Autor Wątek: Przeróbka hamulców tył 125p  (Przeczytany 10006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przeróbka hamulców tył 125p
« dnia: Wrzesień 10, 2011, 22:29:40 pm »

milosnikkredensow

  • Gość
Witam! Jak w temacie na jakie zaciski i tarcze zmienic z tylu w PF 125p ?? Najlepiej żeby zmiana byla jak najmniej inwazyjna

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2011, 22:38:13 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jako,że w 125 jest wąski most,to nie da się przełożyć np. całych półosi z mostu lucasa na bębnach.Jeśli chodzi o najmniej inwazyjną przeróbkę,to właśnie taka by ona była.W tym przypadku,trzeba by było zbić z półosi pierścień zabezpieczający i resztę gratów i zamiast zacisków dać bębny z blachami kotwicznymi z lucasa.Nie wiem,jak to pasuje na półosie ze spowalniaczy,ale chyba powinno grać,tylko to roboty trochę.Co do zacisków i tarcz,to nie wiem,co by tam podpasowało plug and play  <mysli>

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 10, 2011, 22:44:09 pm »

milosnikkredensow

  • Gość
pytam bo kupilem kanta od dziadka 1 wlasciciel a kant 88r i brak recznego co bylo norma w oryginalnym ukladzie
a chcilbym to zmienic i miec wszystko jak nalezy. Moje pytanie czy np zaciski z poloneza powyzej 90-> roznily sie czyms od fiata?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2011, 22:47:21 pm wysłana przez milosnikkredensow »

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 10, 2011, 22:52:25 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Zaciski bedą pasowały:)

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 10, 2011, 22:53:16 pm »

milosnikkredensow

  • Gość
a czy np sa mniej awaryjne od fiatowskich jesli chodzi o hamulec reczny?

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 10, 2011, 22:57:38 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No to rozebrać,wyczyścić,wysmarować,dać nowe gumki i złożyć.Jak nie,to bębny,albo hydrołapa,albo inna przeróbka,ale to już zabawa w dorabianie i kombinowanie  <mysli>
zaciski poloneza na spowalniaczach to to samo i są tak samo "niezawodne" jak we fiacie  <lol2>

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2011, 00:20:56 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Jak sie do nich nie zagląda przez 10 lat to nie dziwota ze zawodne. Zrób to co napisał poprzednik, naciągnij dobrze linke i jeśli nie jest zapieczona to reczny bedzie hulać :) 

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2011, 14:31:15 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jako,że w 125 jest wąski most,to nie da się przełożyć np. całych półosi z mostu lucasa na bębnach
Jak to się nie da? oczywiście, że można! Zdejmuje się wszystko z połosiek i zamienia, zakłada i działa
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 11, 2011, 14:39:39 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Szanowny kolego Zoltan#1930,nie napisałem,że się w ogóle nie da,tylko,że nie da się przełożyć KOMPLETNYCH półosi na bębnach,bo są zwyczajnie za długie.Oczywiście,że można wszystko pozbijać i przełożyć na stare półosie i powinno grać.Koledze chodziło jednak o jak najmniej inwazyjny sposób i chce tarcze wszędzie.  :]

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2011, 14:59:05 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Ale bębny na wąskich półosiach będą za głęboko wchodzić- trzebaby pod nie 5mm dystanse dać.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2011, 15:12:10 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Dlatego właśnie pisałem,że nie jestem pewny,jak by to "wydało".Jak by nie było,to i tak mniej roboty,niż kombinowanie z innymi zaciskami.Normalnie,to bym namawiał na lucasy z tyłu,jak u mnie,ale kolega chce szybko i łatwo,wiec bębny najszybciej,tylko,że to nie tarcze  :P <lol2>

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 11, 2011, 22:05:42 pm »

milosnikkredensow

  • Gość
no mi zalezy i to bardzo na tarczach chce by fiacik mial jak najmniej przeróbek a inne zaciski nie rzucaja sie tak w oczy

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 11, 2011, 22:43:25 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
coś gdzieś kiedyś czytałem o zaciskach z Łady że podchodzą, ale nie chce wprowadzać ciebie w błąd. Może jest gdzieś info na ten temat.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 11, 2011, 23:56:04 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Bocian 313 ma z VW zaciski - sam czułem jak to pięknie hamuje. Jest gdzieś artykuł jak je wstawić.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 12, 2011, 01:19:42 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
zaciski z łady (dwutłoczkowe) podchodzą na przód, a z tyłu łada ma bębny.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 12, 2011, 09:46:41 am »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja bym powiedział że praktycznie każdy zacisk da się założyć, wystarczy tylko płytę kotwiczną dorobić.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 12, 2011, 10:16:44 am »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Gdzieś, kiedyś słyszałem o tylnych zaciskach z delty integrale. Nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć.

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 12, 2011, 12:50:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=12786.0

Mam zaciski z golfa IV i powiem szczerze że przy normalnej eksploatacji ręczny jest chyba jeszcze mniej obsługowy jak lucasowe bębny. Od czasu złożenia tego wszystkiego do kupy zasadniczo 2x do roku sprawdzam ile jeszcze zostało klocków. Jeśli chodzi o efektywność to na suchym ciężko zblokować koła ale odjechać z zaciągniętym ręcznym też est ciężko.

Niestety rozwiązanie to ma kilka wad:
- ostra rzeźba z mocowaniem
- minimum koła 14"
- koszt całości porównywalny z kosztem zakupu całego autka (z 500zł na gotowo)

Jeśli chodzi o Dfa czy PNa ze starymi hamulcami warto poszukać czegoś z fiata z przełomu lat 80 i 90. Tam też trafiały się czasem lepsze hamulce pasujące do płyt kotwicznych FSO...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 12, 2011, 15:06:48 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A jak oryginalny ręczny w 125p jest w dobrym stanie, to się nie daje na nim ruszyć. Warto wziąć tę opcję pod uwagę... ;)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Przeróbka hamulców tył 125p
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 07, 2012, 12:25:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Co by nie pisać nowego tematu, dopiszę się tutaj.
Sprawa tyczy się zmiany tylnych zacisków na coś lepszego.
Oglądałem ostatnio na allegro zaciski tylne do tempry. Zaciski są systemu bendix, wentylowane.
Zakładam że istnieje taka opcja, że rozstaw otworów mocujących będzie taki sam jak w starym układzie na tylnej osi.
Tarcza w temprze jest 240 mm wentylowana - cały czas mam na myśli tylną oś.
Miał je ktoś kiedyś w łapie?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja