Autor Wątek: 1.9gld -> 2.1 TD  (Przeczytany 5366 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.9gld -> 2.1 TD
« dnia: Sierpień 29, 2011, 18:16:41 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
sprawa jest taka.. w miejsce silnika 1.9 gld w polonezie pasowalo by mi wsadzic silnik 2.1 TD ieraz kilka pytan.. czy jest kilka rodzajow silnikow 2.1? czy  ktorys z tych silnkow 2.1 siada na skrzynie i belke silnika 1.9?  czy jest jakis silnik 2.1 ktory niema elektoniki i podpina sie "tylko paliwo"? czy ktos przekladal silnik 2.1 TD w miejsce 1.9 d?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 29, 2011, 22:31:37 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Na skrzynie pasować będzie. Cała elektronika to tylko 1 kabelek.
Bloki silników XUD7/9/11 jak również benzynowe XU są takie same (w sensie że pasować będzie skrzynia i łapy)
Nie widać w sumie przeciwwskazan, by to zamontować. Jedynie wytrzymałość skrzyni i mostu przy takim momencie będzie dużo krótsza.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 07, 2011, 16:39:40 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'

Bloki silników XUD7/9/11 jak również benzynowe XU są takie same (w sensie że pasować będzie skrzynia i łapy)
A kiedyś się właśnie pytałem o to bo myślałem kiedyś o jakimś benzynowym 1.8 żeby włożyć je przy pomocy skrzyni i belki od GLD.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 07, 2011, 17:14:53 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Jedynie wytrzymałość skrzyni i mostu przy takim momencie będzie dużo krótsza.

Zawsze most od Volvo można przypiąć albo Fiata 132.

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 07, 2011, 23:35:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro

Bloki silników XUD7/9/11 jak również benzynowe XU są takie same (w sensie że pasować będzie skrzynia i łapy)
A kiedyś się właśnie pytałem o to bo myślałem kiedyś o jakimś benzynowym 1.8 żeby włożyć je przy pomocy skrzyni i belki od GLD.
jeszcze aluminiowe EW7/10/12 tez powinny pod skrzynie podchodzic,bo sa zpinane z tymi samymi skrzyniami,
choc jest szansa,ze dzwon jest inny ,ale to nikla szansa,
jednak ceny EW sa wyzsze ,a najbardziej lakomy kasek ,czyli EW12  ,czyli 2.2L 16V jest slabo osiagalny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 08, 2011, 02:32:16 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
jednak ceny EW sa wyzsze ,a najbardziej lakomy kasek ,czyli EW12  ,czyli 2.2L 16V jest slabo osiagalny
A jest szansza zeby jakos sensownie to upchnac ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 08, 2011, 09:32:28 am »

snikers

  • Gość
Na skrzynie pasować będzie. Cała elektronika to tylko 1 kabelek.
Bloki silników XUD7/9/11 jak również benzynowe XU są takie same (w sensie że pasować będzie skrzynia i łapy)
Nie widać w sumie przeciwwskazan, by to zamontować. Jedynie wytrzymałość skrzyni i mostu przy takim momencie będzie dużo krótsza.
żeby się kolega nie zdziwił. Od zaworu immo w 1.9 (akurat można wymienić na zwykły) do elektronicznie sterowanej pompy z imo w 2.1

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 08, 2011, 09:34:50 am »

snikers

  • Gość
.... silnkow 2.1 siada na skrzynie i belke silnika 1.9?  ...

jest inna miska olejowa i rurka bagnetu. miske trzeba z 1.9 a rurke skracać

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 08, 2011, 22:40:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Elwood,
EW wlasciwie wyglada jak XU z ta roznica,ze ma blok aluminiowy,a nie zeliwny,
szanse sa duze ,zeby wlozyc silnik podmaske ,bo przeciez XU9D siedzi tam seryjnie i to na belce z OHV,
jednak z tego co patrzylem (ale nie mialem jak pomierzyc) to nie ma szans zmiescic kolektora ssacego z XU/EW ,bo przepustnica wypadnie w podluznicy - choc to trzeba y dokladnie zmierzyc,
male sa tez szanse zastosowania seryjnego kolektora wydechowego ,ale tu jest wieksze pole do popisu,
a poza tym ,to fajnie jest ,bo silnik ma kolektory po tej samej stronie jak OHV
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 03, 2011, 10:28:00 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
żeby się kolega nie zdziwił. Od zaworu immo w 1.9 (akurat można wymienić na zwykły) do elektronicznie sterowanej pompy z imo w 2.1

co to oznacza?


a jak jest z kolektorem wydechowym i turbino? jak to wchodzi? kolktor trzeba ciac? jesli tak to nie trzeba pozniej obracac turbiny? a jesli trzeba to czy seryjnie przy tym silniku jest turbina rozbieralna czy nie?
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2011, 10:56:50 am wysłana przez Zuczek »
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 04, 2011, 07:37:40 am »

snikers

  • Gość
Turbo wchodzi na styk, 10mm luzu jest jak się na poduszkach delikatnie podniesie. Flansze z wylotu trzeba robić własną bo silnik oryginalnie montowany poprzecznie ma wyprowadzenie w bok (tył auta) po zamontowaniu w wzdłużnie ma wyprowadzenie w fartuch (bok komory).

Każde turbo jest rozbieralne. dwa, zależy jakie będzie w twoim silniku bo były chyba 3 typy zakładane. a trzy to zależy jak się je rozbiera

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2011, 19:26:21 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
dzieki.. a jak to jest z tym immo ??
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 01, 2011, 11:03:47 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
jak obejsc/wywalic immobilajzer?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 01, 2011, 15:35:08 pm »

snikers

  • Gość
Zależy od pompy.

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 01, 2011, 15:41:41 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
aha,, czyli byly rożne pompy w 2.1?  ale w kazdej da sie obejsc?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 29, 2012, 23:39:31 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk