Autor Wątek: Tuning głowicy w 18K4  (Przeczytany 32453 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 01, 2011, 09:47:42 am »

Buszek

  • Gość
Średnicę przepustnicy liczyłeś? z czego? na podstawie czego? równania przepływu berouliego?? nie wiem moze coś innego. oświeć mnie.Wg mojej wiedzy średnice się dobiera do pola poprzecznego powierzchni otwartych zaworów wydechowych! no chyba, że wzorem na średnicę przepustnicy nazwałeś wzór geometryczny na to pole. Rzeczywiście trzeba przekopać pół internetu, żeby to policzyć. Einsteinie - Za ciebie to zrobił producent produkując kanały dolotowe w głowicy. przepustnica powinna być przynajmniej 2 mm większa od nich, ale tez nie mozna przesadzać bo silnik będzie chodził w trybie zero-jedynkowo. z doświadczenia wiem że między 2 a 5 mm jest dobrze. czyli dla głowicy vvc to między 38-41 mm. Liczyć kolego to możesz ( jak już tak lubisz) długość kolektora dolotowego. I tu można ugrać dużo. kiedy jest sens liczyć i co liczyć. Ja uważam, ze liczenie ma sens tylko dla kolektora "jednorurowego" czyli jedna rura dla jednego cylindra. Przy klasycznym kolektorze (gdzie 4 rury łączą się w jedną) to ilość fal wzajemnie interferujących jest tak duża, ze uzyskanie rezonansu jest praktycznie niemożliwe. dla jednej rury masz trzy główne zaburzenia. ruch zaworu ssącego, ruch tłoka , ruch zaworu wydechowego. są też inne zaburzenia. i jeśli znasz częstotliwości otwierania zaworów (obroty silnika i kąt miedzy krzywkami zaworów) to zakładając że fala w kolektorze porusza się z szybkością dźwięku to policzysz sobie długość kolektora ssącego, tak aby wystąpił rezonans niwelujący opory ruchu słupa powietrza podczas zasysania. Przy klasycznym kolektorze się też to dobiera, ponieważ ilość zaburzeń wzajemnie interferujących jest tak duża, że aparat matematyczny tu wymięka)

Stary załamujesz mnie , ale napisze a co mi tam.

Średnice przepustnic w przypadku itb przyjmuje się min 1/3 większe niż powierzchnie kanału w głowicy , a argumenty ,że bedzie dzialac 0-1 mozesz se w buty wsadzic .
A jeśli według ciebie nie ma potrzeby liczyć długości runnerów przy itb to tym postem skończyłem z tobą dyskusje

masz tu linki , może przestaniesz w koncu takie herezje opisywać  <lol2> <lol2> <lol2>

http://www.team-integra.net/forum/blogs/michaeldelaney/142-individual-throttle-body-dimensions.html
http://www.team-integra.net/forum/blogs/michaeldelaney/130-intake-manifold-tech-runner-size-calculations.html

o ja , twoja teoria troche legla w gruzach ?  <co> <co> <co>
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2011, 10:04:09 am wysłana przez Buszek »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 01, 2011, 13:08:28 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Widzisz Killer różnica między nami jest taka, że ty o tym czytasz w internecie a ja to robię w realnym świecie!
Ja opieram się na własnym doświadczeniu i znajomości fizyki a ty na jakiś wpisach w forach internetowych.
Średnice przepustnic w przypadku itb przyjmuje się min 1/3 większe niż powierzchnie kanału w głowicy

po pierwsze jak mam to rozumieć :
średnica większa o 1/3 czyli dla głowicy VVC 48mm? - idiotyzm masakryczny.
czy pole poprzecznego przekroju większe o 1/3 - to wychodzi 41 mm? czyli tyle ile ja proponowałem (38-42mm)
  w sumie w tym linku, który przytoczyłeś  na pierwszym planie jest tabelka i z niej wynika, że do maksymalnych obrotów 9000 tyś/min powinno się dobierać odpowiednie średnice i z niej wynika, ze  przy średnicy 38-40 mm można się spodziewać 186-204 KM,
przy średnicy 48 mm widnieje cyfra 74 KM na cylinder, czyli prawie 300KM.
ja aż tyle się nie spodziewam. ja chcę okolice 150 - 160 KM przy średnicy 40 mm.
dlatego w ogóle cię nie rozumiem. nie zgadasz się ze mną. nie umiesz swojej teorii czymś racjonalnym potwierdzisz. dajesz linki do stron, w których zgadzają się ze mną.
Killer o co ci chodzi??
A jeśli według ciebie nie ma potrzeby liczyć długości runnerów przy itb to tym postem skończyłem z tobą dyskusje


Ochłoń. przeczytaj to co napisałem wyżej, zastanów sie i  postaraj się zrozumieć to. Bo Wg mnie napisałem ci dokładnie odwrotnie, że przy jednej rurze na cylinder ( czyli np. ITB) jest sens liczyć. przy tradycyjnym kolektorze, gdzie łączą się rury w jedną to przy takim liczeniu trzeba przyjąć tyle założeń, żę wynik końcowy nijak by miał się do rzeczywistości. w realu robi się to tak, że się modyfikuje długość dolotu na hamowni. się nie liczy, bo w wielu przypadkach obliczeni mają się nijak do hamowni.
Przy ITB gdzie mamy jedną rurę, jedną przepustnice na cylinder ( czyli w sumie 4 w roverze) to zjawiska falowe są w nich niezależne i przy pewnych założeniach długość obliczona z dokłądnością do 10% pokrywa się z hamownią. sprawdzone.
Przecież zachęciłem cię do liczenia. zakładasz, zę w kolektorze fala porusza się ruchem jednostajnym z szybkością dźwięku. znając częstotliwość ( obroty i kąty otwarcia zaworów) to zadanie jest na poziomie gimnazjum.
Dasz sobie radę bez żadnych stron internetowych. Wierze w ciebie.
w gruncie rzeczy silnik spalinowy to bardzo proste urządzenie.
aha.  jeśli cię fizyk nie przekona i jak już tak bardzo ufasz tylko internetowi to dam ci link do bardziej zaufanego źródła niż forum.
http://web.me.com/grzegorzgrabowski/Witryna/Ssania.html
może nie jest to zbyt ambitne, ale w pewnym uproszczeniu prawdziwe.

odnośnie tej teorii to ona nie jest moja. to tylko fizyka. powstawała przez tysiące lat. a czy legła w gruzach. to jak poczytasz i zrozumiesz to sam ocenisz.
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2011, 13:11:46 pm wysłana przez marek_gabrys »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 01, 2011, 14:58:18 pm »

Buszek

  • Gość
Widzisz Killer różnica między nami jest taka, że ty o tym czytasz w internecie a ja to robię w realnym świecie!Ja opieram się na własnym doświadczeniu i znajomości fizyki a ty na jakiś wpisach w forach internetowych.

pewnie masz racje , rób po swojemu , cały świat się nie zna .

Co do srednicy motylka to oczywiscie chodzilo mi o pole przekroju poprzecznego  , nie dosc dosadne sie wyslownilem .
Tylko ile mm mają w najwęższym miejscu twoje przepustniczki ? bo rozumiem ,ze 40 mm jest to średnica motylka więc pewnie będzie jeszcze przewężenie .

Cytuj (zaznaczone)
dlatego w ogóle cię nie rozumiem. nie zgadasz się ze mną. nie umiesz swojej teorii czymś racjonalnym potwierdzisz. dajesz linki do stron, w których zgadzają się ze mną.

Ktoś tu musi wrócić do podstawówki ...

Trochę prostej matematyki
ITB zakładając ,że motylek ma 40mm i nie ma przewężeń = 1200 cm2~
Odejmujemy od tego pow motylka (280 cm2~)
Daje to nam 900 cm2 powierzchni REALNEJ itb , lecimy dalej
Port w głowicy to około 910 cm2~

Daje nam to zaledwie 102 % , podczas gdy winno być minimum 1/3 .

Spoko nie wierzysz ja sie nie obrazam , tylko ,ze zobacz sobie srednice przepustnic tam gdzie sa np stosowane seryjnie , np bmw serii m .

I tu swoją drogą pojawia się kolejna kwestia umiejscowienia owych przepustnic , chcąc wykorzystać kolektor z poloneza (defakto nie najlepszy pomysł) , będziesz zmuszony odsunąć przepustnice z dala od głowicy co też pogorszy przepływ ( mniejsza średnica może być bliżej głowicy bez obaw pogorszenia przepływu ) .

A co do długości runnerów w przypadku itb nigdy nie dobiera się długości kanałów do 1 odbicia fali ! ! ! a przytaczanie linków pana grabowskiego mozesz sobie darować ;d

Z resztą nie mój cyrk nie moje małpy rób po swojemu , tylko potem ,żeby się nie okazało ,że narobisz się jak głupi a efekty będą wymierne .
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2011, 15:40:15 pm wysłana przez Killer »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 01, 2011, 16:14:39 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona

Ktoś tu musi wrócić do podstawówki ...

