Autor Wątek: V-max 150km/h  (Przeczytany 14814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 05, 2011, 16:34:30 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
do regulatora tez nie mam... ale luźno wezyk wchodził. Do kompa mam tylko opaski.

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 05, 2011, 16:39:04 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Fabryka nie dała tam opasek (przynajmniej u mnie). A przy jeździe pełnym i prawie pełnym ogniem ewentualna nieszczelność powinna być najmniej odczuwalna, bo wtedy jest najmniejsza różnica między ciśnieniem w dolocie a atmosferycznym.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 05, 2011, 17:34:56 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3827
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Opaska jest tylko na komputerze.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 05, 2011, 23:35:54 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
A przy jeździe pełnym i prawie pełnym ogniem ewentualna nieszczelność powinna być najmniej odczuwalna, bo wtedy jest najmniejsza różnica między ciśnieniem w dolocie a atmosferycznym.
Oj chyba nie... przyłóż sobie rękę do dolotu na wolnych obrotach a na wysokich obrotach. Silnik mocniej zasysa na wyższych obrotach... im wieksze obroty tym szybciej pracują tłoki tym wiecej powietrza zasysa.

Co za tym idzie wtedy podciśnienie w kolektorze ssącym jest większe i ewentualna nieszczelność jest większym problemem.

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 05, 2011, 23:46:32 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Największe podciśnienie jest przy zamkniętej przepustnicy i wysokich obrotach
Przykład: hamowanie silnikiem
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 06, 2011, 00:32:45 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Największe podciśnienie jest przy zamkniętej przepustnicy i wysokich obrotach
Przykład: hamowanie silnikiem
100% racji... <piwo>

ale :d hamowanie silnikiem raczej nas nie obchodzi w tym przypadku bo to temat o przyspieszaniu   <dresik>

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 06, 2011, 02:24:45 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Stingerek ten image to screen z kalkulatora jakiegoś specjalnie to obliczania predkosci z obrotów silnika? Skąd masz? ;> Podziel sie :d
Umiejętność obsługi Excela... i książki pod tytułem "Budowa naprawa eksploatacja - Polonez" autorstwa pana Morawskiego na poziomie "n00b"

ALe jak coś to wrzucę ci to jakiegoś serwerka.. sam to stworzyłem w 3-4 minutki ;)

http://www.sendspace.pl/file/0572065e2a1cf1021a8a878


Cytuj (zaznaczone)
a jeśli chodzi o paliwo to raz tylko wlałem 95 na pobliskiej stacji - w nocy nieczynne było 98. Staram sie tankować tam gdzie lepsze paliwo i tylko 98. Bo czuć różnice i to wyraźnie na gorszym paliwie.
Jak mi wytłumaczysz co ma 95 do 98 w kwestii osiągów.... to jesteś mistrzem świata.


Cytuj (zaznaczone)
zn. że sprzedają jako 98 coś w rodzaju dobrego 95 bo  niższa liczba oktanowa zapewnia większą moc.
Następny geniusz..... spod budki z piwem



Wszelkie nieszczelności mają znaczenie przy wolnych obrotach.... natomiast przy  "pełnym ogniu" 0,00001dm*3 wiecej czy mniej.. nie zrobi na silniku różnicy...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 06, 2011, 09:30:40 am »

Buszek

  • Gość
Różnica między 95 a 98 to dodatki do paliw które podnoszą liczbę oktanową , czyli jedna jednostka paliwa 95 posiada tym samym większą wartość opałową niż benzyna 98 która defacto jest zwykła benzyną 95 do której coś dolali .
Paliwo o wyższej liczbie oktanowej spala się wolniej (tutaj nie trzeba daleko szukać dobrego przykładu - lpg) , czyli tym samym automatycznie spada moc .
Prościej nie potrafię .
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2011, 10:21:59 am wysłana przez Killer »

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 06, 2011, 09:50:07 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
książki pod tytułem "Budowa naprawa eksploatacja - Polonez"
Kiedys może w końcu ja kupie :d Dzięki za kalkulator :) sorki za OT


Cytuj

    a jeśli chodzi o paliwo to raz tylko wlałem 95 na pobliskiej stacji - w nocy nieczynne było 98. Staram sie tankować tam gdzie lepsze paliwo i tylko 98. Bo czuć różnice i to wyraźnie na gorszym paliwie.

