Autor Wątek: Silnik wycieraczek  (Przeczytany 8872 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Silnik wycieraczek
« dnia: Sierpień 21, 2011, 15:54:06 pm »

Offline GRAND

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
Heeeelooooooł.  :]

Moje pytanie jest krótkie, a konkretne, mianowicie:
Czy silnik wycieraczek z Poloneza Plusa pasowałby do mojej przejścióweczki MR'90? Jeśli tak to fajnie, a jeśli nie, co należy zrobić aby pasował?
Myślę, że jeśli chodzi o połączenie mechaniczne to nie ma problemu, bo można zawsze wytoczyć jakąś przekładkę, ale czy nie byłoby żadnych przeciwwskazań ze strony elektrycznej?  <mysli>

Z góry dzięki za wszystkie sugestie i przemyślenia.  <spoko>

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 21, 2011, 16:08:38 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Mechanicznie jest sporo roboty, bo trzeba przerobić mocowanie i napęd, a elektrycznie wystarczy zmienić wtyczkę.

Tu masz fotkę jak to wygląda mniej więcej u mnie. Jakby co mogę porobić dokładniejsze.

http://images24.fotosik.pl/182/d8f0dee3820869c0.jpg
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2011, 16:14:38 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 21, 2011, 16:33:02 pm »

Offline GRAND

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
Grzech#1938 - akurat mechanicznie to nie problem, bo mam na czym to zrobić, bałem się tylko o elektrykę, bo nie za bardzo przepadam z szukaniem przewodów, który jest do czego. :D
Jakbyś miał czas i chęć to chętnie bym zobaczył dokładniejsze foty jak to jest zamontowane, bo przynajmniej nie musiałbym wymyślać jakichś swoich patentów. :]
No i dzięki za pomoc przede wszystkim. :)

Aha - jeszcze jedno pytanie? Wycieraczki latają tak szybko jak w plusie, prawda? :)

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 21, 2011, 17:50:11 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
@Grzech#1938, mógłbyś jakoś ładnie opisać zakres przeróbki ? :) Również chętnie sobie przeszczepię silniczek wycieraczek od plusa, bo u mnie te wycieraczki chodzą strasznie :/ No a poza tym silniczek taki od plusa mam już w garażowych zapasach :)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 21, 2011, 17:51:08 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 344
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Podepnę się :) Chętnie się dowiem jak to jest podłączone. Także planuję podpiąć silniczek w mojej przejściówce, juz zdobyłem silniczek :), tylko nie wiem , ja nabyłem silnik na 6 przewodów, wiem że sa także na 5 ! Nie wim czy to istotne ale dowiem się niebawem, jak podłączę , tylko z czasem ciężko nie mam kiedy sie zabrać :)
Przejściówka

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 21, 2011, 20:56:13 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Pięć czy 6 nie ma wielkiej różnicy bo na ile pamiętam, to numer 6 i tak po prostu jest gdzieś dokręcony do masy.
Owszem wycieraczki zasuwają jak głupie, bo w dodatku silnik ma mniej pracy z powodu krótszych piórek.
Może i mógłbym ładnie, zwłaszcza, że chyba robiłem foty w trakcie przerabiania. :D
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2011, 21:29:46 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 21, 2011, 22:13:35 pm »

Offline GRAND

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
No to byłoby super, bo te moje zaczęły się ruszać jak rozluźniony anemik w smole. xD
Ostatnio wyjeżdżałem z roboty to mnie to już doprowadziło do stanu ultra wku*wienia, bo tak wolno się ruszały, że szok. o.O