Trochę prostej matematyki
ITB zakładając ,że motylek ma 40mm i nie ma przewężeń = 1200 cm2~
Odejmujemy od tego pow motylka (280 cm2~)
Daje to nam 900 cm2 powierzchni REALNEJ itb , lecimy dalej
Port w głowicy to około 910 cm2~
No chyba ta prosta matematyka cię przerosła. policz dokładnie bo wg mnie dla portu o średnicy 36 mm jego przekrój ( pole powierzchni) wynosi 1017 mm^2 a nie 920cm^2

nigdy nie dobiera się długości kanałów do 1 odbicia fali ! ! !
Nie "do 1 odbicia fali " tylko "dla 1 odbicia fai". chodzi o uzyskanie rezonansu dla fali z pierwszego odbicia. czytając to co wypisujesz to odnoszę wrażenie, że nie za bardzo się orientujesz o tym co piszesz. poczytaj troszkę o rezonansie w rurach, o powstawaniu fali stojącej a potem się bierz za doradzanie ludziom w kwestii projektowani kolektora dolotowego.

a tak na marginesie. pomijając kwestie długości ( dla tego silnika dla obrotów 6500 to jest jakieś 95 cm- może ktoś lubi długi fajny kolektor wystający z boku auta) to dlaczego nigdy się tego nie robi. przecież dla fal z 1 odbicia jest to zjawisko najbardziej efektywne.
producenci niektórych wysokoobrotowych motocykli o twoim zakazie nie widzą i jakoś to robią. i co najgorsze te motory działają. Killer nie wyprowadzaj ich z błędu
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2011, 16:22:01 pm wysłana przez marek_gabrys »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 01, 2011, 16:53:56 pm »

Buszek

  • Gość
Przyjąłem dla 34 , nie 36 .

A co do obliczaniu długości kolektora , to akurat właśnie w "ścigaczach" kolektory NIE są obliczane pod 1 odbicie !
Chcesz to sobie policz a nie pierdolisz trzy po trzy swoje chore teorie . (dla twojej wiadomosci liczylismy)

Powtorze po raz kolejny , rob sobie jak chcesz , mnie to rybka  ]:->
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2011, 16:57:07 pm wysłana przez Killer »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 01, 2011, 17:06:22 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Przyjąłem dla 34 , nie 36 .

A co do obliczaniu długości kolektora , to akurat właśnie w "ścigaczach" kolektory NIE są obliczane pod 1 odbicie !
Chcesz to sobie policz a nie pierdolisz trzy po trzy swoje chore teorie . (dla twojej wiadomosci liczylismy)

Powtorze po raz kolejny , rob sobie jak chcesz , mnie to rybka  ]:->
Mylisz jednostki, mylisz pojęcia. w ogóle twoje wypowiedzi są jedną wielką pomyłką tworzącą śmietnik z mojego tematu, a na końcu jak ci brakuje racjonalnych argumentów posuwasz się do łaciny.
Proszę postaw się w mojej sytuacji.
zastanawiałem się czy jest sens w tym silniku montować ITB skoro kolektor ssący dla silnika VVC wygląda na niezłą konstrukcję.
liczyłem na wpisy od ludzi, którzy coś takiego przerabiali w tym konkretnym silniku i mi krótko powiedzą czy gra warta świeczki. A tu dostaje wpisy od kogoś takiego jak Ty argumentowane głupotami fizycznymi i łaciną.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 01, 2011, 17:14:06 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
w ogóle twoje wypowiedzi są jedną wielką pomyłką tworzącą śmietnik z mojego tematu, a na końcu jak ci brakuje racjonalnych argumentów posuwasz się do łaciny
liczyłem na wpisy od ludzi, którzy coś takiego przerabiali w tym konkretnym silniku i mi krótko powiedzą czy gra warta świeczki. A tu dostaje wpisy od kogoś takiego jak Ty argumentowane głupotami fizycznymi i łaciną.
Zlej go. Nie wdawaj sie z nim w dyskusje. On od zawsze myśli, że wszystko wie najlepiej. Poprostu trzeba go ignorować...

Natomiast ITB w Roverku to chyba musisz gdzieś na zagranicznych forach poszukać informacji konkretnych od kogoś kto to robił, a nie tylko teoretyzuje bez większego sensu.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 01, 2011, 17:27:10 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Natomiast ITB w Roverku to chyba musisz gdzieś na zagranicznych forach poszukać informacji konkretnych od kogoś kto to robił, a nie tylko teoretyzuje bez większego sensu.
Właśnie problem w tym, że jak się znajduje artykół o montowaniu ITB w tym silniku to zawsze powiązane jest to z innymi modyfikacjami ( zresztą zrozumiałe) i tak naprawdę ciężko jest znaleźć taki czysty wpływ ITB dla tego silnika. czyli hamowanie przed modyfikacją. hamowanie po przeróbce silnika i hamowanie po założeniu ITB. gdzieś takie coś widziałem dla tuningowania silnika hondy.
miałem plan posiłkować się przepustnicami od gsx- 750 lub 1100. gsx-r 750 mają wymiary na wejściu 44 a na wyjściu 40 mm czyli by się fajny stożek zrobił na port 36 mm (głowicy VVC). chciałem iść po minimum kosztów, czyli uciąć kolektor polonez-owski i go rozfrezować pod odpowiedni wymiar. dlatego pytałem o średnice tego kolektora.

ale nadal nie znam tych wymiarów i nie wiem czy gra warta świeczki.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 01, 2011, 19:09:07 pm »

Buszek

  • Gość
Mylisz jednostki, mylisz pojęcia. w ogóle twoje wypowiedzi są jedną wielką pomyłką tworzącą śmietnik z mojego tematu, a na końcu jak ci brakuje racjonalnych argumentów posuwasz się do łaciny.

To nie mi kończą się argumenty i to nie ja przytaczam tezy które ni jak mają się do prawdy .

No nic ze mną nie musisz się zgadzać , no ale widać angole też nie mają pojęcia o niczym i też nie potrafią liczyć   <smutny>
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/rover-k-series/fuel-injection/throttle-bodies-to-fit-dcoe-manifold-45mm

może napisz do nich ,że się mylą ? potem proponuje telefon do bmw ,że też robią za duże przepustnice jednak i przez to m pakietowe bmw mają gaz tylko 0-1  <lol2>
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2011, 19:13:02 pm wysłana przez Killer »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 01, 2011, 19:12:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Średnica rury dolotwej to jakieś 34mm ale jest na tyle dużo "mięsa" że z powodzeniem można na 36 a kto wie czy i na 38-40mm nie dałoby rady rozwiercić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 03, 2012, 20:15:18 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
a tak czysto teoretyzując to uważam, że silnik 135KM lepiej by działał na kompie poloneza 1,4 bo ma bardziej zbliżoną charakterystykę do 1,4.
Już niedługo będe w stanie to sprawdzić bo zdobyłem wałki z mgtf 1.6 tylko czekam na przesyłkę z UK, więc potwierdzę lub zaprzeczę tej teorii. Dodatkowo pobawiłem się z głowicą powiększając kanały do 38 mm i pasując do nich kolektor ssący wcześniej również poddany wygładzeniu ścianek wewnętrznych. zobaczymy co da ta kosmetyka w połączeniu z wałkami z mgtf początkowo bez ecumastera ale docelowo planuje taki zakupić.

Średnica rury dolotwej to jakieś 34mm
mój miał niecałe 32mm więc albo mi się taki trafił albo jednak nie miały 34mm
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2012, 20:18:18 pm wysłana przez gaworek87 »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 03, 2012, 20:20:33 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3832
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Masz numery tych wałków ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 03, 2012, 20:24:24 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
Nie bo jeszcze ich na oczy nie widziałem.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 03, 2012, 20:38:43 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3832
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To jak będziesz już je miał to napisz, porównam z numerami wałków, z którymi miałem styczność.
Właśnie to samo chcę zrobić w moim 1.6, z tym, że już na gotowo z Ecumasterem.  :-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 03, 2012, 22:45:25 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
Przyjdą wałki będą numery :-)

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 24, 2012, 21:29:29 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
Numery wałków to LGC000300, wznios krzywki 9.5mm, co do samej jazdy to jeszcze się nie wypowiem bo zestaw czeka na montaż...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 24, 2012, 21:31:15 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3832
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Numery zgadzają się z tamtymi, które miałem w ręku. Wznios także. Ciekawe, jak będzie śmigał. ;-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 24, 2012, 21:41:19 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
Też jestem ciekaw, brakuje mi jednak w 1.8 mocnej góry, bo jednak spadek momentu powyżej 5.5tyś jest odczuwalny i nikt mi nie wmówi że jego 1.8 ładnie ciągnie do 7tys tak samo jak w zakresie 2-5tyś bo według mnie to jest po prostu niemożliwe na seryjnych wałkach, dlatego właśnie od dłuższego czasu polowałem na ostrzejsze wałki z mgtf i mam nadzieję że dzięki nim zbliże się charakterystyką do silnika 135km z mgtf

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 25, 2012, 08:38:04 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tylko zanim odpalisz przekręć kilka razy silnikiem i sprawdź czy ci nie zahaczą zawory o tłoki.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 25, 2012, 10:38:22 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3832
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jeśli wszystko ustawi jak trzeba, to czemu miałyby zahaczyć ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...