Autor Wątek: kolejny remont czy kupno silnika? Porady  (Przeczytany 14235 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« dnia: Sierpień 28, 2011, 13:52:40 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Od kąt posiadam silnik rovera coś ciągle przy nim robię. Obróciło mi kiedyś panewke i zrobiłem remont całego dołu, a ostatnio okazało się że muszę wymienić pierścienie bo silnik bierze mi olej.
Więc teraz co robić wymieniać pierścienie, szklankę bo gra czy kupić drugi silnik nawet 1.4. Proszę o wasze porady bo już sam nie wiem co robić

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2011, 14:31:59 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
to jak robiłeś remont dołu to nie zmieniłeś przy okazji pierścieni mając silnik na wierzchu? dziwne.
poza tym, nie wiem co Ty masz z tym roverem, ja tłuke w kość daje a silniczek pracuje jak szwajcarski zegarek nawet hydro nie stukają na zimnym mam 10w40 zalany 5tys km od wymiany i wziął tyle oleju co się "poci" z silnika ...
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 28, 2011, 15:13:47 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
bo przed rozebraniem silnika kompresja była super i nic nie kopcił, do tego głowica ma już odgnioty i nie wiem czy ' wyda' żeby ją zdejmować raz jeszcze...

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 28, 2011, 16:12:53 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Widocznie coś nie tak robisz przy tych remontach.
Ja też mam jeden silnik 1.8 po kompletnym rozłożeniu, złożeniu i wszystko pięknie chodziło.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 28, 2011, 17:00:24 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
ja mam głowice zjechaną dużooo ponad książkowe normy i śmiga. Ponad rok temu zmieniałem pierścionki i blok na 1.6 ,za pierścienie dałem około 250zl. Od kat mam silniki rovera to tylko uszczelka głowicy mnie zawodziła, a u ciebie może przyczyną brania oleju są padnięte uszczelniacze na zaworach , zrób próbę olejowa badania ciśnienia i wtedy będziesz wiedział czy pierścienie są walnięte
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 28, 2011, 17:50:50 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Kupisz następnego rovera i znów będziesz inwestował. Skoro masz nowy wał i panewki to wymień pierścienie. Koszt to jakieś 250zł. Ja u siebie zmieniałem tuleje z tłokami (1200zł). Uszczelniacze też warto wymienić. Szkoda, że wcześniej nie pisałeś, bo wywaliłem do kosza 16 szklanek z mojego 1.8, a w ogóle nie stukały.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 28, 2011, 20:18:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2898
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
w tym silniku gora jest nowa. jak masz dosc tego silnika to odkupie go od Ciebie spowrotem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 28, 2011, 23:32:35 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
dlatego śledzik uważam że zawiniły pierścienie. Jak tak to jakiej firmy kupić? Kompresję sprawdzę w tym tygodniu.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 29, 2011, 00:20:31 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
skąd, stamtąd, odkąd, odtąd, dokąd, tamtąd- i to by było na tyle.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 29, 2011, 10:00:32 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
jeśli chcesz raz a porządnie i możesz jeszcze poświęcić tyle gotówki, kup to:
http://allegro.pl/land-rover-75-freelander-tlok-tuleja-pierscienie-i1755276435.html
ja kupiłem ten zestaw
jeżeli jednak chcesz same pierścienie, to na rynku dostępne są chyba tylko pierścienie marki GRANT

Ja na twoim miejscu zakupiłbym jeszcze magistralę olejową nowego typu i nowe śruby. do tego uszczelkę nowego typu i termostat PRT i masz spokój z tym silnikiem

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 29, 2011, 12:21:50 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 541
    • polonez 1500 88r.
jeżeli jednak chcesz same pierścienie,
człowieku ogarnij się!

nie wkłada się nowych pierścieni do starej tulei, taki paździerz robią panowie Mietki w stodole i działa to najwyżej 2 tygodnie, potem problem powraca. Jak już coś wymieniać to komplet

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 29, 2011, 13:20:57 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
a jeśli tuleje są niewymienne, to co, mam szukać nowego bloku? jeśli tuleja nie ma rantów, a jej wewnętrzne wymiary mieszczą się w normie, to śmiało można wsadzać same pierścienie. Oczywiście pierścienie trzeba dopasować (szczeliny itp.) by wszystko chodziło jak najdłużej

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 29, 2011, 14:34:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a jeśli tuleje są niewymienne, to co, mam szukać nowego bloku?
to robi sie szlif i kupuje nadwymiarowe tloki i pierscienie

wymiana samych pierscienie to lekkie druciarstwo (pierscieniarstwo :p)
jezeli chodzi o zgarniajace to jeszcze sposob jako taki ,bo roznie z nimi bywa ,ale uszczelniajacy nie dotrze sie prawidlowo na zuzytej gladzi cylindra,
nie mowie tu o cylindrach po przebiegu 10,20 ,czy 50 kkm ,bo padajacy pierscien musial miec wade produkcyjna ,ale normalna wspolpraca przez 200, 300kkm niestety wyciera oba elementy,
wtedy nawet luz samego tloka i cylindra wykazuje zwiekszona wartosc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 29, 2011, 17:22:16 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 541
    • polonez 1500 88r.
dziękuję koledze KGB za udzielenie szczegółowej odpowiedzi Panu Seba OBR, sam bym tego lepiej nie napisał  :-)

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 29, 2011, 20:34:03 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
czyli jeżeli miało by to być zrobione dobrze trzeba by wydać z 1500zł... A rovera 1.4 kupi się już za 600zł. Jakoś nie mam szczęścia do tego silnika...

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 29, 2011, 20:39:45 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
czyli jeżeli miało by to być zrobione dobrze trzeba by wydać z 1500zł... A rovera 1.4 kupi się już za 600zł
1.4 chyba Ci nie da takiej radości jak 1.8 :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 29, 2011, 22:35:42 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Jak dla mnie głupotą byłoby wsadzać z powrotem 1.4. Zrobisz dół i już masz spokój i praktycznie nówka sztuka silnik

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 30, 2011, 00:02:40 am »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
nie wkłada się nowych pierścieni do starej tulei, taki paździerz robią panowie Mietki w stodole i działa to najwyżej 2 tygodnie, potem problem powraca. Jak już coś wymieniać to komplet
ja już połtora roku jężdżę po wymianie pierścieni i problem spalania oleju nie wrucił po 2 tygodniach  <uoee> trzeba tylko oszczędzac silnik przez jakieś 2 tyś km żeby się wszystko ułożyło , a nie jak to jeden znajomy w tigrze zrobił , w pizd.. od samego początku i szlak wszystko trafił. Z głową panowie i na oleju minimum półsyntetycznym
 Bratu w MTZ cie wymieniłem same pierscienie i po 7 latach dopiero zaczoł znowu pobierać olej ;p
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2011, 00:05:11 am wysłana przez manieko58 »
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 30, 2011, 00:20:20 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Jeżeli tuleja nie jest nadmiernie zużyta, nie ma ponadnormowych luzów w układzie cylinder - tłok to można śmiało zakładać same pierścienie tak jak napisał seba. ale przecież każdy wie lepiej.
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 30, 2011, 07:13:38 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Mnie zadziwił fakt że nie dawno temu był rozebrany silnik, pierścienie jak i tuleje wydawały się super a tu taka niespodzianka, chyba że padły uszczelniacze w głowicy.
Muszę sprawdzić kompresje

Tak wyglądał blok


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Najlepiej zapisać zdjęcie i powiększyć :)