Autor Wątek: Wariujące "wolne" obroty Rover.  (Przeczytany 17177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 27, 2012, 11:21:15 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
To ta czarna "skrzyneczka" pod komputerem do której idzie trochę kabli?
Tak.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 31, 2012, 15:18:34 pm »

Offline Morales

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
  • No wAr, No bamBu :)
    • Polonez 1.4 16V MPI
ECU, czujnik poł. przepustnicy, czujnik temp. wody na kompa, przekaźniki pod kompem wymienione i odczuwalnych zmian brak. Obroty się wyrównały, ale na benzynie nie odpali, ale po zagrzaniu pojedzie, chociaż o gwałtownym przyśpieszaniu nie ma mowy bo silnik zaczyna szarpać. Im wyższe obroty tym mniej szarpie. Dla pewności wlałem trochę świeżego paliwka, ale i to mu nie smakuje za bardzo. Co jeszcze mogę zrobić aby mu się poprawiło?
Polonez 1.4 16V MPI

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 31, 2012, 15:27:42 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Obstawiam czujnik położenia wału korbowego, objawy się zgadzają.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 31, 2012, 15:31:24 pm »

Offline Morales

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
  • No wAr, No bamBu :)
    • Polonez 1.4 16V MPI
A w którym miejscu znajdę ten czujnik?
Polonez 1.4 16V MPI

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 31, 2012, 15:37:08 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Z tego co pamiętam to stojąc przodem do auta, czujnik jest po prawej stronie, pod kolektorem wydechowym blisko skrzyni, dojście syfiaste.
Czujnik odkręca się kluczem 5,5 jeśli dobrze kojarzę.
W kwestii CPWK to również kostka może być zaśniedziała. Można czujnik dla pewności pomierzyć omomierzem, ale wartości prawidłowych nie znam, trzeba poszukać na forum bo pamiętam że były.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 31, 2012, 15:39:33 pm »

piciek

  • Gość
czujnik jest pod kolektorem ssącym, niebieska wtyczka.

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 31, 2012, 15:55:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dzięki za poprawienie, strony silnika mi się pomyliły  <idiota>
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 31, 2012, 18:49:36 pm »

Offline Morales

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
  • No wAr, No bamBu :)
    • Polonez 1.4 16V MPI
Tak się zastanawiałem właśnie co to za niebieska, cała w smarze ubabrana wtyczka. Jutro to sprawdzę ;)
Polonez 1.4 16V MPI

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 14, 2012, 09:35:45 am »

Offline Morales

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
  • No wAr, No bamBu :)
    • Polonez 1.4 16V MPI
Wtyczkę wyczyściłem. Była tylko z zewnątrz brudna, środek jest ok. Poldek dalej nie odpalał na benzynie. Jednak od około 3 dni już, wsiadam rano do samochodu i jak gdyby nigdy nic samochód normalnie kręci na benzynie. Nie wiem jak, ale póki co jest dobrze i mam nadzieję, że taki stan rzeczy się utrzyma...
Polonez 1.4 16V MPI

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 14, 2012, 21:34:59 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
i odpali na benzynie też czy tylko na LPG?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 21, 2012, 10:53:05 am »

Offline Morales

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
  • No wAr, No bamBu :)
    • Polonez 1.4 16V MPI
Heh. Za wcześnie się podjarałem. Było przez kilka dni tak, że odpalał na zimnym silniku bez problemu na benzynie i na gazie, a teraz znowu coś się popsuło i odpala tylko na LPG. Również obroty na biegu jałowym zaczęły się dziwnie zachowywać ponieważ momentami same się zwiększają o około 300/400 obr. po czym znowu spadają do normalnego poziomu...
Polonez 1.4 16V MPI

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 30, 2012, 23:07:24 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Wybaczcie nekrofilię, ale mam podobny problem, więc szkoda syfić forum takim samym tematem.
Mój roverek też wariuje na wolnych obrotach. Zaczeło się od tego ze po odpalaniu miał 1500-2000, ale po zagrzaniu i przełączeniu na gaz(lub nie) obroty spadały na 900 i było ok. Ostatnio jednak zaczął się zaraz po odpaleniu wkręcać na 2000-3000 obr i po zagrzaniu to nie mijało. Wyczyszczenie krokowca nic nie daje, linka chodzi gładko. Objaw taki sam na gazie i benzynie. W miarę rozgrzewania obroty nie maleją. Po zgaszeniu/odpaleniu na ciepło za kazdym razem trzyma obroty na innym poziome, zdarza się nawet ze złapie odpowiednie, ale po przegazówce zostają na 3 tys... Istalacja gazowa 1 gen, więc niezależna od TPS. Reset przepustnicy nie pomaga. Obecnie mam odpięty krokowiec, bo stanie na światłach z 3 tys obr powoduje ze ludzie się patrzą na mnie jak na idiotę, no i spalanie wyższe. Przyuważyłem krokowca, że sam sie wychyla przy przegazówce na postoju, albo nawet i bez gazu lubi poświrować na ciepłym. Pomaga silne cofnięcie przepustnicy, ale do pierwszego wciśnięcia gazu. Pop przeczytaniu tematu sprawdzę ten czujnik. Na których pinach się go sprawdza ?

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 30, 2012, 23:33:02 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Trzpień w krokowcu wyczyściłeś i rozruszałeś ? Linka może i ładnie chodzi, ale może się w "końcowej fazie" przycinać i przepustnica nie może się domknąć. Miałem nową Linexu, przejeździła niecały rok i się przycinała, przez co świrował (akurat na Błędów :P).
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 30, 2012, 23:36:24 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Tak jak pisze Multec. Linka... Ja miałem patent, że była sprężynka założona, żeby odciągała linkę do końca i robiło to robotę.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 31, 2012, 11:24:11 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Trzpień w krokowcu wyczyściłeś i rozruszałeś ?
Oczywiście, wszystko wyczyszczone i chodzi leciutko.
Linka może i ładnie chodzi, ale może się w "końcowej fazie" przycinać i przepustnica nie może się domknąć.
Bez linki jest tak samo, a ewidentnie widać, że to krokowiec sobie porusza przepustnicą wedle uznania. Aktualnie ustawiłem obroty na ok 1200 na ciepłym i odpiąłem krokowca, jakos odpala na zimno i nie piłuje sie sam na ciepło. Ewidentnie jest cos z sygnałem do krokowego, bo raczej sam z siebie nie bedzie wariował. Tylko pytanie czy to bardziej komp, czy może może jakiś czujnik ?

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 31, 2012, 16:14:22 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
A czyściłeś całą przepustnicę i kanalik obejściowy?
Lewego powietrza gdzieś nie łapie, wszystkie węzyki ok?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 31, 2012, 18:13:39 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Cała przepustnica została ładnie wyczyszczona, wężyki do niej też. Nie wiem co nazywasz kanalikiem obejsciowym, ale jeśli to gdzies w okolicy przepustnicy to zostało wyczyszczone. Do zabiegi cały zespół przepustnicy z krokowcem został zdemontowany. Lewizny nie łapie, nie ma szans, wtedy źle by chodził na gazie. A teraz na zupełnie odpiętym krokowcu powyzej 50*C silnik pracuje wzorowo i na gazie i na benzynie.

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 31, 2012, 18:16:35 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Proponuję podmienić zespół przepustnicy na taki z innego Poloneza i się wyjaśni czy tu tkwi problem :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 31, 2012, 19:18:00 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Jak będę miał okazję to podmienię przepustnicę jak i komputer. Póki co to sprawdziłbym wymieniony już w tym wątku czujnik temperatury. Na których pinach we wtyczce kompa się go sprawdza ?

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 01, 2013, 10:52:09 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
jak przepustnica działa czyli się wysuwa to raczej nie ona ja bym powalczył z przekaźnikami pod kompem bo to one sterują krokowcem. Miałem je podpięte po kompem tak jak powinny być a teraz leżą luzem i obroty są idealne.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v