Jak mi wytłumaczysz co ma 95 do 98 w kwestii osiągów.... to jesteś mistrzem świata.
Porównując 95 do 98 mogę tak samo porównać 98 do 99+. Wiadomo że chodzi o "liczbę oktanów" która ma wpływ na samoczynny zapłon mieszanki. Im więcej oktanów tym mniejsza podatność na zapłon samoczynny. Samoczynny zapłon mieszanki to spalanie stukowe zwane też detonacyjnym. Silniki z wyższym stopniem sprężania są bardzo narażone na spalanie stukowe. Spalanie stukowe to nierównomierne zapalenie sie mieszanki w komorze. Może też być wcześniejsze zapalenie sie mieszanki. W każdym bądź razie spalanie następuje nieprawidłowo. Normalnie mieszanka zapala sie tylko od iskry i rochodzi sie równomiernie we wszystkich kierunkach działając odpowiedni na denko tłoka itd... Nie wiem jak sie to ma do silnika rovera ale wydaje mi sie że powinien na 98 chodzić. Nie wiem tez jak sie to ma do 1.8 16v rovera na kompie z 1.4 ale skoro czuć różnice to chyba coś musi być.

 to tyle na temat 95 a 98... ale na naszych stacjach to nigdy nie wiadomo co sie leje :P

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 06, 2011, 11:23:05 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Problem polega na tym.. że różnice w mocy pomiędzy 95 a 98..... są tak ogromne że wyczuć je można (jeżeli w ogóle) to tylko na hamowni :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 06, 2011, 11:30:11 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jak widać, dupohamownie są lepsze :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 06, 2011, 12:05:30 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Jakbyście zatankowali u mnie na stacji 95 to nawet wasze dupo-hamownie by czuły różnice :) Jak jest prawdziwe Pb95 to teoretycznie silnik powinien na nim chodzić lepiej niż na Pb98. Koniec offtopa! :P bo tutaj raczej nie jest wina paliwa że nie chce jechać więcej jak 150

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 06, 2011, 14:28:43 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Oj chyba nie... przyłóż sobie rękę do dolotu na wolnych obrotach a na wysokich obrotach. Silnik mocniej zasysa na wyższych obrotach... im wieksze obroty tym szybciej pracują tłoki tym wiecej powietrza zasysa.

Co za tym idzie wtedy podciśnienie w kolektorze ssącym jest większe i ewentualna nieszczelność jest większym problemem.

Co za kalumie się tu wypisuje :P Przecież podciśnienie do zaworu listwy jest brane z kolektora za przepustnicą. A tam podczas pracy silnika z prawie zamkniętą (jałowe) lub lekko uchyloną przepustnicą panuje największe podciśnienie- całe dostępne powietrze jest zasysane do cylindrów, a przepustnica ogranicza jego dopływ. Dopiero w momencie jak depniesz otwiera się połączenie z atmosferą i różnica się zmniejsza.Największe spadki są faktycznie podczas hamowania silnikiem, gdy rozpędzonemu motorowi zamyka się dopływ powietrze. Kiedyś popularne były wakuometry na deske rozdzielczą pokazujące właśnie ciśnienie w dolocie za gaźnikiem i pomagające w oszczędnej jeździe. Tam fajnie było widać zmiany ciśnienie. Powyższa wypowiedź zgadzałąby się w przypadku diesla. Ale gadka nie żeby OT robić. Chciałem powiedzieć że nieszczelność połączenia z regulatorem spowoduje najwyżej jakiś wzrost ciśnienie na listwie, co raczej nie pogorszy ciągu na pełnym gazie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2011, 14:30:42 pm wysłana przez JohnyWalker »
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 06, 2011, 14:45:35 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Cytuj (zaznaczone)
Im więcej oktanów tym mniejsza podatność na zapłon samoczynny. Samoczynny zapłon mieszanki to spalanie stukowe zwane też detonacyjnym.
Bla bla bla. Powiedz mi jaki w takim razie wpływ miałoby cofanie zapłonu na zapłon samoczynny? Bo na spalanie stukowe ma.

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 06, 2011, 14:45:57 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
JohnyWalker miałeś racje.
Przyznaje sie, przepraszam mój błąd. Wybaczcie mi za te głupoty. Już nie zabieram głosu bo fatycznie moje wypowiedzi ostatnio są bez sensu i jest tylko zamęt.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2011, 15:00:00 pm wysłana przez CSR_GTI »

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 06, 2011, 15:00:12 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Taki sens pisania tego wszystkiego żeby siedząc w kilku cosik sensownego wymodzić :d A zrozumiałem praktycznie jak kiedyś któreś podciśnienie palcem przytykałem i po puszczeniu gazu chciało mnie wciągnąć do środka :P

A do tematu: jeśli motor masz w naprawde dobrej kondycji to szukamy dalej w osprzęcie. Filter powietrza zakładam że czysty. Wydech- tłumik czy katalizator? Jak katalizator to może zarósł. Nie jest gdzieś zgnieciony? Tłumik końcowy? Może jakaś podróbka typu dramat?
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 06, 2011, 17:52:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6710
  • Płeć: Mężczyzna
Jakbyście zatankowali u mnie na stacji 95 to nawet wasze dupo-hamownie by czuły różnice

Po prostu badziew sprzedają jako 95. 95 szybciej się spala niż 98, jest gwałtowniejsza reakcja i tłok dostaje lepszego wykopa. Ale jak masz przysłowiową wodę w benzynie to nic dziwnego że nie jedzie.

Wydech- tłumik czy katalizator? Jak katalizator to może zarósł.

Katalizator pusty, został wytłuczony bo wkład się rozleciał.

Nie jest gdzieś zgnieciony

Jest zagnieciona rura nad mostem ale z tego co widziałem to trudno o tłumik końcowy do Poloneza który by tam zgniota nie miał, poza tym jest mały przedmuch na łączeniu rury środkowej z rurą tłumika środkowego i tam trochę ciśnienia ucieka. Tłumik środkowy jest nowy, tłumik końcowy- wiek nieznany. Jedyne co mnie zdziwiło to jak uciąłem końcówkę zobaczyłem że w środku tłumik ma mniej niż 40mm. Natomiast wydaje mi się że i tak jeździ gorzej niż kiedyś bo na gazie II generacji 140 to była chwila ,a teraz gazu nie ma, zimny dolot i tak jakoś kiepskawo jest.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 06, 2011, 20:16:03 pm »

kazko kk

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
zn. że sprzedają jako 98 coś w rodzaju dobrego 95 bo  niższa liczba oktanowa zapewnia większą moc.
Następny geniusz..... spod budki z piwem




Stingerek Nie jesteś pępkiem świata! Koniec OT! Jeżeli nie macie nic mądrego do przekazania to nie piszcie!

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 06, 2011, 20:23:46 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jeżeli nie macie nic mądrego do przekazania to nie piszcie!
Ten cytat można zastosować i do Twojej wypowiedzi.

KONIEC OT.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: V-max 150km/h
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 08, 2011, 22:19:10 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Jeżeli Masz obroty 6000 obr a na prędkościomierzu ok.140km/h to sprzęgło się kłania ;p Ja tak miałem że powyżej pewnej wartości obroty jeszcze rosły a auto już nie przyspieszało bo wiadomo żeby auto jechało potrzebna jest moc a im wyższa prędkość tym mocy więcej trzeba żeby dalej przyspieszać,a wiadomo coś tą moc na koła musi przenieść ;p

Za zamulenie auta może też być odpowiedzialny katalizator ale w tym przypadku sprawa jest jasna czyli sprzęgło bo normalnie przy 6000obr powinno być 160km/h lub nawet więcej ;p

PS. z z tego powodu też wydawało Ci się że auto jeszcze na czwórce jeszcze traciło przyczepność cytuje" wrzucam czwórkę strzelam ze sprzęgła obroty rosną a auto nie przyspiesza chyba koła buksują na śliskim asfalcie" :]
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2011, 22:30:21 pm wysłana przez Bogdan611 »
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW