Autor Wątek: Tuning głowicy w 18K4  (Przeczytany 28519 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #80 dnia: Marzec 14, 2012, 17:05:37 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Wiesz jeśli chcesz na nowo wymyślić koło to twoja sprawa, ale to nie jest nasza prywatna dyskusja tylko temat ogólnodostępny o tuningu głowicy, wiec jeśli czytam o takim rozwiązaniu to z racji złożenia tego tematu jestem zobligowany zabrać w nim dyskusję i skrytykować takie bezsensowne rozwiązanie.
świenie, komputery i inne dodatki elektroniki tuningowej stasuje się tam gdzie został zmodyfikowany silnik.
Ty w tej konfiguracji masz fabryczny silnik mg tf 135 i dla niego najlepszym rozwiązaniem jest jego własny komputer, więc nie powinno być dyskusji w tej sprawie.
Jest to rzecz oczywista.

Piszę tu w dobrej wierze chcąc ci doradzic najbardziej optymalne rozwiązanie. moja przygoda z tym silnikiem zaczeła sie jakiś rok temu, wiec nie uważam się za znawcę tego tematu. wręcz przeciwnie. codziennie dowiaduje się czegoś nowego w tej materii.
dużo informacji o tuningu tej jednostki dostałem od fanatyków z klubu rovera.
onie jednomyślnie twierdzą, ze najtańszym i najlepszym tuningiem tej jednostki to jest założenie wałków od mgtf 135 lub 2 wydechowych VVC, kolektorów ssących i wydechowych od mg zr 160 oraz sterowanie właśnie komputerem od mgtf 135. silnik wtedy ma dość wysoki moment i ponad 140 KM.
jest to sprawdzone rozwiązanie nie wymagające wyważania otwartych drzwi.

Powiem ci więcej. znam człowieka z Krakowa co w swoim mg zr 160 zamienił swoją głowice VVC na to rozwiązanie ( wyżej wymienione) i twierdzi, ze samochód mu idzie łeb w łeb z standardowym mg zr 160.
na dowód nawet załączył filmik z rozpędzania:
http://www.youtube.com/watch?v=Ja4bcWXq5UA&feature=related

Jeśli za pomocą ecumastera uzyskasz efekt ponda 140 KM w tym silniku to osobiście przyjadę ci pogratulować.
i nie odbierz mnie źle, jak najbardziej jestem za tym, aby eksperymentować i się uczyć. zwłaszcza zbieranie doświadczenia i zabawa jest  bezcenna dlatego nie odciągam cię od twojego pomysłu.
Tylko nie chcę, aby w tym temacie to rozwiązanie zostało bez komentarza. zwłaszcza krytycznego
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2012, 17:11:44 pm wysłana przez marek_gabrys »

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 22, 2012, 00:50:43 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Nie miałem głowicy VVC w łapkach dlatego mam kilka prostych pytań:

1. Czy na pozycji wałka ssącego większe sa tylko zewnętrzne czopy a reszta jest taka jak w normalnej głowicy?

2. Jeśli na 1 jest odpowiedź TAK to czy istnieje jakaś przeszkoda żeby dorobić odpowiednie tulejki aby zwykły wałek tam wszedł?

3. Z tyłu głowicy pewnie nie ma miejsca na mocowanie aparatu zapłonowego?

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #82 dnia: Maj 22, 2012, 08:37:39 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja też nie miałem w ręku głowicy VVC ale na stronie davea andrewsa jest sporo fotek i z tego co pamiętam to faktycznie tylko te zewnętrzne łożyska są większe a do założenia aparatu zapłonowego była specjalna podkładka adaptująca...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #83 dnia: Maj 22, 2012, 08:45:53 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przy takich przeróbkach, to już bym się osobiście nie bawił w kopułki itp. Założyć odpowiednią elektronikę, cewkę zespoloną, parę kabelków i wiele problemów z głowy.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpień 14, 2012, 23:03:15 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Czy obrabiał ktos kanały wydechowe do uszczelki w głowicy K16 ? Czy moge bezpiecznie zdjac cały materiał ? Jest tam sporo miesa które chiałem wybrac przy okazji robienia uszczelki ale scianki wydaja sie bardzo cienkie i jest spore ryzyko dowiercenia sie do kanałow wodnych lub innych przestrzeni(takie mam wrazenie) wiec moze bezpieczniej zostawic 1 mm próg
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #85 dnia: Sierpień 14, 2012, 23:36:17 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Teraz juz dokładnie nie pamiętam ale na stronie dave'a andrewsa było napisane żeby uważać na kanały wydechowe. właśnie ze zwględu na bliskość kanałów wodnych...

PS. A co ty Elwood na stare lata za rovera się wziąłeś ;)..
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #86 dnia: Sierpień 14, 2012, 23:49:20 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wydechowe mają blisko wodę u dołu otworów. Zbierać trzeba delikatnie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpień 15, 2012, 00:19:09 am »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
ja ssące piłowałem do samej uszczelki , a wydechy pamietam że mniej chyba zbierałem
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #88 dnia: Sierpień 16, 2012, 14:43:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
A co ty Elwood na stare lata za rovera się wziąłeś
Uszczelke wywaliło, to przy okazji obrobie kanały i dotre zawory. Przy okazji poprawie tez wydech bo poprzednio nie było na to czasu :)
Rozbiorka tego motoru jednoczesnie utwierdziła mnie w przekonaniu ze ten silnik ze wzgledu na konstrukcje(4mm scianka tulei cylindra gdzie z jednej strony jest okolo 80 stopni a z drugiej okolo 800 i brak jakiegokolwiek mostka w odlewie bloku pod plaszczyzne głowicy od góry w miejscu gdzie jest plyn) to słaba baza do modów i jedyna jego zaleta jest waga i w miare dobre osiagi w serii. Nastepne projekty beda juz bazowały na innych motorach...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2012, 14:47:50 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpień 16, 2012, 15:08:07 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Konradowi wywaliło uszczelkę ?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #90 dnia: Sierpień 17, 2012, 21:51:33 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
niestety tak
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Tuning głowicy w 18K4
« Odpowiedź #91 dnia: Sierpień 19, 2012, 21:39:07 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
gdzieś mam foto z założoną uszczelką, póki co tylko taką znalazłem: