdź przejscie przez te malutka cewke aparatu zapłonowego . Mozesz sprawdzac na wyjetym wtyku przy module  Jest ona nawinieta bardzo cienkim drucikiem , po nagrzaniu moze łapac przerwe na koncowkach , do nich przylutowane sa wyprowadzenia grubszym drucikiem i wyprowadzone na konektory zielonego kabelka.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2011, 12:21:20 pm wysłana przez markus »

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 20, 2011, 13:46:50 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Rozbierz aparat zapłonowy i wymontuj z niego cewke  wspólpracujaca z czterema magnesami . ona generuje impulsy do modulu przez zielony kabelek . Sprawdź cewke w aparacie zapłonowym. Wez omomierz i jak nie chce zapalic sprawdź przejscie przez te malutka cewke aparatu zapłonowego . Mozesz sprawdzac na wyjetym wtyku przy module  Jest ona nawinieta bardzo cienkim drucikiem , po nagrzaniu moze łapac przerwe na koncowkach , do nich przylutowane sa wyprowadzenia grubszym drucikiem i wyprowadzone na konektory zielonego kabelka.
To chyba będzie ta cewka bo wszystko pozostałe wymieniłem i poprawy żadnej. A wyjaśni mi ktoś jak mam wymontować tą cewkę?????

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 20, 2011, 14:25:07 pm »

Offline krzyspi25

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 47
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1,6 GLE '94 zielony turkus
a więc jak masz aparat na stole to wygląda on tak  http://allegro.pl/polonez-caro-aparat-zaplonowy-i1742828564.html
W czarnym stożkowym tworzywie na ośce jest otworek w którym jest mały bolczyk - trzeba go wybić i sciągnąć to tworzywko razem z podkładkami z ośki. Oczywiście na samym początku zdejmujesz kopułkę:-)
 Chwytasz za palec rozdzielacza i wyciągasz razem z nim ośkę z obudowy, jeśli na ośce masz nagar jak na tej aukcji to najpierw go trzeba usunąć żeby łatwo poszło.
następnie odkręcasz 3 lub 4 nakrętki  http://allegro.pl/bezstykowy-aparat-zaplonowy-fso-125p-polonez-i1763059771.html widoczne na 2 zdjęciu pomazane na zielono ( aparat jest już bez ośki z wirującą "gwiazdą" i palcem rozdzielacza), te nakrętki trzymają właśnie cewkę w aparacie.
Mam nadzieję że pomogłem i nie pominąłem niczego w opisie - pisałem z głowy
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2011, 14:26:44 pm wysłana przez krzyspi25 »
tel. 727211000

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 20, 2011, 14:43:53 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Z tego co widzę na allegro to chyba taniej i wygodniej będzie dokupić cały aparat zapłonowy na złomie niż bawić się z wymianą tej cewki.
Tylko czy były różne rodzaje tych aparatów zapłonowych? Bo u mnie jest elektroniczny zapłon.

Odp: Polonez GLE po nagrzaniu brak iskry POMOCY
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 20, 2011, 14:54:25 pm »

Offline krzyspi25

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 47
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1,6 GLE '94 zielony turkus
Oprócz tego że musi być elektronik to jeszcze pojemność silnika jest ważna. Charakterystyka aparatów jest inna i silnikiem 1600 z aparatem od 1500 trochę kiszkowato mi się jeździło, a symbol aparatu do 1600 to 4498, do 1500 to 4497
tel. 727211000