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 22, 2011, 00:52:59 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Może to się też dziać z innej przyczyny. Osie ramion wycieraczek mają skłonności do rdzewienia i zacierania się "na amen". Warto zdjąć to co jest na osi silnika i sprawdzić czy mechanizm chodzi tak, że można przesunąć wycieraczki małym palcem, czy też trzeba do tego siły. U mnie jedna oś tak zardzewiała, że ledwo się to dawało ruszyć, a w Plusie to do tego stopnia, że w ogóle się to nie dało rozebrać i musiałem zmieniać wszystko poza silnikiem. Poza tym osie warto rozebrać i przesmarować co jakiś czas profilaktycznie. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 22, 2011, 15:50:13 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Ja ostatnio robiłem tą operacje ;) z silnikiem z plusa do mr89 ;) czy ja wiem czy tak dużo roboty dwa miejsca do spawania ;) tylko mam też pytanko co do tego ;) bo wycieraczki zatrzymują się tam gdzie je zatrzymam a nie wracają na swoje miejsce wychodzi z tego że regulator jest zbędny tak? czy da się to jakoś rozwiązać ja podłączyłem tylko 4 przewody bo jak piąty złapałem w którykolwiek z wolnych pinów to bezpiecznik padał a i tak jeden zostawał wolny? Masz może schemat jak ten silnik podłączyłeś? do starego gniazda na 6?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 22, 2011, 23:04:24 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie mam spawarki, więc miałem więcej pracy. Silnik musiałeś źle podłączyć, bo u mnie wszystko zasuwało i zatrzymywało się świetnie. Jutro popstrykam foty i napiszę konkrety.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 22, 2011, 23:15:28 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
no ja próbowałem na kilka sposobów ;) ale tylko na tym mi wszystko działa ale robiłem to dość chaotycznie i mogłem przeoczyć jakiś układ ;) byłbym wdzięczny ;) za schemat podłączenia ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 26, 2011, 19:52:10 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
;) sorki że pisze ale jeśli można to przypominam ;) o swojej prośbie ;) opisania elekrtyki ;) do wycieraczek co i jak podłączyć ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 26, 2011, 21:00:01 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No wiem, ale przez tę cholerną pogodę nie miałem jak porobić fotek i walnąć opisu... Jutro się wreszcie za to zabiorę...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 26, 2011, 21:06:47 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
spoko ;) spoko nie chciałem być natrętny ;) ale nie chce żeby mi znowu wycieraczki padły ;) bo skoro u Ciebie działa normalnie to napewno źle podłączyłem więc może to się spalić ;) a za bardzo nie chce też próbować żeby też nie spalić ;) bo tak źle i tak nie dobrze :D mam złe doświadczenia z takimi rzeczami ;D
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 11, 2011, 04:25:09 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Sorki chorowałem ale jutro zasuwam do auta, pstrykam i tak dalej... (Może komuś się to jeszcze przyda).  ;-|
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 11, 2011, 11:30:51 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
No włąśnie nie chciałem być nachalny, ale idzie jesień, zima i wycieraczki by się przydały :d Bo obecnie, to trzeba szybę otwierać i ręką pomagać <rotfl2>
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 11, 2011, 11:37:10 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
widzę że nie jestem jedyny ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 12, 2011, 01:42:49 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
U siebie musiałem zmienić silnik, bo zatarła mi się jedna z osi (tych na których przedłużeniu są ramiona wycieraczek) i niestety nieborak się spalił. Poza tym jednak nowszy działa szybciej i bardziej zdecydowanie mimo, że jest mniejszy no i zdecydowanie łatwiej (i taniej) jest go kupić.

Tak wygląda wtyczka z kablami z dwóch stron:



A tak wygląda zrobione przeze mnie raz dwa mocowanie (trzeba by je było pomalować i tak dalej).


Wykonane jest to tak, a nie inaczej bo sam nowy silnik do starego mocowania pasować nie chciał bo miał z tego co pamiętam za krótką ośkę. Trzeba było też zmienić ramię na od nowszego modelu, bo w starszym jest otwór na oś o sporo większej średnicy.
Oryginalne ramię wygląda tak:

Jest w nim takie coś łączące je z resztą mechanizmu:


Odpowiednik jego w nowym mechanizmie wygląda o tak:

Na szczęście można go rozwiercić:

i wybić.
Następnie trzeba wziąć stare ramię i postukując z wyczuciem młotkiem przez śrubokręt tak jak strzałki

zmniejszyć mu średnicę tego czegoś łączącego, a potem je wybić. Oczywiście jak ktoś ma np spawarkę to można się tak nie bawić tylko wybić to siłę, wbić do nowszego ramienia i zaspawać, no ale ja nie mam spawarki i chciałem mieć co rozklepać. Po rozklepaniu owa "ośka" trzyma się w nowego typu ramieniu bardzo ładnie, można ją spokojnie połączyć z resztą starego mechanizmu i założyć ramię na nowy silnik. :)


A tu rozpiska kabelków:
Złączka wiązki - złączka silniczka
2x czarny - czarny
błękitny - błękitny
szary - szary
błękitny z białym paskiem - błękitny z białym paskiem
biały - biały z granatowym paskiem
błękitny z czarnym paskiem - błękitny z czarnym paskiem.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2011, 01:59:58 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 12, 2011, 19:51:21 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
A u mnie silnik z plus miał 5 wtyków a nie 6 ;) czy były dwa rodzaje silników w plusie montowane?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Silnik wycieraczek
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 12, 2011, 20:58:53 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Silnik (a dokładniej zespół silnik+ wyłącznik krańcowy) do wycieraczek z 6 kabelkami ma 3 kable od samego silnika i 3 od wyłącznika krańcowego.

Od silnika są to masa, włączane wyłącznikiem zasilanie wolnego biegu i włączane wyłącznikiem zasilanie szybkiego biegu.
Od wyłącznika są to masa, zasilanie cały czas (czyli niezależnie od położenia wyłącznika) i wyjście na przełącznik z którego to co akurat jest potrzebne idzie na aktualnie używany przewód zasilania silnika.

W zespole silnika z 5 przewodami dwie masy po prostu od razu połączone są razem. Reszta jest realizowana analogicznie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2011, 21:00:26 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap