Autor Wątek: V-max 150km/h  (Przeczytany 13265 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

V-max 150km/h
« dnia: Listopad 04, 2011, 15:31:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Czy coś poza pompą paliwa może spowodować że Poldorover nie chce jechać więcej jak 150? Do 140 zbiera się dosyć ładnie (choć nie mam porównania bo mój Polonez to jedyny jakim w ogóle jeździłem) w każdym razie wygrał kilka wyścigów autostradowych. A jak jadę 140, 6000rpm na czwartym biegu, wrzucam 5, dobija jeszcze do 150, warcy, rycy, cescy, i dalej nie jedzie...

2 miesięczne paliwo może mieć z tym jakiś związek, czy coś z układem zapłonowym? <co>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 04, 2011, 15:53:28 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
tak :) silnik.. a 2 miesieczne paliwo to nie paliwo tylko szczyny.
Filtr paliwa, sprawdź kompresję, filtr powietrza, warto przeczyścić kopułkę i palec oraz sprawdzić czy świece nie kończą zywota.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 04, 2011, 15:56:15 pm »

piciek

  • Gość
opony, zbieżność, wiatr, pochyłośc terenu, paliwo, pompa, filtry etc ma wpływ na prędkość,

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 04, 2011, 16:02:56 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Moje pierwsze K16 zanim nie odcięło bez problemu osiągało 160km/h, najpierw na LPG w dawcy, potem na benzynie po wymianie pompy paliwa w moim Plusie. Kolejnego silnika jeszcze nie testowałem :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 04, 2011, 16:29:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Filtr paliwa
opony, zbieżność, wiatr, pochyłośc terenu

Zapomniałem dodać że zbieżność i filtr paliwa zrobione/zmienione dopiero co, filtr powietrza czysty, brak jakiegokolwiek LPG, ciśnienie w oponach nawet ponadnormatywne. Spasowane kolektory dolotowe. Lewy przedni zacisk troszkę zapieczony ale nie grzeje się i nie ściąga czyli oporu tak dużego nie ma. Przewody WN wyglądają jak nowe i są to NGK. A jechałem nawet z góry.

sprawdź kompresję

Nie mam jak
Dodam że silnik na dystansie 1000km prawie nie wziął oleju ,a miał prawo bo jeden uszczelniacz zaworowy trochę puszcza. Ubyło mi 3/4 środkowej gwiazdki więc dolałem pół litra i bagnet ku mojemu zaskoczeniu pokazał full.

świece nie kończą zywota.

Z 500km temu były podobno jeszcze spoko

warto przeczyścić kopułkę i palec

A które to są, gdzie i jak to zrobić?
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2011, 16:33:24 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 04, 2011, 16:35:58 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Kopułka to takie coś co rozdziela wysokie napięcie z cewki na poszczególne świecie. Palec znajduje się pod kopułką i to on dotyka do styków oraz szczotki w kopułce. Napędzany jest z wałka ssącego, a zatem znajduje się na jego końcu, czyli z tyłu silnika... 
Czyszczenie - papierem ściernym.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 04, 2011, 16:37:55 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Cytuj (zaznaczone)
2 miesieczne paliwo to nie paliwo tylko szczyny.

No w wypadku kiedy ktoś nasika Ci do baku  <rotfl2>
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 04, 2011, 17:00:54 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dobrze byłoby sprawdzić ciśnienie przed regulatorem ciśnienia, bo z objawów to bym obstawiał.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 04, 2011, 17:44:43 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
i to on dotyka do styków oraz szczotki w kopułce

Nie dotyka do styków kopułki, jedynie do szczotki.
Cytuj (zaznaczone)

No w wypadku kiedy ktoś nasika Ci do baku  <rotfl2>
Jeżeli paliwo przez dwa miesiące poprostu sobie pływa po baku , to jest w nim więcej wilgoci niż jesteś sobie w stanie wyobrazić.
Benzyna odparowywuje już w bardzo niskich temperaturach..

Jeżeli pompa ma za mały wydatek to w ramach eksperymentu możesz spróbować zaślepić wężyk zwrotny paliwa (tak żeby paliwo nie wracało do baku)
Jeżeli się poprawi to znaczy że pompa kończy swój żywot.

ale ja bym zaczął od przeczyszczenia kopułki i nalania świeżej benzynki jakiejś dobrej jakości i jakiegoś uszlachetniacza za 5-8zł ktory wystarcza na pełny zbiornik.
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2011, 17:46:43 pm wysłana przez Stingerek »

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 04, 2011, 18:02:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Kopułka to takie coś co rozdziela wysokie napięcie z cewki na poszczególne świecie.

Aha, znaczy rozdzielacz zapłonowy?

Dobrze byłoby sprawdzić ciśnienie przed regulatorem ciśnienia, bo z objawów to bym obstawiał.

W połączeniu z okazjonalnym wrażeniem jej pojękiwania wychodzi na to że znowu muszę zmieniać pompę paliwa. No rzesz...

Co do paliwa to 5 litrów wg. wskaźnika wyparowało, poza tym spalanie bardzo duże.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 05, 2011, 10:51:02 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Świeza benzyna na pewno pomoże. Ja beny nie uzywam wcale prawie, bo na lpg śmigam i jak jest już miesiąc po tankowaniu to słabiutko chodzi, po 2,3 miesiącach to ledwo pracuje, doleje świeżej i od razu jest dobrze.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 05, 2011, 13:34:11 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Cosik dziwne te przełożenia, jak na IV przy 140km/h 6krpm masz <co> O ile oczywiście mówimy o seryjnym moście do 1.4.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 05, 2011, 13:59:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 05, 2011, 14:04:52 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Stare przełożenia, ale wynik się mniej więcej zgadza. Nowe :
1 - 3,830
2 - 1,971
3 - 1,321
4 - 1
5 - 0,806
R - 3,574
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 05, 2011, 14:24:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Na IV biegu ma się zgadzać tak czy siak..... i powiem szczerze że mi się nigdy nie udało na czwórce dociągnąć do 6KRPM...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 05, 2011, 14:36:13 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Stingerek ten image to screen z kalkulatora jakiegoś specjalnie to obliczania predkosci z obrotów silnika? Skąd masz? ;> Podziel sie :d


Co do pompy paliwa.. tydzien temu wsadziłem nową... i po 20 minutach auto znowu było zamulone (teraz raz zapitala a raz muli) trzeba przyrządem do pomiaru ciśnienia by sprawdzić pompe.

Sprawdź podciśnienie idące do regulatora paliwa... dzisiaj u siebie to poprawiłem i delikatnie poprawiło sie wkrecanie na obroty.

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 05, 2011, 15:02:26 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
U mnie na 1.4  6000 na czwórce dawało coś koło 160 wg licznika czyli zgodnie z obliczeniami Stingerka. Sprawdź, bo może jedziesz 200, a myślisz że stoisz w miejscu :d
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 05, 2011, 15:25:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
.... i powiem szczerze że mi się nigdy nie udało na czwórce dociągnąć do 6KRPM...

Bo między klekotem ,a poprawnie pracującym silnikiem jest spora różnica, odczułem to wyraźnie na przykładzie Nexii 1.5 która przeszła wymianę popychaczy.

Co się tyczy przełożeń to nic mi nie wiadomo żeby ktoś tam coś modził, jest to GTI z fabryki. 100km/h na piątym biegu nie da się osiągnąć bez przekraczania 3000rpm. Na tymże biegu przy 2500rpm licznik wskazuje równo 80km/h.

Na pewno pamiętam dobrze to że jak wrzuciłem 5 to dociągnął do 150 i nie chciał iść dalej, reszty mogę nie być w zupełności pewny.

Sprawdź podciśnienie idące do regulatora paliwa

Nie mam możliwości sprawdzić ciśnienia czegokolwiek poza ciśnieniem powietrza w oponach.


Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 05, 2011, 15:32:47 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Cytat: CSR_GTI w Dzisiaj o 14:36:13

    Sprawdź podciśnienie idące do regulatora paliwa


Nie mam możliwości sprawdzić ciśnienia czegokolwiek poza ciśnieniem powietrza w oponach.

Kurde ale zobacz czy te węzyki ciasno nachodzą... niewiem jak Ci to wytłumaczyć. Na podciśnieniu do ECU mam opaski i jedna była luźna to dokreciłem. Na podciśnieniu do regulatora wezyk był luźny to zrobiem tak że jest na ciasno.


a jeśli chodzi o paliwo to raz tylko wlałem 95 na pobliskiej stacji - w nocy nieczynne było 98. Staram sie tankować tam gdzie lepsze paliwo i tylko 98. Bo czuć różnice i to wyraźnie na gorszym paliwie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2011, 15:34:52 pm wysłana przez CSR_GTI »

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 05, 2011, 16:24:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
a jeśli chodzi o paliwo to raz tylko wlałem 95 na pobliskiej stacji - w nocy nieczynne było 98. Staram sie tankować tam gdzie lepsze paliwo i tylko 98. Bo czuć różnice i to wyraźnie na gorszym paliwie.

Tzn. że sprzedają jako 98 coś w rodzaju dobrego 95 bo  niższa liczba oktanowa zapewnia większą moc.

Na podciśnieniu do regulatora wezyk był luźny to zrobiem tak że jest na ciasno.

Może to jest trop bo tam w ogóle nie mam opasek.
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2011, 16:34:38 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E