Autor Wątek: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera  (Przeczytany 8988 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No i uparłem się, żeby przełożyć tą wiązkę z Rovera do poldorovera. Założyliśmy koło zamachowe, CPWK z Rovera, tarcze i docisk 200 mm kompa ze zdjętym immo oraz wiązkę.
I zrobił się problem ... bo przecież nie mogło być inaczej.
Objawy są takie,że:
- na cewce jest non stop napięcie (świeci się cały czas centralka od gazu) nie ma znaczenia czy jest kluczyk w stacyjce czy nie.
- po przekręceniu kluczyka NIE odzywa się pompa paliwa (nigdy się nie odzywa nawet w pozycji rozruchu)
Kontrolka od ładowania i od olej na desce się świeci po przekręceniu kluczyka
Krokowiec się odzywa po założeniu klemy na akumulator (ale po próbie zrobienia resetu (5x max) nie reaguje)
Rozrusznik kręci ... Rozrusznik został na tej wiązce co był (wiązka jakaś inna niż silnika więc tak zostało)
Na schematach poniżej (schematy od samochodu z którego brałem wiązkę) zaznaczam gdzie się wpieliśmy z przewodami ze złącza 13sto krotnego (wykorzystane 5 kabli)
1 - do czujnika oleju na desce
2 - do diody alternatora na desce
3 - do cewki zapłonowej
4 - do pompy paliwa
5 - plus po kluczyku
W miejcu oznaczonym numerem 6 jest oryginalnie skrzynka bezpieczników, ale że w poldku jej nie ma to wszystkie te przewody skręcone i zalutowane razem.
Złącze na schematach oznaczone C32-xx jest to złącze 13sto krotne.

Proszę tylko o posty w sprawie pomocy. Nie użalajcie się tu teraz że trzeba było nie ruszać zostawić na kompie od 1.4 itd. Teraz przepadło, a wiązka od 1.4 pocięta) ;p
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2012, 22:53:41 pm wysłana przez Szakal#1962 »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 09, 2011, 22:09:38 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
skoro na cewce jest non stop napiecie to sprewdz czy nie popierdzieliliscie kabli zasilajacych tzn.zamiast na cewce dac plus po kluczyku daliscie bezposrednio z akumulatora.
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2011, 22:13:11 pm »

Offline Adam B

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 146
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 81 1500 in progress
Nie jestem pewien czy to będzie to u ciebie, Sprawdź masę przy liczniku. kiedyś bawiłem(kierunki nie działały) się w PN borku wiem że to nie ta sama wiązka ale objawy miałem podobne, pokazywał pełen bak i paliła sie rezerwa, ciśnienie oleju było 0,7 na wyłączonym silniku. 2 dni nad tym siedziałem i sprawdzałem kable czy wszystko dobrze popodpinałem, wcześniej na masę nie zwracałem uwagi bo była przykręcona i myślałem że jest ok i okazało sie że nie.

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2011, 22:13:50 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Odpieliśmy wszystkie kable ze złącza 13sto krotnego i plus na cewce jest nadal.
Nie dodałem na początku ... Ta puszka z przekaźnikami co jest pod komputerem (ta czarna) została z poldorovera ... Nie wiem czy ona się może czymś różnić od Roverowskiej ?? W środku przekaźniki są cztery, ale czy ścieżki są tak samo to nie wiem ... Numer puszki przekaźników jest inny, ale w poldoroverze podpinałem trzy (każda z innym numerem, ale też z poldorovera) i działały.
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2011, 22:19:39 pm wysłana przez Szakal_FSO »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2011, 22:24:43 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Z tego co wiem rózniły sie wiec teraz tylko pozostaje dorwac schemat jednego i drugiego i porownywac
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 09, 2011, 22:27:12 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 09, 2011, 22:29:39 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Ta puszka z przekaźnikami co jest pod komputerem (ta czarna) została z poldorovera ... Nie wiem czy ona się może czymś różnić od Roverowskiej  W środku przekaźniki są cztery, ale czy ścieżki są tak samo to nie wiem ... Numer puszki przekaźników jest inny, ale w poldoroverze podpinałem trzy (każda z innym numerem, ale też z poldorovera) i działały.
rover wykorzystuje czwarty przekaźnik z tego zespołu przekaźników - czyli przekaźnik rozrusznika. Czy dokładnie rozłożenie reszty przekaźników jest takie samo nie wiem.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 09, 2011, 22:35:25 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
A jeszcze jedno pytanie.Czy ten sterownik po zdjeciu immo był tesowany w roverze?Moze panowie ktorzy je zdejmowali gdzies cos zapierdzielili??
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 09, 2011, 22:35:39 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No jak tą puszkę rozłożyłem to w środku są 4 przekaźniki ... ale rozrusznik i tak jest poza tą wiązką (podpięty tak jak fabrycznie) bo to już się przepnie jak autko odpali ...
Zastanawiam się teraz tylko czy przypadkiem ścieżki w tych przekaźnikach nie są jakoś inaczej ... bo teraz coś mnie tak tknęło i pomimo faktu, że wiązka klimatyzacji ma identyczną czarną puszkę z przekaźnikami to ze schematu wynika,że przejścia w środku są zupełnie inaczej ... i być może z tego powodu puszeczki z poldorovera mają oznaczenie 10022, z Rovera od rozruch 100800, a od klimatyzacji 100970 ...
To by po części tłumaczyło fakt że pompa się wcale nie odzywa (bo przechodzi przez te przekaźniki :/
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2011, 06:48:11 am wysłana przez Szakal_FSO »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 09, 2011, 22:36:59 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
A jeszcze jedno pytanie.Czy ten sterownik po zdjeciu immo był tesowany w roverze?Moze panowie ktorzy je zdejmowali gdzies cos zapierdzielili??
Przeze mnie nie był (bo nie mam roverka i nie mam jak tego wykonać) ... Przez nich podobno był, dali gwarancję na swoje modyfikacje wewnątrz sterownika.
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 09, 2011, 22:42:43 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Zastanawiam się teraz tylko czy przypadkiem ścieżki w tych przekaźnikach nie są jakoś inaczej ... bo teraz coś mnie tak tknęło i pomimo faktu, że wiązka klimatyzacji ma identyczną czarną puszkę z przekaźnikami to ze schematu wynika,że przejścia w środku są zupełnie inaczej ...

Wiem, że płytki od 1.4 a od 2.0 się różnią.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 09, 2011, 22:45:38 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Ja bym jeszcze probował tak jak pisałem wyzej .schemat jednej i drugiej puchy i porownywac a co to tych gwarancji gosci ktorzy mieszaja w sterownikach to tez jest roznie.Ja raz miałem zonk jak zmieniałem kumplowi licznik w nowszym civicu z angola na europejski w ktorym tez ktos modzil i dal na niego gwarancje po podpieciu wyszly jaja bo niedzialao nic nawet wskaznik paliwa i temperatury.
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 09, 2011, 22:50:07 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Wiem, że płytki od 1.4 a od 2.0 się różnią.
No płytki kompów się różnią ... wiązki są takie same w Roverka 1.4/1.6/1.8 pod warunkiem że są z jednej klasy tzn. full grupa, pół sekwencja, sekwencja ... ale 2.0, VVc i T to już inne bajki
Ciekawe jak z tymi przekaźnikami ... Zamówiłem już na allegro bo nie mam skąd wziąć ... jak przyjdzie to otworzę i porównam ...
Najgorsze że ta zabawa już pochłonęła ponad pięć stówek, a autko nawet nie zagadało :(

Ja bym jeszcze probował tak jak pisałem wyzej .schemat jednej i drugiej puchy i porownywac
Problem w tym, że do Roverka to ja mam wszystkie możliwe schematy bo z tym problemów nie ma ... Ale o schematach do poldoroverka to można pomarzyć ... nie wspominając już o schemacie puszeczki przekaźników czy schematu komputera.
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2011, 22:52:20 pm wysłana przez Szakal_FSO »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 09, 2011, 22:51:33 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
miałem na myśli płytki przekaźników!
Więc można domniemywać, że między 1,6 rover a 1,4 poldorover również.


Cytat: Szakal_FSO
Najgorsze że ta zabawa już pochłonęła ponad pięć stówek, a autko nawet nie zagadało
pytanie czy było/(będzie jak zagada) warto
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2011, 22:53:14 pm wysłana przez jimo#1921 »
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 09, 2011, 22:54:18 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Aha ... No to by świadczyło, że jednak te oznaczenia na puszeczkach nie są bez powodu i nie oznaczają udoskonalania tylko modyfikację ścieżek ...

A zajrzał ktoś na te zdjęcia ?? Czy wg Was takie miejsca wpięcia się są OK ??

pytanie czy było/(będzie jak zagada) warto
no jak zagada to sprzęgło 200 będzie, półsekwencja na benzynie i mapy od 1.6 ... a mocą to hamownia pokaże

A no i najważniejsze :D wiązka jest pod klimę :D
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2011, 22:56:53 pm wysłana przez Szakal_FSO »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 09, 2011, 22:56:59 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Chociaż nie, czekaj pogmerało mi się. Braliśmy od 1,4 zespół przekaźników dla prób pod 2,0. Efekt był ten sam co na oryginale. Więc pisząc wyżej się pomyliłem.




no jak zagada to sprzęgło 200 będzie, półsekwencja na benzynie i mapy od 1.6 ... a mocą to hamownia pokażeA no i najważniejsze :D wiązka jest pod klimę :D
Wiesz, ile potrafi wykręcić 1,6 na benzynie (przy kompie z 1,4) widać po wyniku Vana, czy rozkręconym na lpg samochodzie Fista ;)
Faktem niezaprzeczalnym jest to, że będzie to kolejny poldorover na oryginalnym kompie.
Czytałeś temat Senna na motonewsie?
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2011, 22:59:16 pm wysłana przez jimo#1921 »
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 09, 2011, 23:04:04 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Czytałeś temat Senna na motonewsie?
Nie czytałem :((
No na LPG to już inna gadka ;p tym zajmę się później :)
Braliśmy od 1,4 zespół przekaźników dla prób pod 2,0
Ale to był 2.0 Rover czy poldorover Bociana ?? Bo Bocian ma wiązkę z 1.4 lekko zmodyfikowaną ... A u mnie wiązka jest z 200 i połączenia komputer-przekaźniki są zupełnie inaczej rozwiązane
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2011, 23:05:39 pm wysłana przez Szakal_FSO »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 09, 2011, 23:57:02 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
nie wspominając już o schemacie puszeczki przekaźników czy schematu komputera.
Wpisz w google roverMEMS.pdf i sciagnij pdf z pierwszego linku tam masz rozpiske pudelka przekaznikow(str 12) z tego co z grubsza patrzyłem to samo co w 1.4 ale glowy nie dam bo nie zaglebiałem sie zbytnio w temat.Oznaczenie przewodów zespolu przekaznikow - pierwsza cyfra oznaczenia, to złacze kostki zesplolu tzn 8 to wieksze gniazdo, 6 mniejsze gniazdo, druga numer styku w gniezdzie
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2011, 00:01:01 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 10, 2011, 00:56:51 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Myślę że oprócz tych przekaźników trzeba jeszcze raz porządnie ogarnąć to złącze 13pin i inne złączki które nie wiedzieliśmy za bardzo jak/gdzie podpiąć.
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Odp: Burdel przez głupotę po przekładce wiązki / Komp z Rovera do poldorovera
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 10, 2011, 11:59:34 am »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
zagadaj do Nethero, on swojego GSI swapował na roverka i ogarniety w temacie jest, pewnie coś wykmini bo inżynier elektronik jest od tygodnia ;)
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG