Autor Wątek: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?  (Przeczytany 81608 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #180 dnia: Styczeń 15, 2012, 20:37:44 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Mnie to szczerze interesuje jak rozwiązałeś dolot powierza (kolektor dolotowy) ... bo na tym jednym zdjęciu to widzę że jest on skierowany bezpośrednio w ścianę grodziową ... Czyli co jeździsz bez filtra ??
Druga sprawa to przepustnica ... bo jej też nie widzę ...
Przyjacielu to nie jest rozwiązane. W chwili obecnej jest poprowadzona rura i założony stożek w miejscu nagrzewnicy. obudowa nagrzewnicy stanie się obudową filtra (zostanie stożek).
Ogrzewanie bedzie poprowadzone za fotele przednie ( nagrzewnica od touarega toyoty verso albo czegos innego co zajmuje mało miejsca i jest w miarę płaskie)
przepustnica zostaje od vvc ma na szczescie dwie prowadnice na linki i po obróceniu o 180 stopni idealnie pasuje
Co stoi na przeszkodzie żeby odwrócić kolektor ?? Przecież kable można przedłużyć :) co tam masz za czujniki ??
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #181 dnia: Styczeń 15, 2012, 20:42:02 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
MAP Sensor i krokowiec. :P I tak jak w Polonezie, w kanale czwartego cylindra MAT (Temperatury powietrza).
W MEMSie 3 czujnik temperatury powietrza jest zmiksowany z MAP Sensorem, tzn. jest wewnątrz niego, dlatego wtyczka ma 4 piny.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2012, 20:44:26 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #182 dnia: Styczeń 15, 2012, 20:44:12 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
MAP Sensor i krokowiec. :P I tak jak w Polonezie, w kanale czwartego cylindra MAT (Temperatury powietrza).
No ale z tymi czujnikami nic nie stoi na przeszkodzie żeby były do góry nogami ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #183 dnia: Styczeń 15, 2012, 20:45:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To chyba oczywiste, na MAP Sensor można znaleźć wiele miejsc, lub ostatecznie osadzić go po za kolektorem i połączyć przewodem. Krokowiec to także żaden problem.

Bez obrazy, ale wycinanie dziur w ścianie grodziowej i wstawianie tam stożka to jest druciarstwo...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #184 dnia: Styczeń 15, 2012, 20:50:01 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No dlatego się pytam ... Bo Kolega napisał że nie ma możliwości obrócić z powodu czujników ... więc albo w VVC są jeszcze jakieś czujniki o których ja nie wiem i pracują tylko w jednej pozycji, albo .......
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #185 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:01:44 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dodatkowe czujniki i urządzenia w VVC to dwie solenoidy (wzrost, spadek), czujnik temperatury oleju i czujnik położenia wałka. Przy czym trzy pierwsze są umieszczone w przystawce przymocowanej do mostka wałków, a ostatni bezpośrednio w mostku.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #186 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:03:17 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
No dlatego się pytam ... Bo Kolega napisał że nie ma możliwości obrócić z powodu czujników ... więc albo w VVC są jeszcze jakieś czujniki o których ja nie wiem i pracują tylko w jednej pozycji, albo .......
Panowie (i Panie) założenie jest takie:
- jeżeli bedzie to w miejscu nagrzewnicy bedzie chwytało zimne powietrze z nad maski a nie jak bedzie stożek pod maską. Pisałem że ogrzewanie bedzie z tylnej nagrzewnicy od tourage T4 albo innego czegoś płaskiego co zajmuje mało miejsca
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #187 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:04:06 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No i jeszcze w VVC 160 są dwie sondy :)

jeżeli bedzie to w miejscu nagrzewnicy bedzie chwytało zimne powietrze z nad maski a nie jak bedzie stożek pod maską.
zobaczymy jak to wyjdzie :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2012, 21:05:56 pm wysłana przez Szakal »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #188 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:05:45 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Pare rzeczy jest niedopracowane w tym swapie...

Stożek w miejscu nagrzewnicy mnie boli i to bardzo... na początku cieszył mnie VVC w tym polonezie ale im wiecej sie dowiaduje tym bardziej odczuwam wewnętrzny niedosyt :(

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #189 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:09:26 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
wyszedł w miejscu wejscia przewodów do nagrzewnicy. ingerencja mała była w grodz.
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #190 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:12:52 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
Panowie. Mój polonez ma mi służyć tylko i wyłącznie do jazdy w KJS. nie bedzie super wnętrza cudów z klimatyzacja, wspomaganiem czy innych rzeczy które uważam za zbedne. nagrzewnica ma tylko i wyłącznie odszronić przednią szybe.
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #191 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:13:37 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ale to z jakimi czujnikami miałeś problem ?? żeby odwrócić ten kolektor ...
Mój polonez ma mi służyć tylko i wyłącznie do jazdy w KJS.
To widać od razu po tej tarczy sprzęgła ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #192 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:13:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
No i jeszcze w VVC 160 są dwie sondy :)

Nie we wszystkich, we wczesnych MG F Trophy była tylko jedna.


"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #193 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:18:34 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Przy mocnym nagrzaniu silnika maska też bedzie pewnie ciepła... co da w sumie ciepłe powietrze na podszybiu - w gorace letnie dni jak sie włączy zimny nawiew to i tak jest ciepło.

Stożek żeby był dobry to też musi spełniać określone wymogi... nie robiłem i nie robię swapa na VVC ale jakbym robił to zastosował bym filtr orginał z 1.4 z  doprowadzonym zimnym powietrzem z okolic zderzaka... i obrócony kolektor dolot albo w najgorszym wypadku kolektor z 1.4 (ewentualnie jeśli dało by rade połączyć dół VVC z góra dolotu 1.4 rozwierconego). Przepustnice z PN ale krokowca z 1.8.

Na szybę musi dmuchać żeby ją odszroniło... także ingerencja w nawiew to pierwszy krok do zaparowanych szyb.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2012, 21:20:34 pm wysłana przez CSR_GTI »

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #194 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:20:25 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
Ale to z jakimi czujnikami miałeś problem ?? żeby odwrócić ten kolektor ...
odma, podciśnienie, regulator podciśnienia (niema tu silnika krokowego) - PO ZA TYM NIE CHCE FILTRA POD MASKĄ BĘDZIE CHWYTAŁ CIEPŁE POWIETRZE Z POD MASKI.
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #195 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:21:27 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
i obrócony kolektor dolot albo w najgorszym wypadku kolektor z 1.4 (ewentualnie jeśli dało by rade połączyć dół VVC z góra dolotu 1.4 rozwierconego).
od 1,4 nie pasuje zaufaj mi
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #196 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:26:20 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ale to z jakimi czujnikami miałeś problem ?? żeby odwrócić ten kolektor ...
odma, podciśnienie, regulator podciśnienia (niema tu silnika krokowego) - PO ZA TYM NIE CHCE FILTRA POD MASKĄ BĘDZIE CHWYTAŁ CIEPŁE POWIETRZE Z POD MASKI.
To od razu tak trzeba było pisać ;p myślałem że tam jest jakiś problem z tym odwróceniem, a Ty wolisz w tą stronę żeby filtr mieć gdzie indziej ;p
Ja to bym walną filtr pod zderzak ... ale nie ważne ... chciałem się dopytać bo sam robię i myślałem że tam jest jakiś problem ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #197 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:26:39 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI


No wybacz że ci nie ufam... ale to nie moja wina  tylko tego człowieka co zrobił VVC na kolektorze z 1.4


... co do filtra i zimnego powietrza to już swoje zdanie mam i go nie zmienie... zimne powietrze z okolic zderzaka a nie znad nagrzanej maski

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #198 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:32:24 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
No wybacz że ci nie ufam... ale to nie moja wina  tylko tego człowieka co zrobił VVC na kolektorze z 1.4


... co do filtra i zimnego powietrza to już swoje zdanie mam i go nie zmienie... zimne powietrze z okolic zderzaka a nie znad nagrzanej maski
Z całej sympati do Ciebie. Masz racje ,ożemy mieć różne zdanie. Co to za zdjęcie?? nie bardzo znam temat. wygląda jak Borek
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #199 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:35:14 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
pierwsze 125p z VVC
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW