Imo za duzo dywagacji , 200 KM idzie zrobić z każdego wymienionego wyżej silnika opla IMO , czy to NE, XE , XEV . Jedyne czego trzeba to chęć poświęcenia paru nocy dla googla , paru miesięcy na szukanie gratów . Jak miałem jeszcze omege to chodziło mi po głowie uturbić XEVa, to co mnie hamowało to simtec 56 którego bym nie oszukał ecumasterem a w SA nie chciało mi się pchać w tym aucie . Części są mocno zamienne między tymi silnikami i każdy z nich ma jakieś plusy i minusy .
XE - mocne korby i tłoki , ale są dwa czy 3 rodzaje glowic i tylko jeden rodzaj nie pęka
XEV - silnik z plasteliny ale dostępny
NE- tani ale 8v .
Mój pomysł na turbo do pieca z tej rodziny był następujący :
Głowica xev , blok x18xe (mój blok się już nie nadawał na takie zabawy ) , tłoki i korby z xe , śruby w korby arp , dwie uszczelki + przekładka . Do tego sterowanie z XE albo któryś nowszy sterownik z xev który nie sprawia problemów z ecumasterem . Do takiego słupka wieszamy t25 z saaba i robimy 250 KM bez stresów . Ewentualnie jak się znajdzie zdrowe XE to prościej iść w tę strone ale takie coś jak zdrowe XE przestaje powoli w przyrodzie występować .