Autor Wątek: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji  (Przeczytany 32648 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 13, 2011, 23:55:13 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Przydałby sie projekt jakiegos manifestu który miałby być rozwieszany tu i ówdzie, jak pisali poprzednicy, każdy mógłby go sobie druknąć w swoim zakresie. Ja grafikiem nie jestem i sie na tym kompletnie nie znam.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 14, 2011, 00:10:38 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Ja też tego nie rozumiem jak wam to przeszkadza to wasza sprawa po co wogóle czytać i pisać w wątku skoro nic nie chcecie zrobić, najłatwiej jest usiąść na d..ie za przeproszeniem i powiedzieć ze nic się nie da zrobić. Powiem tak tutaj poprostu trzeba zrobić bardzo dużyyy wręcz ogromny szum, bo sorki ale jak to co powiedziałeś o szumie przez 15 lat :D sorki ale ja jakoś za dużego szumu nie słyszałem :D może mieszkam za daleko od żerania :D tutaj nie chodzi o jakąś małą akcje tylko wielkie przedsięwzięcie, a nie spot z kilkoma osobami tutaj chodzi o zrzeszenie wszystkich osób którym zależy na uratowaniu lub choćby upamiętnieniu tego co było w polsce piękne, a już zaczyna się tutaj odzywać mentalność polaczków "nic się nie stało, polacy nic się nie stało" z takim podejściem za każdym razem my jako polacy będziemy dostawać po d..ie i chować uszy w piasek. Podziwiam i chętnie przyłącze się do osób które nie wykazują polskiej mentalności typu "zaczniemy walczyć jak już nic nie będzie" bo zazwyczaj w polsce tak kończy się wszystko w całej historii polski że jak już czegoś nie ma to dopiero się walczy. Nie potrzebujemy ludzi pesymistycznie nastawionych lecz kogoś kto wierzy w to co było w FSO że to nie tylko fabryka ale coś więcej, to historia, nasza historia, której trzeba bronić. Dlatego jeśli ktoś ma pisać jakieś bzdury typu "a po co" "to nic nie da" itp powinny chociaż wykazać odrobinę szacunku do FSO i kultury i własne przekonania zachować dla siebie ;)
Wiem że długa lektura ale po prostu nie rozumiem tego, dla was liczy się chyba tylko FSO jako polonez jako samochód a to coś więcej.
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 14, 2011, 00:17:57 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
Nawet jeżeli Polonez to tylko samochód to samo dbanie o egzemplarz kilku osobom na ulicy pokaże tylko że masz dobrego/jesteś dobrym lakiernikiem- taki będzie społeczny odbiór choćby był nieprawdziwy. Resztę napisałem stronę wcześniej i w temacie "Fabryka"

Co do szumu to prawda jest taka że ja sam w rok więcej szumu narobiłem listami do Interii i filmami na YT, gdyby nie moje działania to być może paru dziennikarzy poczytnych mediów by się nie zainteresowało sprawą. Dlatego mam podstawy by uważać że jeśli pomożecie mi wywołać efekt kuli śniegowej to jesteśmy w stanie zrobić wrzask CO NAJMNIEJ na całą Polskę.

Co do manifestu- wydaje mi się napisałem co trzeba w pierwszym poście, jakieś propozycje?

Aha, byłem przed chwilą na forum Daewoo, bardzo entuzjastyczne przyjęcie! <spoko>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 14, 2011, 00:19:39 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Co do manifestu- wydaje mi się napisałem co trzeba w pierwszym poście, jakieś propozycje?
Bardziej chodziło mi o jakis gotowy plakat formatu A4 ;p

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 14, 2011, 00:21:45 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1910
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Co do manifestu- wydaje mi się napisałem co trzeba w pierwszym poście, jakieś propozycje?
Owszem. Trzeba go skrócić tak aby najważniejsze punkty były dobrze widoczne i przykuwały uwagę. To powinno się mieścić swobodnie na A4 i jednocześnie rzucać się w oczy. Nikt czcionki 10px czytał nie będzie. Wyodrębnij same perełki - zobaczymy co wyjdzie.

Lubię "zadymy" więc chętnie się dołączę do akcji.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 14, 2011, 00:29:36 am »

Offline Pawel1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
  • Płeć: Mężczyzna
Ja jeśli da radę za zgodą kierownictwa, to w sklepie wywieszę informacje o naszej inicjatywie. Na zakupy przychodzą przeważnie starsi ludzie, pewnie im się to spodoba, bo widząc jak zajeżdżam Poldasem do roboty to widzę uśmiech na ich twarzy, a nie raz mówią, że mało jest osób, które kochają polską motoryzację, i z wielkim żalem mówią że nie mamy polskich konstrukcji, i fabryka podupada.

Co do plakatu "Ratujmy FSO" planuję to założyć na samochód na przednie drzwi, ale na folię magnetyczną, aby nie niszczyć lakieru, kilka złotych a nie będzie wkurzania sie z ewentualnym ściąganiem naklejek.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 14, 2011, 00:37:54 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
ja plakat zamierzam powiesić na tylnej szybie ;) i ewentualnie bocznych takie mniejsze ;) od środka ;) tylna szyba mi nie potrzebna :D tylne boczne też :D
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 14, 2011, 01:38:57 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
Hmm, wobec tego przydałaby się strona internetowa akcji. Póki co można odsyłać do PTK ale wkrótce trzeba będzie coś oficjalnego wymodzić.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 14, 2011, 08:50:45 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Akcja dobra na 1 listopada, będzie gdzie znicz położyć... Niestety by coś ratować - społeczeństwo musi tego chcieć, a Polacy NIE chcą, nigdy nie szanowali naszej motoryzacji, i to jest główna różnica - w przeciwieństwie na Jugosławii (Zastava - podnosi się po wykupieniu licencji na produkcję Punta 2 FL jako Zastavy 10), Rumunia - o sukcesie Dacii nie trzeba chyba przekonywać (oczywiście w Polsce jest inaczej - my wolimy "uznane" marki...) Czechy i Skoda (tu nie będę komentował nawet...) a u nas i tak każdy wolał kupić Swetra po biciu niż zadbanego Poloneza. Oczywiście dziś słyszy się westchnienia "jaka to szkoda" (jak to się mówi? Polak mądry po szkodzie?) ale wg mnie teren FSO jest już dawno podzielony i "biznesmeny" różnej maści już warują nad trupem. Oczywiście fajnie by było ale za stary już jestem i w bajki nie wierzę <smutny>
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 14, 2011, 08:57:18 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Chcecie uratować FSO i co tam produkować? FSO w czasach swojej "świetności" nie potrafiła wprowadzić nowych modeli, a nawet poważniejszych modernizacji, a teraz chcecie żeby co tam się działo?

Jeżeli nawet przetrwa jako fabryka samochodów, to na bank nazwa zniknie.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 14, 2011, 09:23:46 am »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
Panowie, ja czegoś nie rozumiem... FSO należy do UkrAVTO, prawda? To jakim prawem m.st. Warszawa dysponuje terenami FSO??? Skoro to prywatne przedsiębiorstwo, z udziałem skarbu państwa, ale jednak nie większościowym?

A dla niedowiarków. Wszyscy wieszali psy na DZT Tymińskich i ich Pasagonie... A tu, proszę - popyt przerósł możliwości produkcyjne:
http://www.tvp.pl/lublin/aktualnosci/gospodarka/nie-moga-zwiekszyc-produkcji-pat-w-dawnej-fabryce--samochodow--ciezarowych/5251932
Można śnić o wznowieniu produkcji Poloneza.... Ale podejrzewam, że skoro znalazła się nisza dla Pasagona, to i dla taniego, tylnonapędowego hatcha też by się znalazło chętnych... Nadwozie wcale nie musi być ocynkowane, są inne metody zabezpieczenia antykorozyjnego (zawsze można zabezpieczać newralgiczne punkty).
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2011, 09:25:47 am wysłana przez Rysiob »

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 14, 2011, 11:31:08 am »

Offline Pawel1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie takich ludzi nam trzeba, którzy chcą zrobić coś, ale najważniejsze to to ,że jest z POLSKI. Tak jak Rysiob pisał, że każdy wieszał psy na Pasagonie, a widać że się udało.

Chcecie uratować FSO i co tam produkować? FSO w czasach swojej "świetności" nie potrafiła wprowadzić nowych modeli, a nawet poważniejszych modernizacji, a teraz chcecie żeby co tam się działo?
FSO nie mogła wprowadzać nowych modernizacji i modeli bo Wielki Brat patrzył ze wschodu, takie jest moje zdanie.


Oczywiście fajnie by było ale za stary już jestem i w bajki nie wierzę <smutny>

Poczekamy i zobaczymy może a "nóż widelec coś się uda".  :-)

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 14, 2011, 11:49:59 am »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
W latach 90 żaden brat nie patrzył. To był najlepszy czas. Caroca najlepiej sprzedające się auto tego segmentu w kraju, gospodarka wolnorynkowa a popyt taki, że trzeba było się zapisać w kolejce jak w głębokim PRL. Nie zostało to wykorzystane, za to znaleziono cudownego "inwestora strategicznego". Inwestora który chciał zrobić swoją montownię w Europie, pech chciał, że zbankrutował i nawet montowni nie ma.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 14, 2011, 12:18:44 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
daewoo się zdewarsyfikowało  robiąc wszystko od kii do szczotek przez wiaderka telewizory po samochody. i to ich zgubiło  to tak jakby podcierać dupę i smarkać w ten sam papier toaletowy. W chwili obecnej to już tylko wspomnienie. Zreszta podobny temat co do przyszłości fabryki już jest na forum. tak więc spokojnie  nie zapalajcie się bo to jest jak z trupem umarł to umarł ważne że stypa była i właśnie na nią wszyscy czekają.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 14, 2011, 12:55:04 pm »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Octavia Klub Polska, BMW klub Polska, "Forum Syreniarzy" , zostały poinformowane o akcji :) , powysyłałem tez do faktu, se, ale watpie by jeden mail cos ich zainteresował, chyba ze ktos jeszcze powysyłał.
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 14, 2011, 13:05:02 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Może napiszcie że jest 30 osób chętnych na nowego poloneza, to może wyprodukują.

W Polsce można sprzedać firmę osiągającą roczny zysk o takiej wysokości, jak całkowita wartość firmy która ją kupuje, a wy chcecie ratować FSO.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 14, 2011, 13:19:55 pm »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
Forum samochodyswiata.pl poinformowane.

Produkcja Poldka wbrew pozorom nie musi być horendalnie droga. Dokumentacja techniczna istnieje (a przynajmniej powinna :D), zmodernizować tylny zawias (pozbyć się resorów piórowych), dogadać się z jakąś firmą na licencję silnika - produkcja u nas w dobrej cenie, spłata licencji gotowymi silnikami. Do tego przeprojektowanie boczków drzwiowych, wskaźników, fotele IG w standardzie, a na zewnątrz delikatny modeling, który nie wymaga giga inwestycji - tj. nowy grill, może bez blendy, nowe wkłady lamp (kształt ten sam, ale wnętrze inne).... Do tego zaadaptowanie airbagów i ABS oraz ESP nie powinno być problemem, bo z technicznego punktu widzenia to tym systemom elektronicznym wsio rybka, gdzie pracują :>

Co do maili... Proponuję tutaj sporządzić listę adresów do redakcji różnych pism, portali etc. i niech każdy sobie skopiuje je i wyśle zbiorczą wiadomość. Jak otrzymają choć 100 maili o podobnej treści to się zastanawią, że jest coś na rzeczy.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 14, 2011, 13:27:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To ilu z was zawiezie do FSO pierwszą ratę na nowy samochód. Jeśli każdy nie przywiezie z 10000zł to nie ma o czym rozmawiać. Teraz jeździcie polonezami z FSO, ale ilu z was kupiłoby nowy produkt tej firmy. Pytam jak najbardziej poważnie...

Niemniej jednak życzę powodzenia tej akcji...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 14, 2011, 13:27:52 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Produkcja Poldka wbrew pozorom nie musi być horendalnie droga. Dokumentacja techniczna istnieje (a przynajmniej powinna :D), zmodernizować tylny zawias (pozbyć się resorów piórowych), dogadać się z jakąś firmą na licencję silnika - produkcja u nas w dobrej cenie, spłata licencji gotowymi silnikami. Do tego przeprojektowanie boczków drzwiowych, wskaźników, fotele IG w standardzie, a na zewnątrz delikatny modeling, który nie wymaga giga inwestycji - tj. nowy grill, może bez blendy, nowe wkłady lamp (kształt ten sam, ale wnętrze inne).... Do tego zaadaptowanie airbagów i ABS oraz ESP nie powinno być problemem, bo z technicznego punktu widzenia to tym systemom elektronicznym wsio rybka, gdzie pracują :>
Nie masz pojęcia o jakich kwotach mówimy. To nie fabryka taczek w garażu u Gienia.

Odp: Ratunek dla FSO/ etap 1 akcji
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 14, 2011, 13:37:49 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
jeśli będzie już znana data tej imprezy to można by zrobić ulotki i wtykać za wycieraczko samochodowm FSO, Lanosom, Tici, Nubirom itd. możę akurat jakiś właściciel jest zadowolony z auta i przyjedzie poprzeć. Im więcej aut fso tym lepiej. Dobrze by było zrobić jakiś projekt plakatu ujednolicony wtedy kazdy by mógł wozić i porozdawać znajomym i oni tez mogli by mieć to poprzyklejane. Im wcześniej tym lepiej, czasu coraz mniej..
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG