Autor Wątek: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?  (Przeczytany 9105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 19, 2011, 22:38:42 pm »

kazko kk

  • Gość
Aetius jakiej firmy oraz model masz parownik.

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 19, 2011, 22:38:53 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
ja to sobie kupię zestaw naprawczy za 40zł i umyję go w domu tylko potrzebuję 40zł i parę godzin wolnego :P
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 19, 2011, 22:39:17 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
Aetius jakiej firmy oraz model masz parownik.
o matko nie wiem, instalacja I gen lovtec albo lovato
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 19, 2011, 22:41:43 pm »

kazko kk

  • Gość
No to jak chcesz wymieniać membrany jak nie wiesz jaki masz parownik :P W ciemno? ;>

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 19, 2011, 22:44:47 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
to sobie sprawdzę jak będę miał wymieniać ;) póki co jeździ ale jak już się zabiorę to się o wszystkim nauczę i dowiem ;) jak zwykle zresztą. Polonez to idealny samochód do nauki ;)
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 20, 2011, 02:43:24 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to zobacz czy masz lovato lub lovtec parownik,
bo zamowilbym membrany w wiekszej ilosci ,to by sie koszt przesylki rozdrobnil ,
potrzebuje 2 zestawow ,to moge wziac i 3
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 20, 2011, 08:34:46 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
bo zamowilbym membrany w wiekszej ilosci ,to by sie koszt przesylki rozdrobnil ,potrzebuje 2 zestawow ,to moge wziac i 3
Piaseczno ul Zgoda 8E, zestawy lovato dostępne od ręki za 40zł.
http://q2autogaz.pl/zestawy-naprawcze-c-9.html
Do Piaseczna daleko nie jest, ew. zbiorkom też dojeżdża.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 20, 2011, 09:15:14 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Z wypowiedzi kolegi Cyneq wnioskuję, że instalacja bez silnika krokowego jest trudna praktycznie do wysterowania bez automatu, który robi to na bieżąco w trakcie jazdy. Ja noszę się z zamiarem wywalenia z kolei silnika krokowego i pozostawienia regulacji na śrubę. Moje atu z krokowcem nie chce jechać ani przyspieszać, ale co ciekawe, nie ma tego w temperaturach poniżej 5 C, a w czasie upałów, nie ma czym jechać. Wiadomo, skład mieszanki. NIedawno do Abimexa kolegi zamontowano instalację bez krokowego, a stwierdzono, ze to po prostu lepiej działa. Jak widać zdania są podzielone.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 20, 2011, 14:09:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak sie nie potrafi ustawic ,to wtedy ktos moze stwierdzic ,ze na srubie lepiej dziala,
a to przeciez takie proste jest ,zeby silniczek zablokowac na stalej pozycji i mamy wtedy "srube"

JIMO,
ceny maja ciekawe ,tylko wybor slaby,ale w tej samej cenie jest tez na allegro i przesylka 6pln ,
 do piaseczna to nie wiem ,czy to juz nie 2 sterefa,
 poza tym to trzeba kupic bilet ,ktory wyjdzie 4-5pln ,stracic czas i pewnie troche pochodzic jeszcze ,
a tak listonosz mi przynosi w tej samej cenie i oszczedzam czas,
no i sa jeszcze zamienniki (niebieska membrana wodna) za 34pln ,co tez mnie kusi wyprobowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 22, 2011, 21:07:40 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Panowie,
To nie miał być temat "coś mi nie działa w gazie", i nie chodzi o to że ja mam problem bo czegoś nie umiem albo nie doczytałem. Zacząłem wątek od tego, że teoria podawana w wielu miejscach nie sprawdza się w praktyce (po dodaniu możliwości ciągłej obserwacji współczynnika lambda), i że wydaje mi się że da się to wyjaśnić na gruncie fizyki.
Liczyłem raczej że wypowiedzą się osoby które prowadziły podobne obserwacje, albo mające lepsze niż ja pojęcie o zjawiskach zachodzących w instalacji oraz fizyce, będą w stanie obalić lub potwierdzić moje wnioski z obserwacji.
No tak,zaraz przyjdzie Bocian i powie że na wskażniczku od lambdy to nic nie widać i mam sobie kupić sonde szerokopasmową :)

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 22, 2011, 22:35:42 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Odkąd mam DFa prowadzę różne eksperymenty z lpg. Miałem miksery rurkowe i dwa rodzaje palnikowych. Na silniku 1.6 CB miałem najpierw palnik o dwóch zwężkach tej samej średnicy (relatywnie niedużej) i świetnie zachowywało się to przy przyspieszaniu na dwóch gardzielach z niskich obrotów, ale były problemy z górą. Potem wynalazłem palnik ze zwężką o większej średnicy dla II gardzieli (I chyba też jest z mm większa, znajdę stary to wrzucę dokładne wymiary). Tutaj trzeba było podumać z regulacją, ale dół był do przyjęcia, a zdecydowanie poprawiła się góra i moc na benzynie. Cały czas trójnik z dwoma śrubami. Sytuacja zmieniła się po zmianie silnika na 1.5 AB. Tutaj nijak nie udało mi się ominąć zubażania mieszanki na niskich i średnich obrotach przy otwartej II. W końcu okazało się że dobry efekt daje jazda do około 4500obr na I gardzieli, a potem wdepnięcie do spodu. Podciśnienie jest już wystarczające do prawidłowego zassania z II  gardzieli i silnik chętnie wchodzi na wysokie obroty. System trochę dziwny, ale skuteczny w stosunku do moich potrzeb.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 23, 2011, 01:24:34 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cyneq
ale nie zadales pytania ,wiec co ci tu odpowiedziec,
1. tak to dziala

2. mylisz sie - wzbogacanie jest niezalezne od sondy ,tylko wlasnie od TPS

3. autronik nic ciekawego nie potrafi ,a to twoje podlaczenie podcisnienia jest zbedne ,
miezenie podcisnienia jest nietrywialne w tak prostym ukladzie,
w sterownikach IIgen zastepuje je odczyt z TPS w uproszczonej postaci ,bo reaguje na prog wzbogacajac mieszanke,

zauwaz ,ze np. Bosch MA1.7 nie ma MAP ,wiec nie mierzy podcisnienia ,a polega na TPS - i dawkuje paliwo wtryskiwaczem ^^

0.
problemy z ustawieniem nie polegaja na za malym podcisnieniu podczas jazdy ,tylko wlasnie na wiekszym podcisnieniu w gardzieli,
jezeli schodzi na ubogo ,to dlatego ,ze silnik zasysa wiecej powietrza ,a mikser nie wytwarza takiego podcisnienia ,zeby wystarczajaco uchylic membrane,
a to kwestia ustawienia parownika,
ustaw tak ,zeby mieszanka byla dobra podczas rownej jazdy i zobacz ,ze parownik pracuje "prawie" proporcjonalnie,
problem jest inny - na koncach charakterystyki nie pracuje proporcjonalnie ,dlatego na wolnych obrotach wejdzie w bogata mieszanke ,a przy max obciazeniu w uboga,
jezeli przesuniesz zakres pracy tak ,ze na wolnych bedzie dobrze ,to charakterystyka ci opadnie tak ,ze juz na srodkowych obciazeniach moze byc biednie,
ale to moze byc troche biednie ,a sonda 1v pokaze najnizsze napiecie ,bo tak pracuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 23, 2011, 12:00:36 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
O widzisz, Twój punkt "zero" wreszcie jest na temat (z całym szacunkiem do reszty dyskutantów).
Oczywiście że podczas jazdy podciśnienie jest większe niż bez obciążenia, zdaje mi się że tak właśnie pisałem na początku.
ALE - co masz na myśli mówiąc "to kwestia ustawienia parownika"?
Ustawiając śrubą właśnie tak jak piszesz "zeby mieszanka byla dobra podczas rownej jazdy", parownik pracuje własnie prawie proporcjonalne, tzn niezależnie czy mam 2,3 czy 4 tysiące obrotów, ale jak jedzie się RÓWNO.
Każde wciśnięcie gazu to właśnie od razu skok na bogato.
I dodatkowo próba utrzymania stałych obrotów "na luzie" to też mieszanka bogata - wskażnik od lambdy w obu tych przypadkach pokazuje ostatnią "diodę" a więc napięcie powyżej 0.9 V.

A do pozostałych punktów "mylisz sie - wzbogacanie jest niezalezne od sondy ,tylko wlasnie od TPS" - jednak się nie mylę. To co piszesz to działa tak w autroniku i paru innych bardziej zaawansowanych centralkach.
Większość tanich albo w ogóle nie ma podłączenia do TPS, albo ma tylko progowananie "wolne/ robocze" i w rezultacie ciężko powiedzieć czy będzie działać lepiej niż śrubka.

Zacząłem od końca, więc teraz to co powinno być na początku - pytania nie zadałem, masz rację. Powinno brzmieć "czy tak to działa jak widać że działa, czyli działać nie ma prawa, oprócz przypadków stabilnych których na drodze jest bardzo mało", i widzę że zgadzamy się co do odpowiedzi, jest taka jak napisałeś na początku "tak właśnie to działa".

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 23, 2011, 16:25:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie kazde wcisniecie gazu to skok na bogato , nie w kazdym parowniku ,nie kazdym silniku,
powiem wiecej - gdyby tak bylo ,to by w opcjach sterownika nie bylo wzbogacenia ,bo nie byloby potrzebne,
zastosowanie tej opcji sugeruje jednak ,ze przypadkow,gdy mieszanka sie zubaza jest znaczaca ilosc,
proste sterowniki maja wzbogacenie po TPS ,a te nowsze maja rowniez zubozenie (w tym samym miejscu)

daj juz spokuj temu autronikowi - nie jest najgorszy ,ale i nie najlepszy ,a zdecydowanie najdrozszy z powszechnie dostepnych ,
autronik potrafi tyle co bingo (albo odwrotnie ,bo nie wiem co bylo pierwsze) a ciut wiecej potrafi stag50/100/150,
polski sterownik ,to przynajmniej pewny suport sterownikow - juz nie raz zagraniczny nacisnal mi na odcisk,
nie mialem do czynienia z ALTISem - ten moglby byc bardziej zaawansowany ,ale raczej w autokalibracji jak sie chwali producent ,a nie mam powodu mu nie wierzyc po tym co pokazal w AGISie

wiec wlasnie wcale nie chcemy lub nie musimy chciec ,zeby mieszanka byla bogata przy przyspieszaniu - bo nie wiemy jak bardzo jest bogata,
wiec nawet prosty sterownik ,czyli starsze modele ,albo z nowych stagXL (absolutne minimum,ktore da sie ustawic  kompem) moga zubazac mieszanke  ,by dazyc do stechiometrycznej i nic zlego sie nie dzieje,
wydaje mi sie ,ze chcialbys miec dwie opcje zaleznosci od TPS ,czyli przy drugim progu ,zeby mieszanka nie byla zubazana - jak sie mocno pociska ,zeby byla bogata ,co da wieksza moc,
takie rozwiazanie mialo by pewien sens strojenia recznego ,ale byloby ryzykowne (sprowadzaloby sie do wjechania na zadana pozycje i pominieciu sondy ,badz poprostu pominieciu sondy) i żaden producent raczej sie nie skusi na takie rozwiazanie,
poprostu mieszanka stechiometryczna wyznacza pewien poziom bezpieczenstwa ,
co najwazniejsze na kazdym sterowniku programowalnym da sie regulowac mieszanke w biegu - na srubie sie nie da ,
na prawie sterowniku np. stag2L i miniLambda da sie regulowac mieszanke w strone zubazania - na srubie nawet tego sie nie da

nie oczekuj od IIgen osiagow takich jak na IVgen ,bo to nierealne ze wzgledu na  stan zaawansowania tych instalacji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 11, 2011, 18:21:05 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
Nie wiem czy to kwestia regulacji czy  może zaje&*^% parownika ale piszę tu. Wczoraj i dzisiaj się zaczęły dziać cuda z LPG. przy wymianie sprzęgła dizadek przykręcił mi śrubę trochę. Zauważyłem że dłąwi się niemiłosiernie jak depnę na drugi przelot. Odkręciłem trochę to samo. W końcu po paru próbach jest jako tako, pojawił się inny problem. Potrafi zgasnąć ni stąd ni zowąd nieważne czy ciepły czy zimny. Po prostu jadę sobie, i jak wciskam sprzęgło to kaplica. Po przełączeniu na PB, odpaleniu i powrocie na gaz jest ok. Nie wiem czmu tak, czy to możłiwe że po prostu parownik już jest do regeneracji czy to wina apratu zapłonowego? a może coś dziadek poknocił przy instalacji?
Nie wiem co może być tego powodem, poradźcie coś bo mi chleje teraz przez to przełączanie kosmiczne ilości a z kasą krótko :/
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 11, 2011, 20:55:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a parownik jest goracy jak gasnie silnik ,czy moze oszroniony ?,

no i po co przelaczasz na bene jak ci zgasnie ? nie zapala na LPG ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 11, 2011, 21:16:46 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
właśnie nie,można kręcić i dupa. Na benzynie zassie trochę przez chwilę i odpala normalnie i nie szarpie. Parownika nie sprawdzałem bo mi się to po dordze dzieje, a na mieście trzeba jak najszybciej odpalić i jechac bo trąbią
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 11, 2011, 22:33:43 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Dziś postanowiłem swojego czerwonego przegonić i było OK, aż tu nagle znienacka przy próbie ruszenia zaczął szarpać i przerywać (z wolnych obrotów gdy próbowałem ruszyć i rozpędzać auto) Objawy bardzo podobne do Twoich. Dodatkowo po przełączeniu na chwilę na benzynę było dziwnie, bo później miał wyższe obroty jałowe i dalej przerywał przy próbie dodania gazu (stało się to gdy temperatura pracy była ok 90stopni... Odstawiłem go do garażu. Srał go pies bo i tak swapiorem jeźdżę- wiosną muszę tą całą instalację gruntownie przejrzeć, bo mi się nie podoba mówiąc delikatnie...
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 12, 2011, 16:56:45 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
dzisiaj zauważyłem że gaśnie jak go mocniej pocisnę, nie wiem czy zalewa go czy poi prostu wywala gdzieś uszczelkę bo jak potem kręcę na benzynie żeby odpalić z powrotem to wali gazem w całym aucie :/
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Regulacja instalki I gen - czy w ogóle możliwa?
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 12, 2011, 19:48:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak wali gazem podczas krecenia to i tak do parownika trzeba zajzec
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.