Autor Wątek: 2.0/2.3 turbo z saab'a  (Przeczytany 26033 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 29, 2011, 00:10:13 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
nie zrozumiałeś pytania, jesteś pewien że T5 bez żadnej korekty odpali w RWD ? bo ja nie ....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 29, 2011, 00:16:51 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Zaraz zaraz jakie T5?

Jeśli kompletny osprzęt silnika będzie to czemu miałby nie odpalic?

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 29, 2011, 00:18:49 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
tiptronic T5- jednostka sterująca b204 i b234 , jak chcesz przewalać cały osprzęt to ok, dla mnie mija sie to z celem i okroił go do niezbędnego minimum, ale każdy robi według własnego mniemania ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 29, 2011, 00:24:17 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Jeszcze o tym nie myśle :d  ...w miare kompletowania gratów bede myślał.. ale jak masz jakiś pomysł który pomoże to pisz :)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 29, 2011, 00:31:50 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
napisałem Ci na poprzeniej stronie co moze pomóc w konwersji na rwd, co do elektroniki to w sumie zaczniemy sie tym martwić jak skończysz mechanike ;P oczywiście polecam nie wierzyć we wszystkie mity które narosły wokół tych jednostek ze wytrzmują 500hp w serii bez remontu, choć faktycznie mają nie przeciętną wytrzymałość ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 29, 2011, 18:36:11 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
skrzynia z omegi wchodzi bez problemu, tniesz kawałek podłużnicy, wspawujesz nakretke zeby przykrecic łape i tyle. łape zrobisz ze zwykłego kątownika i wsio. Wszystkie omegi 2.0 8v miały sprzegło na linke. linka z omegi, przerabiasz tylko pedał sprzegła zeby było mocowanie i przy servie trzeba zrobic dystans ze zwykłej rurki bo linka bedzie za długa
http://imageshack.us/photo/my-images/101/dscn4550m.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/199/dscn4553r.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/826/dscn4707.jpg/

Bede w domu to wrzucę rezte zdjęc bo chyba mam zrobione zdjecia mocowania skrzyni jak wsadzałem 2.0 z omy
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 30, 2011, 03:22:22 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Dzięki Pablo za foty. :) Widać że ze skrzynią nie powinno być problemów. Czas zacząc zbierac graty :d

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 30, 2011, 10:41:29 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
tiptronic T5- jednostka sterująca b204 i b234 , jak chcesz przewalać cały osprzęt to ok, dla mnie mija sie to z celem i okroił go do niezbędnego minimum, ale każdy robi według własnego mniemania ...
hahaha Trionic nie tiptronic  <rotfl2>

Skrzynia z omegi raczej jest bezsensu tak jak ktoś wspomniał . Miska do przerzeźbienia . Kolektor dolotowy wejdzie z saaba 900 tylko czapeczke trzeba obrócić . Ogólnie nie wiem ilu z was widziało taki silnik ale one mają 90 mm średnicy tłoka i są DLUGIE . Do tego są dość wysokie więc jak silnik w gródź nie wejdzie to maska się nie zamknie :) . Wyjście z pompy wody trzeba przespawać bo włazi w podłużnice , wyjście na chłodnice jest z tyłu silnika i zabiera tam dobre 6 cm więc nie dojdzie do grodzi silnik .   Ogólnie jeśli chodzi tylko o 200 KM to szybciej i taniej będzie uturbić jakiś silnik który w miarę bezboleśnie wchodzi w budę . Z saabem jest naprawde duuzo pier... No i waga ,to jest mega klocek :) .
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2011, 10:53:41 am wysłana przez turbonez »

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 30, 2011, 11:02:34 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
No to faktycznie bardziej sie opłaci C20XE uturbić... :(

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 30, 2011, 11:55:24 am »

Offline leonidasso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
albo y/z22xe z omegi/frontera lub z22se(speedster/vectra)
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2011, 12:14:53 pm wysłana przez leonidasso »
Cytat: volant
Romantyczne jest wspólne łapanie stopa, a nie chlamydii

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 30, 2011, 12:15:58 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
hahaha Trionic nie tiptronic
faktycznie hahaha, mój błąd ;)
pomysł z turbieniem z22 z opla jest chyba gorszy od pomysłu turbienia ohv-ki ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 30, 2011, 12:39:30 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Co prawda to prawda, jedyne sensowne turbo to c20xe albo seryjny let, 8v turbic jest bez sensu bo podłubane xe n/a bedzie miało te same osiągi. A turbienie ecoteca.... To nie są prawdziwe silniki opla.... krzyż na droge z zabawą z ecokiblem. Wystarczającym silnikiem jest xe, elastyczny i mocny. W Ładzie 110 którą składałem robi naprawde kosmiczne wrażenie. Porównując z LEtem z kreatora mocy przy cięższej astrze przyspieszenia na pierwszych 3 biegach są podobne z przewagą dla astry. Xe ma zmienione jedynie mapy, podniesioną odcinke i power cupa. Silniki opla to naprawde dobra alternatywa dla wszystkiego.

BTW> Jak jest chetny na leta to mam komplet na swapa w świetnej kondycji za 6 tys
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 30, 2011, 12:50:09 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
w sumie to ja bym sie najbardziej zastanowił na miejscu autora tematu czy warto iść w turbo dla 200 km ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 30, 2011, 13:10:12 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
czy warto iść w turbo dla 200 km ?
Warto iść w turbo bo zawsze można podnieść moc. Jeśli silnik ma fabrycznie te 200KM to napewno da rade podnieść je do 220... może 230.. a może nawet 240... Chodzi też o nakład finansowy i moc. Wiadomo że silniki N/A trzeba dużo dłubać żeby wykręcić każdy KM. Silniki z Turbo są łatwiejsze do modyfikacji. I niby te 200KM z R4 turbo po jakimś czasie może sie zmienić w 250KM. Z silnika V6 n/a żeby zrobić 250KM to trzeba już sie nieźle nadłubać.

Taniej byłoby kupić silnik turbo z saab'a z osprzętem i go posadzić niż kupić C20XE i turbić... i tak samo jak trzeba od cholery kasy wydać na LET'a. Niestety z silnikami Saab'a jak widac nie jest tak łatwo jak sie wydaje. Kiedyś myślałem nad 1.8T ale też tanie nie są.

Jedyne sensowne wyjście to chyba wsadzić C20XE i zbierać graty pod turbo.

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 30, 2011, 13:19:12 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
może zamiast sie z tym pierdzielić to wybrać dobrą droge n/a ? http://moto.allegro.pl/komplet-zestaw-swap-silnik-m3-s14-s14b23-bmw-3-e30-i1905245341.html
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 30, 2011, 13:24:08 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
alternatywa bardzo dobra, miejsca wystarczająco, mocy nadmiar i komplec caly co potrzebne także kupowac i wkładać :D
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 30, 2011, 13:27:32 pm »

Offline leonidasso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
A turbienie ecoteca.... To nie są prawdziwe silniki opla.... krzyż na droge z zabawą z ecokiblem
nie wiem dlaczego się zniechęcacie do ecoteców, może dlatego że jeśli chodzi o tuning nie są mocno rozpracowane(polsce oczywiście), ojciec ma vectrę z z22se(tylko i wyłącznie pb) i sobie chwali, na mazdaspeed jest speedster z tymze silnikiem i też go sobie chwali, wiadomo pod turbo trzeba zrobić kapitalke, chyba że silnik nie wymaga inwestycji, a jeśli chodzi o c20xe + turbo to dużo lepsze rozwiązanie niż c20let. No i xe ma ostrzejsze walki od leta, no i jak będziesz sadził c20xe to podłącz to z kompem od laniego 1.6 16v będzie kilka koników
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2011, 13:30:45 pm wysłana przez leonidasso »
Cytat: volant
Romantyczne jest wspólne łapanie stopa, a nie chlamydii

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 30, 2011, 13:57:42 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
laniego 1.6 16v będzie kilka koników
ta i spalanie stukowe które zabije silnik... seryjny komp plus świnka to dużo lepsze rozwiązanie ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 30, 2011, 14:01:22 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Imo za duzo dywagacji , 200 KM idzie zrobić z każdego wymienionego wyżej silnika opla IMO  , czy to NE, XE , XEV . Jedyne czego trzeba to chęć poświęcenia paru nocy dla googla , paru miesięcy na szukanie gratów . Jak miałem jeszcze omege to chodziło mi po głowie uturbić XEVa, to co mnie hamowało to simtec 56 którego bym nie oszukał ecumasterem a w SA nie chciało mi się pchać w tym aucie . Części są mocno zamienne między tymi silnikami i każdy z nich ma jakieś plusy i minusy .

XE - mocne korby i tłoki , ale są dwa czy 3 rodzaje glowic i tylko jeden rodzaj nie pęka
XEV - silnik z plasteliny ale dostępny
NE- tani ale 8v .

Mój pomysł na turbo do pieca z tej rodziny był następujący :
Głowica xev , blok x18xe (mój blok się już nie nadawał na takie zabawy ) , tłoki i korby z xe , śruby w korby arp , dwie uszczelki + przekładka  . Do tego sterowanie z XE albo któryś nowszy sterownik  z xev który nie sprawia problemów z ecumasterem . Do takiego słupka wieszamy t25 z saaba i robimy 250 KM bez stresów . Ewentualnie jak się znajdzie zdrowe XE to prościej iść w tę strone ale takie coś jak zdrowe XE przestaje powoli w przyrodzie występować .

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 30, 2011, 14:09:36 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
nie wiem dlaczego się zniechęcacie do ecoteców
Jeździc ecokiblem a go dłubać to 2 różne sprawy
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar