Autor Wątek: Polonez - świetnie wyważone auto.  (Przeczytany 22898 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 29, 2011, 13:56:00 pm »

piciek

  • Gość
jeździłem E30 :)

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 29, 2011, 14:55:12 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Hmmm... Kiedy ja uczyłem się jeździć, to większości tutejszych dyskutantów nie było nawet w planach ich rodziców, ale nie będę się upierał że jakiś tam ze mnie rewelacyjny mistrz kierownicy bo przecież to w sumie nie od tego zależy czy się tych kilometrów zrobiło 60 000 czy 250 000, czy 400 000...

Pomysł na wrzucanie worków do bagażnika w Skodzie zaczął się w czasach S 100. Potem ludzie dalej je wozili mimo, że w 105 już nie było takiej konieczności, bo w celu lepszego prowadzenia po pierwsze akumulator z chłodnicą wylądowały z przodu, a po drugie owo auto nie miało już "motorówkowatego" kształtu pogarszającego przyczepność przednich kół przy większych prędkościach albo wietrze.
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2011, 15:01:14 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 29, 2011, 15:00:41 pm »

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team
jeździłem E30 :)
łee biemdablju , ale ważne, że napęd na właściwą oś :)

bo przecież to w sumie nie od tego zależy czy się tych kilometrów zrobiło 60 000 czy 250 000, czy 400 000...
I to jest święta racja.

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 29, 2011, 15:44:50 pm »

piciek

  • Gość
łee biemdablju , ale ważne, że napęd na właściwą oś
szkoda poldka na kjsy wg mnie, lepiej niemieckie padła tam rozbijać :)

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 29, 2011, 16:30:49 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
bo w celu lepszego prowadzenia po pierwsze akumulator z chłodnicą wylądowały z przodu

Chłodnica była z przodu i dzięki temu układ miał ponad 10l, ale akumulator w 105 był za tylną kanapą w drugim bagażniku.

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 29, 2011, 16:48:40 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Właśnie. Skoda 105 - 120 aby normalnie trzymała się drogi wymagała jednak dodatkowej masy z przodu.
Najeździłem po Polsce w rożnych porach roku 70 tys taką skodą to sobie wyrobiłem zdanie. I na początku też nic w bagażniku nie woziłem. Do czasu aż pewnego dnia latem na suchym asfalcie troszeczkę szybciej chciałem skręcić. Niezbyt miłe uczucie kiedy koła są skręcona a auto dalej sunie na wprost prosto w słup...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 03, 2011, 02:05:12 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
co do rozkładu masy to uwierzę że rover z pełnym bakiem i kołem zapasowym może być bliski tego 50:50... ale inaczej to ni hu hu...

Jak Ci tak ładnie auto zawisło to się ciesz :) zdrowa sztywna buda musi być :)
Pamiętam jak miałem golfa dwójkę na sporej glebie - jak podnosiłem lewarkiem tył żeby koło zmienić to przód też się podnosił czyli praktycznie efekt też podobny.

Poruszyliście temat opon... zimówki na tyle to pewnie mi się po miesiącu skończą wiec szukam na tył dwa komplety do jazdy... do tego rozważam kolcowanie jednego kompletu. O ile paliwo nie pójdzie jeszcze bardziej w górę bo wtedy to nie będzie sensu ogóle opon zmieniać... clio 1.2 z LPG od wtorku już spełnia funkcję du-powozu ale kur.. nienawidzę przedniego napędu!

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 05, 2011, 09:52:42 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
W samochodach FWD tej wielkości masz rozkład mas koło 60-40 do 65-35 w najgorszym razie. W Polonezie jest skrzynia przesunięta do tyłu, resory, most i jeszcze wał które ważą więcej niż belka skrętna, zbiornik paliwa na samym tyle. Do tego sama kanapa z tylną półką ważą 50kg, na spryskiwanie tylnej szyby masz osobny zbiornik w tylnej burcie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 05, 2011, 22:59:49 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A jaki wpływ na rozkład mas ma ten tylny flak do spryskiwania? Nawet załóżmy, że pełny...

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 05, 2011, 23:53:15 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Pełny to będzie jakieś 0,15% na plus do tyłu.

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 05, 2011, 23:56:18 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A jak ten przedni też będzie pełny, to będzie 0,3% na plus w prawo?:)

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 06, 2011, 00:48:57 am »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
a pełna popielniczka pasażera z tyłu po prawej całkowicie niszczy balans w 0.01% ;}
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 06, 2011, 00:51:12 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Zależy jeszcze od kierowcy i tego co zjadł na obiad  :d

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 06, 2011, 00:52:52 am »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
I czy poszedł do toalety przed jazdą ^.^
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 06, 2011, 20:16:34 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
A jak ten przedni też będzie pełny, to będzie 0,3% na plus w prawo?

Jak w Plusie on mieści mniej niż tylny, tak na oko...

a pełna popielniczka pasażera z tyłu po prawej całkowicie niszczy balans w 0.01%

Ziarnko do ziarnka... Nie zmienia to faktu że np. Honda Accord ma 60-40 gdzie zbiornik paliwa jest nie pod bagażnikiem ale pod kanapą, nie ma z tyłu resorów piórowych tylko lżejsze springi ,a cały napęd jest zblokowany z przodu.

a jak spadnie sporo śniegu to wszyscy grzęzną w zaspach...

Przy tym wyczuciu i technice przejazdu zaspy to by większość czołgiem utknęła. Jak ugrzęzną to i tak jest dobrze bo nikogo nie zabiją skoro się nie ruszają.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2011, 20:19:17 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez - świetnie wyważone auto.
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 06, 2011, 21:19:09 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Chodziło mi o z lekka co innego. O to, że te opony nadają się na delikatny śnieżek, a nie na normalną śnieżną zimę. Duża część tzw "zimowych" aktualnie ma bieżnik taki jak kiedyś miały letnie czyli w praktyce uniwersalne. To coś jak te współczesne "samochody terenowe", które mają prześwit rzędu 15-17 cm, a zawieszenie tak skonstruowane że można je zjeżdżając z krawężnika urwać. :d
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap