Autor Wątek: kolejny remont czy kupno silnika? Porady  (Przeczytany 14254 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 30, 2011, 07:47:06 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2900
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
byc moze ze popekaly Ci pierscienie przy montazu tlokow w tuleje. ponawiam swoja propozycje. sprzedaj mnie ten silnik spowrotem
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 30, 2011, 09:38:55 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
próbe olejową zrób jak jeszcze tłoków nie powyciągałes. jak będziesz mierzył kompresje, a na którymś cylindrze wyjdzie mało, to nalej oleju przez otwór na świece. potem zmierz jeszcze raz kompresje. jak będzie większa, to pierścienie, jak dalej będzie lipa to coś nie hako z głowica

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 30, 2011, 11:06:42 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Mogą być uszczelniacze, ja jak wymieniłem blok na nowy po generalce, to wypluło mi dwa uszczelniacze zaworowe na wydechu.
Potem zmieniłem uszczelniacze i wszystko gra.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 30, 2011, 11:15:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A auto dymi przy odpalaniu i po pierwszej przegazówce po dłuższym postoju na wolnych obrotach. U mnie tak było jak uszczelniacze się skończyły. Spalanie oleju 1l/1000KM.

A ostatnio przeciekał mi czujnik ciśnienia i też olej szybko ubywał. Tyle że tu była sprawa łatwiejsza do zlokalizowania bo pod autem była plama oleju...

A w kwestii swapów to mój jakiś udany jest. Silnik ma już dobre 20kkm z budzie i daje radę. Jedynie z czasu popychacz klepie jak mu się da w piiii...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 30, 2011, 20:53:20 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
ja nie miałem szczęścia do pierwszego silnika i tak jakoś się trzyma. Auto tylko kopci gdy wkręci się ostro silnik powyżej 4tys obrotów, lub agresywnie ruszy, przy odpaleniu nic nie kopci, zużycie oleju jest około 100ml na około 200km. Uzależnione jest to od agresywności jazdy.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 30, 2011, 23:17:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
zużycie oleju jest około 100ml na około 200km. Uzależnione jest to od agresywności jazdy.
To jest raptem 0,5l/1000km. Olać i jeździć. Jak dojdziesz do litra /1000 to się zacznij martwić. Jeśli auto ma moc to nic z nim nie rób. Mój jak pociskam to też ma zwiększone zużycie oleju ale w granicach rozsądku więc nie narzekam...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 30, 2011, 23:20:00 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A i jeszcze jedno. Kiedyś zauważyłem że jak w silniku jest dużo oleju to szybko go ubywa. Jak już będzie 1/3 stanu to potrafi tak zostać do następnej zmiany...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 30, 2011, 23:29:01 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
A i jeszcze jedno. Kiedyś zauważyłem że jak w silniku jest dużo oleju to szybko go ubywa. Jak już będzie 1/3 stanu to potrafi tak zostać do następnej zmiany...
To łatwo wytłumaczyć i jest to fakt. Przy pałowaniu jak jest max stan to po prostu wywali odmą i przepali. pól litra na 1000 to  mało. Ja swój silnik zalatwiłem-zrobiłem ponad 50km na padniętej uszczelce pod głowicą. Na tym maśle było słabe smarowanie i przytarły sie pierścienie pewno, bo zacząl brać dużo oleju, po przejechaniu jakiś 2-3tys pobór spadł na ok 0,6-0,7l na 1000. Lecz jednak to było 40 tys temu i dalej samochód jeździ i tak pobiera. Miał mierzoną kompresję niedawno 14-14-14-13,5. przebieg ~200tys.
Ja bym nie kombinowal. Komprechę zmierzyć i jak wyjdzie dobrze to jeździć.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 31, 2011, 00:04:44 am »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
dokładnie pomierz kompreche i będzie wiadomo
A i jeszcze jedno. Kiedyś zauważyłem że jak w silniku jest dużo oleju to szybko go ubywa. Jak już będzie 1/3 stanu to potrafi tak zostać do następnej zmiany...
ja też to zauwarzyłem u siebie <lol>
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 31, 2011, 07:03:43 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 31, 2011, 07:53:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Powinien.

Jak chcesz kupować to pogadaj najpierw z kolegami którzy wybierają się na tor do Radomia. Może któryś ma taki sprzęt i zmierzy ci to gratis przy okazji... Dwa tygodnie i tak nie zmieni nic w silniku...

No chyba że chcesz mieć ten sprzęt na przyszłość...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 31, 2011, 08:34:55 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Taki manometr podejdzie do rovera. Mam taki sam, jeśli impreza wypali, będę w Radomiu.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 31, 2011, 23:42:42 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
ja też takim u siebie kiedyś badałem
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 01, 2011, 07:48:09 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ja się zjawie na torze ale raczej w roli kibica nie chce katować silnika jak tak chodzi;/

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 01, 2011, 08:50:05 am »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Cytuj (zaznaczone)
Auto tylko kopci gdy wkręci się ostro silnik powyżej 4tys obrotów, lub agresywnie ruszy, przy odpaleniu nic nie kopci, zużycie oleju jest około 100ml na około 200km. Uzależnione jest to od agresywności jazdy.

Mój 1.4 tak ma od 2007roku odkąd go posiadam. Przez cały okres poza dolewkami oleju ( najmniejsze zużycie było przy oleju elf ) żadnych usterek z tego tytułu nie stwierdzono. Na 99% wina uszczelniaczy na zaworach.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 01, 2011, 22:28:58 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2900
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
myszaradom jak pierwszy raz zawiozles glowice do szlifierzy to rozpinali zawory? jesli tak to mogli uszkodzic uszczelniacze zaworowe. jezeli nie to gwarantuje ze uszczelniacze w tej glowicy sa nowe. chyba ze spadla/spadly sprezynki z gumki....
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 02, 2011, 07:15:12 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
głowica była ściągana dwa razy lecz nie była planowana ponieważ zawsze była prosta, przy głowicy nic nie było ruszane.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 09, 2011, 09:38:24 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
u mnie w 1.4 padły uszczelniacze... to na tydzien brał 4 litry oleju :D

Zamiast wydawać 600zł na 1.4 to lepiej popytaj sprzedających silniki rovera na allegro czy samego dołu silnika 1.8 Ci nie sprzedadzą. Cena ebdzie podobna lub troszke wieksza ale zawsze to bedzie 1.8.

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 09, 2011, 13:25:32 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Jak ja cały dół silnika mam nowy.... więc bardziej kalkuluje mi się kupienie nowych tłoków i tulei jeżeli miał bym zamiar robić rovera 1.8

Odp: kolejny remont czy kupno silnika? Porady
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 02, 2011, 16:59:39 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
zużycie oleju wzrosło jak i nie równo praca silnika... Czeka mnie ponowne robienie silnika... Brak sił i słów. Eh