Autor Wątek: 2.0/2.3 turbo z saab'a  (Przeczytany 26043 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 30, 2011, 16:50:32 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Widzę że na wiosnę wyjedzie parę polonezów z silnikami opla. Takie ruszenie się pojawiło na ten temat, ciekawe ile z tych planów dojdzie do skutku a jeszcze ile z tego nie będzie druciarsko zrobione.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 30, 2011, 16:59:18 pm »

Offline leonidasso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
ta i spalanie stukowe które zabije silnik... seryjny komp plus świnka to dużo lepsze rozwiązanie ;)
lanosiarze chwalą to sobie. przy zdrowym silniku daje to 13-15KM bo ten komp na 1.6 ma fajnie ustawione mapy zapłonu. Turbonez. W c20xe najlepsza głowica to cosscat od cosswortha. były też 3 rodzaje kompa. A co do turbienia to to do c20xe dać korby i tłoki od leta mimo, że nie są kute, znaczy się są zrobione podobnie jak te zakute no ale nie są. Pablo ten gość od speedstera będzie obrabiał głowice. ma już przesuniętą odcinkę kilka koni to dało. Bądź co bądź zapierdala nim ostro. Na agc i na acc są opisane modyfikacje ecoteców, ja jak narazie z tych z z22 to miałem doczynienia jako majster tym z ojcowej vectry, frontery jakiegoś łebka, i omegi b fl kumpla ojca głównie jakieś pierdoły.
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2011, 17:01:50 pm wysłana przez leonidasso »
Cytat: volant
Romantyczne jest wspólne łapanie stopa, a nie chlamydii

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 30, 2011, 17:03:33 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
W c20xe najlepsza głowica to cosscat od cosswortha
dodaj jeszcze że jest prawie nie do zdobycia ;) a jak juz sie trafi to zwykle uszkodzona
e dać korby i tłoki od leta mimo, że nie są kute, znaczy się są zrobione podobnie jak te zakute no ale nie są.
wiesz w ogóle o co chodzi z "kutymi" tłokami i korbami ? bo wydaje mi sie ze raczej nie bardzo ...
przy zdrowym silniku daje to 13-15KM bo ten komp na 1.6 ma fajnie ustawione mapy zapłonu.
wyniki z hamowni czy przypuszczenia ?;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 30, 2011, 17:23:51 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
korby w lecie i xe ponoć są te takie same , tłok jest wykonany w tej samej technologii tylko że ukształtowanie tloka z xe powoduje że ma wyższy stopień sprężania . Dlatego takie tłoki to fajna opcja do xev pod turbo (sporo uturbionych xe jezdzi z mocami ponad 300 KM ) , xev i xe mają zawory rozstawione pod innym kątem i ponoć przy zakładaniu tłoków xe do xeva trzeba wyciecia pod zawory poprawiać ale do uturbienia gdzie dochodzi dodatkowa uszczelka i przekładka przez co głowica idzie w górę i pewnie można by się obejść bez tego . Z resztą to nie jest problem kwestia jednego wieczora czteropaka kawałka plasteliny żeby to posprawdzać... .  Ogólnie pierwszą rzeczą o której należy myśleć przy uturbianiu to sterowanie . Wiadomo ze wszystkim da sie wygrać tylko ze standalonem nakład pracy jest ZNACZNIE większy przy podpięciu i przede wszystkim przy strojeniu  .

Dyskusja zeszła na temta opli ale ford ohc też spoko powinien znieść te 200 KM i wchodzi bez bólu .  W sumie panewkozjadacz ca18det też powinien sie do poloneza zmieścić i z fabryki jest uturbiony więc odchodzi temat strojenia .

pozdrawiam .

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 30, 2011, 17:54:08 pm »

Offline leonidasso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
Leonek1321, na forum DU jest kilka lanków tak zrobionych, część z nich sprawdzała to na hamowni, c20xe robi w nich robotę, tłoki opisał turbonez. A co do ca18det fajny żart ;)
Cytat: volant
Romantyczne jest wspólne łapanie stopa, a nie chlamydii

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 30, 2011, 18:13:33 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
leonidasso, Tobie chodziło o tego kompa w n/a ja myślałem o turbo, zwracam honor ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 30, 2011, 18:31:54 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Cytuj (zaznaczone)
sporo uturbionych xe jezdzi z mocami ponad 300 KM

Tylko kogo by było stac na zrobienie takiego XE  <mysli>
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 30, 2011, 18:43:16 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Tylko kogo by było stac na zrobienie takiego XE
oj tak budując wszytsko powoli koszta wcale nie przytłaczają, gorzej jak pod koniec bierze sie do łapy kalkulator ....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 30, 2011, 19:46:14 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytuj

    sporo uturbionych xe jezdzi z mocami ponad 300 KM


Tylko kogo by było stac na zrobienie takiego XE  <mysli>

przeciętnie zarabiającego myślącego pasjonata napewno . Nie trzeba kokosów .

