Autor Wątek: Zawór nagrzewnicy - z lublina kontra fabryczny, itd  (Przeczytany 22554 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 27, 2013, 19:09:19 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Domyślam się, że wiercił w rączce dodatkowe mocowanie cięgna, obok istniejącego, by był większy ruch.
Można też wywiercić drugą dziurkę na lince w samym zaworze dla zmniejszenia koniecznego ruchu linki, co będzie łatwiejsze do wykonanie, bo mniej demontowania
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 27, 2013, 20:13:39 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
Tylko w Lublinie też jest chyba zawór kulowy? Z tego co wiem to zawór kulowy przy niepełnym otwarciu zacznie się szybciej zużywać i  przeciekać. Tak ktoś mi kiedyś tu pisał dawno temu.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 28, 2013, 03:33:11 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
wierciłem w dźwigni ciepło zimno (metalowy pałąk). Zawór nie padnie. Sam zawór kulowy nie jest ale walcowy a i sam walec ma przez 1/3 obwodu szczelinę by ilość ciepłej cieczy miała precyzyjną regulację przepływu (sterowanie zbliżone do liniowego).

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 28, 2013, 13:26:27 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
Rozumiem - dzięki diodalodz :)

A teraz jeszcze pytanie. Są zawory Lublina tworzywowe i metalowe. Który lepszy?
http://allegro.pl/lublin-honker-zawor-nagrzewnicy-plastikowy-nowy-i2948154931.html
http://allegro.pl/lublin-nowy-zawor-nagrzewnicy-tanio-i2929680038.html

Coś czuję, że tworzywowy może być radziecki   <mysli>

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 29, 2013, 13:54:56 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
nie no wiadomo że plastik . Metalowy to kopia caro -

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 29, 2013, 18:25:54 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Plastikowy jest ok.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 29, 2013, 22:12:30 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
Plastikowy jest ok.
Też jestem tego zdania. 1 zaleta to lekko chodzi i nie cieknie. Bo zamienniki metalowych są tak tragicznie wykonane że zaczynają sączyć płyn po 1 tyś km.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 29, 2013, 22:15:16 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Też jestem tego zdania. 1 zaleta to lekko chodzi i nie cieknie. Bo zamienniki metalowych są tak tragicznie wykonane że zaczynają sączyć płyn po 1 tyś km.
No i pasuje P&P :)

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 17, 2021, 00:45:11 am »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
    • Caro 1.6GLE 95'
Nie pasuje P&P bo ma inaczej wyprowadzone krućce i trzeba przerabiać węże gumowe.

Wracając do sedna sprawy, Trzy strony podniecania się tym jaki to on jest nie cieknący ale chyba nikt nie raczył go przetestować zimą.
Zawór od lublina ma mniejszą przepustowość niż ten w Polonezie. W efekcie ogrzewanie rozkręcone na maxa, a z kratek leci letnie powietrze. Przy temperaturze poniżej zera są już problemy z dogrzaniem kabiny. Można to sobie zamontować co najwyżej do jazdy wiosenno-jesiennej.
Zawór od poloneza grzał bez porównania lepiej, po przejechaniu 5km z kratek buchał już taki żar że trzeba było skręcać ogrzewanie.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 17, 2021, 09:12:11 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Z tego co pamiętam to kłopotem jest skok linki. Te lublinowe zaworki potrzebują większego skoku, można coś porzeźbic aby było lepiej, ale najłatwiej sobie zmieniać tryb zimowy i letni, przesuwając punkt przymocowania pancerza.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 17, 2021, 10:59:37 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Mam zawór od Lublina w swoim roverze i ogrzewanie jest piekarnik, jak złapie 90 stopni, to grzeje jak mój plastikowóz

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 17, 2021, 11:01:21 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Co Ty tworzysz za teorie? Jak zmierzyłeś tą niby mniejszą przepustowość? Przepustomierzem?  :jezyk2:  Czyli w aucie dostawczym zmniejszyli przelot na zaworku, żeby miało słabsze ogrzewanie?

Mam zamontowany zawór z Lublina, i jakoś żar leci z kratek. Linkę tak wyregulowałem, że otwiera zawór do końca. Pewnie masz zagięty wąż wychodzący z głowicy (problem rozwiązuje redukcja silikonowa i 5 minut myślenia), albo coś innego nie tak.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2021, 11:05:44 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 17, 2021, 13:24:55 pm »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
    • Caro 1.6GLE 95'
Zawór jest założony tak jak bozia przykazała.
Zmienione końcówki gumowe, poskręcany cybantami, linka nie jest jeszcze podłączona więc mam go otwartego ręcznie na maxa, układ chłodniczy już dawno się odpowietrzył i jest niestety gówno.
Już przy montażu miałem obawy bo zawór kulowy nie chowa się całkowicie w obudowie i jego fragment wystaje zmniejszając przepustowość.
Przekrój przepływu wygląda mniej więcej tak:

Jest to najpopularnieszy zawór do lublina jaki można nabyć na alledrogo.
Później będę go wyciągał i przewiercał na przelot żeby pozbyć się tej "przesłony" na kulowym bo innego rozwiązania nie widzę.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 17, 2021, 16:20:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nawet przy przeslonieciu polowy przelotu nie bedzie roznicy w taka pogode, moze przy -20*C byloby czuc wyrazna roznice,ale nie teraz,
zreszta zmierz srednicy otworu w kuli i wymiar tego przesloniecia - mozna policzyc jaki przelot zostaje i porownac go z wewnetrznym przelotem krocca nagrzewnicy,
wtedy bedzie punkt odniesienia do dyskusji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 17, 2021, 16:57:10 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Jak jeszcze miałem minusa to też zakładałem zaworek z lublina, nigdy problemu nie było. Tym bardziej że był to rover, a tam rozdział płynu na nagrzewnicę idzie przez metalową rurkę, która ma chyba jeszcze mniejszą średnicę od tego zaworka.

Znalazłem zdjęcia, tak miałem rozwiązane mocowanie linki.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2021, 17:04:36 pm wysłana przez Majonez »

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 17, 2021, 17:29:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wstaw rurkę i zobacz czy to coś zmieni. Może rozregulowałeś klapki na nagrzewnicy niechcący...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 17, 2021, 22:01:10 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Ja też śmigam roverem na zaworze z Lublina i w sumie różnicy nie zauważyłem,grzeje tak samo jak przed  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 18, 2021, 10:44:19 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Co do przepływu przez zawór, to jak porównywałem to lublinowy w porównaniu do oryginału ma większy przepływ, kolejna sprawa, załozyłem (ale nie pamiętam czy coś kombinowałem przy lince) i udało się osiągnąć efekt, że latem leci zimne z kratek, a zimą grzeje. Także pracuje w pełnym zakresie.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 18, 2021, 14:30:30 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1677
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
kolejna sprawa, załozyłem (ale nie pamiętam czy coś kombinowałem przy lince) i udało się osiągnąć efekt, że latem leci zimne z kratek, a zimą grzeje. Także pracuje w pełnym zakresie.
Kwestia wywiercenia otworu na linkę w odpowiednim miejscu. Jak się to zrobi dobrze to pracuje w pełnym zakresie.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 21, 2021, 08:47:15 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Tak jest. Trzeba wywiercić w dźwigni drugi otwór aby zakres działania zaworu dostosować do zakresu wysuwu linki.
No ale to już nie będzie P&P ;)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9