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 30, 2011, 20:02:44 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
przecietnie zarabiajacy i myslący pasjonat nie siedział by na forum tylko poszedł go garażu, wziął klucze do reki i zaczął wkładać nowy silnik... A teoretyków tu wiecej niż mrówek w mrowisku :P A moze to a moze tamto ale to nie pasuje, lepiej to ale kolega wujka dziadka brata mówi ze ten silnik jest lepszy
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 30, 2011, 20:28:48 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
przecietnie zarabiajacy i myslący pasjonat nie siedział by na forum tylko poszedł go garażu, wziął klucze do reki i zaczął wkładać nowy silnik... A teoretyków tu wiecej niż mrówek w mrowisku :P A moze to a moze tamto ale to nie pasuje, lepiej to ale kolega wujka dziadka brata mówi ze ten silnik jest lepszy
a to już nie mój problem...

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 01, 2011, 09:48:47 am »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
przecietnie zarabiajacy i myslący pasjonat nie siedział by na forum tylko poszedł go garażu, wziął klucze do reki i zaczął wkładać nowy silnik... A teoretyków tu wiecej niż mrówek w mrowisku :P A moze to a moze tamto ale to nie pasuje, lepiej to ale kolega wujka dziadka brata mówi ze ten silnik jest lepszy
W końcu ktoś napisał całą prawdę. Też jestem zdania mniej pisać więcej robić.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 01, 2011, 10:01:53 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Co to? Fabrycznie to chyba nie było?
Chodzi o te jakby węzę gumowe i opaski zaciskowe.


Swoją drogą fajny pomysł na druciarskie obrócenie kolektora jakby coś :d


Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 01, 2011, 13:01:22 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
gumy łaczące flasze kolektora z kolektorem ... w b202 były seryjne
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 01, 2011, 16:39:05 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
w xe byly kute jak rowiez i zwykle tloki. wiec nie wiadomo na co sie trafi poki sie nie przeczyta na denku nr ;) Kute maja ++ (lub +++) na koncu numeru.
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2011, 16:40:44 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 01, 2011, 22:50:30 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
warto zazbaczyć że b202 ma "skośny blok"

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 02, 2011, 14:55:15 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ponieważ miałem styczność z z22se, więc powiem że generalnie fajny silnik ale z wieloma bolączkami. Sam mam taki w bertonie więc nie dość że go naprawiałem to tuningowałem - sam silnik o ile jest dość elastyczny, podatny na tuning - z seryjnego 170km można zrobić dość prosto. Kolektory po właściwych stronach - jak w polonezie.
Wady - jak każdy ecotec - bierze olej, urywają się łańcuchy rozrządu (sam to przerabiałem - ASO - 1500 zł) .

Uturbienie c20xe - banalnie proste - przekładka odprężająca, śruby arp na korby coby powyżej 220km nie poleciała korba bokiem. Kolega ma obecnie 266 km w tigrze na uturbionym c20xe gdzie stawialiśmy to na megasquircie. Koszt uturbienia to - turbo z leta - pewnie koło 1000 zł  , odprężenie 300 zł , elektronika do 1000 zł przy stand alone czy ok 700 zł świnka. Do tego orurowanie, wydech , IC oraz kilka pierdół.


« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 15:00:13 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 04, 2011, 09:14:53 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wacając do sedna tematu to nie wiem czy na F&F niejaki menzuramenzura nie będzie wkładał Saaba do DFa...

Kij w mrowisko. 200KM Turbo - polecam rovera 2,0T16. Skoro zoltanowi wszedł do DFa N/A to i turbo powinno dać radę. Duży plus jest taki że silnik ze skrzynią jest fabrycznie spięty flanszą więc podpasujesz praktycznie każdą skrzynię RWD ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 04, 2011, 13:47:55 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Wacając do sedna tematu to nie wiem czy na F&F niejaki menzuramenzura nie będzie wkładał Saaba do DFa...
to co zostało z fiata, ciężko jeszcze nazwać fiatem. przy takim zakresie przeróbek, to i big blocka by upchał.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 05, 2011, 14:26:06 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Wacając do sedna tematu to nie wiem czy na F&F niejaki menzuramenzura nie będzie wkładał Saaba do DFa...
Jak brałem drzwi to właśnie miałem okazje widzieć jego VVC... i coś tam wspomniane było o saab'ie... tak też mi sie ten pomysł wtedy odrodził na nowo czego skutkiem jest ten temat :d


Duży plus jest taki że silnik ze skrzynią jest fabrycznie spięty flanszą więc podpasujesz praktycznie każdą skrzynię RWD
Szukam jak ta flansza wygląda i nie moge znaleźć... ale rozumiem że da sie dorobić flansze pod każdą skrzynie? Fajna sprawa dla rovero maniaków